Diazepam in handbagage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:11

Ja, dat kan, ik gebruik zelf verschillende pammetjes, en heb de apotheek een medicijnen-paspoort laten uitprinten. Dit laat zien dat je de medicatie legaal gebruikt, en al je medicatie (zelfs je pil bijvoorbeeld) staan er op vermeld. Ideaal ook als je in het buitenland zonder medicatie komt te zitten, de plaatselijke apotheek begrijpt het medicijnen-paspoort ook. Kleine moeite, gratis (iig bij mijn apotheek) en makkelijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:17

Sandalio schreef:
Mag ik zeggen dat ik het helemaal niet vind klinken alsof je het 'gigantisch eng' vindt? Als je zoiets als vliegen écht gigantisch eng vind, dan had je hier al veel eerder over nagedacht. Nu vind ik het een beetje klinken als 'ik wil echt wel kunnen slapen en het beste en heftigste midden is een opiaat, dus dat moet en zal ik nu last minute nog even meenemen'. Ik zou het niet doen. Ik zou met je huisarts bellen en vragen naar iets dat niet zoveel gedoe geeft (want voor dat gedoe heb je dus geen tijd meer, dus laat die diazepam-gedachte maar mooi gaan), maar wat je wel helpt om een paar uurtjes te kunnen slapen in het vliegtuig.

Nou nou nou zo kan ie wel weer..
Alsof je er meteen bij nadenkt dat je papieren nodig hebt met zulke pillen. Had ik toen nooit bij nagedacht. Ik vond het zelf best spannend om 17 uur te vliegen met 2 keer overstappen. Ik heb behoorlijke vliegangst gehad vroeger. Is nu wat minder gelukkig. Om toch een beetje uitgerust aan te komen vond ik het prettig om steun te hebben van een pilletje. Kan toch geen kwaad? Uiteindelijk heb ik toen een halve genomen en een paar uurtjes licht geslapen met een aantal keren wakker worden. Maar dat reist toch net wat prettiger dan 24 uur klaarwakker zijn. Dus ik snap ts heel goed dat ze wat in wil nemen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:22

IsabelHx schreef:
Cowgirl schreef:

Melden bij de stewardess is niet eens zo gek hoor, als je geslikt heb dan he. Als jij 11 uur knock-out in je stoel zit, niet wil eten en een beetje stoned overkomt is dat toch wel verdacht. Je wilt geen oliebol op 10 km hoogte.

ik lust best een oliebolletje op 10 km hoor :=

Haha dat is boktcensuur. Oliebol is s h i t. :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:41

_Dominique schreef:
Ja hoor! :) De laatste keer was in juli. Sinds die (heen)vlucht ben ik enorm bang geworden.

Daarvoor vloog ik jaarlijks elke zomer.

Over 2 weken is het wel de eerste keer dat ik zo ver weg ga/zo lang ga.

@Shilady ja maar het moet wel door de douane kunnen en ook weer terug.

Je kunt ook een cursus vliegangst volgen. Of EMDR als je iets spannends meegemaakt hebt in de lucht. Beter dan die rommel in je lijf.

Anoniem

Re: Diazepam in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:47

Even een andere vraag mbt handbagage. Ik heb van sleepzz slaapfit, fit wakker worden. Dit helpt bij het sneller in slaap vallen en dus het fit wakker worden. Er zit melatonine in. Nu heb ik bij de etos wat andere dingen gezien met melatonine erin die rustgevend werken. Is dit dan wel toegestaan?

Nagini

Re: Diazepam in handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:49

Ja da's prima.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:09

Beste Bokkers!

Ik ben niet de TS, maar de bokker, die ook in dit topic reageerde met dezelfde vraag waarbij de reisbestemming alleen Marokko was.
Ik wil graag even kwijt, dat ik jullie ontzettend dankbaar ben! Dankzij jullie ben ik er achter gekomen, dat ik ook een doktersverklaring nodig heb. Ik had het weken geleden namelijk ook al bij de apotheek nagevraagd en die hield samen met de huisartsassistenten tot vandaag aan toe vol, dat ik alleen een medicijnenpaspoort nodig heb en diazepam niet onder de opiatenlijst valt.
Dankzij jullie ben ik verder gaan zoeken. Via het CAK en rijksoverheid heb ik nu de juiste informatie weten te bemachtigen over mijn medicatie.
Vandaag krijg ik alsnog een doktersverklaring en aanstaande dinsdag reis ik af naar Den Haag om het bij het CAK en bij Buitenlandse Zaken te laten legaliseren (evt. nog bij ambassade).
Ik ga in ieder geval met een gerust hart en goed voorbereid op reis .
Owja de apotheek maakt er trouwens een officiële klacht van, zodat het bij hen de volgende keer niet weer misgaat bij het verstrekken van informatie. Het kost wat moeite, maar gelukkig komt nu alles toch nog goed!

Dus nogmaals bokkers bedankt!! *\o/* O:) :D
Laatst bijgewerkt door Roraima op 04-03-16 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:12

+:)+ Wat fijn dat je je reactie nog even hier plaatst!

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:35

zo die moeite scheelt je een hoop. Stel je voor dat je gewoon gegaan was en ze houden je aan..

suc 6

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:13

speurneusc schreef:
zo die moeite scheelt je een hoop. Stel je voor dat je gewoon gegaan was en ze houden je aan..

suc 6

Daarom! Ik ben liever totaal 5 uur aan het reizen (retour) en nog een paar uur stempels aan het regelen, dan dat ik bij de douane met een heel groot probleem sta! Zonder mijn medicatie kan ik niet en om nu een Marokkaanse cel van binnen te bewonderen.. :+ :o Het kost meer moeite en gezeur om het dan nog geregeld te krijgen, dan de moeite, die ik nu moet doen. Gezien het voor mij geen vakantie is maar een excursie met mijn opleiding wil ik sowieso geen gezeur hebben daarover. Ik heb meteen maar mijn medestudenten gewaarschuwd, zodat zij eventueel ook geen problemen krijgen.

Een bedankje naar jullie toe vond ik wel op zijn plaats! :D