rare/irritante gewoontes van je vriend/vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:36

Mijn vriend wil altijd graag prikkels hebben dus is altijd bezig met zijn laptop, tablet, telefoon en applewatch. Daar kan ik me aan storen maar verder heb ik Mr Perfect gevonden als ik het zo lees.

Ik heb zo'n man die altijd de boodschappen doet en bijna dagelijks voor me kookt, die bloemen voor me meeneemt als hij terugkomt met de boodschappen, die attent is, die rustig slaapt, die de afwas doet, die vaker dan eens in de 3 dagen doucht (smerig trouwens!!)etc. Ben er erg blij mee :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:36

Hier gelukkig heel weinig te klagen maar hij kan zo in zichzelf bezig zijn, dat je al vijf minuten tegen hem loopt te praten en hij daarna zegt, uh ik heb het eigenlijk niet meegekregen. Of dat ik hem iets 3 minuten geleden verteld heb en hij een minuut later dezelfde vraag weer stelt.

Flowery

Re: rare/irritante gewoontes van je vriend/vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:39

Mijn vriend legt heel wat KM af als hij aan het bellen is, hij kan dan niet even rustig staan of zitten maar gaat rondjes lopen door het huis en de tuin _O-

Daarnaast is hij erg gesloten, maar ik probeer veel met hem te praten zodat hij toch iets meer verteld over wat er in zijn hoofd om gaat :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:51

Dit topic heb ik even nodig haha. Ik heb ook een aantal dingen waar ik mij vreselijk aan kan irriteren :P
In het topic zijn al een aantal herkenbare dingen genoemd. Zal wel een mannending zijn dan hahaha.

- Ik ken heel slecht tegen eetgeluiden. Laat ik nou net een vent hebben die met heel veel geluid eet... :\
Vooral met pasta's en etc. Brrrr. Ik zet dan tijdens het koken de radio al aan en het liefst tijdens het eten ook, maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Hij weet dat ik het vervelend vindt, dus doet het vaak ook expres nog met extra geluid.

- Flessen frisdrank na gebruik niet terug in de koelkast zetten en het liefst met de dop er half op zodat de prik eruit gaat.

- Als hij qua huishouden iets gedaan heeft (bijv. stofzuigen, was ophangen/opvouwen) kan ik het daarna meestal nog een keer doen omdat het gewoon afgeraffeld is.

- Afwas op het aanrecht laten staan, terwijl de vaatwasser leeg is en onder het aanrecht zit (is al vaker genoemd hier haha)

- Scheten laten en er zelf mega hard om lachen. (soms denk ik echt dat hij een darmprobleem heeft door de hoeveelheid scheten die hij op een dag laat)
En het meest vervelende is scheten laten als wij in de winkel lopen. Zo van de week nog: wij waren een badmeubel aan het uitzoeken en opeens ruik je van die fijne aroma's en staat meneer naast je zijn lach in te houden... -O-

Ik houd verder wel van hem hoor hahaha.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 09:52

Ooh ik zie al het een en ander voorbij komen :')

- lege wc rolletjes worden naast het prullenbakje gezet (waarom?)
- een schattig kreuntje en een schokje door zijn lijf als ie in slaap valt
- mij altijd verbeteren met langs/naast
- jas over de stoel ipv de kapstok
- op staan met mij om naar bed te gaan en alle lampen aanlaten, zodat ik nog een toertje door t huis kan doen.
- iets met schone onderbroeken. (Ik koester hoop, want de schone sokken gaan al beter)
- soms op vragen (vervelende vragen) gewoon niet antwoorden. Geen eens een hum of een knikje. Gewoon niks. |o terwijl ik zeker weet dat ie me gehoord heeft.
En dan komt het antwoord of pas heel laat of na wat aanmoedigen. Storend.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:06

Thank God for this topic! _/-\o_

-alsmaar met zijn voeten bewegen.
-wc-rolletjes niet ín het prullenbakje doen, maar ernaast zetten.
-de wc-rol laten hangen met nog 1 velletje eraan
-altijd commentaar hebben op slechte verkeersdeelnemers, terwijl ik hem regelmatig heb behoed van een aanrijding met een fietser die hij over het hoofd zag. "Maar dit overkomt hem alleen als ik erbij ben".
-vuile vaat op het aanrecht laten staan terwijl er een zee van ruimte is in de vaatwasser
-nooit weten wat hij wil eten

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het komt erop neer dat hij een echte man is.
Gelukkig kan ik daartegenover ook wel een mooie lijst van mijn eigen rare en irritante gewoontes opsommen dus laat ik mijn hand ook maar in eigen boezem steken.
Maar ondanks al deze gekke gewoontes van mijn vriend is het een enorme schat en doet hij werkelijk alles voor me. Ik ben daarom ook altijd een beetje voorzichtig als ik iets gedaan moet hebben want voor ik het weet heeft hij het allemaal al geregeld. Ik wil absoluut geen prinses zijn.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:11

Wat ik het meest irritant aan mijn man vind is zijn communicatie tijdens gamen.

We zitten dan beide op de bank, zijn game tv staat op wieltjes dus die zet hij naast de normale tv. En dan heeft hij een headset op om te praten met zijn 'game matties'.

Allemaal heel leuk, alleen als hij die headset op heeft, verstaat hij dus geen woord van wat ik zeg. Het komt belachelijk vaak voor dat ik hem wat vertel en hij geeft antwoord, later blijkt dat hij me niet verstaan heeft en vraagt hij dus precies wat ik hem eerder heb verteld. Grrrr geef dan geen antwoord als je niet weet wat ik zeg !

Of ik moet het 10x herhalen en hem aantikken zodat hij doorkrijgt dat ik tegen hem praat.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:20

Vragen waar zn slippers staan terwijl hij gisteravond ze zelf uitgedaan heeft.. en dan mij beschuldigend aankijken, aankijken alsof ik maat 42 draag...

Voor de rest commentaar op mijn rijstyl (auto) en zelf zn rijbewijs is afgenomen door justitie ivm streetrace.. dus geen rijbewijs.. je mag niet rijden dus geen commentaar anders mag je lopen haha

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:28

-niet opruimen
-alles overal ter plekke neergooien
-als hij een ei bakt staat heel de keuken vol
-kleren verkeerd om uittrekken, dus alles zit binnenstebuiten
-mijn man is heel rustig maar soms iets te naar mijn mening
-als ik dan iets opruim van hem krijg ik de opmerking ja dat lag daar wel omdat ik dat nog nodig had (oh het ligt er 2 weken...)
-als ik dan alles laat liggen de opmerking krijgen dat het een zwijnenstal is :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:46

VivianHesen schreef:
Wat vaak mijn grootste irritatie is:

Geen mening geven: 'wat wil je eten?' 'Weet ik niet'
'Wat zullen we naar toe gaan?' 'Weet ik niet' etc. Gek kan ik er af en toe van worden!

Verder eigenlijk niet zo veel :)

Oh met het eten...
Ook zo herkenbaar.

Krijg je als antwoord "doe maar wat lekkers"
Als ik dan graag, wat voor lekkers wil je dan?
Uhhh geen idee verzin maar wat 8)7

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:51

Dat als ik vraag hoe het met hem gaat (via chat), dat er dan altijd een positief antwoord als "goed goed" komt, terwijl het soms helemáál niet "goed goed" met hem is dan.

Verder spreekt ie na even doorvragen heel goed uit hoe hij zich voelt, is het echt de allerliefste vriend die ik me maar kan bedenken. We wonen niet samen (zou erg enthousiast zijn op deze leeftijd :P), maar ik kan me voorstellen dat als je dat wel doet, er een hoop ergernisjes bij komen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:53

Haha leuk topic, heb zelf geen vriend maar veel dingen zijn wel herkenbaar van andere mannelijke bewoners in ons huis. Deur van de wc open laten staan, luidruchtig eten enz.. al herken ik de meeste opruim dingen van mijzelf :') wc rol niet weg gooien, afwas op het aanrecht zetten, was vergeten te draaien.. maak me er allemaal schuldig aan _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:57

Die van mij is heel opruimerig, maar vergeet dan wel waar die het heeft opgeruimd dus ik ben altijd alles kwijt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:59

Veel van de dingen die hier genoemd worden ben ik zelf schuldig aan. En nee, ik ben geen vent :o

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:00

Dat hij zich er aan stoort dat er een deur openstaat, zoals die van de keuken naar de hal of kamer.
En je daar op wijst dat je de deuren moet sluiten.
Maar ondertussen zelf vaak de deuren open laat staan, en geïrriteerd is als je daar dan wat van zegt.
Dus daar zeg ik ook maar niks meer van, is de moeite niet waard om ruzie over te krijgen. :+

En klagen dat de kapstok veel te vol hangt, en vraagt wat ik met al die jassen doe.
Laatst heb ik alles van de kapstok gehaald om op te ruimen, bleek dat er eigenlijk nog meer van hem hing. Ook een trui en vesten die hij eens uitgedaan heeft omdat het te warm was en aan de kapstok heeft gehangen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:09

Geweldig topic! Die van mij vroeg na het lezen 'en, wat vind je irritant aan mij?'. Nou schat... :Y)

- Hij is zo chaotisch dat ogenschijnlijk simpele taken als boodschappen en stofzuigen met gemak anderhalf uur kunnen duren. En met 80m2 appartement is dat toch wat enthousiast.
- hij is zo chaotisch dat hij op vakantie zijn spullen weet kwijt te raken met 14kg bagage in 1 rugzak. (Schat, waar is mijn toilettas?... Kijk eens op je rug!... :)*
- Hij kwijlt alles onder met tandenpoetsen.

Op mijn vraag wat hij irritant aan mij vindt, kwam een hier veel gehoord argument terug:
- je bent niet echt attent. Dan maak je lunch of drinken voor jezelf, zit ik naast je en vergeet je me!
- n ik ben een ramp om naast te slapen. Ik lig in het hele bed, pak dekens af en nachtelijke vechtpartijen leef ik uit op de persoon naast me (ja, hij heeft al een keer uit moeten leggen op het werk hoe hij aan die dikke lip kwam). Ik weet van dit alles uiteraard niets O:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:12

Dorine92 schreef:
Veel van de dingen die hier genoemd worden ben ik zelf schuldig aan. En nee, ik ben geen vent :o

Nee, ik krijg ook wel eens dat verwijt 'Jezus, je bent net een kerel'.

Die van mij is zo attent! In het begin van ons daten vertrouwde ik hem voor geen meter. Steeds cadeautjes, tot in perfectie uitgekozen. Steeds op tijd, steeds mijn belangen voor de zijnde willen plaatsen. Ik dacht 'heb je er weer zo een, en zodra het meisje binnen is stopt het per direct en kom ik er achter dat er nog meer meisjes zijn'. Anderhalf jaar later is hij er nog altijd niet mee gestopt. <3

Ik daarentegen.... Ik ben niet zo heel romantisch en attent ben ik bang...

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:14

Wauw mijn vriend lijkt wel een vrouw Hahaha hij is super schoon en en perfectionist (oké dit gaat soms ver en dat is irritant, maar ben het zelf ook)

Maar even wat andere punten

-ontiegelijk laks met afspraken (ooo komt wel een keer)

-slapen als een 1 of andere losgeslagen ADHD er maar ook echt heel erg van kreunen tot omdraaien als een vis op het droge

-nooit inspiratie om wat te doen

-alles behalve spontaan qua wat doen

-hij is heel makkelijk positief, maar ook negatief

-mij verbeteren terwijl hij zelf een dikke dislect is

-zijn auto na poetsen op de stukken die ik heb gedaan

-altijd bezig moeten zijn

-mannen en gevoelens en praten Enzo....

-op een normale vraag heeeel boos ineens kunnen reageren

-iets tegen hem zeggen en later zeggen dat ik dat niet gedaan heb

-5x zeggen: we hebben dan een afspraak en de zelfde dag zeg je :we hebben een afspraak en dat hij dan zegt :fijn dat ik dat niet weet.....

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:14

Zich gedragen als een kleuter als ie met vrienden is, ik weet niet wie dat zei, maar dat doet mijne ook :7

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:16

Als er een TV oid aan staat is de aandacht weg, ook in de reclame -O-
Verder durft hij geen afspraak te maken bij bijvoorbeeld de tandarts. Maar al met al mag ik niet te hard klagen denk ik :+

Hoewel ik ook niets spontaan hoef te verwachten :')

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:22

- mij in mijn zij prikken
- van die momenten dat hij plotseling als een idioot door de kamer heen stuitert. Kan grappig zijn, maar wanneer ik moe ben, wil ik gewoon rust.
- te laat komen
- vaak dingen vergeten. Wanneer we iets afgesproken hebben, wanneer ik werk(standaard dagen), waar ik les heb etc. En hierdoor denkt hij ook dat hij iets heel vaak heeft gedaan terwijl dat maar 1 x is geweest. Of dat iets een paar weken geleden is en hij denkt dat het al jaren geleden is. Soms maak ik mij er ook wel zorgen om..
Laatst bijgewerkt door PrizTwir op 06-02-16 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:24

Is het erg dat ik mezelf herken in het gros van jullie vrienden? En dat terwijl ik een 16-jarige meid ben... :x Geen goed teken geloof ik. :')

Gruis

Azmay schreef:
Als er een TV oid aan staat is de aandacht weg, ook in de reclame -O-
Verder durft hij geen afspraak te maken bij bijvoorbeeld de tandarts. Maar al met al mag ik niet te hard klagen denk ik :+

Hoewel ik ook niets spontaan hoef te verwachten :')

Hahaha mannen kunnen ook echt niet multitasken he. Tv kijken = tv kijken. Snacks eten kan er dan nog net bij maar een gesprek voeren is echt een no go :')

Mijn vriend is echt een lieverd hoor, ben vreselijk dol op hem. Hij is wel een stuk slordiger dan ik (maar ik ben ook echt een neat freak) maar meestal komen we daar samen wel uit. Het enige waar ik écht de kriebels van krijg:
- Als de vuilnisbak vol zit en de deksel bijna niet meer dicht kan, gewoon met de deksel open laten staan en afval in de bak opstapelen. Zodat er een bult op komt en als ik dan iets erop probeer te leggen alles omflikkert en eruit pleurt.... >;)
- Chips eten. Uit een bakje of zak. Die kan je dan eronder houden zodat dat de kruimels opvangt! Maar dat gaat dus niet gebeuren. Er wordt ovetal gekruimeld behalve in de zak. En dat als ik net gestofzuigd heb.

Azmay

Anoniem schreef:
Is het erg dat ik mezelf herken in het gros van jullie vrienden? En dat terwijl ik een 16-jarige meid ben... :x Geen goed teken geloof ik. :')

Ik ken je gevoel :')

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:33

keeyzie schreef:
Ik bedoelde het als "herkenbaar" haha ;)

Oh haha, dat had ik even niet door :+ Wist ook niet dat er nog meer broodzak-verzamelaars bestonden.

Na het lezen van de rest heb ik er nog wat:
- altijd aan het nadenken zijn, waardoor als ik uit het niets iets vraag ik standaard moet wachten op antwoord. Hij is dan eerst z'n gedachten aan het afmaken en vervolgens komt dan pas binnen wat ik zei. Maar ik weet dan nooit of 'ie me gehoord heeft en ik even moet wachten of dat 'ie me niet heeft gehoord en ik het opnieuw moet zeggen.
- altijd met de tv mee-discussiëren. Soms wil ik gewoon even rustig tv kijken zonder erover na te denken (en gewoon horen wat er gezegd wordt :)) )
- altijd op tijd zijn, ik ben namelijk altijd te laat klaar om weg te gaan :Y)

Mijn vriend kan juist weer absoluut niet tegen over scheten/poep praten. Is soms ook wel eens lastig hoor :+ Soms wil je gewoon eens ongeneerd zeggen dat je last van diarree hebt ofzo :o :P