Rare autorijlessen! Graag tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:52

Ik snap dat niet, die lessen kosten toch klauwen vol geld?
5 lessen is toch gauw meer als 200 euro, dan mag je toch wel eisen stellen?

Gewoon eisen dat je een andere instructeur krijgt want met deze slaag je toch niet, dan maar wennen aan andere man en andere wagen al is het misschien slim om daar eerst mee kennis te maken want misschien is dat ook wel een hork.

Als een paardrij-instructrice niet bevalt wordt er zo gemakkelijk gewisseld en bij een autoles wordt er maar aangepongeld.
Desnoods laat je je vader bellen als dat makkelijker is.

Ik bel ook wel eens voor mijn kinderen(al volwassen) als ze moeite hebben met iets, mij scheppen ze niet snel af ~~}>

BigOne

Re: Rare autorijlessen! Graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:59

Niet morgen bellen maar nu, eisen dat je een andere instructeur krijgt. En de auto, daar ben je zo aan gewent. En willen ze dat niet dan een beetje inschikken en zeggen dat je de volgende les bij je huidige instructeur doet en gaat het niet goed (waarbij je best kunt zeggen dat hij mensen onzeker maakt en de speciale oefeningen niet of nauwelijks oefent) dan voor de laatste lessen iemand anders. Zo niet , klacht indienen.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 18:25

Ik word morgen terug gebeld!
Een paar keer gezegd dat ik echt een ander instructeur wil.

Ik hoor het morgen voor 2 uur smiddags dus ben heel erg benieuwd :D

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:28

Toevallig step by step?

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 18:35

Wauw ik werd gelijk terug gebeld door de baas van dit bedrijf en die zei dat dig gedrag niks voor hem was. En of ik niet nog wou proberen bij hem te lessen als hij hem gebeld had.
Nou dat wil ik niet dus hij gaat morgen gelijk bellen om te kijken of er iemand is die nog plek voor mij heeft!

Nee niet step by step!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:37

Goed zo, even doorpakken. Dat is in je eigen belang.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:39

Goed gedaan.. +:)+
Er is niks mis met voor jezelf opkomen..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:41

STW -> LZP

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:23

Ilja000 schreef:
Mijn rij instructeur werd nooit boos, maar nu, ruim 20 jaar later hoor ik hem nog steeds zeggen "Dat was niet zo netjes he?" Ook als dat een behoorlijk understatement was :-)

:')

Zo hoor ik de mijne nu 9 jaar later nog zeggen 'ja je had wel voorrang, maar als het groter en zwaarder is dan jij, stop dan toch maar'.

Ik vond dat ik mijn peugeot 206 les auto best voor een vrachtwagen kon duwen 8-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:26

Proest dat zijn tenminste nuttige opmerkingen. Die vergeet je tenminste noot meer. En hebben dus wel het gewenste effect. Die van mij zei altijd dood met voorrang is ook dood.

Heb mijn eerste instructeur zelf wel vaak genoeg uitgemaakt voor l u l of eikel. Maar dan had hij het er ook naar gemaakt. :+ als hij met een dikke grijns en hand op een aangetrokken handrem ik achterstevoren op de slipbaan stond met hartkloppingen en grote schrik. Hij was ook legerinstructeur en mocht gebruik maken van de slip, zand en ijsbanen van het leger. Heb daar heel wat uren doorgebracht slippend, glijdend en vloekend. :)) maar wat leer je daarvan zeg.

Ts ik hoop dat je vandaag een leuke instructeur krijgt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:30

Charaz schreef:
Ilja000 schreef:
Mijn rij instructeur werd nooit boos, maar nu, ruim 20 jaar later hoor ik hem nog steeds zeggen "Dat was niet zo netjes he?" Ook als dat een behoorlijk understatement was :-)

:')

Zo hoor ik de mijne nu 9 jaar later nog zeggen 'ja je had wel voorrang, maar als het groter en zwaarder is dan jij, stop dan toch maar'.

Ik vond dat ik mijn peugeot 206 les auto best voor een vrachtwagen kon duwen 8-)

De mijne zei dan:
"En dan staat er op je grafsteen: Zij had wel voorrang, maar kreeg het niet."

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:34

Mijn instructeur was ook leger instructeur geweest en heeft weleens een demo gedaan wat er kon gebeuren als ik mn koppeling in ging trappen in een bocht.

Door mijn zenuwen ben ik de eerste keer gezakt voor mijn examen en wilde ik NOOIT meer autorijden. Hij heeft me er toen doorheen gepraat en de tweede keer ben ik geslaagd.

Dat je een klik hebt met je instructeur lijkt me heel belangrijk, ik heb het onwijs naar mn zin gehad tijdens de lessen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:41

De eerste rijschool was bij mij ook een aanfluiting, bah wat heeft die man bij onzeker gemaakt. De tweede rijschool heeft mij daar super overheen geholpen, echt een toffe instructeur. En inderdaad bijna 3 jaar later hoor ik nog steeds een opmerking als "dat was niet zo slim" of zag ik de tikkende vingers weer als het inparkeren niet zo recht ging. :+

Ik hoop dat TS snel haar zelfvertrouwen terug vindt en via pb heb ik je sowieso het adres van mijn instructeur gestuurd. :j

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:26

Mijn instructeur heeft toentertijd de uitbrander-aanpak één keer bij mij geprobeerd. Dat kon ik toen echt even niet hebben (lange dag gehad en 's avonds nog les) en ben ik in huilen uitgebarsten in de auto :')
Ik heb toen de auto langs de kant mogen zetten, een luchtje kunnen scheppen en toen heeft hij buiten zijn excuses aangeboden. Verder was het een hele toffe man, legde alles rustig uit en nam ook de tijd. :)

Ik zou het ook echt niet tof vinden als een instructeur dat vaker bij mij had gedaan en had dan ook zeker iets anders gezocht!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:50

ArinaDiaat schreef:
Ik heb gebeld!

Maar ik krijg geen andere instructeur -O-
Hij gaat zelf met mijn instructeur bellen en hem even goed toespreken!
Maar ik weet dus nu al dat volgende week erg ongemakkelijk gaat worden omdat ik dan weer bij die man in de auto moet gaan zitten.
Maar hij zei dat het voor mij misschien toch beter is deze 5 lessen nog in deze auto te doen omdat ik anders aan die andere auto en instructeur moet wennen. Dus ik ben er mee akkoord gegaan.
Mocht ik zakken gaat hij gelijk iemand anders voor me zoeken!
Dat dan weer wel :)

Maar iemand tips hoe ik dan volgende week moet omgaan met die man?
Ik voel de toespraak nu al aankomen namelijk!

Mijn eerste gedachte was ook, vraag bij dezelfde rijschool voor een andere instructeur. Maar dat gaat dus niet lukken als ik dit zo lees.

Je moet wel een bepaalde klik hebben met een rijinstructeur. Daar mee bedoel ik niet dat hij super aardig moet zijn en dat je perse over van alles en nog wat moet kunnen kletsen. Maar ik bedoel dat het gewoon goed bij jou aan moet komen wat hij wil overbrengen.
Ik heb zelf rijles gehad van een hele aardige vent. Maar achteraf gezien leerde ik er niks. Situaties die mis gingen, die bleven niet hangen. Ik snapte niet wat ik fout deed, en ik werd steeds onzekerder na 2x gezakt te zijn.
Dus ben ik gestopt. En uiteindelijk na 2 jaar een proefles bij een andere rijschool genomen. Daar had ik meer het type instructeur wat jij nu ook beschrijft. Hij was heel afkeurend en kwam met dingen die ik fout zou doen, waarvan ik nu nog steeds zeker weet dat dat niet het geval was. Gelukkig handelde het om een proefles bij een eenmansrijschool. Dus daar ben ik niet verder gegaan.
Van daaruit nog 1 andere rijschool geprobeerd. Daar had ik 2 verschillende instructeurs. En aan beide heb ik heel veel gehad. Met de ene kon ik totaal niet kletsen. Maar hij zei ook: ik ben er niet voor de gezelligheid, ik ben er om je iets te leren. En dat heeft hij ook zeker gedaan. Ik heb nu nog steeds momenten dat ik aan die lessen terugdenk en dat ik weet dat ik er iets aan gehad heb. Niet perse voor mijn examen maar iets wat ik nu op de weg goed kan gebruiken.
De andere instructeur daar kon ik wel leuk mee kletsen, maar die heeft me ook meer zelfvertrouwen gegeven. Dat ik mijn eigen beslissignen moest nemen en niet teveel moest nadenken over wat een examinator zou willen zien.

Meteen geslaagd toen. En ik weet zeker dat dat ik de eerste keer ook geslaagd was als ik bij deze rijschool had gezeten.

Terug naar jouw situatie. Je voelt je ongemakkelijk omdat die man een uitbrander gaat krijgen van zijn baas. En hij weet dat omdat jij geklaagd hebt. En dus ben je bang dat hij het jou kwalijk neemt.
Ik denk dat deze manier van lesgeven gewoon zijn ding is. En dat het moeilijk aan te passen is. En dat deze instructeur gewoon niet goed bij jou persoonijkheid past. En dat je daarom beter met een andere instructeur op pad kunt gaan. Ook al gaat het nog maar om een paar lessen. Een examen is duur, als je zakt kost het veel extra.
Ik zou terug contact opnemen en niet te onzeker zeggen dat je liever niet meer met hem op pad wilt. Maar dat je het gewoon ECHT NIET meer wilt. En dat je GEWOON ECHT een andere instructeur wil hebben voor de overige lessen.

Edit: ik zie dat je inderdaad doorgepakt hebt :)
Hopelijk gaat dat beter voor je uitpakken. Op naar meer zelfvertrouwen en duidelijkheid :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:06

Onze instructeurs hebben allemaal dezelfde auto's, dus eventueel wisselen van auto is bij ons nooit erg. Maar sowieso vind ik dat geen reden om wisselen van instructeur af te raden. Als de klant aangeeft zich niet prettig te voelen om wat voor reden dan ook, dan los je dat gewoon netjes op. Kleine moeite.

En stel dat je de nieuwe auto niet helemaal onder de knie hebt met je examen mag je dat gewoon aangeven bij de examinator en dan houden ze daar rekening mee. Zo heb ik laatst een nieuwe auto gekregen en wou ik een leerling nog even in de oude laten afrijden. Dag voor het afrijden belde een concullega rijschool dat zijn auto total loss was door een ongeluk, en of hij een auto van ons mocht lenen. Tuurlijk, vervelend genoeg voor hem.

Maar mijn leerling moest daardoor examen doen in de nieuwe auto. Ben de avond van te voren nog even met haar naar de macdonalds gereden voor een macflurry, zodat ze even kon wennen, en we ook gelijk de ergste stress even weghaalden. Dag erna aangegeven bij de examinator en die heeft er rekening mee gehouden. De auto was wel twee keer uitgevallen, maar ze slaagde in de eerste keer.

Gewoon even aangeven bij het examen dus, dat je nog niet zo vaak in die auto gereden hebt.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 21:27

Ik ben vandaag terug gebeld en ze hebben gezegd dat ik een nieuwe instructeur krijg! :D
Dus ik wacht nu totdat ik gebeld word door hem om afspraken te maken voor de laatste 5 uren.

Nu het geval, ik had vanavond de vrouw van dus mijn oude instructeur aan de telefoon.. Huilend!
Dat ze bang was dat hij zijn baan kwijt was omdat het kantoor had gezegd dat hij tegen mij liep te Schelden. Dat heb ik nooit gezegd ik heb gezegd dat hij boos doet als iets niet goed gaat en zucht.
Ik heb bijna een kwartier met haar aan de telefoon gehangen om haar rustig te krijgen.
Ik krijg sinds dat telefoontje de hele tijd appjes dat het niet klopt en dat ik geen 35 lessen heb maar 31 ( ik heb er 4 extra bijgedaan dus klopt wel) en Blablabla.
Ik heb niet meer gereageerd gewoon omdat ze mij dus nu een schuldgevoel aanpraat en dit totaal niet meer zakelijk is.

Ik ga morgen dus weer even het kantoor bellen dat dit niet de bedoeling is want wat moet ik hier nou weer mee.
Dat zijn vrouw mij ook belt en hijzelf niet is ook een beetje raar.
Zijn vrouw doet de agenda.
Maar goed als ze nu weer zouden bellen neem ik niet meer op want ik heb hier geen zinin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:31

Heel goed dat je het kantoor ook belt over die vrouw... Moet toch niet te zot worden zeg...
Jij kan er niets aan doen dat die vent zo met jou omging, en die vrouw moet niet zo vreselijk labiel doen.

Je had er ook eigenlijk geen kwartier mee moeten gaan praten. Maar ik begrijp dat je overrompeld bent. En inderdaad niet weer opnemen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:35

ArinaDiaat schreef:
Ik ben vandaag terug gebeld en ze hebben gezegd dat ik een nieuwe instructeur krijg! :D
Dus ik wacht nu totdat ik gebeld word door hem om afspraken te maken voor de laatste 5 uren.

Nu het geval, ik had vanavond de vrouw van dus mijn oude instructeur aan de telefoon.. Huilend!
Dat ze bang was dat hij zijn baan kwijt was omdat het kantoor had gezegd dat hij tegen mij liep te Schelden. Dat heb ik nooit gezegd ik heb gezegd dat hij boos doet als iets niet goed gaat en zucht.
Ik heb bijna een kwartier met haar aan de telefoon gehangen om haar rustig te krijgen.
Ik krijg sinds dat telefoontje de hele tijd appjes dat het niet klopt en dat ik geen 35 lessen heb maar 31 ( ik heb er 4 extra bijgedaan dus klopt wel) en Blablabla.
Ik heb niet meer gereageerd gewoon omdat ze mij dus nu een schuldgevoel aanpraat en dit totaal niet meer zakelijk is.

Ik ga morgen dus weer even het kantoor bellen dat dit niet de bedoeling is want wat moet ik hier nou weer mee.
Dat zijn vrouw mij ook belt en hijzelf niet is ook een beetje raar.
Zijn vrouw doet de agenda.
Maar goed als ze nu weer zouden bellen neem ik niet meer op want ik heb hier geen zinin.

Misschien moet ie gewoon knap aan het werk gaan...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:15

Dat gaat echt te ver. Zijn vrouw belt je op?! Bizar joh... melding maken bij het bedrijf en nummer blokkeren. Niet jou probleem, probeer er maar om te lachen en ga je lekker voorbereiden op je examen :)

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:02

Ja ik vind het ook heeeeel bizar dat die vrouw je belt. Dat gaat echt te ver en daar zou ik zeker die baas over bellen!
Verder zou ik me niet druk maken om die nieuwe auto. Ik heb ook wel eens gehad dat mijn auto te laat geleverd werd waardoor ik hem uiteindelijk pas 3 dagen voor een leerling z'n examen kreeg. Ik heb de leerling 2 gratis lessen aangeboden om te wennen aan de auto. De leerling was binnen 1 les eigenlijk al gewend en was met vlag en wimpel geslaagd. Als je er klaar voor bent dan kun je in elke auto rijden! Heb er vertrouwen in, dat is heel belangrijk!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:20

Tjee wat bizar dat zijn vrouw jou opbelt!

Ik hoor mijn instructeur nog steeds zeggen:''loop je weer met de koppeling te gooien zus!'' als we een beetje raar wegreden bij het stoplicht...

Lees wel veel hier dat de instructeur mee gaat met het afrijden! Is dat eigen keuze? Want bij mij ging alleen de examinator mee. De instructeur bleef bij het CBR een bakkie doen.

Eerste keer ben ik gezakt en de tweede keer geslaagd.
Voor het motorfiets examen wel in een keer geslaagd bij dezelfde examinator als met de auto stom toevallig.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 12:12

Ja ik ga morgen nog maar een keer het kantoor bellen dat het wel heel bizar is. Ben benieuwd! Maar morgenochtend les van mijn nieuwe instructeur! Heb al even met hem gebeld en hij is iniedergeval aan de telefoon super aardig en ook al gelijk positief. Heel erg buitenlands accent ben heel erg benieuwd naar zijn thuis land!

Maar je kan gewoon kiezen of jij je instructeur mee wilt met het examen of niet. Het is maar net wat je prettig vind!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:16

Je moet een goed gevoel hebben met de rijlessen en je veilig voelen. Is dat niet het geval, dan zeker niet langer doorgaan. Op deze manier ben je over 50 lessen nog niet klaar voor het examen. Er zijn meer rijscholen, dus leg je situatie bij zo'n rijschool neer en neem een proefles om te kijken of het daar beter bevalt. Je bent nu al ruim 1.000 euro kwijt en dat kan alleen maar oplopen met zo'n instructeur.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 14:38

Shenavallie schreef:
Je moet een goed gevoel hebben met de rijlessen en je veilig voelen. Is dat niet het geval, dan zeker niet langer doorgaan. Op deze manier ben je over 50 lessen nog niet klaar voor het examen. Er zijn meer rijscholen, dus leg je situatie bij zo'n rijschool neer en neem een proefles om te kijken of het daar beter bevalt. Je bent nu al ruim 1.000 euro kwijt en dat kan alleen maar oplopen met zo'n instructeur.

De rijschool heeft het in dit geval goed opgelost door een andere instructeur te regelen!