horsies5 schreef:Ik laat het geloof even los in deze discussie..
Ik heb nu (nog) geen kinderen, wel een kinderwens.. studeer pedagogiek en ben daarbij erg bezig met wat vind ik nou goed voor een/mijn kind. Ik zou mezelf goed kunnen voorstellen mijn kind naar een jenaplan school te brengen bijvoorbeeld en niet meteen de dichtstbijzijnde school als beste school te kiezen.. 10 km vind ik geen hele grote afstand maar dat komt ook omdat we buitenaf wonen en gewend zijn aan grote(re) afstanden.. het is idd alleen even puzzelen met eten tussen de middag, afspreken met vriendjes enz.. maar daar krijg je denk ik vanzelf ritme in
Kortom ik zou dus idd naar meerdere scholen in de omgeving gaan kijken en daarbij dan gewoon de school kiezen die het beste voelt..
En daarbij dan rekening houdend met het onderwijs maar ook met de sociale contacten van het kind..
Ik ben momenteel aan het overwegen om als aanvulling op mijn bachelors een master pedagogiek te doen. Vandaar ook mijn interesse.
Myca schreef:Ik ben bang dat het het sociale isolement onderschat TS.
In landen als Canada, Nieuw Zeeland en Australie is het voor iedereen normaal om grote afstanden af te leggen. Dat is in Nederland niet het geval en het is hier wat vervoer betreft ook niet zo handig geregeld als daar.
Ik moet je helaas teleurstellen, dat sociaal isolement in Nederland (in de stad, op platteland en ook om andere denkwijzen en nog veel meer) wel bestaat. Als alle kinderen op zo'n schooltje gezellig tussen de middag naar huis gaan en de jouwe moeten overblijven omdat jij geen tijd hebt om 4x per dag heen en weer te rijden is dat al genoeg om ze 'anders' te maken en daar kunnen kinderen heel hard in zijn.
Ik snap het dat je nu tegen je droomhuis aan gelopen bent en als jullie daar zou blij van worden moet je dat vooral kopen.
Maar als jullie kinderen krijgen en jullie plaatsen ze om een principiele kwestie op een school die verder weg ligt, steek dan niet je kop in het zand.
Is 'anders' zijn hetzelfde als een sociaal isolement? Gezien de genen is de kans dat ik een kind krijg dat binnen het autistisch spectrum valt namelijk pakweg 95%. Is dat dan ook sociaal isolement?