Toos Zelfdisciplineloos.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: Toos Zelfdisciplineloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:34

Ik ben selectief zelfdisciplineloos :') Met de paarden heb ik echt ijzeren discipline, ik sla geen dag over ondanks ik op een volpensionstal sta dus niet elke dag heen hoef. Maar sómmige dingen zijn echt hopeloos. Op school was ik een echte uitsteller en ook met sommige dingen in het huishouden ben ik goed met uitstellen, voornamelijk strijken en ramen lappen.. Ik doe het wel, maar ik moet mezelf er echt toe dwingen.

Ik lees dus mee voor de gouden tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:07

Eerlijk gezegt voel ik mij wel betet na het lezen van deze posts, dat er genoeg uitstellers zijn wat afstuderen betreft en de mensen die al een baan hebben. Geeft de mens hoop dat het misschien niet eens zo erg is uiteindelijk :P

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:16

huilen hier. Morgen tentamen en nog duizend dingen te doen ervoor. Maar ach, ik heb ook al twee weken niet gestofzuigd, dat kan beter eerst :')

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:24

Haha wat moet ik lachen om jullie verhalen allemaal! En eigenlijk zijn ze te herkenbaar -O-

Maar ach, ik heb ook gewoon schijt. Oke het huis is niet helemaal aan kant en ja in mijn kamer is een bom ontploft, maar dingen die echt moeten of wanneer mensen dingen van mij verwachten probeer ik wel altijd na te komen.

En eerlijk, hoe heerlijk is het gevoel als je dan eindelijk iets hebt gedaan wat je al zooo lang hebt uitgesteld. Om dat gevoel te verkrijgen moet je natuurlijk wel eerst iets eindig lang kunnen uitstellen, ook een kunst :Y)

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:32

Wat fijn dat er meer mensen zijn die hetzelfde doen/voelen zoals ik! Ik voel me altijd zo waardeloos doordat ik zo ben, fijn dat er meer mensen 'waardeloos' zijn, hoe meer zielen hoe meer vreugd :')

Ik heb ook echt geen discipline. Vooral met school, daar mis ik tevens ook motivatie voor en dan lukt het helemaal niet meer. Ik heb bijvoorbeeld nogal moeite met wiskunde, scheikunde en natuurkunde. In de les zit ik alleen maar te wachten tot de tijd voorbij is, want ik snap er vanaf de eerste les al niks meer van...Dan komt het proefwerk. Twee weken van tevoren denk ik dat ik nog alle tijd heb. Dan een week van tevoren denk ik ''mmm....ik snap het toch niet, waarom zou ik ernaar kijken...'' Vervolgens moet ik 3 dagen van tevoren nog alles laten uitleggen en proberen te snappen en IEDERE KEER kom ik erachter dat het helemaal niet zo moeilijk was geweest als ik er eerder aan was begonnen.... Maar dit gaat nu al een paar jaar zo en ik krijg het maar niet veranderd. Het is alsof iets in mezelf me tegenhoudt om ergens aan te beginnen.
Het is ook nog zo dat ik dan heel gefrustreerd wordt over mezelf als ik alles uitstel en dan krijg ik alleen maar stress wat soms ook nog eens leidt tot een paniekaanval. En elke keer denk ik weer dat ik de volgende keer écht eerder ga beginnen, want die stress wil ik niet meer. En dat gevoel van iets af hebben is ook wel fijn, maar toch blijf ik uitstellen.
Ik ben ook heel erg chaotisch, ik raak iets al kwijt als ik het nog in m'n hand heb bij wijze van spreken. Echt vreselijk.
Iedereen zegt altijd dat ik er zelf iets aan moet veranderen maar als ik wist hoe dat moest had ik het allang gedaan.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:35

Even een algemene motivatie oppepper hier :)

Het helpt echt als je iets gaat doen!! Ook al is het niet hetgene wat het hoogste op je prioriteitenlijstje zou moeten staan. Maar ik ben gister om 23.00 nog gaan hardlopen en heb daarna nog een hoorcollege geluisterd, tja, dat was niet mn planning... Maar ik heb wat gedaan en dat voelt goed :)

Verder helpt het mij om van die programma's zoals Cold Turkey op mn laptop en mobiel te zetten zodat ik dan wel moet.. Maar goed, dan moet ik die wel eerst aanzetten :') Maar als het dan aanstaat dan ga ik ook als een trein :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:36

Vissen zijn inmiddels schoon! Yeah voelt goed!

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:37

Ik ben hier nou al een paar apps of iets tegengekomen, maar wat doen die dan?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:45

WOOOOOW, 4 pagina's aan mensen die zich ook Toos Zelfdisciplineloos voelen!

Ik heb vandaag gewoon een schema gemaakt van wat ik nog moet doen voor mijn afstuderen. Knap hè? O:)
Nu moet ik nog een aantal mensen mailen en beginnen aan het maken van een eindverslag voor een vak.. Hopelijk houdt die zelfdiscipline een beetje stand nu :P

Simone, ik ben trots op je! _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:49

Ik heb de keuze, of slapen donderdagnacht of al mijn verslagen af hebben... :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:49

xxShetLover schreef:
Wat fijn dat er meer mensen zijn die hetzelfde doen/voelen zoals ik! Ik voel me altijd zo waardeloos doordat ik zo ben, fijn dat er meer mensen 'waardeloos' zijn, hoe meer zielen hoe meer vreugd :')

Ik heb ook echt geen discipline. Vooral met school, daar mis ik tevens ook motivatie voor en dan lukt het helemaal niet meer. Ik heb bijvoorbeeld nogal moeite met wiskunde, scheikunde en natuurkunde. In de les zit ik alleen maar te wachten tot de tijd voorbij is, want ik snap er vanaf de eerste les al niks meer van...Dan komt het proefwerk. Twee weken van tevoren denk ik dat ik nog alle tijd heb. Dan een week van tevoren denk ik ''mmm....ik snap het toch niet, waarom zou ik ernaar kijken...'' Vervolgens moet ik 3 dagen van tevoren nog alles laten uitleggen en proberen te snappen en IEDERE KEER kom ik erachter dat het helemaal niet zo moeilijk was geweest als ik er eerder aan was begonnen.... Maar dit gaat nu al een paar jaar zo en ik krijg het maar niet veranderd. Het is alsof iets in mezelf me tegenhoudt om ergens aan te beginnen.
Het is ook nog zo dat ik dan heel gefrustreerd wordt over mezelf als ik alles uitstel en dan krijg ik alleen maar stress wat soms ook nog eens leidt tot een paniekaanval. En elke keer denk ik weer dat ik de volgende keer écht eerder ga beginnen, want die stress wil ik niet meer. En dat gevoel van iets af hebben is ook wel fijn, maar toch blijf ik uitstellen.
Ik ben ook heel erg chaotisch, ik raak iets al kwijt als ik het nog in m'n hand heb bij wijze van spreken. Echt vreselijk.
Iedereen zegt altijd dat ik er zelf iets aan moet veranderen maar als ik wist hoe dat moest had ik het allang gedaan.

Lekker zieltjes werven in dit topic :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:50

Ik ben zelf ook met momenten disciplineloos :+ Ik heb bijvoorbeeld bel angst, maar wil echt graag gaan fitnessen maar ik vind het vreselijk om te bellen voor een kennismakingsafspraak.. of bijvoorbeeld bellen naar de huisarts voor afspraak voor mijn knie.

Word er zo moe van, maar ik vind het zó niks.. dat bellen :+

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:51

Aight schreef:
xxShetLover schreef:

Lekker zieltjes werven in dit topic :')

Hoe meer zielen hoe vreugd inderdaad :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:58

Ik moet nog steeds strijken. Al sinds vanmorgen. Of eigenlijk gister. Misschien wel vorige week :')

Met wassen ben ik wel heel stipt en ook heel precies maar strijken spaar ik altijd op := Iemand die me even een schop onder mn kont kan geven?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:01

xMathilde schreef:
Haha wat moet ik lachen om jullie verhalen allemaal! En eigenlijk zijn ze te herkenbaar -O-

Maar ach, ik heb ook gewoon schijt. Oke het huis is niet helemaal aan kant en ja in mijn kamer is een bom ontploft, maar dingen die echt moeten of wanneer mensen dingen van mij verwachten probeer ik wel altijd na te komen.

En eerlijk, hoe heerlijk is het gevoel als je dan eindelijk iets hebt gedaan wat je al zooo lang hebt uitgesteld. Om dat gevoel te verkrijgen moet je natuurlijk wel eerst iets eindig lang kunnen uitstellen, ook een kunst :Y)

ik heb er juist geen schijt aan...

ik erger mij groen en geel aan mijn huis en mijn rommelige pc kamer en om maar niet te vergeten die groeiende berg vuile wasgoed en de slinkende berg schone wasgoed..

wasjes draaien tot daaraantoe, maar het opvouwen en naar de kast verhuizen is hier een groot issue..

het liefst leef ik uit de droger.. aantrekken, dragen en de wasmachine is de wasmand.. tot de droger leeg en en de wasmachine weer vol en dan gaat de wasmachine weer aan...

maar dat werkt dus niet met 4 katten en een vriend.. Dus die schone was moet ruimte maken voor nieuwe schone was in de droger.. terwijl er dan weer vuile was voor de wasmachine ligt te wachten..

ik zie het, ik erger mij dood, maar geen dreigement of beloning krijgt mij zover dat ik dan de was ga vouwen en opruimen..

andere dingen in het huishouden gaan gelukkig steeds een stapje beter, want ik heb strak laminaat liggen, dus de ergenis van opvliegend stof is er al heel snel.. gemiddeld dus eens per twee dagen zuig ik nu zeker wel en meestal zelfs dagelijks en bijna altijd zonder tegenzin...

maar het dweilen daarna, dat is dan weer teveel. dat doe ik vanavond wel.. vanavond ligt er dus al weer stof en zou ik eerst weer moeten zuigen.. Dus niet dweilen.. Als ik 1x per week mijzelf ertoe kan zetten om na het zuigen gelijk te dweilen is het een hoop..

kattenkamer wordt wel iedere twee dagen meegezogen en zeker 2x per week een doekje daar door de vensterbank, iets dat andere vensterbanken misschien 1x per 2 weken mogen beleven

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:09

Ik heb er ook een handje van weg helaas. Zelfbedrog zou je het ook wel kunnen noemen. Met momenten gaat het beter en ik heb vier dingen geleerd die voor mij écht werken:

1) Prioriteiten stellen. Wat wil ik werkelijk bereiken en wat is minder belangrijk. En voor de écht belangrijke dingen dan ook gaan. Er dan ook mee leren leven dat de minder belangrijke dingen chaotisch verlopen.
2) Het latje niet te hoog leggen. Ik wil bijvoorbeeld elke dag piano studeren omdat ik vooruit wil gaan. Dat vind ik écht belangrijk. Dan kijk ik wat voor mij haalbaar is. Dus zit ik dagelijks minimaal 10 minuten aan de piano (eigenlijk streefdoel een half uur, maar die 10 minuten zijn het absolute minimum) om etudes te spelen. Ik zit vaak veel langer aan de piano, maar minstens 10 minuten tot een half uur daarvan doe ik vingeroefeningen.
3) Mezelf belonen. Na die 10 minuten mag ik, als ik het echt niet meer kan opbrengen om door te gaan, iets anders spelen, waar ik meer zin in heb.
4) Het doel voor ogen houden. Ik wil beter piano leren spelen. Dus elk klein succes is eigenlijk een groot succes. Ik ben fier op mezelf als ik zie hoe ik vooruit ga en wat ik al bereikt heb.

Conclusie: het werkt! Ik leer beter piano spelen. En mijn huishouden ligt er soms bij als een puinhoop. So it be.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:15

Ohh dan ben ik al heel ver met het lijstje soesita..

ik ben heel goed in prioriteiten stellen..

Ik heb precies in het snotje wat belangrijk WAS, en wat ik toch echt HAD moeten doen. En vooraf had ik ook al in de kaart dat ik het moest gebeuren..

2. ohh maar de lat hoog leggen, dat heb ik al afgeleerd, want dan zou mijn huis spik en span moeten zijn, morgen al.
3. Ben ik extreem goed is.. bij een klein stapje flink belonen... Nadeel is dat mijn huishouden misschien wel 100 stapjes nodig heeft en als ik na stapje 2 mijzelf beloon en en stapje 3 gedaan heb, dan moet stap 1 eigenlijk al weer.. En laten we zeggen, de schone was uiteindelijk ook in de kast. dat is misschien stapje 78 van een compleet schoon en opgeruimd huis (het is schoon, het staat alleen niet netjes, dus kwa prio laag.. huis fris en gezogen is vele malen belangrijker).. Daar kom ik dus nooit aangeland, terwijl ik stap 1-10 gewoon keurig onder de knie heb en ook steeds herhaal.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:36

elenaMM77 schreef:
het liefst leef ik uit de droger.. aantrekken, dragen en de wasmachine is de wasmand.. tot de droger leeg en en de wasmachine weer vol en dan gaat de wasmachine weer aan...

Dat is dan weer mijn geluk dat wij geen droger hebben maar een droogrek waar ongeveer 3 wassen op passen, dus ik leef zo'n beetje van het wasrek ipv uit de droger haha. Wat bij mij helpt is veel kleding ophangen aan kapstokken zodat ik niet moet vouwen maar alles op kan hangen. Het is wel een beetje werk omzeilen maar op het eind is het dan wel opgeruimd.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:47

elenaMM77 schreef:
2. ohh maar de lat hoog leggen, dat heb ik al afgeleerd, want dan zou mijn huis spik en span moeten zijn, morgen al.

Maar elenaMM77, dan leg je de lat dus nog steeds te hoog, want dan is je eigenlijke doel dat je je huis spic en span wil hebben. Dan heeft het ook geen zin om fier op jezelf te zijn als je huis nog niet helemaal spic en span is. :Y)

Ik los het met het huishouden voor mezelf zo op: ik heb als doel dat er elke (werk)dag iets af moet geraken. Een volledige kamer, of een volledige verdieping, of de was, of de vloeren, of iets in de tuin, of opgeruimd,... Dat betekent dan niet dat ik die dag geen andere huishoudelijke taken verricht; zou mooi zijn. Maar dat ene ding moet gewoon af. En dan mag ik dus weer fier op mezelf zijn. :+

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:53

soesita schreef:
elenaMM77 schreef:

Maar elenaMM77, dan leg je de lat dus nog steeds te hoog, want dan is je eigenlijke doel dat je je huis spic en span wil hebben. Dan heeft het ook geen zin om fier op jezelf te zijn als je huis nog niet helemaal spic en span is. :Y)

Ik los het met het huishouden voor mezelf zo op: ik heb als doel dat er elke (werk)dag iets af moet geraken. Een volledige kamer, of een volledige verdieping, of de was, of de vloeren, of iets in de tuin, of opgeruimd,... Dat betekent dan niet dat ik die dag geen andere huishoudelijke taken verricht; zou mooi zijn. Maar dat ene ding moet gewoon af. En dan mag ik dus weer fier op mezelf zijn. :+

Jouw tip vind eigenlijk wel erg goed!
Vandaag wil ik de keuken, vissen en Wc's schoon.
Morgen pak ik de slaapkamer en rommelkamer aan boven.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:29

+1 ik kom me hier ook melden.
Ik heb vaak ook een gebrek aan zelfdiscipline. Met paardrijden gaat dat wel goed gelukkig maar leren voor school en eigenlijk alle andere dingen.. Drama.
Ik zou nu moeten leren voor school. Heb morgen een tentamen en daarna maandag een herkansing (maar daar begin ik pas vrijdag aan na dat tentamen) en dan heb ik dinsdag weer een tentamen.
Maar even een boterhammetje eten, wat drinken en het lezen van dit topic was weer een goede reden om het uit te stellen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:44

Ik heb morgen mijn laatste examen HOERA! :D En dus moet ik vandaag bokt even vergeten. Ben wel al veel goede tips tegengekomen. Ik ga vanaf vrijdag weer aan het plannen denk ik. En dan bedoel ik; een REALISTISCH weekschema maken en me daar zo goed mogelijk aan houden.

Misschien deel ik wel kopieën uit hier thuis en aan vriendlief :D zodat die daar rekening mee houden...

aangezien het kleinste foutje me weer het slechte pad op drijft hahaha _O-

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:49

Lotgenoten, wat fijn!

Vroeger met leren voor echt een ramp. De avond voor het tentamen zat ik weg te dromen achter mijn bureau. Stelde het uit tot middernacht, maar viel dan in slaap in bed met de boeken voor mijn neus. Werd ik 's ochtends wakker en had ik nog niets geleerd :') .

Zelfde als met de was. Die hangt rustig twee weken aan het wasrek, voordat ik de moed vind om op te vouwen en te strijken :') . Omdat die altijd volhangt, heb ik er een tweede naast gezet :') .

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:56

In slaap vallen als je dan eenmaal aan het leren bent. Zooo herkenbaar :')
Ik heb dat alleen ook om 2u smiddags :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:33

Mazida schreef:
Lotgenoten, wat fijn!

Vroeger met leren voor echt een ramp. De avond voor het tentamen zat ik weg te dromen achter mijn bureau. Stelde het uit tot middernacht, maar viel dan in slaap in bed met de boeken voor mijn neus. Werd ik 's ochtends wakker en had ik nog niets geleerd :') .

Zelfde als met de was. Die hangt rustig twee weken aan het wasrek, voordat ik de moed vind om op te vouwen en te strijken :') . Omdat die altijd volhangt, heb ik er een tweede naast gezet :') .

en wat je nodig hebt om aan te trekken pluk je gewoon van het wasrek, trek je aan en daarna hop de wasmachine weer in ?

ik heb een jaar in een vakantiewoning gewoon, dus was aan de lijn.. om 2 uur checken.. bijjjjna droog, nog een half uurtje... dat werd dus 16.30, ja nu is het weer klam door de avond lucht, dan maar morgen.. s nachts hozzzzzzzzzzzzen natuurlijk, dus was maar weer laten hangen..

ik had wel goed geluchte kleding na een week.. maar heb dus wel enkele shirtjes kunnen weggooien wegens verkleuring en een tweetal handdoeken omdat het weer erin zat..

ben toen maar begonnen om bij landall droger muntjes te gaan halen.. dus steeds met twee koffers vol die kant op, drogen opvouwen en weer terug.... die periode ging het wel goed.. maar ja, mijn droger stond dan ook 2 kilometer van huis :')