Dingen waar je echt niet tegen kan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:01

Nog iets anders wat ik echt vreselijk vind: de zinsnede "intens gelukkig/genieten". Zo inhoudsloos, zo weeïg, zo wijverig en vooral zo vreselijk Libelle. Bahbah.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:07

Van die sliertjes aan bananen die soms aan je banaan blijven hangen vind ik echt extreem vies. Alleen het idee al :=

mavantos

Re: Dingen waar je echt niet tegen kan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:11

Oké hier een deel van mijn lijstje:
- Reclames waarbij mensen met hun hand over de huid heen gaan
- Etende mensen (smakken, knarsen, kraken)
- mensen die hun gewrichten knakken
- luid ademende mensen
- nagelbijtende mensen
Dit zijn toch wel de ergste dingen, maar er zijn er nog genoeg. Mijn irritatie drempel is nogal laag O:)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:13

Zo ongeveer elk eet of drink geluid
Geluid van neus snuiten
Mensen die alle deuren achter hun kont open laten
Het geluid van boren, stofzuigen, timmeren als ik het niet zelf doe

En vast nog meer, vooral geluiden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:15

Koper schreef:
Nog iets anders wat ik echt vreselijk vind: de zinsnede "intens gelukkig/genieten". Zo inhoudsloos, zo weeïg, zo wijverig en vooral zo vreselijk Libelle. Bahbah.

Ik heb d'r zó met de Libelle bovenop d'r fontanel geslagen.

:))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:18

Lente schreef:
Koper schreef:

Ik heb d'r zó met de Libelle bovenop d'r fontanel geslagen.

:))

En? Werd je d'r gelukkig van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:20

Is van Brigitte Kaandorp die afgeeft op de zoetsappigheid van de Libelle :D

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:22

1. smakkende/knagende mensen.... of eigenlijk gewoon etende mensen in het algemeen :=
2. mensen die nagelbijten in het openbaar.... bah.
3. mensen die in het openbaar overal krabben... dit heeft geen toelichting nodig neem ik aan :\
4. mensen die zo'n laf handje geven bij felicitaties, ontmoetingen etc. >;)
5. mensen die altijd de deur achter hun kont open laten staan... _-:(
6. mensen die extreem droge handen/lippen hebben... opzich mag je in 2016 best crème of balsem gebruiken... Dacht ik zo...
7. extreem burgerlijke mensen... brrrr.... :r

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:25

Koper schreef:

Hahahahah precies! :Y) Vind je burgerlijke mensen dan ook vreselijk? Burgerlijk in de zin van:
-Met de station-auto en de caravan, 2 kinderen op de achterbank op weg naar Zuid-Frankrijk
-Libelle/Margriet lezen
-Het hebben over 'kids'
-Een dagje naar de Intratuin, Ikea etc.
En zoveel meer van zulke dingen haha

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:27

De enorme hipster Scotch & Soda winkel waar ik pas was. Pas was ik met een vriendin in een Scotch & Soda, dat was voor mij ook eens en nooit meer. De paar meiden en jongens die daar werkten hadden continue een soort ouderwets uitziende headset/rugzakje op, waarmee ze denk ik contact hadden met iemand boven die bij de voorraad stond. Die gooide een artikel dan door een doorzichtige glijbaan naar beneden zodat het kledingstuk in een cognacleren koffer viel. Dat vond ik nog wel grappig bedacht.

De rest wat echt niet mijn ding, jeetje wat overdreven allemaal. Mijn vriendin had wat gepast en wilde de artikelen afrekenen, maar hé dat gaat zomaar niet! Nee, eerst kreeg ze een tablet voor haar neus waarop de verkoopster liet zien hoe ze haar outfit van "soft cotton" kan "afstylen". Ze moest en zou allemaal outfits laten zien. "Leuk met een bruin colbert, dan wordt het lekker parisian chic". Aan een andere jongen werd iets gevraagd wat klonk als "Hoe was jij jouw bleached denim? Je kan 'm ook gewoon for a while in de freeeeeezer leggen namelijk". Het duurde even voordat de jongen doorhad dat zij vroeg hoe hij zijn broeken wast. Alles werd gezegd met zo'n overdreven wannabe-Engels accent door verkopers in allerlei laagjes en hoedjes die ongetwijfeld allemaal heel hip zijn maar wat echt zo niets voor mij is. Geef mij maar de h&m :') .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:29

Mirjam1202 schreef:
Koper schreef:

Hahahahah precies! :Y) Vind je burgerlijke mensen dan ook vreselijk? Burgerlijk in de zin van:
-Met de station-auto en de caravan, 2 kinderen op de achterbank op weg naar Zuid-Frankrijk
-Libelle/Margriet lezen
-Het hebben over 'kids'
-Een dagje naar de Intratuin, Ikea etc.
En zoveel meer van zulke dingen haha

Ik ga zelf ook graag naar de Ikea, en waar mensen naartoe op vakantie gaan moeten ze helemaal zelf weten. Maar inderdaad: "kids". Af-grij-se-lijk.

Ik denk dat ik anti-burgerlijktaalgebruik ben dan?

Lente: goed... we zijn wakker :D Had 'm helemaal niet door :D

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:34

mijn lijstje,
-mensen die eten.. hoor ik altijd smakken / veel geluid maken..
-hond of kat die zich schoonlikt of aan zich eigen bijt.
-mensen die zomaar aan me zitten.
-mensen die twintig keer vragen of ik me eigen wil herhalen.
-als iemand zegt dat ik me aanstel en mee moet gymmen. ( heb altijd blessures en wil maar niet overgaan).
-mijn broertje die de hond probeert te intimideren door zijn hoofd naar haar toe te doen.. (werkt niet)
-grappen over mijn verjaardag.. (01-04).
Ik zal maar stoppen met mijn waslijst :P

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:37

Sunrise_ schreef:
De enorme hipster Scotch & Soda winkel waar ik pas was. Pas was ik met een vriendin in een Scotch & Soda, dat was voor mij ook eens en nooit meer. De paar meiden en jongens die daar werkten hadden continue een soort ouderwets uitziende headset/rugzakje op, waarmee ze denk ik contact hadden met iemand boven die bij de voorraad stond. Die gooide een artikel dan door een doorzichtige glijbaan naar beneden zodat het kledingstuk in een cognacleren koffer viel. Dat vond ik nog wel grappig bedacht.

De rest wat echt niet mijn ding, jeetje wat overdreven allemaal. Mijn vriendin had wat gepast en wilde de artikelen afrekenen, maar hé dat gaat zomaar niet! Nee, eerst kreeg ze een tablet voor haar neus waarop de verkoopster liet zien hoe ze haar outfit van "soft cotton" kan "afstylen". Ze moest en zou allemaal outfits laten zien. "Leuk met een bruin colbert, dan wordt het lekker parisian chic". Aan een andere jongen werd iets gevraagd wat klonk als "Hoe was jij jouw bleached denim? Je kan 'm ook gewoon for a while in de freeeeeezer leggen namelijk". Het duurde even voordat de jongen doorhad dat zij vroeg hoe hij zijn broeken wast. Alles werd gezegd met zo'n overdreven wannabe-Engels accent door verkopers in allerlei laagjes en hoedjes die ongetwijfeld allemaal heel hip zijn maar wat echt zo niets voor mij is. Geef mij maar de h&m :') .

_/-\o_ Precies dit! Ze moeten toch ergens die belachelijke prijzen van ze vandaan halen, want aan de kwaliteit ligt het niet :roll:

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:39

Waar ik echt niet tegen kan is als ik iets tegen iemand zeg en ze vervolgens zeggen 'Wat zegt ze?' Echt verschrikkelijk vind ik dat.
En mensen die op straat roggel geluiden maken of kei hard in je nek hun neus ophalen of overdreven lopen te hoesten echt zo smerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:40

Koper schreef:
Lente: goed... we zijn wakker :D Had 'm helemaal niet door :D

Op 4 minuten, maar sowieso geniaal!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:44

Speciaal voor mij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:47

Mirjam1202 schreef:
1. smakkende/knagende mensen.... of eigenlijk gewoon etende mensen in het algemeen :=
2. mensen die nagelbijten in het openbaar.... bah.
3. mensen die in het openbaar overal krabben... dit heeft geen toelichting nodig neem ik aan :\
4. mensen die zo'n laf handje geven bij felicitaties, ontmoetingen etc. >;)
5. mensen die altijd de deur achter hun kont open laten staan... _-:(
6. mensen die extreem droge handen/lippen hebben... opzich mag je in 2016 best crème of balsem gebruiken... Dacht ik zo...
7. extreem burgerlijke mensen... brrrr.... :r

Amen _/-\o_

Nog zoiets vreselijks:

Het laatst zat er een vrouw tegenover me in de trein die zo ongelofelijk zat te zweten... de hele tijd met een nat wc-papiertje haar hoofd deppen enzo..

Misschien dat het een of andere afwijking is maar ik vind het gewoon goor. -O-

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:57

Een ei pellen
Kriebels.....
Daar kan ik echt niet tegen :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:01

Als je in een aula van 400/500 man een examen zit te maken en de prof geeft tussendoor nog instructies die je echt helpen, dat mensen dat gaan zuchten en opmerkingen maken dat de prof moet zwijgen dat hun dat stort. Maar in werkelijkheid storen zij echt vele malen meer dan een korte hulp die gegeven wordt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:03

Eetgeluiden, zelfs van mezelf.

Mensen die constant tegen zichzelf praten, heel afleidend.

Vrouwen die kinderen krijgen en dan denken dat werkelijk alles aan dat kind leuk en interessant is. Vooral de vieze verhalen in geuren en kleuren, het liefst nog wanneer je zit te eten.. ^)

Krassende vorken/messen op borden. Gebeurt mezelf regelmatig, dan staat elk haartje op mijn lijf kaarsrechtovereind, brrrr.

En heel gek misschien, maar dingen met gaatjes er in krijg ik ook de kriebels van. Ik kan niet verklaren waarom :=

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:12

Mensen die niet normaal kunnen eten, van mijn hond kan ik het hebben, maar van mensen..? Nee asjeblieft zeg.. Ik hoef niet te zien hoe ver jij je bek open kan trekken tijdens het eten (of meer vreten in dit geval).

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:28

Als iemand een vliegje oid in zijn oog krijgt en dan aan mij vraagt of ik even in zijn/haar oog wil kijken.. En dan zie je dat vliegje zitten en dan.. :r Ik kan niet tegen dingen rondom ogen. Ook niet als iemand een contactlens in of uit doet. Brrrr.

Mensen die krabben aan hun hoofdhuid, en dan zie je alle haartjes en hoofdschilfers door de lucht vliegen. Stahp.

Mensen die continue op hele ranzige gorgelende wijze hun neus ophalen. %)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:55

Leuk weetje: als je je ergert aan iets van een ander, zegt dit vrijwel altijd iets over jezelf. Kan zijn dat je er jaloers op bent (bijv fluitende mensen terwijl je zelf niet vrolijk bent) of dat het juist iets is wat je van jezelf niet kan uitstaan (nagelbijten bijv). Je hier bewust van zijn kan in mijn ervaring al een hele hoop ergenis schelen!
Zo kon ik overdreven vrolijke mensen vroeger echt wel wat aandoen. Tja, ik was zelf diep ongelukkig en dan die confrontatie met vrolijkheid kon ik niet hebben. Daarbij moest ik van mezelf altijd kalm en beheerst zijn en daar hoort blij huppelen of fluiten toch echt niet bij. Toen ik me daarvan bewust was, kon ik het anders gaan bekijken en juist als doel gaan stellen voor mezelf.
Dit gewoon als algemene tip voor iedereen hier die zich liever wat minder zou ergeren aan anderen.

Ik heb van die dagen dat ik me echt kan ergeren aan alles en iedereen....
- Vooral geluid kan ik gevoelig op zijn. Ik woon bewust op het platteland en kan veel herrie dan ook echt niet uitstaan! Ik ben dan ook niet blij met de schietbaan hier in de buurt want als de wind verkeerd staat hoor ik de hele avond door doffe knallen. Ik kan er soms agressief van worden.
- fietsers met muziek hard aan, vooral via mobieltjes. Daar zijn oordopjes voor idioot! Uit een mobiel komt al zo'n vervelend geluid, dat kan ik geen muziek noemen. Val daar niet iedereen mee lastig aub. Oh en dan nog het liefst met meerdere vriendjes en dan hard naar elkaar schreeuwen omdat je anders niet boven die takkeherrie uitkomt. Zet het uit of hou je waffel dan, de weg is geen discotheek!
- mijn vriend kan heeeeeel irritant aan zn teennagels pulken. Dat geluid stoort me al, het scheuren van nagels krijg ik de kriebels van en hij gaat van de inspanning er vaak bij zitten hijgen....aaaaahhhh ik kan er maar niet aan wennen en het is 1 van de weinige dingen die hij echt niet mag doen in mijn bijzijn.
- de geur van maagzuur. Ik ga dan bijna over mn nek.
- vliegende insecten, vooral muggen. Ze zitten graag op me, prikken me lek en zoemen irritant. Ik kan vaak rond de schemer niet normaal buiten zijn want ik word dan knettergek van het gekriebel en daarna de jeuk. Vanwege mn hoge lichaamstemperatuur ben ik echt een insectenmagneet. Het word nog irritanter als anderen vinden dat je je aanstelt, terwijl ze zelf gewoon zelden tot nooit geprikt worden.
- kom ik bij mn grootste ergenis: mensen die vinden dat je je aanstelt omdat zij het zelf anders ervaren... Mensen die niet verder nadenken maar hun eigen mening/ervaring/idee als absolute waarheid zien en weigeren te begrijpen dat iedereen anders is.
- alles wat scheef staat/ligt of ongeordend is. Bijvoorbeeld met spelletjes heb ik daar last van, alles moet wel perfect liggen. Stapeltjes kaarten die scheef schuiven omdat iemand een kaart pakt is zoiets wat ik echt recht MOET leggen. Verder beperk ik mijn ocd tot mn eigen huis en perceel en probeer er zo min mogelijk mensen mee lastig te vallen. Iets verplaatsen in mijn huis moet je dus niet doen, daar kan ik echt echt echt niet tegen. En als je dat expres gaat doen mag je direct oprotten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:56

Mensen die fluiten.. Daar gan mijn nekharen van overeind staan.. Brrrr..

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:03

Ahhh! Van zoveel dingen hier krijg ik al kippevel. Kan met ook in heel veel herkennen ;)
- Mensen die luidruchtig eten
- Mensen die zwaar ademen of allemaal rare bijgeluiden maken
- Mensen die in zichzelf praten waarvan je denkt dat ze het telkens tegen jou hebben
- Mensen die hun bestek langs hun tanden halen tijdens het eten
- Overgevende mensen, dan ga ik ook