Seksualiteiten verdeling op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik ben

hetero
1024 (68%)
homo
2 (0%)
lesbisch
48 (3%)
biseksueel
137 (9%)
panseksueel
21 (1%)
aseksueel
43 (2%)
seksueel
149 (9%)
Anders, namelijk...
8 (0%)
Nog niet zeker
66 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1498

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:04

Tot nu toe ben ik asexueel (en aromantisch en whatnot). Ik ben 18, waardoor ik me soms afvraag of ik wel echt asexueel ben of 'dat het nog komt'. Ik voel me op geen enkele manier aangetrokken tot mannen of vrouwen (of jongens of meisjes - mag nog, op mijn leeftijd ;)). Ik zie niet eens "Oh, die is knap" - een gezicht is een gezicht, een lichaam is een lichaam, wat is daar nou knap of niet-knap aan?

Ik vind seks iets voor vieze oude mannetjes en voor mensen die kinderen willen. Ik kan me echt niet voorstellen dat je vrijwillig seks zou hebben. But to each their own. :) Dat ik het me niet kan voorstellen betekent niet dat ik mensen die seks hebben veroordeel of vind dat mensen geen seks mogen hebben.

BlauweSteen

Re: Seksualiteiten verdeling op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:07

Ik heb precies hetzelfde! Ik ben pas 17 maar toen ik 13 was dacht ik al van 'nou, wanneer komt dat nou?' en ik ben nog steeds aan het wachten :D.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 21:10

Ik ben ook 18, maar ben ervan overtuigd dat ik niet hoef te wachten. Het is namelijk niet zo dat het me niks doet, maar dat ik het bewust niet wil.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:13

Ik val op mensen niet op geslachten. :+
En daar is het eigenlijk heel kort en simpel mee gezegd.

Ik voel mij aangetrokken tot een persoon en daarin zal het mij een worst wezen hoe 'het' eruit ziet, wat 'het' tussen de benen heeft en hoe 'het' zich gedraagt.
Maar het ligt dan nog echt aan hoe de persoon ís of ik er op val of niet, maar dat staat echt los van de overtuigingen en hoe 'het' zich voelt met 'het' lichaam.

Ik zeg hier nadrukkelijk 'het', omdat niet iedereen er voor kiest om een hij of een zij te zijn, sommige zitten er tussen in, met sommige aspecten neigen ze meer naar hij en in sommige aspecten meer naar zij.

Ik zou mijzelf nooit 100% vrouwelijk noemen, maar ik ben ook geen man. Ik voel mij bijhoorlijk vrouwelijk, maar vind toch dat ik in bepaalde aspecten heel erg naar het mannelijke neig.

Op het moment ben ik gelukkig met een vriend, die behoorlijk mannelijk is, maar toch ook echt vrouwelijke aspecten heeft.

Oftewel dan een 'hetero' stel. :D Hij valt meer op het vrouwelijke en ik val op beide maar niet op extreem vrouwelijk. En nu val ik op hem. :Y)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:15

Jij beschrijft de genderneutralen en genderfluids. :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:16

Klopt, was eventjes de exacte benamingen ervoor kwijt, had ze net weer gevonden haha.

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:21

ik denk dat non-binary beter past dan alleen genderneutral en genderfluid, omdat non-binary alles wat buiten de binary(man en vrouw) valt beschrijft, terwijl genderneutral en genderfluid slechts 2 identiteiten daaronder zijn.

Ikzelf identificeer op dit moment als een genderfluid jongen(ik ben van non-binary naar genderfluid naar demiboy gegaan en nu ben ik hier :D). Maar gender vindt ik een heel moeilijk onderwerp en ik kan niet echt uitleggen over waarom ik me zo voel.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:26

Pff lastig. Ik ben vooral iemand die op de persoonlijkheid van iemand valt, maar ben nog niet zo van dan ik met 100% zeker kan zeggen van "owh ik ben bi" maarja ik ben dan ook pas 16.

Vind het wel knap/dapper om op een jonge leeftijd uit de kast te komen, heb 2 meiden op school die 17 zijn en een relatie hebben van meer dan een jaar.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:26

BlauweSteen schreef:
ik denk dat non-binary beter past dan alleen genderneutral en genderfluid, omdat non-binary alles wat buiten de binary(man en vrouw) valt beschrijft, terwijl genderneutral en genderfluid slechts 2 identiteiten daaronder zijn.

Ikzelf identificeer op dit moment als een genderfluid jongen(ik ben van non-binary naar genderfluid naar demiboy gegaan en nu ben ik hier :D). Maar gender vindt ik een heel moeilijk onderwerp en ik kan niet echt uitleggen over waarom ik me zo voel.

Hey, ik ken jou en Thunder :Y) (skoupa op hn haha)

Ik denk dat naampjes het geheel hoe dan ook niet kunnen omvatten bij dit onderwerp.
Het is namelijk ook een gevoel en dat gevoel kan je niet altijd onder woorden brengen, dat maakt het helaas zo vaag voor mensen die het niet voelen en daardoor het ook niet echt kunnen begrijpen.

In hoeverre ik mij nou mannelijk of vrouwelijk of geen van beide voel, kan ik ook echt niet verwoorden, maar ik weet wel wie ik ben en ik denk dat dat het belangrijkste is. Maar het scheelt, ik heb er ook nooit echt in geschommeld.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:29

BlauweSteen schreef:
@Koetjesreep, ik ben bang dat er echt veel meer dan 16 mogelijkheden op de 4 gebieden, gender, seksualiteit en presentatie zijn namelijk spectrums, dus niet een binaire situatie met óf man óf vrouw. Ik ben namelijk zowel geen vrouw als man, kleed mij ook niet als een van de twee en mijn romantische/seksuele oriëntatie is niet gefocust op gender.

Ah, ik dacht echt dat ik vermeld had dat er momenteel wel meerdere dingen bij betrokken zijn, ik heb het gewoon 'geleerd' met de 16 mogelijkheden. Wat jij zegt, klopt dan ook volledig, en ik sluit mij daarbij aan.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:36

Ik twijfel tussen hetero en bi seksueel/bicurious.
Ik heb wel eens 'iets' gedaan met een vrouw,maar voelde me niet echt tot haar aangetrokken seksueel gezien. En ook met redelijk wat meiden gezoend, maar verder niet. Toch vind ik sommige vrouwen/meiden echt heel aantrekkelijk en voel me dan ook seksueel aangetrokken.
Maar altijd relaties gehad met mannen, en datgene dat hun hebben hangen vind ik toch wel erg fijn ;)
Al heb ik nu wel een vriend die nogal wat vrouwelijke trekjes heeft, ik noem hem dan ook gekscherend wel eens homo ;)
Zelf heeft hij vroeger wel dingen met mannen gedaan om te proberen omdat iedereen altijd zei dat hij homo was, en daardoor ging hij twijfelen. Misschien was hij wel homo maar snapte hij dat zelf niet? Inmiddels is hij ervan overtuigd dat hij het niet is,hij heeft zich ook nooit lichamelijk aangetrokken gevoelen tot een man.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:50

Ik ben 17, dus alles kan nog veranderen, maar ik ben nú hetero. Verder heb ik genoeg vrienden die wel op meisjes/jongens vallen als meisje/jongen zijnde en heb ik daar absoluut geen problemen mee. Maar voor mij? Momenteel niet.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:47

Pfoe jullie kunnen van iets in se simpel echt iets ingewikkeld maken haha :).

Ik ben bi. Of ik op vrouwen of op mannen val zijn echt periodes in mijn leven. Een jaar geleden viel ik vooral op vrouwen, nu vooral op mannen.
Ben echter een verlegen ding en nog geen relatie gehad. Dus nog maagd. En heb wat schrik voor de eerste keer, dus zoek iemand die dat respecteert en me tijd geeft. Wat precies in deze maatschappij onmogelijk is of ik val altijd op de verkeerde...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:52

Ik ben heel saai hetero. Vroeger ook weleens gedacht dat ik misschien aseksueel was want op de middelbare schooltijd hadden ze het nogal vaak over jongens en ik had daar toen nog niks mee :')

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:00

Ik ben sexy *\o/*

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:01

Interessant discussie zeg!

Mn het non-binary is helemaal nieuw voor mij. Zou ik daar wat vragen over mogen stellen? En mijn excuses als ze wat suf zijn, zoals gezegd dit onderwerp is geheel nieuw voor mij.

Ik vraag me af wanneer je dan wel binary zou zijn. Niemand voelt zich toch altijd op en top vrouw of man? Plus, wat is dan mannelijk en vrouwelijk eigenlijk? Hebben we het hier over die eigenschappen die van oudsher geassocieerd werden met mannelijkheid en vrouwelijkheid? Een vrouw die haar auto repareerd is dan mannelijker dan een vrouw die graag de bloesjes strijkt?

Ook linkjes naar goede stukken hierover worden gewaardeerd.

Alvast bedankt!

om in lijn met dit topic te blijven hetero hier :)

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 01:53

@troi, ha, daar stel je een paar vragen :D, de 2e en 3e kunnen denk ik uren worden gefilosofeerd/gediscussieerd.

De eerste vraag: bij (voornamelijk binary, maar ook non-binary)trans mensen ligt de focus veel op gender dysforie(ik ben het niet 100% eens met een woordgebruik in deze bron maargoed). Iets waarover ik laatst had gelezen wat ik heel erg mooi vind is gender euforie, dus eigenlijk je goed en comfortabel voelen met je gender. Ik heb gender dysforie, maar ik ervaar ook gender euforie, wanneer ik in de winkel wordt aangesproken als jongeman, of 'die jongen daar' op het schoolplein oid.

Dat is hoe ik het verschil tussen cis en trans mensen zie op dit moment. Een cis vrouw zal het vervelend of grappig vinden als ze aangesproken met hij, een trans persoon die hij/hem gebruikt zal het geweldig vinden.

de vierde vraag: nu haal je gender en genderrollen door elkaar :D, natuurlijk associëren we dingen met man of vrouw, de kleur blauw, rokjes zelfs dingen zoals shampoo of sieraden krijgen het stempel 'mannelijk' of 'vrouwelijk'. Zo ook hobby's en activiteiten, maar dat heeft allemaal met voorkeur of presentatie te maken, wat wel te maken kan hebben met gender maar het uiteindelijk niet bepaalt.

De woorden mannelijk en vrouwelijk hebben sowieso niet zoveel met gender te maken. Ik zelf identificeer 0% met het label vrouw(het genderfluid in mij is meer richting neutraal), toch zou je zeggen als je mij ziet en kent zeggen dat ik vrij vrouwelijk ben, ik brei, heb een paard, zit 'als een meisje' praat 'als een meisje' en toch ben ik nog steeds geen meisje, ik zie mezelf wel als vrij vrouwelijk(ik heb wel een voorkeur voor het engelse woord 'feminine' of 'femme' het klinkt minder hard).

Dit is een beetje een rotzooi van meerdere dingen, maar ik hoop dat ik toch je vragen een beetje heb beantwoord :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 02:01

Panseksueel is hetzelfde als biseksueel. Maar op een dag werd een of andere tumblr-toetsenbordactivist wakker die zich bedacht dat biseksuelen niet op transgenders kunnen vallen of zo. Totaal nutteloze term. Ik weiger me daarmee te identificeren. _O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 02:09

Ik ben biseksueel. :) Lange tijd gedacht volledig lesbisch te zijn, maar een tijd geleden verliefd geworden op een kerel en daar ook een tijd een relatie mee gehad. Nu weer single, maar hierdoor wel uit mijn hokje gekomen van homoseksualiteit.

Ik weet niet waar ik mee thuis ga komen. Ben op dit moment Netflixueel. :Y)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 02:26

upendo schreef:
Ik ben biseksueel. :) Lange tijd gedacht volledig lesbisch te zijn, maar een tijd geleden verliefd geworden op een kerel en daar ook een tijd een relatie mee gehad. Nu weer single, maar hierdoor wel uit mijn hokje gekomen van homoseksualiteit.

Ik weet niet waar ik mee thuis ga komen. Ben op dit moment Netflixueel. :Y)

Netflixueel, had ik erbij moeten zetten _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 02:41

Ah Slien, wat jammer :( Sterkte.

Ik identificeer mezelf niet met een seksualiteit. Ik ben heel hartelijk verliefd op heel hartelijk mannelijke vriend maar ik ben ook wel eens verliefd geweest op een meisje. Maar biseksueel of panseksueel of wat voor seksueel dan ook, daar houd ik me niet mee bezig.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 02:42

Ik wist niet dat het allemaal zo lastig kan zijn zeg :o

Ik ben zelf hetero, ik val op mannen en ik kan wel ene vrouw mooi vinden maar heb dan geen gevoelens.

Mijn dochter van 15 (bijna 16) is Bi (denk ik, weet nu de benamingen niet meer :P ) ze valt op jongens en meisjes en heeft als eerste een meisje "gehad" en heeft dat gelukkig gewoon durven vertellen. Ik zeg ook altijd "maakt niet uit met wie je thuiskomt, jongen, meisje, blank, donker, geel of groen, als jij maar gelukkig wordt." Nu heeft ze iets met een donkere jongen, dus ze varieert graag :D

Verder heeft ze dus op haar cursus een jongen die graag een meisje wilt zijn, hij kleedt zich als meisje en wil ook graag veranderen maar is hier nog niet oud genoeg voor. Ik vraag meestal aan die persoon (ik heb er nu 2 ontmoet, nog niet zoveel eigenlijk) hoe hij of zij genoemd wilt worden. En of ze dus zichzelf als een zij ziet of als een hij en zo praat ik dan ook over diegene. Ik wil zoveel mogelijk een persoon respecteren en behandelen/benoemen zoals diegene zelf wilt. Iedereen zijn eigen keuze en hoe hij of zij zich voelt.

Mijn ex is weer een verhaal apart, die valt op vrouwen maar doet een travestie-act maar wil zichzelf dus niet als vrouw zien, hij wilt alleen maar geld verdienen omdat hij toevallig op iemand lijkt (Devine en Sugar Lee Hooper) dat hij zich daarvoor moet verkleden en opmaken maakt hem nog geen vrouw zegt hij zelf.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 03:01

Lastige dingen zijn dit, ik heb geantwoord 'weet ik (nog) niet'. Ik ben gewoon nog aan het onderzoeken. Ontzettend verliefd geweest op een vrouw, maar juist de rest alleen maar oog voor mannen. Als je maar gelukkig bent :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 03:16

lieveli schreef:
Ah Slien, wat jammer :( Sterkte.

Ik identificeer mezelf niet met een seksualiteit. Ik ben heel hartelijk verliefd op heel hartelijk mannelijke vriend maar ik ben ook wel eens verliefd geweest op een meisje. Maar biseksueel of panseksueel of wat voor seksueel dan ook, daar houd ik me niet mee bezig.

Geloof me, ik was beter af zonder het ventje.. :Y)

Hahaha ja, ik was eerst sofaseksueel, maar netflixueel is beter en goed te combineren met mijn sofa.. :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:52

upendo schreef:
Geloof me, ik was beter af zonder het ventje.. :Y)

Hahaha ja, ik was eerst sofaseksueel, maar netflixueel is beter en goed te combineren met mijn sofa.. :D

Ik geloof ook dat Netflixueel mijn geaardheid wel redelijk omschrijft :')