Ijzel en thuisblijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:09

Hoezo denk je dat ze dat niet accepteren Relaxed?
Ik zeg in de winter ook klanten af in regio's die ik niet vertrouw kwa weer.
Er is er nog nooit 1 geweest die ik daarna kon schrappen.
Heb 1 keer hoogzwanger in een weiland in de sneeuw vastgestaan omdat ik dacht dat het wel meeviel.
Heb mijn lesje geleerd ;)

Spoedhulp diensten begrijp ik absoluut.
Maar alles wat niet levensreddend is....de kerstdagen hebben de klanten ook overleeft.....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:10

bruintje123 schreef:
Maar naast die cardioloog staat wel een ok team. Plus anesthesist, assistent anesthesie. Plus nazorgende verpleging. De apotheker(assistente)

Dus zulk groepje is groter dan gedacht.
En ook het Ok wordt weer zuiver gemaakt want een volgende spoed operatie gaat echt door.
Met weer bovenstaande team.

Klopt, dat weet ik. Maar hier waren dus een stuk minder mensen aanwezig dan normaal. Net genoeg mensen om alle spoed te kunnen doen, de rest ging niet door en een deel van die teams bleven dus wel degelijk thuis. Er waren niet meer mensen aanwezig dan strikt noodzakelijk.
En dat is mn punt dus ook. Dat er op sommige gebieden grenzen moeten worden opgerekt snap ik. Maar die grenzen zijn er nog steeds, waarom bij mensen zoals jij dan niet? Of heb jij ze ook maar ga je zoals deze okteams een stukje verder dan minder noodzakelijke beroepen? Je geeft namelijk de indruk dat je altijd zal gaan, ongeacht situatie.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:11

Met je eens shadow.

Maar ons team is gewoon te klein om het op te lossen.
Wij willen anders. Maar maak de bobo's dat eens wijs.

Toen er vorig jaar iemand door ziekte uitviel hebben we 12 uurdiensten moeten draaien.
En dan kunnen we wel zeggen dat doen we niet. Wat er ook gezegd is.
En toen was er toch een algemene mail dat het als werkweigering werd beschouwd.
Dan ben je zo stil allemaal.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:13

Zwerte schreef:
bruintje123 schreef:
Maar naast die cardioloog staat wel een ok team. Plus anesthesist, assistent anesthesie. Plus nazorgende verpleging. De apotheker(assistente)

Dus zulk groepje is groter dan gedacht.
En ook het Ok wordt weer zuiver gemaakt want een volgende spoed operatie gaat echt door.
Met weer bovenstaande team.

Klopt, dat weet ik. Maar hier waren dus een stuk minder mensen aanwezig dan normaal. Net genoeg mensen om alle spoed te kunnen doen, de rest ging niet door en een deel van die teams bleven dus wel degelijk thuis. Er waren niet meer mensen aanwezig dan strikt noodzakelijk.
En dat is mn punt dus ook. Dat er op sommige gebieden grenzen moeten worden opgerekt snap ik. Maar die grenzen zijn er nog steeds, waarom bij mensen zoals jij dan niet? Of heb jij ze ook maar ga je zoals deze okteams een stukje verder dan minder noodzakelijke beroepen? Je geeft namelijk de indruk dat je altijd zal gaan, ongeacht situatie.

Wat ik opnoemde is al de minimale ( weekend) bezetting.
Minder kan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:13

Tsja, ik werkte jaren in de zorg(begeleider).5 jaar terug was het strooizout op, en moest ik 4x per week naar Utrecht en terug(160 km).
Heb ook eens een dubbele dienst gedraaid omdat mensen uuuuuren vast stonden op de snelweg, en ook eens 3 uur over een enkele reis gedaan waar t normaal een uur was.

Werkplek daarvoor zijn er weleens mensen op het werk blijven slapen omdat ze ivm gladheid en sneeuw hun auto niet meer van de parkeerplek afkregen.

Ik zou toen ook liever thuis blijven maar in de zorg/welzijn kán dat niet altijd.
Clienten hebben toch hun begeleiding nodig.

Overigens zou ik nu in t Noorden de weg niet opgaan tenzij strikt noodzakelijk.
Levensgevaarlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:15

Maak je niet druk, voor hetzelfde geld is het bij haar schoonouders spekglad, kids willen naar buiten en oudje kan niet mee of breekt een been. Of erger, valt dood net zoals die man in Assen, even de hond uitlaten. Ik kan me nog herinneren dat er heel veel sneeuw lag, mijn man was lopende naar het werk gegaan (drie kilometer) , de collega's die ver woonden waren er, diegene die binnen fietsafstand woonde lieten het allemaal afweten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:15

Ach, ze hebben bij ons ook wel eens gedreigd om de afdeling te sluiten als we doorgingen met klagen over de werkstandigheden (niet arbo conform).
Afdeling bestaat nog steeds en het zogenaamde te dure niet haalbare oplossing is gewoon doorgevoerd.

Voor niet essentiele beroepen (normale service medewerkers etc) is er geen enkele reden om je werknemers extra gevaar te laten lopen.

Voor noodzakelijke beroepen is het fijn als het dan heeeeeeel rustig is op de weg.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:17

bruintje123 schreef:
Wat ik opnoemde is al de minimale ( weekend) bezetting.
Minder kan niet.

zucht, ik zeg toch ook dat de noodzakelijke mensen er waren? Mijn punt is dat het daar bij bleef, de rest was er niet. Was jij erbij? Dacht het niet. Ik wel. Ik heb zelf gehoord dat het lastig werken was omdat het minimale aanwezig was en de rest thuis bleef vanwege veiligheid. Je geeft geen antwoord op mn vragen, waarom zo selectief reageren?

bruintje123

Re: Ijzel en thuisblijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:18

Afdeling sluiten zal niet gebeuren.
Kan niet. Mensen eruit gooien die toch bijna 57 zijn zullen ze niet nalaten ben ik bang.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:19

bruintje123 schreef:
Toen er vorig jaar iemand door ziekte uitviel hebben we 12 uurdiensten moeten draaien.
En dan kunnen we wel zeggen dat doen we niet. Wat er ook gezegd is.
En toen was er toch een algemene mail dat het als werkweigering werd beschouwd.
Dan ben je zo stil allemaal.

Ja, jammer is dat. Want het zou veel leerzamer en gezonder zijn als dat eens voor de rechter komt, en breed uitgemeten in Zembla, en een punt bij de volgende verkiezingen ipv dat we dat gewoon toelaten.

Uiteindelijk kiezen de mensen voor doorwerken, niet uit moed om de gevaren te trotseren in een noodsituatie en vanuit ethische overtuiging, maar uit angst voor hun eigen baan. Ik ga dat niet veroordelen want ik kan me die angst best voorstellen, maar jezelf op de borst kloppen voor je goede inzet is dan toch niet helemaal gepast naar mijn mening, want je motivatie is niet toch niet helemaal zuiver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:21

Sizzle schreef:
Heb 1 keer hoogzwanger in een weiland in de sneeuw vastgestaan omdat ik dacht dat het wel meeviel.

Maar alles wat niet levensreddend is....de kerstdagen hebben de klanten ook overleeft.....

Met de kerstdagen weten mensen al dat iets dicht is, daar kunnen ze rekening mee houden.
En de meeste supermarkten zijn alleen eerste kerstdag dicht geweest.
Ik denk dat als alle winkels dicht zouden zijn dat mensen daar geen begrip voor hebben en dat er ook veel mensen in de problemen komen doordat ze niet genoeg voorraad hebben. Zoals het nu lijkt duurt het tot vrijdagochtend, dan zou alles dus dichtblijven van dinsdag t/m vrijdagochtend, dat is gewoon niet te doen en kost teveel geld.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:22

Edits lukt niet. Even zo
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 06-01-16 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:23

Mensen kunnen toch nieuws kijken?
Ik zou in iedergeval niet verbaast zijn en het ze ZEKER niet kwalijk nemen :n

Sterker nog, ik zou niet eens naar de winkel gaan waarschijnlijk.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:25

bruintje123 schreef:
zou zijn ok medewerker thuis laten of de anesthesie medewerker.
Dat is minder dan normaal.

Dus zuchten is niet nodig

Ik zucht omdat je nog steeds mn vragen probeert te omzeilen. Er waren ook minder verpleegsters, de rest moest wat harder rennen en de patienten moesten wat meer geduld hebben. Maar dat is allemaal geneuzel, mijn punt blijft dat er voor elk beroep een grens is wanneer je nog gaat en wanneer niet. O.a. Jij beweert dat je die grens niet hebt, dat je altijd wel moet. Dat begrijp ik dus niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:26

Dees_daan, dat valt volgens mij best mee, en begrip kun je ook best een beetje afdwingen.

Dat 'kost teveel geld' moeten we beter leren relativeren. Het is duidelijk dat 1 mens met botbreuken of hersenletsel door een val beduidend meer kost. (En als het gaat om een medewerker ben je als werkgever ook zeker slechter af.) Alleen onzichtbaarder. Pennywise, pound foolish...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:27

Omdat ons team te klein is.

Maar dat heb ik al vijf keer aangegeven.
Daarnaast omzeil ik niets bewust.
Maar geef denk ik niet de antwoorden die jij Wilt?

Mungbean

Re: Ijzel en thuisblijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:27

Misschien tijd om te solliciteren Bruintje?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:28

bruintje123 schreef:
Kan niet. Mensen eruit gooien die toch bijna 57 zijn zullen ze niet nalaten ben ik bang.

Vakbond inschakelen en goed stuk in de krant. Als baas niet luistert, komt er een punt dat je een stapje hoger moet om het probleem duidelijk te maken. De vuile was buiten hangen is niet netjes, maar soms de enige optie. Er wordt in de zorg veel te veel misbruik gemaakt van het verantwoordelijkheidsgevoel van de mensen die de echte zorg leveren.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

dees_daan schreef:
Sizzle schreef:

Met de kerstdagen weten mensen al dat iets dicht is, daar kunnen ze rekening mee houden.
En de meeste supermarkten zijn alleen eerste kerstdag dicht geweest.
Ik denk dat als alle winkels dicht zouden zijn dat mensen daar geen begrip voor hebben en dat er ook veel mensen in de problemen komen doordat ze niet genoeg voorraad hebben. Zoals het nu lijkt duurt het tot vrijdagochtend, dan zou alles dus dichtblijven van dinsdag t/m vrijdagochtend, dat is gewoon niet te doen en kost teveel geld.

Tja, het wisselt toch echt hoe men daarmee om gaat. De fabriek waar mn vriend werkt heeft dikke pech, leveranciers voor machineonderdelen komen gewoon niet. Dat de fabriek dan een paar dagen inkomen mist is heel jammer, maar geen reden om levens in gevaar te brengen.

Joltsje

Normaal gesproken zou ik het helemaal met je eens zijn ts. Ik ben ook moeder, maar probeer dat niet door te laten werken op mijn werk. Nu heb ik wel flexibel werk, man en oppas. Ik kan thuiswerken, mijn man kan thuiswerken en veel oppas achter de hand. Als ouder is het jou verantwoordelijkheid richting je werk.

Maar in deze situatie. Tsja ik ben ook thuis gebleven. 33weken zwanger en kan thuis werken. Waarom zou ik de weg op gaan.

Gisteren dus ook niet weggeweest. Vandaag de kleine wel naar de oppas/opa. 1 bocht gegleden en bij het ophalen bijna niet uit de greppel/stoepovergang te komen.

Buurman ging met een slip van 90 graden de oprit op. Met opzet en lef welliswaar haha

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:30

Sizzle schreef:
Misschien tijd om te solliciteren Bruintje?

Ben ik al mee bezig. :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:31

bruintje123 schreef:
Omdat ons team te klein is.

Maar dat heb ik al vijf keer aangegeven.
Daarnaast omzeil ik niets bewust.
Maar geef denk ik niet de antwoorden die jij Wilt?

Je geeft gewoon geen echt antwoord op mn punt. Want dat blijft dat voor iedereen in elk beroep een grens is. Blijkbaar ben jij de enige uitzondering daarop. Dat is hetgene waar je niet op in gaat.
Maar als ik het goed begrijp vind jij het dus ok dat jij je leven moet wagen omdat jullie team te klein is? Ik vind dat oprecht heel erg voor je.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:31

Zwerte schreef:
Maar dat is allemaal geneuzel, mijn punt blijft dat er voor elk beroep een grens is wanneer je nog gaat en wanneer niet. O.a. Jij beweert dat je die grens niet hebt, dat je altijd wel moet. Dat begrijp ik dus niet.

Ik denk dat sommige mensen echt geen grens meer zien. Dat doet me nog het meest denken aan vrouwen in een relatie waar ze mishandeld worden - daar IS geen grens meer, want het punt waarop ze nee hadden moeten zeggen is allang gepasseerd. Dat verandert meestal niet meer tot er een externe verandering optreedt.

(Maar als dat de relatie met je werkgever kenmerkt is het beslist niet iets om trots op te zijn, da's duidelijk.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:32

Een winkel kan een briefje ophangen: wij waarderen onze medewerkers en daarom zijn wij om veiligheidsredenen gesloten.

Als iemand daar boos om wordt dan wat dat sowieso een zak en dan ben je 1 rotklant maar mooi kwijt.
Net zo goed kijg je er 20 klanten voor in de plek die daardoor meer sympathie voor je krijgen.

Bruintje: goed zo :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:32

tamary schreef:
bruintje123 schreef:

Vakbond inschakelen en goed stuk in de krant. Als baas niet luistert, komt er een punt dat je een stapje hoger moet om het probleem duidelijk te maken. De vuile was buiten hangen is niet netjes, maar soms de enige optie. Er wordt in de zorg veel te veel misbruik gemaakt van het verantwoordelijkheidsgevoel van de mensen die de echte zorg leveren.

Daar zal helaas de rest van het team niet aan mee doen.

En ja daarom komt hogerhand er mee weg.
Daar heb je helemaal gelijk in