Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gashmiron schreef:Ik heb je net ook al een PB gestuurd,
maar ik weet dus letterlijk hoe je je voelt.
Heel toevallig dat iemand een topic op bokt opent en mijn vriend bij die van jou op bivak gaat/is deze weken.
Moet eerlijk zeggen dat dit mij echt even goed doet haha.

korbakimmy8 schreef:Ik ben onwijs blij met het bericht van Gashmiron!
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat me vriend de opleiding wel door gaat komen. Vorige keer is hij er ook door heen gekomen en zijn baret gehaald. Helaas stopte hij er daarna zelf mee.
Ik wil goed bespreken met hem hoe we dat later gaan doen. Ik wil zeker weten dat hij na die 5 jaar niet weer veel de zee op gaat. Ik heb een kinderwens en dat ga ik niet doen met iemand die de komende 10 jaar op schip zit. Dus dat wil ik allemaal wel gaan bespreken alsie terug komt na deze weken.
korbakimmy8 schreef:Ik ben onwijs blij met het bericht van Gashmiron!
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat me vriend de opleiding wel door gaat komen. Vorige keer is hij er ook door heen gekomen en zijn baret gehaald. Helaas stopte hij er daarna zelf mee.
Ik wil goed bespreken met hem hoe we dat later gaan doen. Ik wil zeker weten dat hij na die 5 jaar niet weer veel de zee op gaat. Ik heb een kinderwens en dat ga ik niet doen met iemand die de komende 10 jaar op schip zit. Dus dat wil ik allemaal wel gaan bespreken alsie terug komt na deze weken.

liesjecryos schreef:korbakimmy8 schreef:Ik ben onwijs blij met het bericht van Gashmiron!
goeie genade zeg,aangezien hij toch weer voor de opleiding kiest is hij een marinier in hart en nieren.
lieve meid dit is een levenstijl net als boer zijn..dat zit in je.
Jij moet dringend leren zelfstandig te zijn want dit wordt veel zwaarder.
Als je het nou al niet aan kan vree sik de toekomst voor jullie beiden.
ik heb mijn droom laten gaan vanwege een man en spijt oh wat een spijt en hij gedroeg precies zoals jij nu.........
. Blijf goed communiceren met elkaar en wees open over je zorgen, dat is het belangrijkste denk ik.Dee_Es schreef:Sommigen praten hier wel heel makkelijk. Ik snap je gevoel wel hoor TS. Vlak nadat ik mijn vriend leerde kennen ging hij bij het Korps Mariniers. Hij was dus alleen de weekenden thuis (en ik werkte elke vrijdagavond + zaterdag). In die weekendjes moesten we dan tijd voor elkaar maken, de verjaardagen af, vrienden bezoeken etc. Niet echt een relaxte manier om een relatie op te bouwen.
Het ergste vond ik nog wel dat je geen contact mocht hebben. Nu belde hij me weleens 's nachts van onder de dekens met als risico dat zijn hele groep kon gaan liggen opdrukken voor straf. Tijdens de bivaks was het inderdaad 2 weken 0,0 contact. Dus niet even bellen/appen toen ik mijn huisdier plotseling in moest laten slapen.
En dan het vooruitzicht op uitzending, daar werd ik al helemaal niet blij van. En ik was op dat moment 24. Woonde al jaren op mezelf en kon prima mezelf vermaken maar ik hunkerde gewoon naar de quality time met m'n vriendje.
De dagen die we samen waren werden heel krampachtig en je leeft constant weer toe naar dat afscheid. Hadden we op dat moment al jaren een stabiele relatie dan was het misschien anders geweest maar nu vonden we het allebei heel moeilijk. En we hadden het idd ook al wel over de toekomst. Beter direct daar open over zijn dan er na 5jaar achter komen dat jullie niet op 1 lijn zitten lijkt mij.
Ik heb helaas niet echt een oplossing voor je. Mijn vent is met de opleiding gestopt en heeft zich omgeschoold. Ben er nooit rouwig om geweest. Blijf goed communiceren met elkaar en wees open over je zorgen, dat is het belangrijkste denk ik.
Edit: typo
Eulogy schreef:Eerlijk? Ik zou als ik hem was heel hard wegrennen als mijn 20-jarige vriendin waar ik nog maar heel kort mee samen was het zou gaan hebben over mijn plan voor over 5 jaar