Bedelaars in de trein.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rox_en_wilvy

Re: Bedelaars in de trein.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:45

Vandaag weer een Roemeense bedelaar gepakt _-:( 1 - 0 voor ons :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:10

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:37

Hier wordt het op de tube stations nu zelfs omgeroepen, dat het bendes zijn en dat je vooral niets moet geven.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:13

Afgelopen weekend voor het eerst iemand langsgekomen met zakdoekjes. En eerlijk gezegd vond ik het best vervelend, ik zat alleen als 17-jarige met mijn hond in de trein, nog wel een praatje gemaakt met een vrouw en haar dochter, maar ook zei vond het niet fijn.

De betreffende vrouw stond bijna vol op Pepper zijn poot om de zakdoekjes neer te leggen, die schrok zich een hoedje.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:13

Zoolgangster schreef:
rox_en_wilvy schreef:
Vandaag weer een Roemeense bedelaar gepakt _-:( 1 - 0 voor ons :D

Vermoedelijk staat ie na een "foei" binnen de kortste keren weer op straat. >;)

Niet dat ik jullie wil ontmoedigen, hoor, zonder jullie zou het vermoedelijk helemaal een zooitje worden in de trein.

Als jullie er niet waren, dan zou het reizen per trein er vermoedelijk zó aan toe gaan: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/2131297/2008/04/18/Treinen-Mumbai-dodelijk-vervoermiddel.dhtml

Ik weet het hoor :') het is dweilen met de kraan open! Als wij iemand aanhouden zitten wij vaak langer op het bureau dan het boefje 8)7

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:47

Vandaag ook weer raak. Intercity van dehaag naar enschede. Rond Gouda kwam ze langs. Een man naast mij gaf haar 20 euro. Had eigenlijk wel iets willen zeggen maar weet niet wat en was vast ook niet zo slim :')

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:10

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:21

Ik heb het zojuist ook meegemaakt. Meteen even gegoogled natuurlijk of dit gebruikelijk is. Ik vond het nogal schrijnend als dit idd nodig is om jezelf te kunnen bedruipen, maar common sense zegt idd niet doen. Jongen was best jong en zag er veel te fris uit eigenlijk. Hij liep zich wel te verontschuldigen en leek zich niet echt op zijn gemak te voelen, was verder niet opdringerig ofzo, maar in nl zijn we dit soort praktijken helemaal niet gewend dus het was wel awkward.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 01:22

Ze hoeven dit echt niet te doen om zich te kunnen bedruipen hoor. Het minimum inkomen halen ze makkelijk en dan hoeven ze er geen belasting over te betalen. Ik heb echt geen medelijden met die mensen, ze kiezen er zelf voor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:06

Inoterry schreef:
Ze hoeven dit echt niet te doen om zich te kunnen bedruipen hoor. Het minimum inkomen halen ze makkelijk en dan hoeven ze er geen belasting over te betalen. Ik heb echt geen medelijden met die mensen, ze kiezen er zelf voor.

Nou ja, er zijn denk ik maar weinig mensen die ervoor kiezen om als uitschot behandeld te worden, als er ook andere opties waren...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:37

Dat misschien wel, maar ik vermoed dat het gaat om het stukje dat ze bedelen. Niet om als uitschot behandeld te worden. Dat verdient imo niemand.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:42

friendly schreef:
Dat misschien wel, maar ik vermoed dat het gaat om het stukje dat ze bedelen. Niet om als uitschot behandeld te worden. Dat verdient imo niemand.

Ja maar goed, dat gaat wel hand in hand. Als je gaat bedelen weet je dat mensen naar tegen je gaan doen, dat ze je gaan negeren, je misschien wel uitschelden. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dat voor de lol doet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:44

Dat hoop ik van niet nee. Desondanks erg irritant maar ja...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:37

@ Inoterry: waar moet je het melden als een bedelaar je lastig valt? Conducteur kan ik vaak niet vinden op de trein, dus ter plekke melden lukt niet. Kan ik het achteraf ook nog ergens doorgeven?

Want... onlangs heb ik al voor de 3e (!) keer dezelfde bedelaar tussen Schiedam en Rotterdam gezien. Hij is vrij goed verzorgd, spreekt prima Nederlands en lijkt dus gewoon een beetje een verwarde man die om kleingeld vraagt. Valt niemand lastig en loopt bij iedereen door als ze geen geld geven.

Maar tot 3 keer toe is hij al bij mij blijven hangen. En niet op een leuke manier: arm om me heen slaan (die ik boos wegduw terwijl ik duidelijk zeg dat ik daar niet van gediend ben), mij schouderklopjes geven, me minimaal 2 keer per gesprek een hand geven, vragen of het wel goed met me gaat want ik zie eruit alsof ik iemand nodig heb om mee te praten (say whut? :+ ). Ik word daar helemaal kriegelig van, brrr... Reken trouwens maar dat andere reizigers er niets mee doen. Die kijken alleen maar zwijgend toe. Dat snap ik ook heel goed, maar damn, vervelend is het wel.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:39

Vjestagirl schreef:
Inoterry schreef:

Nou ja, er zijn denk ik maar weinig mensen die ervoor kiezen om als uitschot behandeld te worden, als er ook andere opties waren...

Dat als uitschot behandelen valt reuze mee hoor. Of ze gedragen zich meelijwekkend genoeg dat mensen dat niet durven of agressief genoeg. En als ze al als uitschot worden behandeld hebben de omstanders er meer moeite mee dan die mensen zelf, heb 1 keer meegemaakt dat ik er 1 te pakken had die als een blad omsloeg zodra ik alleen met hem was. Toen was er niks aan die hele vent om medelijden mee te hebben. Hij wist met stellige zekerheid en arrogantie te vertellen dat hij er toch mee weg ging komen omdat hij geen vaste woon en verblijfplaats had en kreeg ik ook nog gezellig een paar scheldwoorden naar mijn hoofd. Alleen toen ik bij de mensen terugkwam waar ik hem vandaan had geplukt was ik alsnog de boeman :Z .

@Szan, je kan klantenservice bellen en dan doorgeven welk traject en treinstel het is. Gebeurt het altijd in een (gecombineerde) dubbeldekker of ook wel eens als er maar 1 stelletje sprinter rijd? Meestal zitten de bedelaars in dubbeldekkers of in treinen die met meerdere treinstellen rijden. Ze weten precies waar de conducteur instapt en dat is, vanwege veiligheidsregels met tunnels, doorgaans het achterste treinstel. Daar zitten ze dus doorgaans niet.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:44

Ook nu weer in de trein van Rotterdam naar Amsterdam Centraal...
Het zijn ook altijd dezelfde briefjes, of niet?
Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:40

Ik had het pas ook ...
Het is dat ik echt die stomme zakdoekjes nodig had en ze zelf niet bij mij had (fotoreportage, altijd handig om te hebben).
Heb die man er 50 cent voor gegeven ... winwin voor die ene keer.

Maar moet ook toegeven dat ik mij niet heel erg op mijn gemak voelde aangezien iedereen in de coupe geld gaf en ik zou het dan niet doen...
Volgende keer weiger ik sowieso, wist ook niet dat het verboden was.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:20

Inmiddels dezelfde bedelaars als waar jullie het over hebben ontmoet . Ok zat in eerste klas en twee vrouwen legde een pakke zakdoeken neer met een briefje en namen vervolgens plaats in eerste klas lekker kletsend over weet ik wat.
Dat soort bedelaar krijgt van mij ook nada nakkes.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:04

Den Haag - Gouda komt er regelmatig 1 langs.. Vond het al zo vreemd dat het mocht in de trein, maar niet dus..

Volgende keer maaf even melding van maken dan :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:08

Als ze het blijven doen, dan loont het kennelijk. Anders zou ik verwachten dat ze er mee stoppen.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:16

een iemand doet ken ik een beetje. in de zin ik maakte dit mee, een buitenlandse vrouw met 3 kinderen . inderdaad een pakje tissue en of ik er wat voor over had. ik heb toch gekeken of ik wat kleingeld had. want om die ene euro zal ik niet lijden en kan een ander misschien wel helpen. mits ik wel een goed gevoel er bij heb. toen ik echter in mijn portomonee keek had ik helaas niks voor haar. ondanks dat ik niks had bedankte ze me enorm voor de moeite om te kijken en wilde ze het zakje tissues niet terug accepteren en ik moest het houden van haar. en dat vond ik dan wel toch een lief gebaar.
daarna kwam ik er achter dat ik nog 4 vrijkaartjes had voor de bioscoop die ik niet voor de tijdslimiet meer kon halen ivm bezig heden. toen ze weer op de terug weg was heb ik deze aan haar gegeven zodat zij met haar 3 kinderen naar de bioscoop kon. de dankbaarheid die op haar gezicht was af te leven was niet te beschrijven. ze begon te huilen en vloog me in mijn armen. ik denk niet dat zij bij een bende hoorde dat betreft. maar mischien soortgelijks in de trein heeft meegemaakt en zoiets dacht van hmm dat kan ik ook

het zelfde doe ik bij mensen op straat. ik geef niet aan mensen waarbij ik geen goed gevoel bij heb. somige vragen geld maar zeggen niet waarvoor. maar als iemand dan vragt voor geld voor de opvang dan geef ik ze dat op de voorwaarde dat ik mee loop naar de opvang zodat ik weet dat het ook voor de opvang gebruikt word ( ook dit doe ik alleen dan als ik met iemand ben, absolut nooit alleen) en elke keer loont de dankbaarheid mij dan toch wel weer.

zolang ik er een goed gevoel bij heb vind ik het prima. maar heb ik ook maar een schijntje van een idee dat het niet goed zit, doe ik het ook niet

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:27

Woensdag zat ik 3.5 uur in de trein. Gedurende het traject is wel 6 keer omgeroepen dat iedereen de bedelaars moet negeren, omdat het geen zielige mensen zijn ect.
Het zijn bendeleden uit Roemenië, vertelde de conducteur.

Heb ze gelukkig niet zelf gezien!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:43

Vanmiddag voor de tweede keer meegemaakt, in de trein van Maastricht naar Utrecht rond 3 uur ofzo, had zakdoekjes nodig, dus had een euro gegeven. Deze mevrouw sprak spaans. Goed dat ik nu lees dat dat dus helemaal geen zielige mensen zijn. Het zijn telkens verhalen over dat zij als alleenstaande met 3 kinderen moet rondkomen enz.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 01:04

Ik had het laatst ook, tussen Zwolle en Lelystad. Had net ervoor dit topic gelezen dus niks gegeven :n

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:44

Hier ook een NS medewerkster.

Geef die mensen aub niks! Het zijn georganiseerde groepen, soms zelfs hele families, die dit doen om een ander geld af te troggelen. Heb er al verschillende bekeurd en ze hebben soms gewoon dezelfde zielige foto van een familie.

En zo lief en dankbaar als ze in de trein doen, zo vals en agressief zijn ze als ik en mijn collega's ze tegen het lijf lopen.

Er zijn er zelfs bij die mensen proberen te intimideren als ze geen geld geven. Toevallig vorige week tijdens dienst aangesproken door een machinist die privé reisde dat er één in de trein liep. De machinist had hem aangesproken en kreeg toen een grote bek terug. Zo dapper als ie toen was, zo snel vluchtte hij de trein en het station uit toen hij ons zag..

Nogmaals, geef aub niks want zielig zijn ze echt niet!