Contract niet verlengd, uren nog doorwerken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 21:37

Mikkie schreef:
Inderdaad wat Laurie zegt.
Het van rechtswege eindigen van een contract, zoals het in jouw contract is opgenomen, is per 1 juli 2015 uit het recht "geschrapt" en vervangen voor de aanzegplicht. Dat betekent dat jouw werkgever jou formeel moet laten weten, minimaal 1 maand voor het eindigen van het contract, dat het niet (of wel natuurlijk) wordt verlengd.
Doen ze dat niet, dan is het niet zo dat je automatisch een contractverlening te pakken hebt. Het contract eindigt dan wel gewoon, maar je mag als werkgever een boete claimen voor iedere dag dat ze te laat aanzeggen.
Jouw contract is ingegaan op het moment dat de nieuwe wetgeving al van kracht was, dus een bepaling uit het oude recht kan nooit van toepassing zijn.

Geld dat ook bij een proeftermijn? In mijn contract staat dat er een arbeidsovereenkomst is aangegaan tot 31 mei 2016. Dus voor het beëindigen van die arbeidsovereenkomst zijn ze ruim op tijd :+

Dorus

Re: Contract niet verlengd, uren nog doorwerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:52

Wat versta jij onder een proeftermijn?
Een proeftermijn is vaak de eerste maand van een contract. Tijdens deze proeftermijn kunnen beide partijen de overeenkomst per direct eindigen. Maar die is bij hou allang voorbij.
Jou contract van 7 maanden is gewoon een contract. Dat jou werkgever dat een proeftermijn noemt heeft helemaal niets te maken met de arbeidsrechtelijke betekenis van het woord.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:10

Toen waren ze te laat, waardoor die zinnen geen waarde hadden en ts haar contract claimt. Het contract is daarmee dus niet geëindigd.
Ik geef nu alleen aan dat er, los van die (te late) mededeling, er nog meer rammelt aan het contract en de werkgever een contract opmaakt op basis van verouderde wetgeving.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:53

Even een hele andere kijk, het bedrijf zit nu wel met een medewerker die niet functioneert en nu ook nog eens alles doet om haar geld te krijgen voor werk dat ze niet kan leveren.
Ts wat doe jij nu om te zorgen dat je beter wordt in je werk want als jij je werkgever aan het contract wil houden vind ik dat je zelf ook de verplichting hebt er alles aan te doen om zo goed mogelijk te functioneren en jezelf te verbeteren

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 11:21

Gillbo schreef:
Even een hele andere kijk, het bedrijf zit nu wel met een medewerker die niet functioneert en nu ook nog eens alles doet om haar geld te krijgen voor werk dat ze niet kan leveren.
Ts wat doe jij nu om te zorgen dat je beter wordt in je werk want als jij je werkgever aan het contract wil houden vind ik dat je zelf ook de verplichting hebt er alles aan te doen om zo goed mogelijk te functioneren en jezelf te verbeteren

Wat ik deed om toch kennis te krijgen zonder hulp van hun kant? Ik vroeg dingen aan collega's, die gaven geen antwoord omdat ze 'geen tijd hadden', ik las stukken op Internet, forums zocht ik af. Maar het werk wat ik deed moest je je aan procedures houden die mij nooit uitgelegd waren. Dus ik deed genoeg :j het systeem is mij nooit uitgelegd, dat vind je bijvoorbeeld niet op Internet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:16

Heb je dit niet gevraagd en aangegeven bij je leidinggevende? Scholing aangevraagd?
Heb je bij je ontslag gesprek aangegeven dat je geen uitleg hebt gehad en wat zij daar aan willen doen
Wij horen nu alleen jou kant van het verhaal maar het klinkt mij wat vreemde in de oren dat een werkgever zo geheimzinnig doet over procedures want nu kost jij alleen maar geld dus flink in zijn nadeel zou ik denken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:37

Tja als je na een paar keer vragen telkens het antwoord krijgt "geen tijd". Dan houdt het ergens op. LG kunnen net zo goed hun kop in het zand steken hoor zeker als het een heel drukke periode is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 12:59

Gillbo schreef:
Heb je dit niet gevraagd en aangegeven bij je leidinggevende? Scholing aangevraagd?
Heb je bij je ontslag gesprek aangegeven dat je geen uitleg hebt gehad en wat zij daar aan willen doen
Wij horen nu alleen jou kant van het verhaal maar het klinkt mij wat vreemde in de oren dat een werkgever zo geheimzinnig doet over procedures want nu kost jij alleen maar geld dus flink in zijn nadeel zou ik denken.

Natuurlijk heb ik dat aangegeven. Hun gaven aan dat het een drukke periode is en ze geen medewerkers kunnen missen voor het inwerken.