Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:58

Wat een vervelende situatie ts! Vooral omdat het voor jou als een klap komt.

Is het niet wat tijd voor ontspanning? Kan me voorstellen dat jullie beiden dan weer wat losser worden en elkaar weer vinden. Zo te lezen zijn jullie de laatste tijd heel druk gefocust geweest op werken en sparen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:06

Ik vind het verhaal van Robin_S heel duidelijk en ik zie daar veel belangrijke punten in, die voor jullie echt een belangrijk punt kunnen zijn.
Zoals echt gaan genieten, leuke dingen doen. Samen maar ook apart van elkaar.
En lucht in je relatie creëren.
Ga nu gewoon even genieten van elkaar en van het leven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:26

Heeft je vriend ook aangegeven wat hij nu van jou verwacht, na jullie gesprek van vrijdag?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:35

Ik blijf het moeilijk vinden om na dit hele verhaal te lezen hoe jij je weer opstelt tegenover je vriend!

Jij hebt alles voor hem opgegeven en nog voldoe je niet aan zijn "eisen". Weet dat dit misschien kort door de bocht is, maar zo komt jouw verhaal op mij over (ken natuurlijk niet jullie hele verhaal ;) )

Heb ook ooit zo'n vriend gehad, en hoe ik mijzelf vormde en dingen voor hem opgaf, het was nooit voldoende. Altijd opmerkingen over BV m'n kleren, het huishouden want tja voor hem werd ook alles door z'n moeder gedaan..

Nu een vriend die van kinds af aan gewend is om voor zichzelf te kunnen zorgen en mijn god wat een verademing :)

Wens je heel veel sterkte toe, want weet dat ook een pauze een beetje als opgeven kan voelen..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 01:08

Jij moet een open hartoperatie ondergaan en zijn reactie is "Ik weet niet of ik je dan nog wel aantrekkelijk vindt"?!
Neem een goede raad van me aan SCHOP DIE ZAK ZO SNEL MOGELIJK DE DEUR UIT!

NB (ik ben trouwens zelf een man)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 03:22

Ik vind hem ook niet overkomen als een winnend lot. Wil je wel vechten voor iemand die zo oppervlakkig is?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 07:08

Wouw hier schrik ik echt wel van, ik weet ook niet of ik met iemand Samen zou willen zijn die zulke dingen tegen mij zegt. En niet van DIK houd, stel dat je zwanger word voel je je gewoon onzeker.
Voor zo iemand zou ik niet gaan vechten.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 07:32

Ik zou mij ook totaal niet prettig voelen als iemand zoveel op het uiterlijk let :(
Mijn vriend heeft ook aangegeven dik nou niet echt aantrekkelijk te vinden, maar mocht ik dik worden zou hij mij helpen weer gezond te worden vertelde hij mij. Dan ligt de klank toch iets anders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 07:35

Kuggur schreef:
Jij moet een open hartoperatie ondergaan en zijn reactie is "Ik weet niet of ik je dan nog wel aantrekkelijk vindt"?!

Niets meer aan toe te voegen. Vind het bijzonder kwetsend dat iemand waar jij zoveel van houd, zo over je kan denken.
Wat een oppervlakkigheid zeg. Wil je daar überhaupt wel mee leven?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:32

Ik was bang dat ik de enigste zou zijn die het bijzonder vindt dat je zijn brood niet wil smeren. Werkt hij maar 20 uur per week. Dan moet hij het lekker zelf doen. Maar kom op. Hij werkt 50-60 uur. Is optijd op zijn werk, en gaat iets later weg. Zeg dat hij 55-65 uur per week van huis. Als hij zijn brood niet hoeft te smeren kan hij 15 min langer in bed blijven liggen. En voor jou een kleine moeite toch? Dat doe je toch uit liefde. Misschien niet elke dag. Maar dat is dan toch ook geen probleem.

Dat hij die opmerking maakt over je litteken Is gewoon stom en heel gemeen. Maar helaas wel eerlijk. Spreekt hij zijn angst uit Is het weer niet goed. Mannen hebben eenmaal de souplesse van een stuk hout. En ja het Is niet goed dat hij het zo gezegd heeft. En nee hij hoort zo iets ook niet te zeggen. Maar hij Is wel eerlijk geweest. En kat in het nauw maakt rare sprongen. En dit was van hem een dubbele flikflak ongeoefend.

Stukje terug word een voorbeeld gegeven over het geven van punten. Dat is een hele goede. Want zo zal er altijd naar elkaar gekeken worden. En dan Is het aan je zelf of je het oké vindt dat die verdeling erg uit elkaar ligt. Vindt je het niet fijn dat jij jezelf die dag een 20 geeft en je vriend vind dat je een 11 heeft verdiend. Dan moet je opzoek gaan naar een man die hogere punten uitdeelt.

Het stukje psycholoog. Dat is voor mannen heel moeilijk. Zij vinden dat zij alles moeten dragen. Geld op e plank krijgen. Kosten wat het kost. Dus naar een psycholoog Is falen. En vooral het aller aller aller laatste red middel. Wat je wel zou kunnen doen Is zelf naar de psycholoog gaan. En je vriend vragen om mee te gaan om je te ondersteunen in het gesprek. Dus je gaat voor jou en hij pikt dat zijdelings wat van mee.

Verder lekker dingen voor je zelf doen. En vooral ook samen. Geef het tijd. Je hoeft niet nu al een punt er achter te zetten. Je mag er een punt achter zetten. Hij Is jullie gesprek van toen die ene keer toch al vergeten. Dus dat jij er mee zit. Zal hij niet echt begrijpen. En daar bedoeld hij niet kwaad mee

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:36

Jolien87 schreef:
Heeft je vriend ook aangegeven wat hij nu van jou verwacht, na jullie gesprek van vrijdag?

Even terugkomend op mijn vraag van gisteravond.
Wat ik heel opvallend vind, is dat hij een handvol knuppels in het hoenderhok heeft gesmeten en jou daar vervolgens mee laat jongleren zonder te zeggen wat jij er nu precies mee kunt doen om het weer goed te maken. Zo van: "Die kun je in je zak steken, doe er maar wat mee".
Ik merk aan alle kanten in jouw berichten dat jij je relatie wilt redden en hij zégt dat ook wel, maar als ik het zo lees dan doet hij niet echt zijn best om daar überhaupt wat aan te doen. Wat jij hem tot nu toe hebt voorgeschoteld heeft hij afgeslagen als ik het goed begrijpen.
Dan vraag ik me af of jullie wel een evenredige relatie hebben, of trek jij voornamelijk de kar?
Het moet niet zo zijn dat hij straks van zijn depressie is afgeholpen en jij vervolgens instort. In dat geval hoop ik van harte dat hij in staat is net zo hard voor jou te vechten als jij voor hem.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:13

Kuggur schreef:

Uh, dat dus! Hij is bang dat hij je niet meer aantrekkelijk vindt?!?! Hoe aantrekkelijk is hij zelf wanneer hij zo'n opmerking durft te maken!

Hij zit met een heleboel dingen en vervolgens is het aan jou om er mee te dealen en het op te lossen. Ik lees in het hele verhaal geen enkele keer wat jouw wensen zijn in de relatie. Je hebt je weggecijferd om alles mogelijk te maken en zelfs nu blijf je jezelf wegcijferen.

Wat wil jij? Wat verwacht jij van hem?

It takes two to tango...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 09:47

@Robin,

De kinderwens is niet letterlijk zo gezegd hoor, en hij wil dat later ook.
Dus daar schrok ie niet echt van, dat zeg ik nu in de OP ter info.

Ik ben blij met je verhaal en kan me daar heel erg in vinden.

Wat inderdaad het belangrijkste is, is dat hij zichzelf terug vindt en weer goed in zijn vel gaat zitten, voor dat hij dit op anderen (mij) kan reflecteren. Dat snap ik nu.

@Ilayda, dat heb ik ook gezegd.. Maar wat als ik zwanger ben dan? Dat vindt hij anders, dat zou hij begrijpen zei hij.

@Jolien, ik denk omdat hij tegen een depressie aan zit, dat het erg moeilijk is om mij ook iets te laten zien. Dat geven sommigen hier ook al aan.

We gaan nu weekend weg.. Dus ik kan even niet meer reageren tot zondag of maandag.

Bedankt voor al steun!! Ik heb er veel aan!,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:02

Kuggur schreef:

Dit dus. Gewoon echt in z'n geheel.
Trouwen doe je toch ook in voor en tegenspoed.. Hij kan nu al niks met de tegenspoed..

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:02

Kuggur schreef:

Dit dus! Ik heb drie jaar een relatie gehad met iemand die me bleef bekritiseren, hij was ongelukkig dus moest ik dat ook zijn. En het ging ver.... Zo blij dat ik hem de deur heb gewezen! Nu al jaren een heerlijke relatie en de keren dat het minder gezellig was zijn op één hand te tellen. Wel eens van een narcistische persoonlijkheidsstoornis gehoord? Je kunt het allemaal nog zo goed doen en jezelf compleet wegcijferen, maar na iedere opleving van een week of twee in je relatie gaat het weer fout. Zo iemand zuigt je leeg.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:03

Zaten we tegelijk op dezelfde lijn Gast3289 :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:06

Ik vind het niet eens zo raar dat ie zoiets zegt.
Na 8 jaar ofzo kun je verwachten dat er soms iets onhandigs of zelfs gemeens wordt gezegd. Je bent dan al zolang bij elkaar dat het meer een kansberekening is van wanneer het gaat gebeuren :+ De vlinders zijn dan ook al lang vertrokken (bij de meesten) en dan kan er wel eens een vervelende gedachte de kop op doen.

Maar dit gebeurt allemaal al na 2 jaar relatie. Met 2 jaar zit je meestal nog midden in de verliefdheid. Als het nu al zo wankel is dan gaat dat denk ik niet goed komen. Kan wel hoor, met veel werk, maar de kans is groter dat je je tijd aan het verdoen bent.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:15

binnen twee jaar, waarbij ze EN allebei (geloof ik) het ouderlijk huis hebben verlaten EN samen een huis hebben gekocht EN zijn verloofd EN alles op alles moeten zetten om genoeg geld te hebben voor een bruiloft EN beiden veel werken/weinig tijd hebben EN amper tijd voor elkaar is.

Je zou om minder overspannen raken

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:16

Jouw vriend heeft geen hulp nodig, ik geloof er niks van dat hij depressief is.
Hij moet gewoon volwassen worden.
Thuis alles gekregen, niks moeten doen en nu ineens stress over werk, huis, huishouden, financiën, trouw etc. Ja, normaal dat hij dan wel een dipje krijgt.

Kom op voor jezelf, je hebt ook recht van spreken. Je hebt verdorie toegevingen genoeg gedaan zo te zien (jouw auto verkocht, paard verkocht, naar zijn dorp gaan wonen,...) Maak je eens goed kwaad (weet niet of je dat al gedaan hebt, ga nu verder lezen)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:16

Kuggur schreef:

Precies mijn reactie, wat een respectloze kerel zeg |o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:31

ik vind het enerzijds grappig dat er mensen vallen over het feit dat ts haar man haar brood niet wil smeren ...
Oke, hij werkt 60 uur per week. Dat is veel inderdaad. Maar als ik het goed lees komt er kwa huishouden van zijn kant niet veel terecht, want dan is hij moe.
TS werkt 40 uur per week, doet een studie erbij, en wss het hele huishouden? Wie smeert haar boterhammetjes?

Deze discussie is ook zo vaak tussen mijn vriend en mij, zeker nu ik terug naar school ga, want school is niet lastig.
hij staat smorgens om 5.30 uur op, en vertrekt naar het werk, en komt ergens in de namiddag of tegen de avond thuis. Schuift zijn voetjes onder tafel en verwacht zijn bordje eten. als hij een uur vroeger thuis is , of zelfs terwijl ik huishouden sta te doen, gooit hij zichzelf in de zetel en kijkt tv met een pak koekjes bij hem.

Ik sta om 7 uur op, laat de hond uit, geef de katten eten, doe de kattenbakken, vul/leeg nog een afwasmachine, was me , maak mijn lunch, steek hond in de kennel en ga naar school tot 16 uur. Kom daarna direct naar huis, zwier de hond in de auto en ga de paarden gaan doen (doe het zelf stal, dus niet rijden, wel uitmesten, hooi vullen, grachtjes graven, etc). Kom tussen 18-19 thuis (vaak stop ik eerst nog voor boodschappen). Kook, en ruim af.
Dan is het rond 20 uur, kan ik mij wassen, en beginnen aan de was te draaien/ opplooien, stofzuigen, etc...

En volgens mij is dat nu ook nog in veel huishoudens zo, man werkt een aantal uur meer dan de vrouw, en huishouden/paarden zijn geen werken, want je kiest er zelf voor ...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:32

TS kijk je uit dat je niet zijn tweede moeder wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:44

Kuggur schreef:

:j

TS, uit ervaring weet ik dat als er een keer zoiets gezegd wordt, dat daar niet bij blijft. Je gaat hier alleen maar over nadenken, en dat blijft (waarschijnlijk) zo. Daar word je ongelukkig van, relatie gaat in een neerwaartse spiraal lopen, etc...

Ik zou als ik jou was er zo snel mogelijk vanaf willen. Zeker in jouw situatie heb je iemand nodig die je steunt, die je vertrouwen geeft en die oprecht van je houdt.

Het zal even moeilijk zijn en pijn doen, maar als alles achter de rug is zal dat heel erg opluchten.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:56

espiga1984 schreef:
Jouw vriend heeft geen hulp nodig, ik geloof er niks van dat hij depressief is.
Hij moet gewoon volwassen worden.
Thuis alles gekregen, niks moeten doen en nu ineens stress over werk, huis, huishouden, financiën, trouw etc. Ja, normaal dat hij dan wel een dipje krijgt.

Kom op voor jezelf, je hebt ook recht van spreken. Je hebt verdorie toegevingen genoeg gedaan zo te zien (jouw auto verkocht, paard verkocht, naar zijn dorp gaan wonen,...) Maak je eens goed kwaad (weet niet of je dat al gedaan hebt, ga nu verder lezen)

Werk, huis, huishouden, financiën, huwelijk zijn niet de dingen die ik associeer met stress of dipjes. Dat zijn dingen die gewoon bij het leven horen. Dat je je een keer vergaloppeert met bv het huwelijksfeest en dat je dan een versnellingkje lager moet schakelen om het leefbaar te houden allemaal goed en wel maar als je daardoor in een depressie raakt scheelt er ofwel een hoop met jullie relatie/communicatie (veel praten wil niet zeggen dat je ook echt communiceert en constructief bent) ofwel kan de arme jongen weinig aan.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:58

Als ik je berichten lees en scan..

Je vriend heeft een goede baan maar moet veel uren maken...hij wil graag die baan houden ook voor het geld..50-60 u is op de lange duur niet gezond ook niet als je jong bent..hij is moe...wil de traditionele gezinsvorming omdat hij dat is gewend...jij huishouden hij carriere..

Ik denk dat jullie in deze moderne tijd ook erg van luxe en mooie spullen houden, alless in keer..ik ben nog van de generatie van het opbouwen van spullen, koophuis, steeds beter baan, sparen..etc..daar namen we meer tijd voor dus dat was relaxter daar zat geen druk achter..

Bij jullie wel dat geeft stress..bij het mooie nieuwe jonge leven hoort ook schoonheid.
Als je je verdiept in vrouwen met borstkanker dan zul je de schokkende ervaring lezen dat mannen inderdaad zo denken en dat er mannen zijn die er nooit naar kunnen kijken en de relatie daardoor stuk is gelopen...ik vind dat naar maar houdt er rekening mee.

Dan vind ik dat boterhammen maken een heel klein ding is, hij is moe als hij thuis komt en heeft weinig vrije tijd..dat " ik ben je moeder niet" herken ik..maar ook mijn man is soms nog hele avond bezig en dan wordt het steeds later en dan loop ik even naar de keuken en hoppa de broodtrommel zit weer vol....gaat niet om de taak maar om vriendschap wat bij jouw vriend erg gewaardeerd wordt.

Ik kom uit het stadse en woon nu 25 jaar dorps en zie om mij heen dat er maar erg weing mannen hun boterhammen maken en in het huishouden mee helpen..ik ken er die niet eens weten waar de stofzuiger staat.

Ik denk dan jullie verdienen genoeg voor een poets elke week scheelt jullie beiden en houden jullie tijd over voor elkaar, geen boze blikken wie de badkamer deze week doet.

Sparen gewoon in wat rustiger tempo doen en vaker in het weekend samen even wat leuks doen..wees geen slaaf aan je levensstandaard...

Ik zie zo vaak jonge mensen die heel veel stress hebben omdat ze te veel in te korte tijd willen, erg grote eisen stellen aan elkaar en aan zich zelf..alles moet mooi en voor elkaar zijn dat lukt niet..

Weet dat hij veel meeneemt hoe hij is opgevoed door zijn moeder...

Jij hebt een goede opleiding dus bent ook zelfstandig en weet wat je wilt, je bent geen huishoudmoedertje maar een moderne meid

Om huishoudelijke ellende niet je relatie te verpesten zeg ik nogmaals neem betaalde hulp, doe door de week meer dan hij omdat jij helaas meer tijd hebt en verdeel op slinkse wijze in het weekend..maar laat hem niet de typische klussen doen, maar bv koken wat hij misschien leuk vind om te leren, mee met boodschappen en daarna helpen opruimen, even de was in en uit de droger, hele kleine dingen steeds weer, de afwasautomaat in en uitruimen..zijn eigen vuile was uitzoeken en geven om te wassen, de opgevouwde was even in zijn eigen kast...

Probeer geen stereotyp vechtrelatie te worden van de eeuwenoude bekende ruzies tussen partners.

Kijk wat je leuk vind aan hem, neem jullie beider doelen nog eens door en maak de weegschaal..50-50 gaat nooit lukken maar kijk of je met max 30-70 toe kan komen en zorg dat je 20% voor je zelf kunt hoden met vriendinnen iets doen met je moeder, een hobby, alleen voor jezelf..de meeste vrouwen vergeten zichzelf en dat gaat wreken..stel geen onredelijke eisen en als hij dat aan jouw doet, pik er uit wat je redelijk vind en doe de rest alsof je het doet, zonder strijd te maken, dat heeft hij toch niet door..bekijk dat een tijdje zo aan en als je ongelukkig wordt kan je alsnog voor jezelf kiezen.

Ga kijken naar een gemeenschappelijke bezgheid, een sport, een hobby bv beurzen afgaan, tentoonstellingen van iets aparts. Iets wat jullie steeds weer samenbrengt.

Succes met je hartoperatie..
Laatst bijgewerkt door Indestal op 12-02-16 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt