Wat mij nou is overkomen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:54

Lente schreef:
Ik heb ook regelmatig nachtmerrie-achtige dingen. Als ik uit mezelf wakker wordt kruip ik jammerend en bibberend half op/in mijn vrouw en vertel haar wat ik heb gedroomd. Als ik niet zelf wakker wordt maakt zij me wakker en houdt me vast.
Andersom net zo. Óók als de ander een vroege dienst heeft en er voor zessen uit moet.

En als ik 's nachts gevaarlijk lage suikers heb dan loopt ze nog twee trappen af naar de keuken om limonade en boterhammen voor me te halen ook!

En zo hoort het ook. :)

Precies! Wel super lief zeg van haar, maar het hoort inderdaad wel gewoon zo! En als je daar geen zin in hebt moet je die relatie niet aan gaan!

Ik vind het idd heel lief, Karuna, dat heb ik hem ook nog verteld! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:57

Klopt en vaders en moeders doen dit gewoon voor hun kinderen hoor. Hoe oud die ook zijn. :j

Hierom mag ik trouwens ook een aantal medicatie nu niet hebben tenzij er iemand in de buurt is. Ik kan dan zo gaar en in de war wakker worden dat ik me serieus verwond door bv plat tegen de verwarming te klappen of zo. Dat is niet zo veilig in je uppie. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-02-16 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:57

Ik heb maanden achtereen last gehad van "iemand" die in mijn kamer stond. Hier werd ik twee á drie keer per nacht wakker van. Ik werd echt in totale angst wakker en zag echt iemand staan.

Uiteindelijk ben ik voor het slapen wat valeriaan gaan slikken en nu gaat het goed. Ik heb inderdaad ook wel eens naast mijn bed gestaan. Was totaal in paniek en werd pas na enige tijd wakker. Heel vervelend.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:13

Lekker kort door de bocht farahdiba46. Denk dat je eerder een gebrek aan inlevingsvermogen hebt dan een overschot.

Ik heb al zolang ik me kan herinneren last van levensechte nachtmerries.

Spinnen zien in bed, andere enge beesten, spoken zien, denken dat er mensen in huis zijn of in mijn slaap daadwerkelijk mensen in mijn kamer denken te zien, daarbij slaapwandelen, noem maar op en ik heb het gehad.

Ondertussen ben ik 30 en heb ik er nog altijd last van. Met periodes meer en soms gaat het een hele tijd goed.

Vroeger stonden mijn hardwerkende ouders altijd voor me klaar als ik gedroomd of geslaapwandeld had, of wanneer ik een spin (echt of denkbeeldig) dacht te zien.
Mijn man die sommige weken 50 uur werkt op z'n drukke baan net zo goed.

Als mijn man op zakenreis is en ik snachts wakker zou schrikken kan ik zowel hem als mijn ouders bellen. Mijn ouders zouden wanneer ik het ze zou vragen zo om 3 uur snachts in de auto stappen en een halfuur hier naartoe rijden indien nodig.

Dat doen mensen die om je geven, die staan graag midden in de nacht op om je gerust te stellen of een spin/rat weg te halen mocht er een keer een echte zitten. Ongeacht of ze werkeloos zijn of een mega drukke baan hebben.

czarina

Re: Wat mij nou is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:51

Serieus?! Zoals vele andere hier. Mijn man vind mijn nachtangsten vele malen erger voor mij dan dat ik hem wakker maak.
Achteraf lacht hij er altijd om, draait zich om en knort weer verder.

Oh wij zijn ook weleens een kindje kwijt geweest. Onze zoon was veel te vroeg geboren en kwam letterlijk dag en nacht iedere 2 uur, en duurde dan even voor hij weer sliep.
Mijn man was internationaal chauffeur dus alleen in de weekenden thuis. Ik liep volledig op de automatische piloot en blijkbaar zoonlief al lang in zijn bedje gelegd toen ik volledig verward wakker schrok en overal begon te zoeken.
Uiteindelijk kropen we beiden over de vloer op zoek naar kindlief die dus gewoon heerlijk in zijn bedje lag.. Maar sommige dingen kunnen zo enorm echt zijn dat het gevoel de hele dag aanwezig blijft..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:54

Czarina, het zal echt een verschrikkelijke situatie geweest zijn, maar 2 volwassenen die op de vloer zoeken naar een baby'tje... Het doet me een beetje denken aan een scene uit Shameless, ken je die serie? Schoonvader neemt de baby's mee uit wandelen, schoondochter wordt wakker en is dat vergeten, begint panisch onder de kussentjes van de bank te zoeken :')

Danique schreef:
Wat bizar Lieveli, waar komt die angst vandaan, of weet je dat niet?

Nee, het is ooit begonnen toen ik in Londen woonde. Het werd later nog een hilarische grap onder mijn huisgenoten omdat ik wéér huilend de huiskamer in kwam lopen dat mijn moeder was overleden. De 1e keer dat het gebeurde schrokken ze zich natuurlijk wel dood, ik huilend op de bank. Tot ik ineens bedacht dat ik het had gedroomd. :') :') :')

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:02

Brrr heb dat zelf ook eens gehad. Alleen dan dat alle muren vol zaten met spinnen.. :wow:
Ben toen van schrik uit mn bed gevallen om daarna er achter te komen dat er geen spinnen zaten... >;)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:04

Herkenbaar, zo heb ik een keer gedroomd of meegemaakt dat een van de katten via mijn kamer raam naar binnen kwam met een levende muis. Nu heb ik een - afwijking en zie ik pas op 20cm afstand scherp. Ik heb dus kei hard gillend papa geroepen en tot op heden is er geen muis te bekennen. Papa denkt dat ik heb gedroomd en ik denk dat het echt gebeurd is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:05

emr schreef:
Herkenbaar, zo heb ik een keer gedroomd of meegemaakt dat een van de katten via mijn kamer raam naar binnen kwam met een levende muis. Nu heb ik een - afwijking en zie ik pas op 20cm afstand scherp. Ik heb dus kei hard gillend papa geroepen en tot op heden is er geen muis te bekennen. Papa denkt dat ik heb gedroomd en ik denk dat het echt gebeurd is.

Er is maar 1 manier om dat op te lossen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:08

Nee die serie ken ik niet, maar blijkbaar hebben dan toch meer mensen er last van :')
Bij ons is dit inmiddels de boeken in gegaan als hilarisch, net als de keer dat mijn man midden in de nacht om een pak melk ging in zijn droom en ik werkelijk een volledig gesprek met hem kon voeren.. En zo nog vele voorbeelden. Onze zoon doet overigens slaapwandelen, dus bij ons is het snachts nooit saai zo op zijn tijd. Alleen dochterlief bliift braaf in haar bedje en horen we nooit..

Gelukkig zijn dit dromen waar we later om lachen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:14

"Oke, nog 1 keer eventjes bokt door scrollen en dan ga ik écht slapen"...
Lees ik dit topic hahaha, mijn bed gelijk even gecontroleerd op spinnen, muizen, slangen en (dode) ratten _/-\o_

TS, ik vond het wel erg grappig om te lezen. Maar om mee te maken: verschrikkelijk!

Nou bokkers, welterusten! Haha :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:16

Haha, zo heb S nachts een keer mijn hele bed overhoop gehaald omdat ik er zeker van was dat er spinnen in zaten :+. Zus wakker gemaakt, maar die geloofde me niet :')

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:17

Ach mijn broertje heeft eens midden in de nacht heel hard om hulp geroepen, en ik als zus stond als eerste bij hem (kamer er naast) hij droomde dat hij bekogeld werd door stenen, was al uit zijn bed gesprongen en is in volle vaart tegen zijn raamkozijn opgerend.. gebroken neus :\

Ook ik heb regelmatig rare dromen, wat er vaak in resulteert dat ik vriendlief, moeder of wie dan ook wakker bel of flink ga whatsappen.. over rode draden die door de kamer gespannen zijn, over een grote vrouw die haar brood niet wilde betalen, over spinnen of over dat de hond voor mijn kamerdeur ligt waardoor ik er niet uit kan..

Gekke is; als ik samen met vriendlief slaap, slaap ik normaal.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:19

Mijn man heeft me een keer geprobeerd te wurgen snachts, althans, dat dacht ik. Ik werd wakker en zie ineens mn man boven me hangen en met beide handen op me afkomen. Ik schrok me kapot, sloeg hem weg en riep 'Wat doe jij nou idioot?!' _-:( Hierop schrok hij wakker, wist eerst even niet wat er gaande was maar toen we beide weer bij zinnen kwamen, had hij als verklaring dat hij droomde dat hij een grote bal moest wegduwen... %)

Lekker dan, en jij ziet mijn hoofd aan voor een grote bal? Ik weet dat ik een ronde kop heb maar je kunt ook overdrijven :') Hoewel ik behoorlijk geschrokken was, het leek echt net of hij op mn keel afkwam met zn handen, konden we er later wel om lachen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:28

Die is wel heel hilarisch :')

Ik heb zoiets toen meegemaakt in mijn studentenperiode toen ik nog wekelijks in het weekend bij mijn ouders was. Ik sliep op de extra verdieping bij mijn zusje op de kamer. Ik werd tot twee keer toe wakker omdat ik dacht dat er een grote spin naar beneden kwam. Mijn zusje werd gek van me. Natuurlijk zat er niks.
Toen ik na de tweede keer naar buiten liep om beneden naar de WC te gaan, zat er op de gang wel een zeer grote zwarte spin.
Hier hebben we meteen maar even een doosje overheen gezet.

De dag erna heeft onze "heldhaftige" vader hem buiten gezet. In de tijd dat meneer/mevrouw in de doos zat had hij/ zij daar een tijdelijk thuis gemaakt.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:30

Bij stress heb ik ook last van dingen 'zien' tijdens slaap.
Vorige week heb ik manlief midden in de nacht wakker gemaakt omdat er een uiltje in een doos naast m'n bed stond.
Hij doodserieus: 'schat, er staat geen doosje met een uiltje er in'.
Ik heel droog: 'o', draai me om en slaap verder.
Hij heeft de hele nacht verder wakker gelegen....en ik was volgende ochtend heerlijk uitgeslapen en wist nergens van :D

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:52

ik hoef echter mijn paps niet te roepen die slaapt er gewoon doorheen :')
maar ik heb een hele lieve kat die mij wakker maakt tijdens nachtmerries <3 hij bijt desnoods in mijn neus maar probeert eerst mij wakker te likken :')

ik droom heel vaak over achtervolgingen en dat hij mij dan inhaalt en grijpt ... hier ga ik van schoppen en dat heeft mij al meerdere gebroken botjes opgeleverd :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:24

Ik heb last van nightterrors. Je blijft hangen in je sluimer en diepe slaap. En dan kunnen je hersenen je ook dingen laten zien die er niet zijn. Negen van de tien keer weet ik niet wat er is gebeurd snachts. Maar wat ik van mijn vriend moet geloven word Ik compleet hysterisch wakker. Mijn vriend moet reageren op mij want ik kan hem of mijzelf verwonden. Ik word daarna niet echt wakker maar lijkt wel zo. Als Ik wel echt wakker word dan weet ik wel wat er is gebeurd en wat ik gezien heb. En het zijn altijd geesten in alle vormen en maten. Ben heel lang echt bang geweest omdat we toen nog niet wisten wat er was. Nu ik weet dat het mijn verbeelding is kan ik het beter naast mij neerleggen. Maar dat gillen en hysterisch worden kan ik niet tegen houden.word soms wakker van mijn eigen gegil. Niks aanstelleritus, het gebeurd gewoon.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:52

Ik heb laatst gedroomd dat er echt een mega spin naast mijn kussen stond en dat hij tegen mij begon te praten.. Ja echt. _O- En omdat het er zó echt uit zag heb ik eerst een half uur verstijf in mijn kamer gestaan en allerlei doemscenario's in mijn hoofd te bedenken. En besloot toen maar beneden op de bank te gaan slapen.
De volgende dag heeft mijn moeder mijn hele kamer doorzocht, maar er was natuurlijk geen spin te bekennen.. tenminste niet een pratende. :')
Toen herinnerde ik me weer dat die spin tegen mij begon te praten en besefte ik dat het helemaal niet echt kon zijn geweest en dat mijn moeder kon stoppen met zoeken. We hebben nog lang na gelacht. _O-

En ik droom regelmatig dat ik omringt ben door slangen en dan spring ik ook uit mijn bed om vervolgens helemaal verstijfd te zijn en om me heen zit te kijken waar die slangen nou zo snel heen zijn gegaan. :')

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:59

Ik ben ook een actieve slaper, praten, whatsappen (in mijn slaap ja) en maandag werd ik ook in paniek wakker en heb ik mijn vriend verteld dat zijn wekker gaat en hij te laat komt. Toen zag ik dat het half 4 was sliep ik zo weer verder en vriendlief vond het niet erg :o

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:03

Zo bekend dit....

Tegenwoordig is het minder maar hier ook soms rare dromen bewust of onbewust(in m'n slaap schreeuwen dat t hele huis vol zit met ratten en me opeten enz)
Of wakker schrikken en t hele plafond zit vol met spinnen :r (had een houten plafond met knoesten die zag ik aan voor spinnen)

Mijn ouders vroeger kwamen ook altijd ook al wisten ze dat d'r niets was
Mijn vriend maakt me zelfs wakker als ik een nachtmerrie heb :j
Hij vind het juist helemaal niet erg als hij wakker word van mij of ik hem nu wakker maak of hij mij tijdens een nachtmerrie

In t begin hebben we zelfs Snachts nog veel gepraat omdat ik t meerdere keren per nacht had en ik niet meer rustig werd

Geloof me als iemand van je houd doet hij/zij dat al moeten ze d'r n uur voor rijden :j

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:21

Ik heb als ik in de nachtdienst zit standaard dromen over heeeele grote spinnen die op het plafond lopen. Regelmatig wakker geworden dat ik naast mijn bed sta naar die dingen te kijken. In eerste instantie zie ik ze dan ook echt!

Snachts maak ik de gekste dingen mee, heb wel eens schilderijen in onze slaapkamer van de muur getrokken op zoek naar de deur... :(
Ook "doe ik snachts de afwas" en vertel daar dan over tegen mijn man, die ligt dan lekker te slapen en denkt: WTF??!! :+ (terwijl we een vaatwasser hebben...)
Toppunt is toch wel dat ik het voor elkaar heb gekregen om een keer bibberend met mijn man samen op het voeteneind van ons bed te eindigen waar ik zat te rillen als een rietje...na een tijdje vroeg mijn man die ik dus wakker had gemaakt: ahum....waar kijken we eigenlijk naar?? Ik"naar die mega-afgrond!!!" En toen werd ik wakker en besefte ik me dat ik me hier echt niet meer uit kon banketstaaf...... :+ :+ :+ (schaam schaam....)
Toppunt was denk ik wel dat ik uit het niets met een mega sprong uit mijn bed opsprong en met mijn oog tegen de handgreep van de kast belandde...(kast stond echt 1,5-2 meter van het bed af...) resultaat: Blauw oog en kapotte wenkbrauw...Leg dat maar eens uit op je werk.... Klinkt best ongeloofwaardig als je zegt dat je in je slaapkamer aan de kant sprong voor een mega- vrachtwagen die je wilde overrijden.... :Y)

Maar een dooie rat op je kussen....nee hoor... zo gek ben ik niet... :D
Laatst bijgewerkt door Marieke33 op 19-02-16 09:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:25

Das best schrikken ja.

Ik heb een tijd lang heel onrustige slaap gehad met veel nachtmerries.

Nu had ik het ooit voor elkaar gekregen om op mn arm te liggen waardoor die gevoelloos werd.

Afijn, ik werd midden in de nacht wakker en draai me half slapend om. Voel ik ineens een zware arm om me heen (mijn eigen, gevoelloze arm...). Dus ik mep met mn goede arm dat 'ding' van me af en schiet overeind. Om me vervolgens echt heel dom te voelen dat ik slaapdronken geschrokken was van mn eigen arm :')

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:46

Ik heb al vaker kussens liggen wiegen omdat ik dacht ik dat de baby in mijn handen had. Die lag dus in zijn bedje nog te huilen en ik zat met een kussen in mijn armen op bed te wiegen en sst te zeggen. :') vriend die dan wakker werd van het gehuil heeft me vaak genoeg voor gek verklaard. En baby's die kwijt waren herken ik ook. Wakker schrikken en het hele bed overhoop gooien, vriend half eruit duwen, want de baby is kwijt ! Die lag natuurlijk lekker in eigen bedje. :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:22

Dilan93 schreef:
Das best schrikken ja.

Ik heb een tijd lang heel onrustige slaap gehad met veel nachtmerries.

Nu had ik het ooit voor elkaar gekregen om op mn arm te liggen waardoor die gevoelloos werd.

Afijn, ik werd midden in de nacht wakker en draai me half slapend om. Voel ik ineens een zware arm om me heen (mijn eigen, gevoelloze arm...). Dus ik mep met mn goede arm dat 'ding' van me af en schiet overeind. Om me vervolgens echt heel dom te voelen dat ik slaapdronken geschrokken was van mn eigen arm :')

Ach, ik heb ooit een verhaal gehoord / gelezen. Geen idee of het op bokt was of in real life.

Lag iemand op de bank te slapen. Die was op zijn zij gaan liggen en had 1 hand over zijn hoofd liggen. Toen ie wakker werd, schrok ie zich de blubber van een heeeeel grote hand voor zijn gezicht. Zijn Eigen hand dus.