Kijken of ik mijn vriend er ook mee kan verleiden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Ja die had ik al gevonden, eens kijken of ik ze goedkoper kan vinden!Misschien via ebay!
Kijken of ik mijn vriend er ook mee kan verleiden.Die neemt ook elke dag een plastic zakje mee!
Magrathea schreef:Ik wil dit topic weer een schopje geven, vind het namelijk een leuk onderwerp en ben zelf ook een tijdje bezig met zero waste.
Kennen jullie (vast wel) de 5 R's? Dat kwam ik net tegen, en is een leuke richtlijn voor als je inspiratie nodig hebt![]()
1. Refuse - weiger plastic tassen maar ook komkommers met een hoesje en ander individueel verpakte producten
2. Reduce - alleen kopen wat je écht nodig hebt
3. Reuse - hergebruiken is beter dan recyclen
4. Recycle - je kunt tegenwoordig in veel gemeenten ook PMD inleveren![]()
5. Rot - composteren!
Die laatste deed ik onbewust al een hele tijdIk heb twee bakken staan met daarin allemaal groenteafval en daarmee voed ik mijn plantjes. Ik wil binnenkort weer wat kruiden neerzetten zodat ik het ook weer zelf kan opeten, dat is natuurlijk het leukst
Magrathea schreef:Als het goed is is de hema allemaal proefdiervrijEn prima mascara. (Ik gebruik het amper dus ik doe er ook rustig 5 jaar mee
)
Ik heb de lezing niet gezienMaar waar ik het vandaan had kwam inderdaad wel van een artikel over die dame.
Edit: in de categorie 'reuse', heb ik net zelf groentenbouillon gemaakt. Hij is helaas best bitterKomt denk ik door de preibladen die erin zitten. En het is echt veeeel te veel
Hier ga ik maanden mee door kunnen. Maar zeker een leuk experiment! Bouillonblokjes vind ik vreselijk, zoveel verpakkingsmateriaal!
Sonja_vR schreef:Volgens mij test Yves Rocher idd hun producten niet
Maar is het gekocht door een groot merk wat hun andere merken wel test
Magrathea schreef:Uhm Lush dan misschien, of de Body Shop? Die staan er (dacht ik) om bekend proefdiervrije producten te verkopen. Ik ben er nogmaals niet in thuis verder maar dit hoorde ik van mijn huisgenoot
Magrathea schreef:Edit: in de categorie 'reuse', heb ik net zelf groentenbouillon gemaakt. Hij is helaas best bitterKomt denk ik door de preibladen die erin zitten. En het is echt veeeel te veel
Hier ga ik maanden mee door kunnen. Maar zeker een leuk experiment! Bouillonblokjes vind ik vreselijk, zoveel verpakkingsmateriaal!
Woogy schreef:Kwam tijden terug al een artikel tegen van een vrouw die beweerde nooit afval te produceren...Hoe zit dit nou...bij ons vrouwen...tijden de menstruatie dan? Let it flow, let it flow, let it flow?
Sowieso probeer ik wel altijd m'n afval productie zo laag mogelijk te houden, hoe moeilijk ook in onze overconsumerende maatschappij