Stel de telefoon gaat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Stel de telefoon gaat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:21

Ik neem op, hoe dan ook. En zeg of dat ik terugbel als het niet uitkomt of vraag terug te bellen dan. Alleen bij een gesprek dat ik al heb hangt het af wat ik doe. Meestal is opnemen en meteen weer neerleggen zonder iets t zeggen. Dat is normaal een teken dat ik niet kan opnemen. Wordt er dan meteen weer gebeld is het overhet algemeen dringend en excuseer ik mijn gesprek even voor een heel kort gesprek. Bij heel belangrijke dingen gaat telefoon zowiezo uit of ernaast.

Heb geen voicemail of antwoord apparaat. Op mijn mobiel kan ik ook niet zien wie belt tenzij ik opneem. Ben te vaak s avonds gebeld door stalhouder of anderen met serieus nare dingen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:25

Als ik in de gelegenheid ben, neem ik op. Onbekende nummers neem ik niet op, dat is altijd reclame.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:26

Mijn telefoon ligt eigenlijk altijd binnen handbereik.. Dus ik kijk gewoon of ik t belangrijk genoeg vind om de beller te woord te staan, of dat ik m lekker laat gaan.. :p

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:26

Wat nemen er veel mensen hun telefoon niet op zeg! :+

Ik neem ook altijd mn telefoon op, behalve als het njet kan, maar dat lijkt me logisch!

Een onbekend nummer is niet per definitie reclame, de meeste bedrijven bellen ook met een onbekend nummer!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:38

Ik kijk eerst naar het nummer om te zien of ik in het Nederlands of Spaans opneem. Dus: 'met Monique' of 'digame'. Of gewoon 'hoi of hola met de naam van de belller als die in het scherm staat'. Ik neem eigenlijk altijd op als het kan, want er kan gewoon iets aan de hand zijn met familieleden of vrienden. Als het noet dringend is, appen ze namelijk meestal.

Spaanse reclames waar ik geen zin heb, kap ik af met het smoesje dat ik geen Spaans spreek. In Nederland krijg ik die eigenlijk nooit op mijn prepaid nummer.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:38

Ik kijk altijd eerst naar het nummer, wel erg irritant als ze anoniem bellen. Normaal nam ik anoniem totaal niet op maar nu wil hulpverlening van kinderen ook vaak anoniem bellen dus neem ik het vaker op. Maar als ik mijn handen vol heb of druk bezig ben dan hebben ze pech dan neem ik niet op, evenals in de rij bij de kassa (zo irritant) of in gesprek met iemand anders (of het moet niet erg zijn op dat moment).

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 12:00

MoniqueT schreef:
Ik kijk eerst naar het nummer om te zien of ik in het Nederlands of Spaans opneem. Dus: 'met Monique' of 'digame'. Of gewoon 'hoi of hola met de naam van de belller als die in het scherm staat'. Ik neem eigenlijk altijd op als het kan, want er kan gewoon iets aan de hand zijn met familieleden of vrienden. Als het noet dringend is, appen ze namelijk meestal.

Spaanse reclames waar ik geen zin heb, kap ik af met het smoesje dat ik geen Spaans spreek. In Nederland krijg ik die eigenlijk nooit op mijn prepaid nummer.

Ja zo gaat het hier meestal ook, maar dan in het Frans uiteraard.

In nl werd ik veel op m'n mobiel gebeld voor stal door leveranciers bijvoorbeeld. Dat maakte dan niet uit of het sochtends 6 uur was (mestboer die voor een gesloten hek stond) of om 11 uur savonds (door de bardienst die wat wilde weten) was. Dat was af en toe wel vervelend omdat het vaak net niet uit komt :P
Maar toen nam ik altijd wel op omdat het ook weleens belangrijk kon zijn.

Tegenwoordig vind ik het allemaal wel prima en neem 9 van de 10 keer niet op als ik het nummer niet ken. Alleen als we wat op marktplaats hebben staan neem ik wat vaker op ;)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:07

... en je ziet dat het een nummer uit Tsjaad is!

Ik wist nieteens waar dat lag of dat het uberhoubt bestond.

Ik heb niet opgenomen. Even later ging er een oproep van d3 politie dat mensen niet dit nummer moeten oppakken of terug bellen ivm hoge kosten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 16:43

Nou, hij blijft nu mooi stil :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:45

gerpiegorp schreef:
Ik roep mijn moeder/broer dat de telefoon gaat :')

Jup, en als ik alleen ben neem ik gewoon niet op. Als ik bij mam was geweest dan had ik ook niet kunnen opnemen. :o

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:47

Als het mijn mobiel is neem ik natuurlijk altijd zelf op. De huistelefoon laat ik aan mijn ouders over, tenzij zij niet thuis zijn. Je weet nooit wie het is, dus ik pak wel altijd op. Het kan altijd belangrijk zijn. Ik hield ook nooit zo van telefoneren, maar nu ik het voor mijn werk vaak moet doen heb ik er totaal geen problemen meer mee :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:06

De huistelefoon bij mijn ouders pakken we nooit op, daar bellen alleen bedrijven op die je wat willen aansmeren, verder weet iedereen dat ze mobiel moeten bellen.

Bekenden pak ik altijd wel op als ik het zie, anoniem en onbekend neem ik niet op, en nummers waar geen naam bij staat alleen als het me uitkomt, en dan zeg ik altijd 'halloo??' en zie ik wel wie het is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:09

Ik heb alleen een mobiel, die neem ik altijd op als ik doorheb dat ie gaat.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:11

Ik kijk eerst wie het is.. En dan beslis ik of ik opneem, hem doorgeef of helemaal wegklik :D

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:13

Als een achterlijke rond rennen gezien ik nooit hoor waar het geluid vandaan komt.. -O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:14

Bij de huistelefoon neem ik op als het mijn vader of moeder is. Mijn vader heeft een eigen bedrijf waardoor er dus veel klanten bellen, vroeger vond ik dat interessant maar nu vooral saai :P Die neem ik dus niet op.

Mijn oma belt altijd tig keer, dus daar luister ik eerst even op het antwoordapparaat of ze goeie zin heeft. Zoja neem ik de eerst volgende keer op.

Mijn mobiel nee ik alleen op als het een bekende is.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:14

Ik neem hem op en antwoord met ''Hallo''. Wauw zeer origineel ook ! :j Zou niet weten wat ik anders moet doen :')

000000 neem ik over het algemeen niet op .

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:19

Ik neem bijna altijd op.
Als ik op het paard zit,op school in t vrije leven etc.
Alleen in de auto neem ik niet op.
Of als iemand belt waar ik absoluut geen behoefte aan heb neem ik ook niet op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:20

Als mijn ouders thuis zijn, pakken die 'm meestal.
Bij m'n vader roep ik hem dan nog na "Neem nu gewoon oohoop!!!" (hij heeft de neiging om het nummer te bekijken zonder leesbril, praktisch onmogelijk en duurt tot de telefoon niet meer over gaat)

Als ik alleen ben, neem ik gewoon op.
Als ik alleen ben en ik zit net lekker dan zucht ik even en dan neem ik op.

Als mijn mobiel gaat neem ik altijd op. Gisteren was ik aan het rijden toen ik gebeld werd. Ik verwachtte geen telefoontje dus verbaasde me hardop met een 'what the fiets is dit nu weer?'
Dame die mij me in reed vond het nodig mij te vertellen op een kattige wijze dat het echt dom is om een telefoon bij je te hebben te paard. 'maar ik bemoei niet' :roll:

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:25

ik heb alleen een telefoon van mijn werk, mensen van mijn werk bellen anoniem dus ik neem altijd wel op als er een anonieme belt.
Verder heb ik een moeder van 90 jaar oud die in een tehuis zit, dus die rottelefoon ligt ook naast mijn bed en helaas zijn er al wat valpartijen met de bijbehorende breuken geweest, dus ik ben altijd alert.
Ook te paard neem ik op, paard weet het precies: als de telefoon gaat, gaat ie ergens staan grazen.

Privé bel ik nooit en word ik ook nooit gebeld gelukkig.

(met een volledige baan, mantelzorg en paarden heb je nl. geen sociaal leven meer :n )

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:27

Heel even andere vraag, hoor: is dit een serieus topic? :+

Ik bedoel… stel je moet naar de wc, wat doe je? Stel de pakjesbezorger staat voor de deur, wat doe je? Stel het stoplicht wordt rood, wat doe je? Stel de melk kook over, wat doe je? Stel iemand roept je naam, wat doe je?

Mis ik iets, waardoor het gaan van de telefoon opeens zo'n issue is dat er een topic over moet komen? :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:30

Ik neem meer niet op dan wel. In het begin was dat een gewoonte geworden, ik heb op een bedrijf gewerkt waar we in een grote zaal zaten dus er rinkelde altijd wel een telefoon. Mijn eerste reflex was al lang niet meer van op te pakken maar eerder van door te doen en pas als niemand op pakte concluderen dat het de mijne was die ging. :')
Die reflex is alleen een beetje een gewoonte geworden nu. Iedereen weet ook dat je mij best kan sms'en gezien de kans dat ik op pak nihil is. _O- Eigenlijk alleen in mijn auto omdat ie via bluetooth gaat.
Maar enkel als ik het nummer ken. Anoniem/privé wordt nooit opgepakt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:55

Als het de huistelefoon is (ik woon nog thuis) wacht ik gewoon tot iemand anders hem opneemt haha. Is toch nooit voor mij :')
Als er niemand thuis is kijk ik altijd welk nummer het is. Als het no ID is of een nummer wat lijkt op een bedrijf die je dingen aan wil smeren laat ik hem gewoon gaan haha. Anders neem ik wel op.

Mijn mobiele telefoon neem ik altijd op. :j

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:02

Maar waarom is dit in vredesnaam zo'n issue dat er een topic over moet worden geopend, en dat jullie vier pagina's vol schrijven over wat je doet als de telefoon gaat? Hebben er zoveel mensen telefoonangst?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:04

Ligt er aan wie er belt en of ik een telefoontje verwacht eigenlijk. Anonieme telefoontjes neem ik vrijwel nooit op, tenzij ik ze verwacht of iets dergelijks.