wel of niet naar crematie vader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:51

Begrijpelijk, hopelijk krijg je later geen spijt van deze beslissing. In ieder geval heel veel sterkte met de hele situatie :(:).

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:52

Vooral doen wat je gevoel zegt en niet iets voor iemans anders. Ook ongeacht wie zijn schuls het is.

Als het niet goed voelt niet doen. Heb je er behoefte aan maar vind je dat het zijn sguld is. Dan moet je proberen je daar overheen te zetten. Soe wat je diep in je hartje wilt.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:01

ik zou vooral zelf je keuze maken en die niet teveel af laten hangen van wat anderen willen...

hoop dat jouw keuze goed is voor jou en dat je niet achteraf spijt krijgt, nu heb je een keuze en later niet meer.

als je toch waarde hecht aan een ander zijn mening; ik zou ten alle tijden WEL langs gaan. waarom? nu heb je de kans nog om hem te zien, hij is immers je vader. als hij echt nog zo 'slecht' is dan krijg je dat bevestigd en is het daarmee wellicht voor jou 'klaar' en weet je dat je er goed aan doet om hem echt niet meer te zien. wellicht is het wel een waardevol afscheid en kun je op een goede manier uit elkaar gaan. ik zou het dus ondanks alles persoonlijk nog een kans geven, nu kan het nog, straks niet meer.

maar nogmaals, volg je hart. ik zelf zou uit willen sluiten dat ik spijt krijg dat ik hem niet meer in levende lijve gezien heb maar ik ben jou niet en heb jouw situatie niet meegemaakt dus kan daardoor niet goed oordelen. ik geef je alleen weer wat IK zou doen. (mijn situatie is wel goed en heb familie waarmee ik goed door een deur kan dus totaal niet vergelijkbaar)

volg je hart is echt het enige wat ik je kan zeggen, echt doen!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:03

Mijn vader (al jaren geen contact meer mee, verleden van mishandeling etc) is vorig jaar (onverwacht) overleden. Ik woon in het buitenland maar had mijn zusje (wel close met vader, gevraagd of zij wilde dat ik naar de crematie zou komen. Gezien ik er totaal geen verdriet van had (voelde alleen maar opluchting, nu hoefde ik echt nooit meer bang voor hem te zijn) wilde zij mij er ook niet bij hebben dus ik ben thuis gebleven en heb hier ook geen spijt van. Deze man was voor mij niemand, ik was echt alleen gegaan om mijn zusje te steunen, maar ik begrijp haar ook wel, zij was er helemaal kapot van en mij deed het niets.

Valentijn5

Re: wel of niet naar crematie vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:55

Ik zou ook doen wat je zelf wil. Een ruzie krijg je niet zomaar opgelost. En spijt krijgen dat kan altijd voorkomen. Dat is met het hele leven zo. Ik betrek deze situatie ook op mezelf.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 14:19

Even een update
een paar weken geleden kreeg ik te horen dat mijn vader in het ziekenhuis was opgenomen en dat hij snel achteruit ging.
toen kwam er een soort van paniek over me dat ik,als ik te lang zou twijfelen ik misschien te laat zou zijn.
toen ben ik er nog eens goed over na gaan denken wat erger was:wel gaan en afgewezen worden of niet gaan en spijt krijgen.
ik ben toen wel gegaan.
het was erg emotioneel,maar ben blij dat ik gegaan ben.
hij is nu thuis en zal daar overlijden.
gisteren is mijn zwager(die ook in zijn laatste levensfase is) met een wensambulance bij hem geweest zodat ze elkaar nog 1 keer konden zien en afscheid konden nemen.
al met al een heftige tijd hier.

allemaal bedankt voor jullie reakties,ik heb er veel aan gehad.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:35

Wauw ts, dat had ik niet meer verwacht, maar vind ik verschrikkelijk sterk van je!
Fijn dat je hem hebt kunnen zien en het goed voelde, hopelijk kun je straks ook rustig afscheid nemen en het goed verwerken.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:46

Dapper dat je toch gegaan bent, het moet enorm heftig zijn, maar wellicht zit je straks niet met een knagend 'wat als' gevoel :)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:50

Ik wil je een hele hele hele dikke knuffel geven. Knap en sterk van je dat je uiteindelijk toch naar hem toe bent gegaan. Respect! Hopelijk helpt deze ontmoeting je om het verleden een plaats te geven. Heel veel sterkte en kracht toegewenst tijdens deze moeilijke en heftige periode!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:25

Hele goede keuze en wat ontzettend fijn dat je er zelf zo achter staat!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:13

Veel sterkte in de heftige tijden!!

En fijn, dat jij het fijn gevonden hebt om te doen. Makkelijk zal het niet geweest zijn - dikke knuffel dat je het toch gedaan hebt!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:29

Gaaf dat je gegaan bent. Echt super goed van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:32

Sterkte.
Heel goed dat je je eigen gevoel gevolgd hebt.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:41

colunder schreef:
Even een update
een paar weken geleden kreeg ik te horen dat mijn vader in het ziekenhuis was opgenomen en dat hij snel achteruit ging.
toen kwam er een soort van paniek over me dat ik,als ik te lang zou twijfelen ik misschien te laat zou zijn.
toen ben ik er nog eens goed over na gaan denken wat erger was:wel gaan en afgewezen worden of niet gaan en spijt krijgen.
ik ben toen wel gegaan.
het was erg emotioneel,maar ben blij dat ik gegaan ben.
hij is nu thuis en zal daar overlijden.
gisteren is mijn zwager(die ook in zijn laatste levensfase is) met een wensambulance bij hem geweest zodat ze elkaar nog 1 keer konden zien en afscheid konden nemen.
al met al een heftige tijd hier.

allemaal bedankt voor jullie reakties,ik heb er veel aan gehad.

Ik heb respect voor je dat je over je eigen schaduw bent heengestapt en tóch bent gegaan. Niet wetende of het gewaardeerd zou worden. Het naderende einde maakt mensen soms milder. Wat gebeurt, geweest en gedaan is, kan dan ineens er niet meer zoveel toe doen. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:03

Hoi TS

Allereerst wat vervelend voor je dat je vader geen emotionele steun voor je heeft kunnen zijn en je zo vaak gekwetst heeft.
Moedig van je dat je toch besloten hebt hem op te zoeken, hij blijft toch je vader he, ondanks alles ...
Fijn dat het je een goed gevoel heeft gegeven dat je bent gegaan en sterkte de komende tijd.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:08

Knap dat je ben gegaan.
Hopelijk geeft het jou en hem rust nu jullie elkaar gezien en gesproken hebben.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:15

Je gaat hem opzoeken nu hij ziek is. Komt hij te overlijden dan ga je naar de uitvaart.
Het is je vader. Je neemt hem veel kwalijk. Maar dit kun je nooit meer over doen. Dus ga!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:57

Hoi TS,

Wat ontzettend goed dat je gegaan bent, knap dat je het hebt aangedurfd! Zo zie je maar weer, dat in tijden van nood de beslissing vanzelf komt.

Heel veel sterkte de aankomende tijd.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 09:59

Wat een lieve en lovende reakties zeg,doet me echt goed!

yvette81,ik ben al geweest.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:02

TS, nogmaals heel goed dat je gegaan bent. Hebben jullie nog kunnen praten over hoe hij je gekwetst heeft? Of hebben jullie dat onderwerp vermeden?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 02:08

Ik heb dat onderwerp vermeden.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 02:12

ik vind het bijzonder knap; chapeau dat je bent gegaan. Wat zal het een waanzinnige tijd voor je zijn.

Heel veel sterkte, ook de komende tijd...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 02:40

Jeetje wat goed van je dat je gegaan ben je binnenste wees je de weg. Heel veel sterkte

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 03:01

Beste TS, ga alsjeblieft wel. Het is al heel goed dat je naar het ziekenhuis bent geweest. Het gaat ook goed zijn als je naar de crematie gaat. De uitvaart is niet voor de overledene, de uitvaart is voor de nabestaanden. Dus ook voor jou.

Ik heb sinds mijn 14e geen contact gehad met mijn vader. Toen hij overleed was ik 30. Mijn vader heeft nooit een vader kunnen zijn, hij heeft een flink trauma opgelopen in zijn jonge jeugd, heeft daar nooit wat mee gedaan en wist niet hoe hij in een gezin moest functioneren. Met allerlei nare gevolgen. Maar je vader is wel voor altijd je vader, en hij is een stukje van jezelf. Een overlijden is een ingrijpende gebeurtenis. Ook als het je emotioneel niet aangrijpt kan zoiets wel van alles veranderen binnen je familie of bij jezelf. En dan is het goed als je naar de uitvaart geweest bent. Het zal de start zijn van een nieuwe fase van je leven. En het einde van een oude.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 03:09

Als mijn vader overlijdt word ik niet als nabestaande gezien... :n