Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shanna schreef:Amira_ schreef:Mijn naam, Lysanne, wordt standaard met een i geschreven ipv met een y. Verder komen er ook nog heel veel varianten voor. Op mijn werk sta ik in de kassa als Lisana (?) Op het rooster sta ik als Lissanne. Lissane, Lysane, Liesanne, Lyssane zijn ook nog variaties op mijn naam. Begrijp het dat mensen het als ze het horen met een i schrijven, maar op mn werk hebben ze nota bene een kopie van mn identiteitsbewijs. Hoe moeilijk is het dan om het correct te schrijven
Oh en mijn vriend het Ieuan. Spreekt wel voor zich dat dat altijd verkeerd geschreven/uitgesproken wordt
Hoe spreek je de naam van je vriend uit?
Suliko schreef:Mijn ouders dachten dat ze het mij makkelijk zouden maken door mijn naam zo te spellen zoals je het zegt.![]()
Mijn naam: Zowie
Wat de rest van de wereld schrijft: Zoë, Zoey, als ik ze erop wijs word het eerst nog Zowi of Zowe.
En dan heb je ook de mensen die Sophie verstaan.
Nu moet ik zeggen dat ik wel van apart hou en Zowie leuker vind staan dan Zoë, dan maar op de koop toe dat ik het áltijd moet spellen.
Sasja, Sasha, Sascha, ... Dus als ik aan de telefoon mijn naam moet geven, spel ik hem altijd maar even voor de zekerheid. Wat ik ook vaak hoor is: Huh? Op die manier is het toch een jongensnaam? Maar ik ben toch echt een meisje 
Tink89 schreef:Suliko schreef:Mijn ouders dachten dat ze het mij makkelijk zouden maken door mijn naam zo te spellen zoals je het zegt.![]()
Mijn naam: Zowie
Wat de rest van de wereld schrijft: Zoë, Zoey, als ik ze erop wijs word het eerst nog Zowi of Zowe.
En dan heb je ook de mensen die Sophie verstaan.
Nu moet ik zeggen dat ik wel van apart hou en Zowie leuker vind staan dan Zoë, dan maar op de koop toe dat ik het áltijd moet spellen.
Geloof me, ik heet 'Zoë' (en dat spreek je uit als Zowee) en moet ook altijd spellen. Vaak een Y erachter of een streepje erop. Het was dus niet makkelijker voor je geweest