Kleding shoppen anno 2016, hoe werkt dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: Kleding shoppen anno 2016, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:35

Ik had altijd al een paar tasjes in m'n gewone tas zitten voor als ik toch ineens nog even boodschappen ga doen, en niet elke keer een tasje wil kopen.
Je ziet wel dat steeds meer winkels nu papieren tassen hebben, maar winkeliers met plastic tassen voelen zich soms beschaamd dat ze geld moeten vragen voor een tasje, en dan voel ik me zo'n schrale Harry die geen 10 cent over heeft voor een tasje en overal een eigen tasje vandaan vist. Maar als je een rondje stad doet kan je zo al een best veel besparen.
Laatst las ik al iets over een winkel die dan zei; sorry ik moet nu 0,05 voor een tasje vragen. Weet je wat, je krijgt 0,05 korting op je aankoop :P

Van het weekend had ik dan wel op de markt, ging ik tomaatjes kopen, die schepten ze gewoon in een plastic zak en rekenden automatisch 0,05 bij het bedrag. Schep dat dan gewoon in een papieren zakje ofzo, of moet ik soms ook nog plastic bakjes mee gaan nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:29

Die markt-tasjes kosten aan inkoop minder dan een cent, vind 5 cent dan echt teveel..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:50

Shanna schreef:
Die markt-tasjes kosten aan inkoop minder dan een cent, vind 5 cent dan echt teveel..

In theorie is dat toch met alles. :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:01

Ik koop gewoon een plastic tas en probeer zoveel mogelijk erin te proppen. Soms krijg ik een papieren tas.
Wij gebruiken de plastic tassen vaak als vuilniszak nog eens. Anders komen we er echt in om

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:38

xFioon schreef:
Van het weekend had ik dan wel op de markt, ging ik tomaatjes kopen, die schepten ze gewoon in een plastic zak en rekenden automatisch 0,05 bij het bedrag. Schep dat dan gewoon in een papieren zakje ofzo, of moet ik soms ook nog plastic bakjes mee gaan nemen?

Volgens mij mogen ze dat soort zakjes om voedsel gewoon gratis meegeven. Bij de supermarkten hangen ook nog steeds gratis zakjes op bijv. de groente- en broodafdelingen. Maar als marktkooplui er geld voor willen vragen, is dat natuurlijk hun goed recht.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:12

Papieren zakjes kosten ook op sommige plekken geld.
Ik werk zelf bij de kiosk, wij wachten nog steeds op goede papieren tasjes, tot die tijd mogen we wel andere papieren zakjes meegeven (onhandige ondingen zijn dat) maar daarvan krijgen we maar een bepaald aantal geleverd per filiaal dus als die op zijn zijn ze gewoon op en is het pech.. Krijgen er al vaak gezeur over dat het onhandige tasjes zijn e.d. toch jammer want het is een kleine moeite zelf een tasje mee te nemen en ik vind geld vragen voor tasjes eigenlijk nog niet eens zo'n gek idee. Supermarkten doen het al véél langer en dat is nooit raar geweest, nu is het ineens wel raar..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 18:15

Tasjes kosten hier in Groningen allemaal inderdaad tussen de 5 en 10 cent.
Ik kan me werkelijk niet druk maken om een eventuele winstmarge. Ik begreep uit het topic zelfs dat de opbrengsten van de tasjes niet eens naar de winkelier gaan?

Afijn, ik heb toch een bigshopper meegenomen. Was niet ideaal, moet ik zeggen. Hij werd best zwaar en ging niet echt lekker op de schouder. Maar we puzzelen eerst maar weer een poosje verder. Helaas geen Zeeman gezien, anders had ik gekeken naar die statiegeldtassen, zien er een stuk comfortabeler uit.