Zero waste life

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Zero waste life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:44

Ja die had ik al gevonden, eens kijken of ik ze goedkoper kan vinden! :j Misschien via ebay!

Kijken of ik mijn vriend er ook mee kan verleiden. <<) Die neemt ook elke dag een plastic zakje mee!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:45

MarlindeRooz schreef:
Ja die had ik al gevonden, eens kijken of ik ze goedkoper kan vinden! :j Misschien via ebay!

Kijken of ik mijn vriend er ook mee kan verleiden. <<) Die neemt ook elke dag een plastic zakje mee!

Ja ik vind Greenjump altijd behoorlijk prijzig! Kan vast goedkoper :)
Ik ben zelf aan het kijken voor een rvs broodtrommel, lijkt mij ook ideaal.
En ik heb een vaatwasser thuis dus dat scheelt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:35

Hij heette anders maar komt aardig op hetzelfde neer idd :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:47

Ik wil dit topic weer een schopje geven, vind het namelijk een leuk onderwerp en ben zelf ook een tijdje bezig met zero waste.

Kennen jullie (vast wel) de 5 R's? Dat kwam ik net tegen, en is een leuke richtlijn voor als je inspiratie nodig hebt :)

1. Refuse - weiger plastic tassen maar ook komkommers met een hoesje en ander individueel verpakte producten
2. Reduce - alleen kopen wat je écht nodig hebt
3. Reuse - hergebruiken is beter dan recyclen
4. Recycle - je kunt tegenwoordig in veel gemeenten ook PMD inleveren :j
5. Rot - composteren!

Die laatste deed ik onbewust al een hele tijd :oo Ik heb twee bakken staan met daarin allemaal groenteafval en daarmee voed ik mijn plantjes. Ik wil binnenkort weer wat kruiden neerzetten zodat ik het ook weer zelf kan opeten, dat is natuurlijk het leukst :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:51

Magrathea schreef:
Ik wil dit topic weer een schopje geven, vind het namelijk een leuk onderwerp en ben zelf ook een tijdje bezig met zero waste.

Kennen jullie (vast wel) de 5 R's? Dat kwam ik net tegen, en is een leuke richtlijn voor als je inspiratie nodig hebt :)

1. Refuse - weiger plastic tassen maar ook komkommers met een hoesje en ander individueel verpakte producten
2. Reduce - alleen kopen wat je écht nodig hebt
3. Reuse - hergebruiken is beter dan recyclen
4. Recycle - je kunt tegenwoordig in veel gemeenten ook PMD inleveren :j
5. Rot - composteren!

Die laatste deed ik onbewust al een hele tijd :oo Ik heb twee bakken staan met daarin allemaal groenteafval en daarmee voed ik mijn plantjes. Ik wil binnenkort weer wat kruiden neerzetten zodat ik het ook weer zelf kan opeten, dat is natuurlijk het leukst :)

Die 5 R's kwamen ook weer terug op de lezing van Bea Johnsen! :)
Ik zat zelf toevallig vandaag aan het kijken hoe je zelf mascara kan maken.
Ik wilde eerst die van Yves Rocher kopen (die is met natuurlijke ingrediënten), maar kwam er toen achter dat dit merk op dieren test.
Toch binnenkort maar zelf proberen te maken met een makkelijk zero waste recept wat ik heb gevonden! Ook nog beter voor het milieu :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:05

Als het goed is is de hema allemaal proefdiervrij :) En prima mascara. (Ik gebruik het amper dus ik doe er ook rustig 5 jaar mee _O- )

Ik heb de lezing niet gezien :o Maar waar ik het vandaan had kwam inderdaad wel van een artikel over die dame.

Edit: in de categorie 'reuse', heb ik net zelf groentenbouillon gemaakt. Hij is helaas best bitter := Komt denk ik door de preibladen die erin zitten. En het is echt veeeel te veel _O- Hier ga ik maanden mee door kunnen. Maar zeker een leuk experiment! Bouillonblokjes vind ik vreselijk, zoveel verpakkingsmateriaal!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:09

antje_vip schreef:
Eten uit verpakkingen kun je sowieso voorkomen door zelf te gaan verbouwen. En als je alleen nog maar water drinkt scheelt dat ook al een hoop qua afval.

Geïnteresseerd maar kan iemand mij vertellen welke boom ik moet planten als ik het hele jaar door Rolo's wil kunnen snacken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:10

Volgens mij test Yves Rocher idd hun producten niet
Maar is het gekocht door een groot merk wat hun andere merken wel test

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:11

Sja ... geen...
Maar van dergelijk zaken kun je wel veel van de verpakking gescheiden weggooien
Plastic, papier, alu folie

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:15

Magrathea schreef:
Als het goed is is de hema allemaal proefdiervrij :) En prima mascara. (Ik gebruik het amper dus ik doe er ook rustig 5 jaar mee _O- )

Ik heb de lezing niet gezien :o Maar waar ik het vandaan had kwam inderdaad wel van een artikel over die dame.

Edit: in de categorie 'reuse', heb ik net zelf groentenbouillon gemaakt. Hij is helaas best bitter := Komt denk ik door de preibladen die erin zitten. En het is echt veeeel te veel _O- Hier ga ik maanden mee door kunnen. Maar zeker een leuk experiment! Bouillonblokjes vind ik vreselijk, zoveel verpakkingsmateriaal!

Maar deze bevat denk ik geen natuurlijke ingrediënten? Ik wilde dat juist een keer proberen :')
Het is de combinatie van beide wat heel lastig is...

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:18

Sonja_vR schreef:
Volgens mij test Yves Rocher idd hun producten niet
Maar is het gekocht door een groot merk wat hun andere merken wel test

Wat ik op internet las is dat ze heel lang het label dierproefvrij hebben gedragen, maar omdat ze wel in China testen klopt het dus niet dat ze dierproefvrij zijn. Onder druk hebben ze ook het label van de site gehaald (dit stond allemaal op internet hoor, dus zeker weten doe ik dit niet) en ik heb het er nu ook niet meer kunnen terug vinden.
Op deze site staat Yves Rocher er ook tussen. Dan misschien niet bij de make-up, maar bij de gezichtsproducren, maar ik stimuleer dat soort bedrijven liever helemaal niet. :)
http://www.crueltyfreekitty.com/compani ... n-animals/

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:21

Ah die ontwikkelingen/updates had ik gemist
Thanks

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:29

Uhm Lush dan misschien, of de Body Shop? Die staan er (dacht ik) om bekend proefdiervrije producten te verkopen. Ik ben er nogmaals niet in thuis verder maar dit hoorde ik van mijn huisgenoot :=

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:32

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:32

Magrathea schreef:
Uhm Lush dan misschien, of de Body Shop? Die staan er (dacht ik) om bekend proefdiervrije producten te verkopen. Ik ben er nogmaals niet in thuis verder maar dit hoorde ik van mijn huisgenoot :=

Bedankt voor de tip!! Heb even bij Lush gekeken, die hebben een natuurlijke mascara die proefdiervrij is *\o/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:53

Mascara vijf jaar bewaren en af en toe gebruiken is niet aan te raden hoor :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:57

Leuk topic :)

Make-up gebruik ik niet dus dat is een makkie.

Als ik het ooit mag meemaken dat ik paarden aan huis zou hebben dan zou ik graag graag verdiepen in compoststallen.
Dan staan de paarden dus op mooie droge compost.

Ik zou graag wat minder afval produceren, koop niet veel in zakjes en potjes en probeer alluminium te vermijden. Toch hebben we echt nog veel te veel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:59

Magrathea schreef:

Bouillon kan je ook in potjes krijgen, is poeder, gewoon te doseren met een theelepeltje.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:17

phormicola schreef:
Mascara vijf jaar bewaren en af en toe gebruiken is niet aan te raden hoor :')

Het werkt prima, gewoon goed dichtdraaien :j
Ik ondervind er in elk geval geen last van.

Weet iemand of je een kapotte mokken, bordjes etc eigenlijk in de glasbak moet doen of bij restafval ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:21

Als het geen glas is mag het niet bij het glas.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:31

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:37

Ik dacht dat iedereen dat wist :o
Net als je twijfelt over de kleur, groen de veiligste keuze is.
Zou misschien geen slecht idee zijn als ze een gebruiksaanwijzing op de container deden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:45

Woogy schreef:
Kwam tijden terug al een artikel tegen van een vrouw die beweerde nooit afval te produceren...Hoe zit dit nou...bij ons vrouwen...tijden de menstruatie dan? Let it flow, let it flow, let it flow?

Sowieso probeer ik wel altijd m'n afval productie zo laag mogelijk te houden, hoe moeilijk ook in onze overconsumerende maatschappij

Ik gebruik wasbaar maandverband en een cup.
Kleine stapjes per keer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:11

Sizzle, ik had inderdaad al hier op de container gekeken maar daar staat niks op. Gek genoeg stond er wel een gebruiksaanwijzing op de oude plasticcontainer maar niet meer op die van PMD _O- Terwijl het soms nog best verwarrend is.

Ik gooide laatst trouwens per ongeluk een glazen fles bij het PMD en daar voel ik me nog steeds slecht over :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:35