bij mij is maandag paars, dinsdag blauw, woensdag rood, donderdag groen, vrijdag geel, en zaterdag en zondag hebben geen kleur
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xniieeenke schreef:Had laatst die tv IQ test gedaan, had iets van 140/141. Is het betrouwbaar denken jullie?
dan ben ik zelfs hoogbegaafd. een echte doe je bij de psycholoog.verootjoo schreef:xniieeenke schreef:Had laatst die tv IQ test gedaan, had iets van 140/141. Is het betrouwbaar denken jullie?
Nee die is super simpeldan ben ik zelfs hoogbegaafd. een echte doe je bij de psycholoog.
Ik zou overigens niet weten wat mijn IQ is.
Ik zie de dagen van de week in een cirkel en de maanden van het jaar ook. Maar niet met kleuren.
Als ik een trein langs zie razen vraag ik me altijd af hoe het is om ervoor te springen. Ik ben overigens verre van suïcidaal.

xniieeenke schreef:Dacht ik al
Zou het wel vet graag eens doen, maar betalen er voor or gedoe wil ik niet want noodzakelijk is het gewoon niet.
Wel heb ik de kenmerken die iemand opnoemde de pagina hiervoor :3
Ik denk dat zoiets toch wel bij je denkwijze hoort, net als humor.
Riraito schreef:Ben ik blij dat ik niet de enige ben!
De maanden liggen bij mij in een cirkel, begint bovenaan met januari. De dagen hebben geen kleur, maar een vorm. Ook namen geven een bepaalde vorm/structuur/kleur af. Kan soms heel vreemd zijn bij mensen die ik pas na een tijd 'in het echt' zie, dan klopt het gevoel niet meer bij de persoon.

Mirjamsel schreef:De dagen van de week in kleuren... Waarschijnlijk hebben veel mensen in de kleuterklas dagenkaarten of picto's gehad
)
al kan ik me niet zo herinneren of wij zo'n gekleurd week schema hadden. laraxXxemma schreef:amkeVH schreef:Het alfabet zie ik ook gewoon van links naar rechts geschreven, met een enter elke keer als je even een "pauze" hebt. Dus:A b c D e f g
H i j k l m n o p
Q r s t u v w
X y z
Deze, maar dan met "doet ook nog mee" achter Z want zonder klinkt ongemakkelijk
Goof schreef:Mirjamsel schreef:De dagen van de week in kleuren... Waarschijnlijk hebben veel mensen in de kleuterklas dagenkaarten of picto's gehad
Inderdaad. Dit soort dingen is inderdaad vrij makkelijk te verklaren.
Ik had dit ook (overigens in andere kleuren dan ik hier terug lees haha), ik had ook een ronde kalender met de maanden en een sliert met getallenreeksen.
Vrij logisch dat je die nog steeds voor je ziet, dat is dus geen rare associatie.
Tivoli schreef:Goof schreef:
Inderdaad. Dit soort dingen is inderdaad vrij makkelijk te verklaren.
Ik had dit ook (overigens in andere kleuren dan ik hier terug lees haha), ik had ook een ronde kalender met de maanden en een sliert met getallenreeksen.
Vrij logisch dat je die nog steeds voor je ziet, dat is dus geen rare associatie.
Voor mij niet. Wij hadden geen van deze methoden op school.
Mijn kalender ziet er uit als een tijdlijn van links naar rechts. En elke week,maand en jaar begint op een nieuwe regel.

ik ben vrij vaak officieel getest en uitslag zit meestal rond het zelfde. Afgelopen jaren door ms iets ingeleverd maar zit nog steeds erg hoog.
sommige situaties hebben een bepaalde geur voor mij, veel geluiden hebben een kleur, sommige mensen associeer ik ook met een bepaalde geur of met een textuur
Adamootje schreef:Wat ongelofelijk herkenbaar dit!
Als klein kind zat ik al te beredeneren dat 5 = rood en 10 = zwart, dus 2 x 5 = zwart. Niemand die mij begreep.![]()
En zo link ik kleur wel vaker aan dingen, zoals bij muziek bijvoorbeeld. Ook smaken hebben een kleur.
Maandag is voor mij trouwens donkerblauw, dinsdag oranje, woensdag geel, donderdag grijs, vrijdag rood, zaterdag babyblauw en zondag wit.