werken, werken, werken en je verschikkelijk voelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:57

jammer dat je het bij voorbaat al afketst..... probeer het eens. Ik heb voor hetere vuren gestaan en ook mij en vele anderen heeft het geholpen.
Ik reik ook genoeg andere dingen aan om de 40 uur of werksituatie te veranderen.

http://www.weekplay.nl/marco-borsato-mo ... oclip.html

dromertje2

Re: werken, werken, werken en je verschikkelijk voelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:03

Het is niet omdat dat bij jou en/of andere heeft geholpen, dat het bij ts werkt. Het is nu al door heel het topic honderd keer aangehaald; een lach opzetten, een schop onder de kont,....Dat dat niet altijd de oplossing is en die van ts ook niet, wordt aan voorbij gegaan.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:10

heb je alleen het woordje lach opzetten eruit gehaald en de rest voor het gemak vergeten te lezen van mijn post?
Ts opent een topic waarin ze handvatten wil........ heb er toch een aantal gegeven. En er zullen ook dingen tussen zitten waar TS (of anderen) het niet mee eens zijn maar moet dat dan? Kan een andere insteek misschien ook eens goed zijn? Voor de TS moet er toch iets gebeuren, anders redt ze het niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:13

Nee, maar dat is wel het gene wat honderd keer herhaald wordt.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:36

Misschien wordt het wel 100 keer herhaald, omdat er verder weinige andere opties zijn...
Het is de maatschappij (of wie zijn schuld dan ook) dat doorzetten van je gevraagd/geëist wordt.
Je moet zelf je geluk maken en als dit werk je niet gelukkig maakt, is op zoek naar ander werk.

Wanneer het met name de inhoud van je werk is dat je niet bevalt en het onregelmatig werken geen probleem is, kun je zoeken naar misschien 2 banen van ongeveer 20 uur. Is misschien wel niet helemaal de ideale combinatie, maar maakt de kans van slagen mogelijk wat groter.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:39

Ik stoor me echt mateloos aan sommige uitspraken hier, "jongeren van tegenwoordig weten niet wat werken is ", " 40 uur werken is niet door het stof gaan, dat is normaal " .
Denk eventjes na voordat je uitspraken doet zeg.

Niemand ( ik ook niet ) kan in het hoofd van de TS kijken, wel kan ik me volledig voorstellen dat 40 uur per week werken enorm veel is als je het niet naar je zin hebt.
Daar kun je lichamelijke klachten door krijgen en inderdaad gewoon ziek worden.

Mijn advies: ga het gesprek met je baas aan, dat kan enorm opluchten. Probeer samen een oplossing te vinden, maar ga zeker niet je gedachten weg stoppen want dan zit je over een paar maanden geheid met een burn out thuis.
Die gevoelens zijn er niet voor niets, doe er iets mee.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:40

Je bent al bezig met een burn-out te ontwikkelen. Trap op de rem, want anders moet je straks de ziektewet in. Als je zoiets negeert kun je er nog jaren last van hebben. Het is het niet waard!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:25

quintusgl schreef:
Je kunt kiezen in de ochtend om met een rotgevoel je dag door te komen of met een lach op je gezicht........zelfs als je je rot voelt. Pak die lach en hou hem vast. Dan kan je alles aan.

Continu geforceerd moeten lachen terwijl je je vreselijk voelt kan leiden tot het vervreemden van de eigen emoties, en uiteindelijk tot een burn-out.

http://www.thema.nl/uploads/wysiwyg/Alg ... kvloer.pdf

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:57

Wat een antwoorden weer hier. :roll:

Blindelings doorzetten en jezelf negeren (anders ben je een aansteller) is niet iets om trots op te zijn in mijn ogen hoor. Je eigen grenzen kennen en jezelf op een duurzame manier inzetten wel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:04

Zo mooi hoe anderen kunnen oordelen over de situatie van een ander zonder er in te zitten. Omdat Pietje met gemak 40 uur draait betekent niet dat Jantje dat ook kan. Omdat Jantje de knop kan omzetten en allerlei werk kan doen zonder dit leuk te vinden betekent niet dat Klaasje dat ook kan.

Ik werkte ooit 10! uur bij een bedrijf waar ik het werk zo verschrikkelijk vond dat ik bijna een burnout kreeg. Ja, met maar 10 uur. Iedereen is anders, iedereen verwerkt dingen anders en sommige kunnen beter schakelen of de knop omdraaien. Geen wonder dat er zoveel mensen overspannen worden, een burnout krijgen of werkstress hebben, je zal de collega's uit dit topic maar hebben die geen empathie voor een ander kunnen opbrengen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:09

Ik herken het zelf ook wel. Sinds een poosje werk ik ook in de horeca en het is er altijd ontzettend druk. Het werk is aanpoten. De pauze's zijn DE momenten voor mij om even bij te tanken en dan ga ik weer door. Leuke collega's heb ik gelukkig wel en dat maakt het veel leuker.

Waar ik heel veel moeite mee heb is het rooster. Ik werk fulltime en werk vaak 's avonds. Heerlijk vind ik het dat ik vaak pas na 4 uur moet beginnen. Wel heb ik volgende week bijv. 2 dagen aan het begin van de week vrij en dan moet ik 8 dagen met enkele sluitjes erbij. Dat wordt pittig maar ik per dag en geniet van mijn vrij tijd. Als ik eenmaal aan het werk ben gaat de tijd vlotjes en wil ik ook mijn uren maken.

Maar ik kan helaas ook niet even een andere baan zoeken en dit is ook echt mijn droombaan niet. Toch wil ik veel en daar is geld voor nodig. Snap jou heel erg goed en begrijp hoe je je voelt. Ik heb soms ook het gevoel dat ik het niet meer trek op het werk...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:28

Misschien kun je het nu niet geloven maar probeer te leren in elk moment iets goeds te zien. Het feit dat je wel werk hebt en dat het zwaar is maar dat je het wel kunt doen. Misschien kun je ook het nut en de lol er van in zien om de tent draaiende te houden. Ga je medeverantwoordelijk voelen en misschien zie je dan dingen die beter of anders kunnen en waar iedereen iets aan heeft. Doe eens een extratje voor een collega, maak iemand blij. Eet samen iets lekkers. Vertel als je naar je baas gaat omdat je het moeilijk hebt, eerst een paar positieve dingen over je werk ,die zullen er toch ook zijn. Het moeilijke is n.l. als je alleen maar negatief meer kunt kijken dat er ook geen positieve dingen meer gaan komen. Ben je echt zo op dat je dat niet meer lukt ga naar de huisarts en vertel dat je moe bent en geen positieve dingen meer kunt zien of doen. Kun je alleen maar de nare dingen zien dan wordt dat ook wat je uitstraalt en krijg je het nog eens dubbel zo hard terug en dat gun ik niemand.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:02

chanel1985 schreef:
Het is niet maar een kwestie van een "lach" opzetten en je kan het aan. Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat voor sommige mensen 40 uur bv te veel is. Dan gaat een lach opzetten, niet helpen.

Inderdaad. Ik vind het eigenlijk een tamelijk onnozele gedachte, het zo op te kunnen lossen! 8)7

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:22

Ik ben ook erg onnozel. *\%/*
Desiree, als je terug leest staat er nog meer in de post die ik geplaatst heb.
Zo grappig deze discussie. Als mensen een andere insteek hebben van in het leven staan en een andere manier hebben om het leuk te hebben/houden, mag het niet gezegd worden omdat de TS daar niks aan heeft. Misschien he, heeeel misschien......zijn er meer wegen die naar Rome leiden en is het zo raar nog niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:27

Het gaat niet over jou reactie alleen, maar in het algemeen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:38

TS, let op je rug en zorg dat je geen hernia of dergelijke ontwikkeld want dan ben je verder van huis. Verder wil ik je veel succes toewensen met het vinden van je droombaan. In de tussentijd kan je alleen maar je best doen in je huidige baan/of andere baan.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:45

verootjoo schreef:
Lizzyy schreef:
Ik zou echt eens serieus naar de huisarts gaan als ik jou was. Je bent 21 en als je nu al een 40 urige werkweek niet aan kan?? Een 100% gezond mens moet dat makkelijk aankunnen. Ik heb zes dagen achter elkaar in een winkel gewerkt (dat is wel ietsje zwaarder dan de horeca, heb ik namelijk ook nog gedaan) en toen voelde ik mij ook echt niet zo.

Nou ja zeg, alsof iedereen 40u kan werken. Ik ben kerngezond en kan het ook niet, raak overprikkeld, gestresst, slaap slecht en ik vond mijn werk wel leuk.
Ik werk 4 dagen en dat is voor mij meer dan zat.

Het lijkt hier wel een wedstrijd wie het zwaarste werk aankan en wie het hardste werkt :\

TS; kan je niet gewoon minder gaan werken? Sowieso ander werk zoeken, maar dat kan best lastig zijn...

Ik vind dat inderdaad gek dat je dat niet aankan op je 21e. Een week heeft 168 uur, hou je 128 uur vrije tijd over. - 56 uur slaap (uitgaand van acht uur slaap per nacht) hou je nog 72 uur vrije tijd over. Vind ik lang zat om op te laden. :j
Maar he, dat ben ik :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:46

Lizzyy schreef:
verootjoo schreef:

Nou ja zeg, alsof iedereen 40u kan werken. Ik ben kerngezond en kan het ook niet, raak overprikkeld, gestresst, slaap slecht en ik vond mijn werk wel leuk.
Ik werk 4 dagen en dat is voor mij meer dan zat.

Het lijkt hier wel een wedstrijd wie het zwaarste werk aankan en wie het hardste werkt :\

TS; kan je niet gewoon minder gaan werken? Sowieso ander werk zoeken, maar dat kan best lastig zijn...

Ik vind dat inderdaad gek dat je dat niet aankan op je 21e. Een week heeft 168 uur, hou je 128 uur vrije tijd over. - 56 uur slaap (uitgaand van acht uur slaap per nacht) hou je nog 72 uur vrije tijd over. Vind ik lang zat om op te laden. :j
Maar he, dat ben ik :j

En voor een hoop mensen moet je er nog wat meer uren aftrekken aan reistijd (ik rijd bv 4x op 1 dag 45 minuten enkele reis naar mijn werk, 5 dagen lang ;) )

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:52

Wow, wat wordt er een hoop goed gepraat hier zeg. Mijn eerste gedachte was, stel je niet zo verschrikkelijk aan, je komt net kijken en ja, natuurlijk is het een behoorlijke overgang en valt het je zwaar, maar kom op zeg. het is het einde van de wereld niet... Ik zag zo'n opmerking over uitkering voorbij komen, troost je, die krijg je niet eens waarschijnlijk :n.

Het is wel degelijk zo dat als je wilt werken, er altijd werk te vinden is (ook in deze tijd), het is alleen niet altijd leuk werk. Het leven is namelijk niet alleen maar leuk, soms moet je gewoon iets doen wat je niet aanstaat en even door de zure appel heen bijten. Dus schouders eronder, als de sodemieter op zoek naar een andere baan en niet zo piepen, je hebt er zelf de hand in. Zorg dat je goed je best doet, zorg voor leuk contact met je collega's (voor zover mogelijk) en ga dus heel hard zorgen dat je wat beters vindt.

Even FYI, ik heb zelf redelijk uiteenlopende werkervaring, dus weet heel goed hoe kloterig een baan kan zijn als je het niet naar je zin hebt, je nare collega's hebt, je baan te simpel is, je wisseldiensten moet draaien, zonder werk zit en hoe het ten tijde van crisis zit qua werk. Je kunt altijd werk vinden, zo simpel werkt het gewoon wél. En je kunt jezelf ook van alles aanpraten, als je constant maar in het negatieve blijft hangen word je er vanzelf beroerd van. Het huidige arbeidsethos van de gemiddelde werknemer is lichtelijk dramatisch te noemen en hoewel ik daar bij tijd en wijlen ook wel eens bij heb gehoord, krijg ik er verschrikkelijk de kriebels van.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:52

128 uur vrije tijd zeg je, maar je hebt ook nog de tijd voor naar en van uw werk te gaan, boodschappen moeten er ook gedaan worden, een huis poetst zijn eigen ook niet zelf. Je moet jezelf ook nog verzorgen, dan de was en de strijk nog,...Hoeveel schiet er dan nog over van die 72 uur?
PLus je rekent van 8 uur slaap per nacht, reken daar al maar een uur erbij.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:01

Slaap jij 9 uur per nacht dan? :wow: ik zit op gemiddeld 6,5 :=.
Maar dan nog, je houdt gerust genoeg tijd over om te relaxen, maar als je die tijd ook overvol plant, ja dan ga je gauw de mist in.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:04

Het huishouden en reistijd naar je werk, plan je niet zelf in, dat zijn dingen die moeten gebeuren, kabouters gaan dat niet doen.

En ja, raar maar waar heb ik meer dan 8 uur nodig om 40 uur te kunnen presteren per week. Als ik elke dag om 6u uit mijn bed moet, moet ik ten laatste om 22u in mijn bed liggen, anders zou ik het niet redden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:19

Plus dat sommige mensen ook nog een leven naast het werk hebben :Y) ik zou echt geen tijd hebben voor mijn hobby's, commissiewerk en bestuurswerk, vrienden zien, familiebezoek, evt mantelzorg als ik 40 uur zou werken.

Maar ik vind het heel fijn voor jullie dat jullie zonder problemen 40uur kunnen werken :j TS heeft daar alleen helemaal niks aan en het is ook zeker geen must of een normale zaak om dat allemaal te kunnen bolwerken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:25

38 / 40 uur per week werken is toch echt wel de standaard. Met minder werken kan je jezelf niet onderhouden. Daarom is het echt wel de norm. Ik kan het helaas ook niet meer. Zou nog wel lukken in mijn vakgebied maar daar is het niet zo simpel om werk te vinden.

Ik snap niet dat een gezonde jonge vrouw die deze uren niet aan kan tenzij je echt een chronische ziekte/aandoening hebt.

Als je jouw werk niet leuk vindt kost het uiteraard veel meer energie en is het moeilijk om vol te houden maar dan is het aan jou om ander werk te zoeken. Je benadeelt nu een werkgever en dat is ook niet tof.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:39

Ergens snap ik je wel Ts: ik heb ook een job nodig die ik heel graag doe om gemotiveerd te zijn. Ik heb die ook gevonden en werk nu 3 tot 4 24uurs diensten + 3 15uurs diensten per week en dat voelt gewoon niet als werken. Maar zet mij 40 uur per week achter een bureautje en je kunt me na een week bijeenrapen.