Ik ging erop vooruit toen ik vanuit de rook van Amsterdam wegtrok richting Leeuwarden..
Ik ben op minder dan 2 kilometer van de tv studio's opgegroeid, maar kabeltje trekken naar ons dorp/gehucht?
Nee hoor ho maar.. Ik ben dus opgegroeid met Nederland 1, 2 en 3.. Tot mijn vader eindelijk dan toch maar een schotel heeft gekocht na jaren wachten op de belofte van kabel..
Je raad het al, we hadden net een schotel en toen ging dus de hele nederlandse commerciele omroepbende snel achter een decoder zitten.
Op mijn 17e ging ik studeren in Leeuwarden.. Internet cafe (wat was daaaaaaaat?) bijna om de hoek en kabel tv!
en ik kwam dus midden uit de randstad op een bijna letterlijke steenworp van bijna alle voorzieningen waarbij onze lagere school het geijkte klapvee was bij allerlei tv opnames die ik vervolgens helemaal niet kon bijkijken in ons achterstand gebiedje.
ook in de randstad is er een groot verschil tussen verstedelijkt gebied en dat erbuiten.. En die grens kan zeer scherp getrokken zijn in sommige gevallen.. wij zaten er midden in, op een soort eilandje van antieke omstandigheden..
schoolbus was afgeschaft en als je de bus naar de lagere school wou nemen.. Dan kon je net zo goed doorlopen want dan was je al over de helft van de 2.5 kilometer langs zeer druk verkeer
openbaar verkeer verder? dat geen letterlijk met een grote boog om ons heen.. van alle kanten was het op meer dan een ruime kilomter afstand
Dan ben ik in al die 13 jaren veel wereldwonders tegengekomen zeker?
je wel erg neerbuigend doen over de Friezen nz92...
, wat een typje zodeju
Friezen vind ik ook over het algemeen fijne mensen om mee om te gaan. Nou heb ik Fries bloed in mijn aderen stromen
maar het nuchtere, no nonsense spreekt mij wel aan. 

Het is gewoon een AH maar zo veel fijner dan de XL