Irritante huisgenoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:45

Moos99 schreef:
Ik ben toch blij dat ik gewoon op mezelf woon als ik reacties hier lees. Ik zou toch echt gillend gek worden als ik zo een huisgenoot had, en ze zou al veel eerder grote ruzie hebben gekregen. Een bord mag niet een nachtje op de aanrecht staan? Really? Was mag niet wat langer blijven hangen op je eigen wasrek? Waar maak je je druk om. Als het nu op een gezamenlijk wasrek gaat oke, of dat je nu altijd een berg afwas liet staan waardoor de aanrecht vol stond is het ook een ander verhaal. Maar studenten leven betekent ook je niet druk maken om zulke idiote dingen, doe dat later maar als je een huishouden runt met kinderen etc :)

Jij bent zeker 17? :+

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:45

Maureen95 schreef:
Danique schreef:
Ik heb niet alles gelezen.

Ts, zeker geen aanval, maar waarom is het voor jou niet mogelijk om je was eerder weg te halen dan een paar dagen? Kan je wasrek niet ergens anders staan?

Ik heb al een paar maanden last van veel stress (prive veel aan de hand) en ik vergeet heel veel dingen die ik niet heel erg belangrijk vind. Ik weet dat dat dom van mij is. Maar ik probeer er aan te denken maar ik vergeet zulke dingen gewoon heel snel.

Maar ik ga proberen zulke dingen minder te vergeten en het op te ruimen.

meis maak je niet druk, ze moeten niet zo zeuren. Natuurlijk moet je het in het algemeen netjes houden. Ik wordt ook sjaggie van mensen die alles overal laten slingeren, of heel de aanrecht constant vol laten staan, of mensen die gewoon echt vies zijn. Maar een bordje of wat was die wat langer hangt? Nee, waar maak je je toch druk om. Ben lekker student, en geniet ervan!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:46

phormicola schreef:

Het lijkt me een belangrijke levensles die veel mensen van boven de 17 ook zouden moeten leren: er is veel dat belangrijker is dan een wel of niet opgeruimd ontbijtbordje :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:47

phormicola schreef:
Moos99 schreef:
Ik ben toch blij dat ik gewoon op mezelf woon als ik reacties hier lees. Ik zou toch echt gillend gek worden als ik zo een huisgenoot had, en ze zou al veel eerder grote ruzie hebben gekregen. Een bord mag niet een nachtje op de aanrecht staan? Really? Was mag niet wat langer blijven hangen op je eigen wasrek? Waar maak je je druk om. Als het nu op een gezamenlijk wasrek gaat oke, of dat je nu altijd een berg afwas liet staan waardoor de aanrecht vol stond is het ook een ander verhaal. Maar studenten leven betekent ook je niet druk maken om zulke idiote dingen, doe dat later maar als je een huishouden runt met kinderen etc :)

Jij 6 als je niet beseft dat je met 1 klik kan zien hoe oud ik ben? :') :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:47

En als je een wekker op je telefoon zet zo veel uur na dat je de was op het rekje hebt gedaan?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:50

Tomaatje schreef:
Ben je daar niet stiekem een beetje jaloers op, Brainless? De mogelijkheid om niet te zien wat er nog moet gebeuren, maar problemen pas op te lossen als ze er zijn? Lijkt mij echt heerlijk! :D

Nee hoor echt niet.
Dan zou ik op mijn werk ook een probleem hebben :+

Mijn man doet die dingen nu standaard hoor...
Hij had andere dingen waar hij zich aan ergerde van mij, en dat doe ik nu ook voor hem.

Ik woon heel makkelijk hoor, er kan veel. Maar sommige dingen konden gewoon echt niet.
Hij kreeg geen klanten over de vloer en ik was elke x als een idioot alles aan het opruimen.
Nu werken wij samen. Ik ga mee met zijn speciale indeling van de (koel)kast, kelder, bijkeuken, schuur, kledingkast, manier van bed-opmaken en hij ruimt zijn eigen troep op.

Mijn zoon is autistisch en kan niet tegen troep... het is ook mijn mans verantwoordelijkheid daarin mee te helpen en niet het alleen aan mij over te laten.

Mando

Re: Irritante huisgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:57

Ach waar kan je je druk om maken die laatste maand.
Ruim je zooi achter je reet op moet je straks ook als je samenwoont.

Denk dat het niet af en toe gebeurde maar stelselmatig anders zou je huisgenoot niet zo reageren.

Iedereen heeft t wel eens druk
Iedereen vergeet wel eens iets
Daar ben je mens voor.

Ik zou er ook niet tegen kunnen hoor als het al gemeld is en over gesproken en er veranderd niets.
Dan zou je aan mij ook een verkeerde hebben alleen zou je bordje niet voor je deur staan maar in de kliko

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:59

Ik weet niet waar jullie studentenhuizen staan, maar hier was er met geen mogelijkheid op te wassen tegen alle vuile vaat. Letterlijk niemand ruimde hier ook maar iets op. Gelukkig ben ik er weg, maar toen we boel op moesten leveren is de vloer voor het eerst dat schooljaar schoongemaakt.

Afspraken maken hielp niet, ze deden het toch niet. Proberen met ze te praten hielp ook niet, ze smeten de deur in je gezicht dicht (als je geluk had). Uiteindelijk was ik degene die de schimmel uit de pannen moest schrapen en de muur over moest verven, omdat daar pasta van een heel jaar tegen aan was gegooid (geloof me, dat blijft plakken).

Dus ja, dat ene bordje...ik zou me er totaal niet druk om maken.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 22:01

Ieuww. Dat is zeker niet fijn :(

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:01

LidyK97 schreef:
ik ben best verbaasd over deze reacties _O- ik vind dat je juist in een studentenhuis verdraagzaam moet zijn.. wij zeurden nog niet naar elkaar als een pan met eten er een week stond :') lekker belangrijk.. huishouden kan je later nog wel doen in je leven

Dit is precies wat ik denk :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:05

Wil je dan leven op zo'n vuilnisbelt
Dan zou ik liever wat meer betalen (wat ik ook heb gedaan) en een eigen huisje zien te krijgen.
Lekker zeg leef je in de paasei van een ander.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:09

Ik weet niet hoe dat voor anderen is, maar hier mocht je blij zijn met een schuurtje waar je en bed in kon zetten voor 300+ euro per maand. Heerlijk, een gemeente die liever niet nog meer studentenhuizen wil maar wél een hogeschool heeft staan.

Bovendien, eigen huisje? Dat kreeg je hier nog niet eens als je een jaar huur vooruit betaalde :') Student zijn betekend blijkbaar dat je alles sloopt wat je aanraakt. Ok, er gingen geregeld stoelen door het raam, maar niet iedereen is zo :(

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:37

Riraito schreef:
Ik weet niet waar jullie studentenhuizen staan, maar hier was er met geen mogelijkheid op te wassen tegen alle vuile vaat. Letterlijk niemand ruimde hier ook maar iets op. Gelukkig ben ik er weg, maar toen we boel op moesten leveren is de vloer voor het eerst dat schooljaar schoongemaakt.

Afspraken maken hielp niet, ze deden het toch niet. Proberen met ze te praten hielp ook niet, ze smeten de deur in je gezicht dicht (als je geluk had). Uiteindelijk was ik degene die de schimmel uit de pannen moest schrapen en de muur over moest verven, omdat daar pasta van een heel jaar tegen aan was gegooid (geloof me, dat blijft plakken).

Dus ja, dat ene bordje...ik zou me er totaal niet druk om maken.

In zo situatie snap ik echt niet dat je met zijn allen 1 of 2x per week een huishoudster laat komen dan is de basis redelijk in orde en als je met zijn allen betaald goed te doen.
(Alleen hopen dat ze niet na 1week gillend weg lopen)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:39

Hahaha, heel herkenbaar TS, gelukkig is die periode van studentenhuizen lang achter me.

Ik zou haar er gewoon op aanspreken dat ze zich met haar eigen zaken moet bemoeien en dat als ze moedertje wil spelen, ze maar aan kinderen moet beginnen.

Je woont in een studentenhuis, niet in een galerie. :)

Ik geef je groot gelijk dat je er gefrustreerd van raakt.

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:36

Heel herkenbaar van jouw kant TS, ik zou ook gek worden van zo iemand maar het is nog maar een maandje. Dan is het niet de moeite waard hier nog iets van een oplossing voor te bedenken, zou het gewoon even uitzitten en straks lekker op jezelf wonen zodat je kan leven zoals je wilt. A clean house is a sign of a wasted life..

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:37

Ik heb ooit eens een stuk gelezen, vraag mij niet waar, dat je je eigen rommel niet ziet. Het blijkt dat we onze eigen spullen niet als rommel erkennen, maar wel de spullen van een ander als rommel zien. Daar is maar 1 oplossing voor; jij ruimt haar spullen op en zij de jouwe!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:04

Was aan een eigen wasrek in de gezamenlijke woonkamer vind ik niet nodig. Ook al is het een eigen wasrek het is wel de gezamenlijke woonkamer.. En nee dan is het niet nodig dat daar dagen te laten hangen. Wel vind ik dat ipv het er af halen en voor de deur leggen niet echt handig. Ik had eerder het met wasrek en al voor de deur gezet. :)) En dan het vieze bord.. Gewoon direct opruimen lijkt mij eigenlijk het handigst. Voor iedereen... Ook voor jezelf. Het is een gezamenlijke ruimte, houd het gezamenlijk schoon. Ik had dat alleen niet voor de deur gezet, maar gewoon op gestapeld voor diegene van wie het is. :))

In het geval van ts had er gewoon heel makkelijk een topic aangemaakt kunnen worden door de huisgenoot over een irritante huisgenoot die niet opruimt. En dan had iedereen haar groot gelijk gegeven met het er wat van zeggen :') Of zelfs nog extra adviezen gegeven over hoe dit duidelijk te maken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:16

Ik snap je huisgenoot heel goed. Ik heb 3 huisgenoten die vrolijk hun stapel afwas opbouwen en laten slingeren. Waardoor die vieze geurtjes in huis blijven hangen. Aangezien het bij mij 3 personen zijn die het doen is er geen beginnen aan er wat van de zeggen. Ruim gewoon je zooi onmiddellijk na het eten ok. Dan kan je dat niet vergeten en zijn er geen irritaties.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:25

Sammie schreef:
Was aan een eigen wasrek in de gezamenlijke woonkamer vind ik niet nodig. Ook al is het een eigen wasrek het is wel de gezamenlijke woonkamer..
Moet er wel een alternatief zijn nauurlijk.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:31

Ik vond, toen ik in een studentenhuis woonde, dat er wel een verschil zat tussen mensen die 1 of 2 borden lieten staan, of mensen die chronisch de vaat van 2 dagen lieten beschimmelen. Aan de andere kant, als je 12 huisgenoten hebt en ze laten allemaal 2 borden staan, tja :+ . Dat van dat wasrek snap ik opzich wel, stel dat je vrienden uitnodigt in de gemeenschappelijke woonkamer, dan is het niet zo leuk als je tegen de onderbroeken van de buurvrouw aankijkt. Kun je geen lijntje ergens spannen?
Een paar van mijn huisgenoten die niet elke dag afwasten namen hun vieze vaat mee in een afwasbak en bewaarden het op hun kamer. Dat is misschien ook een idee, heeft de rest er geen last van.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:35

Shadow0 schreef:
Sammie schreef:
Was aan een eigen wasrek in de gezamenlijke woonkamer vind ik niet nodig. Ook al is het een eigen wasrek het is wel de gezamenlijke woonkamer..
Moet er wel een alternatief zijn nauurlijk.

Euh.. opruimen zodra het droog is lijkt mij een prima alternatief... Sowieso maak je mij niet wijs dat studenten zelf niet creatief kunnen zijn met waar het wasgoed op te hangen :') Ze kunnen het wel, maar het ligt vaak aan het 'willen'.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:36

Als ts haar wasrek in de woonkamer mag zetten, mogen de andere dat ook. 3 of 4 wasrekken in een woonkamer is nu ook niet al te praktisch, en dan nog niet te spreken over bezoek.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:45

Wow wat zijn de studenten van tegenwoordig netjes geworden.. In mijn studententijd wasten we af als het servies, bestek of de pannen 'op' waren en zag je in de meeste studentenhuizen enthousiaste fruitvliegkolonies (best leuk voor de biologiestudenten). Poetsen zagen 'we' vooral als tijdsverspilling zolang er geen ongedierte op af kwam, er zijn toch veel leukere en zinnige dingen te doen??

Is het studentencultuurtje zo veranderd? Ik voel me acuut een oud lijk..

Overigens ben ik ondertussen een goed opruimende hygienische burger geworden :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:46

Troost je... Dat soort studentenhuizen zijn er tegenwoordig nog steeds.. net zoals dat er in 'jouw tijd' mensen waren die het graag opgeruimd zagen :)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:55

Maureen95 schreef:
Zoals ik al zei, mijn kamer is te klein om er een wasrek in kwijt te kunnen. En fijn dat iedereen mij nu een irritant persoon vindt.
Sorry maar ik kruip NIET in de slachtofferol.

Waarom reageerd iedereen zo chagerijnig op elkaar. Ik vraag anders wel of dit topic gesloten kan worden.

NOGMAALS
Ik uit alleen mijn frustratie en vraag om jullie mening. Niet op(elkaar) de grond te in te trappen.

Eerlijk? Jij zou mijn ideale huisgenoot zijn, jammer dat ik niet meer studeer maar volgens mij zijn wij heel gelijk.

Ik woon nu samen met mijn vriend, maar de was hangt rustig een week op zolder en al lang en breed droog voordat ik het eens opruim. Borden/pannen laat ik regelmatig de nacht staan omdat ik te lui ben om het gelijk op te ruimen _O-
Strijkplank staat ook wel eens 2 week in de kamer voordat die wordt opgeruimd, maar hé, als het niet in de weg staat en je de ruimte hebt, who cares :Y)
Gootsteen vol met kopjes/glazen, noem maar op. En dan hebben wij zelfs nog de luxe van een vaatwasser _O-

En daar komt bij, in een studentenhuis is het geven en nemen met elkaar. Heel eerlijk? Als ik me had doodgeergerd aan jouw bordje op het aanrecht die nog vies is, had ik hem voor je schoongemaakt, en had ik gehoopt dat jij dat ook een keer met mijn bordje doet mocht ik die eens laten staan. Wil ik mijn was laten drogen, had ik gevraagd of je het z.s.m. wil opruimen (als het er niet meer naast past) en als je er niet was had ik het even netjes aan de kant gelegd maar niet voor je deur gesmeten.
Het is maar 4 jaar van je leven en als je gaat samenwonen heb je je ook aan een ander aan te passen.
Laat me raden, je huisgenoot doet ook moeilijk over een spettertje tandpasta op de spiegel bij wijze van? :Y)

Heb wel eens bij een medestudent geslapen waar de macaroni van vorige maand in een afgesloten pan in de kast stond. Je kan wel raden dat die inmiddels alle kleuren van de regenboog had. En ik heb me er om doodgelachen :=

Ik snap je frustratie, ik zou me daar ook aan ergeren. Maar hé, het is je laatste maand daar. Even doorzetten, negeren, pokerface en doorgaan met je leven :D