Trouwen 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:43

Die jurken zijn altijd verraderlijk duur he... denk je at je wat hebt voor een leuke prijs, moet die nog aangepast worden :')

Hier ook vrijwel alles geregeld. Alleen krijg ik de ambtenaar van burgerlijk stand niet aan de telefoon voor de afspraak. We trouwe nota bene over 2.5 week en ik heb heel die vrouw nog niet gezien. Ik kan de laatste dingen niet regelen omdat ik met haar eerst vast wil leggen hoe lang t gaat duren. Maar goed, er was nu gezegd dat ze zo snel mogelijk contact op zou nemen. Maar ik baal er wel van...

Rianne_

Re: Trouwen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:12

Ja inderdaad! En ik vond dat je gewoon heel erg aan de jurk kon zien dat 'ie goedkoop was qua materiaal..

Wow, dat is wel erg op het laatste moment. Vervelend dat zo'n ambtenaar daar zo laks in is :\ Onze datum staat al vast, ze komt langs op 9 mei. Kan me voorstellen dat je baalt!

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:02

Hier ook een 2016 bruidje. =D 14 juni 2016 is de grote dag. Dan zijn lief en ik 7.5 jaar samen.

En het aanzoek dat heb ik 3 jaar geleden gedaan. Ik organiseerde een surprise party. Nodigden alle belangrijke mensen uit en kocht een iPad waarin ik liet graveren of hij met me wilde trouwen. Gelukkig zei hij ja. <3

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:15

Wij zijn tegen die tijd ook alweer bijna 9,5 jaar samen :oo Wat gaat de tijd toch hard!

Wat leuk dat jíj hem hebt gevraagd RianC! Vond hij dat niet erg? Mijn vriend wilde het echt perse zelf doen, haha.
Wel heel mooi gedaan zeg! <3

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:19

Hij vond het helemaal niet erg, want we hebben het er nooit over gehad. En ik vond het na 4 jaar wel eens tijd worden haha. Maar nu gaan we drie jaar later pas trouwen en soms mis ik die mooie verlovingsring wel. :o

Maar ons verhaal blijft gewoon ontzettend leuk en we hebben er ook zoveel toffe reacties op gehad dat die ring uiteindelijk in het niet valt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:31

Mooi zeg! :D Haha, ik heb ook geen verlovingsring.. We hebben wel overwogen om onze trouwringen vast te gebruiken als trouwring maar dat vonden we allebei toch minder leuk. Dan is het niet zo speciaal meer als je daadwerkelijk getrouwd bent. Ik moet overigens nog weer terug met m'n ring want hij past niet meer :')

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:56

Nou, speak of the devil. Vandaag de mevrouw eindelijk aan de telefoon gehad en een afspraak gemaakt. Snap niet dat dat allemaal zo lang moet duren..

Mijn verlovingsring is the one ring van de lord of the rings. In het zilver. Voordat we überhaupt trouwplannen hadden hebben we daar al over gegrapt. Ja als je iemand dan al ten huwelijk vraagt moet het met die ring, want het is 'the one ring'. En dat heeft hij dus onthouden :D Onze trouwringen liggen al maanden veilig opgeborgen hier in huis, onaangeroerd. Laatst hebben we ze nog even bekeken, en nu mogen we ze al bijna om!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:09

Fijn! Heb je niet gevraagd waarom het zo lang duurde? Echt niet grappig om op het laatste moment zo te moeten stressen.. Ahh, wat lief! <3

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:01

Omdat de gemeente stom doet.. Daarom duurde het zo lang. Het was sowieso al een dom gedoe, want ze dachten dat wij nog gratis gingen trouwen wat dus niet zo was. Daarom hadden ze ook geen contact opgenomen omdat daar geen ceremonie of toespraak bij hoort. Maar dat is dus al 3 keer opnieuw aangegeven dat wij NIET meer gratis gingen trouwen.
Maar bon, het is nu geregeld, stressniveau is weer gedaald :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:07

Oh wat een gedoe zeg.. :roll: Jullie zouden dus in eerste instantie gratis trouwen? Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets te veranderen, zelfs in hun voordeel :+ Nou ja, het is inderdaad klaar nu!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:48

My thoughts exactly!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:08

Jaaaa! Ik ga ook dit jaar trouwen. Ben 27 december ten huwelijk gevraagd met een prachtige ring <3
De jurk is al uitgezocht. Mijn moeder, zusje en oma zijn mee geweest. De datum zijn we alleen nog niet helemaal over uit. We wilden eerst gratis trouwen en dat kon in deze gemeente alleen op maandag. We vonden 3 oktober wel een mooie datum. Nu gaan we voor het trouwen verhuizen naar een andere gemeente en daar is gratis trouwen op woensdag...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:07

Paisano schreef:
denice : Dat meen je niet! Wat toevallig! Nu maak je me heel nieuwsgierig, vertel! :D

Als verrassing gingen we een lang weekend naar Wenen. Daar wist ik al niets vanaf. Ik had al een donkerbruin vermoeden waarom we daar heen gingen, ik ben zelf niet zo van het trouwen. Heb daar echt dagen met buikpijn rondgelopen :=

Uiteindelijk had hij een wagon in het reuzenrad afgehuurd, waar we een diner in gehad hebben. Na een paar rondjes op zijn knie en de grote vraag. Voorafgaand aan dat diner heb ik nog mijn moeder opgebeld, dat ik gek werd en dacht dat hij het ging vragen, maar dat ik niet wist wat ik moest doen :+

Ik heb ja gezegd, al hoeft een bruiloft voor mij niet zo. Ik weet wel dat ik voor altijd met hem wil zijn, dus het is geen bindingsangst ofzo, maar gewoon dat zo in de kijker staan en dat enorme bedrag er aan uitgeven staat me tegen. Maar mijn vriend hecht veel waarde aan dit soort dingen en alles draait al zo veel om mij, met de paarden etc, dat ik ook ergens in moet schikken :=

Ik heb ook echt een peperdure ring gehad, waar ik stevig van baal stiekem. Het hele plaatje en al het geregel was natuurlijk super romantisch. Maar we zaten midden in een verhuizing dus geld kwamen we te kort. Trouwen doen we pas over een hele tijd, maar hij blij en ik voelde me toch wel heel speciaal dat iemand dat voor mij geregeld en bedacht had. :) Hij heeft zelfs bij mijn vader om toestemming gevraagd. Hij heeft heel wat punten gescoord bij mijn vriendinnen en familie haha.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:22

Mag ik ook meekletsen? Ondanks dat ik pas in 2017 ga trouwen O:)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:12

Nog maar vier nachtjes slapen en dan mag ik mijn jurk weer aan! :):)

RianC: Wat bijzonder dat jij hem een aanzoek hebt gedaan! Daar had ik echt niet mee aan hoeven komen... :=

denice: Wat romantisch! :+: Wenen is ook prachtig! Wel jammer dat trouwen verder niet zo jouw ding is en het financieel ook nog eens niet uitkomt op dit moment. Maar zo te horen hebben jullie nog tijd zat om er een dag van te maken die bij jullie beide past. Vergeet niet dat trouwen volgens het boekje geen 'moetje' is he! Geef er gewoon je eigen draai aan, zodat jullie allebei stralen op de grote dag!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:12

Nog maar 4 nachtjes slapen en dan ga ik trouwen :D :D :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:27

Op de trouwdag van mijn ouders! Alles geregeld? :D

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:09

Spannend Pluttersput :D !!!
Helemaal klaar voor?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:26

Pluttersput schreef:
Nog maar 4 nachtjes slapen en dan ga ik trouwen :D :D :D

Dat is nóg veel leuker! <3 Zou willen dat ik dat al kon zeggen!

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:59

Ooh dat is snel Pluttersput! Heel veel plezier!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:02

Joa, ik kan wel zeggen dat alles geregeld is. Er blijft natuurlijk altijd de: ben ik niets vergeten? Maar we gaan er voor! Maar de spanning begint er wel aardig in te komen onderhand :D

Wat grappig tante Trien :D 15 maart wordt mijn lievelingsdag vanaf dit jaar!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 18:23

Zo ben er weer! Druk geweest

Pluttersput heel veel plezier! Geniet ervan :D

Ik heb vanochtend mijn jurk gepast en uitgezocht <3

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:26

Booooo schreef:

Leuk! Is het een beetje gelukt binnen het budget :)? Gisteren heb ik mijn jurk uitgekozen. Mijn budget was 1600 maar ik ben er een paar honderd over heen gegaan :o

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 18:32

Mjetterd schreef:
Booooo schreef:

Leuk! Is het een beetje gelukt binnen het budget :)? Gisteren heb ik mijn jurk uitgekozen. Mijn budget was 1600 maar ik ben er een paar honderd over heen gegaan :o

Ik heb altijd geroepen dat ik geen jurk koop van 1000€ onzinnig veel geld.. Maar goedkoper ga je het niet vinden :+ dus heb er vandaag een gekocht 'nja gekregen van mijn ouders :D ' van €1000

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:03

Ook ik meld mij hier (volg het andere topic ook), ben op mijn verjaardag 7-8-2015 ten huwelijk gevraagd in Zwitserland boven op een berg (nou ja bijna boven, pad liep verkeerd.. :D ). 3-6-2016 is onze grote dag.

Paar weken geleden mijn jurk weer aangehad toen die binnen was en ik ben er nog steeds blij mee! Ben geslaagd bij Bruidsboutique Van de Wetering in Uden. Afgelopen vrijdag met mijn moeder geshopt voor haar outfit en ook geslaagd.

Booooo wat fijn dat je geslaagd bent! Was het een jurk die je in je hoofd had of totaal iets anders? Bij mij zijn ze 5 euro onder mijn budget gebleven dus dat was netjes.