Alsof die kanker niet genoeg was..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EquiLibri

Re: Alsof die kankerzooi niet genoeg was..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:46

Wat een gedoe over het woord "kankerzooi"... Ik weet dat het woord "kanker" in Nederland vaak als scheldwoord wordt gebruikt, hier in België (zo goed als) niet. Ik interpreteer de titel dus ook gewoon als "alle zooi die door de kanker veroorzaakt wordt" en van wat ik kan opmaken uit de reacties van de TS wordt het ook zo bedoeld.
Beetje kleingeestig om hier zo'n drama van te maken. Je mag best vinden dat de titel niet gepast is, maar misschien is dit topic niet de plaats of manier om dat steeds opnieuw te herhalen, zeker niet nadat het ondertussen toch duidelijk is gemaakt door de TS dat het niet als scheldwoord bedoeld is. Jullie zeggen nooit iets harder dan het bedoeld was? Pff.

TS, ik wil je heel veel sterkte wensen, ik hoop dat je vader hier door komt en nog een tijdje met levenskwaliteit in jullie midden kan zijn!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:50

Wat een drama om een titel. Wordt er op bokt gescholden met kanker? Wordt het hier op ongepaste wijze ooit wel eens gebruikt? In alle jaren dat ik hier nu zit heb ik het nog niet gezien. Dus ja, toen ik de titel las wist ik meteen dat het alleen maar over de ziekte kanker kon gaan.

TS zit op dit moment in een rollercoaster van emoties en heeft naast haar moeder eigenlijk niemand om dit mee te delen. Is het dan echt nodig om haar volledig af te fakkelen? Heb eens een beetje begrip.

TS, ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat Bokt alsnog een beetje je uitlaatklep kan zijn.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:52

Mensen, kalm aan..

Ook ik heb een heel akelig geval van kanker van dichtbij meegemaakt, en toen ik de titel las werd ik fysiek misselijk. Dan lees je het topic zelf en is het allemaal heel begrijpelijk; ik heb ook gevloekt, getierd en gescholden. Maar zoals er voor TS begrip moet zijn, mag er ook wel een beetje begrip zijn voor mensen die zich oprecht aangedaan voelen door zo'n titel. Het is TS haar keuze hoe ze het wil verwoorden en daar heeft ze alle recht toe, maar dit is ook gewoon een openbaar forum, niet iedereen hier is van steen, en zonder je nog bewust te zijn van de achtergrond is het echt wel akelig om zo'n woord steeds terug te zien op je scherm.

TS uiteraard ontzettend veel sterkte met deze vreselijke situatie, ik hoop dat je in deze zware periode de mooie momenten met je vader kan vinden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:54

Heel veel sterkte TS. Titel vind ik totaal ongepast maar ik begrijp dat je behoorlijk onder de indruk van het gebeuren bent. Later als je de ellende allemaal achter je hebt zul je ongetwijfeld begrijpen waarom.... ik ervaar iig de titel kwetsend voor mensen die de ellende van nabij meegemaakt hebben. Jammer dat je de vele mensen die je hiermee kwetst geen moer kan schelen. Voor nu, heel veel kracht voor jou en je familie!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:57

Ik snap je titel hoor, omvat exact wat je voelt. Mijn moeder heeft kanker gehad, was een heel heftige periode. Gelukkig is zij er doorheen gekomen, waarna mijn oma nog 'even' kanker kreeg. Ik ervaar de titel niet als kwetsend, wel als heel heftig. En dat is je situatie ook.

Juist die titel doet me even stilstaan bij waar de hel ik me af en toe zo druk over maak, het leven is zo kort. Sommige dingen moet je gewoon nemen zoals ze komen en loslaten.

Ik wil je enorm veel sterkte toewensen in deze verschrikkelijke tijd. Je bent in mijn gedachten, hopelijk komt je vader er weer bovenop.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:59

:\ :n
Ik denk dat het beter is dat ik mijn mond hou over de reacties van bepaalde mensen -:(-

TS, Ik wil jou en je familie ontzettend veel sterkte wensen in deze kl*te situatie. Ik heb zowel mijn opa als oma verloren aan deze vreselijke ziekte. Deze lijdensweg wens je niemand toe. Het beeld van de laatste dagen brand nog altijd op mijn netvlies. Ik kan me niet eens voorstellen hoe erg het is als dit mijn ouders zou treffen. Vind het knap van je dat je dit op internet durft te zetten, super dat je je rekening houdt met de privacy van andere! Mocht je je frustraties kwijt willen mag je me altijd een pb sturen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:02

Ts. heel veel sterkte.
Ik duim voor je dat je pa weer uit zichzelf gaat ademen en dat jullie nog even een tijdje bij elkaar kunnen zijn.
De kanker gaat misschien niet weg, maar haal alles uit de tijd die je nog met elkaar hebt. Koester iedere dag die je van elkaar kan genieten.

Zelf mijn vader kwijtgeraakt. Niet aan kanker, maar aan een longziekte.
Veel keren kerst en nieuwjaar in het ziekenhuis gevierd. Maar we "vierden" het wel.
Hoe zwaar het ook was en nog steeds is, we waren/zijn als gezin bij elkaar.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:05

Ts, veel sterkte

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:14

geerke schreef:
sterkte...ik lees steeds vaker dat chemo vaak niet werkt en enorme bijwerkingen heeft.Maar ja,wat moet je?
Gelukkig ken ik meerdere succes verhalen! :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:30

Dag TS.

Heel veel sterkte met je vader en de hele situatie waarin je zit. Ik kan me goed voorstellen dat de stoom van boosheid uit je oren komt en uit je pen. Iedereen gaat om met ziekte en verdriet zoals dit past bij die desbetreffende persoon.
Ik hoop oprecht dat de artsen je vader nog kunnen helpen. En anders hoop ik oprecht dat je lieve eerst zo sterke vader gegund wordt om te komen overlijden.
Ik geloof niet dat het erg is dat je huilt bij je vader. Zelf vond ik dat ooit juist erg troostrijk dat er mensen in mijn omgeving waren die huilde in mijn nabijheid vanwege de machteloosheid van het grootte verdriet waar wij mee te maken kregen. Die mensen hebben mij toen meer getroost dan al die mensen met hun mooie o zo goed bedoelde woorden. Want sommige dingen in het leven zijn ontroostbaar. Daar kun je alleen maar proberen mee te leren leven. Het samen verdriet er over hebben en machteloos voelen ervoer ik als zeer troostrijk.
Mijn man was toen indertijd heel erg boos om wat ons overkwam en vroeg zich woedend af: "waarom wij, waarom zij, ze is nog zo klein?". Waarop ik dan antwoordde: "waarom wij niet, waarom altijd die ander die te maken hebben met verdriet?"

Hoe erg het ook is, dit onverdraaglijke zware verdriet hoort bij het leven. Helaas, zoals we hier kunnen lezen, maken te veel mensen dat mee en vaak ook veel te jong. Dus sterkte TS. Ik hoop zo dat jullie gauw duidelijkheid hebben en dit ondraaglijk lijden voor je vader mag stoppen en hij toch nog een tijd thuis kan komen. Een dikke knuffel van mij voor jou en jullie :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:31

Ach jee TS wat een verdriet.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Het is een situatie waar eigenlijk geen enkel woord genoeg beschrijving kan geven aan waar je door heen gaat.
Mijn vriendin heeft kanker overwonnen maar wat herken ik wat je beschrijft over het veranderen in een hoopje niets eigenlijk.
Niets ergers als te zien hoe de persoon waar je van houdt aftakelt naar dat hoopje niets en elke levenslust verdwijnt.
Wees maar lief voor je vader, vertel hem hoe trots je op hem bent dat hij je vader is. Ook al is hij een hoopje niets op dit moment.
Zeg hem dat hij alles voor je is en hoe het ook lopen gaat je zielsveel van hem houdt.

Sterkte :(:)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:34

Anomiepje schreef:
palousa_boy schreef:
Met zo'n titel snap ik dat je een topic niet onder je eigen account maakt.

Snap best dat je verdrietig, teleurgesteld, boos etc bent, maar op dit moment weet jij heel goed wat kanker met je doet.

Ik vind het woord kankerzooi dus wel wat ongepast.

Maargoed, sterkte verder.

Goed verwoord, JIJ vindt kankerzooi ongepast.
Kankerzooi is het enige woord wat voor mij alle ellende omschrijft. Om het een zooi is en het door kanker komt.

En heb je oordeel maar klaar over waarom ik het niet onder mijn account doe. Daar zijn mensen goed in, veroordelen :r

Ik vindt de titel ook niet helemaal toepasselijk, Weet hoe het is namelijk ben er al 3 aan verloren aan die rot ziekte maar om zo neer te zetten is wel beetje apart vindt ik, je kon ook best andere titel maken.

Sterkte en hopelijk is je pa een sterke man die er weer uit komt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:38

Ts heeft wel wat anders aan haar hoofd dan zich te moeten verantwoorden voor een woordkeuze. Is die woordkeuze nou echt een discussie waard hier als iemands vader er zo slecht aan toe is? Daar gaat het om hier, niet 1 woord die ts vanuit haar eigen gevoel heeft gekozen.

Ts, heel veel sterkte! Stop je energie niet in de reacties over de woordkeuze, je hebt wel wat anders aan je hoofd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:17

Nou echt. Ga even lekker hakken over het woord kankerzooi, hoe gevoelloos. Het is trouwens toch ook een kankerzooi? Zieke vaders zijn poedersuiker en zieke vaders die misschien niet meer beter worden zijn poedersuiker in het kwadraat.

Sterkte ts.

Overigens noemde mijn vader zichzelf kankerlijer. Wat prima is, gezien zijn status. Hij leed aan kanker.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:20

Ts hoe is het gesprek gegaan?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:23

Amigo_stan schreef:
Ongeveer te zelfde meegemaakt. een vader half onder de doop. ik vier geen kerst meer. mocht je t interessant vinden wil ik je wel een pb sturen met mijn verhaal.

ik vier ook geen kerst meer :( mijn moeder is overleden op 28 december 2015 ook net na kerst :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:34

Met kanker scheld je niet. Ook niet als het om kanker gaat. Geen enkele reden. Geen enkel excuus. Kinderen lezen dit ook, is het oké als zij gaan schelden met ziekten als het maar iemand met die ziekte betreft? Nee. Maar dat is mijn mening.

De situatie van je vader is heel erg eng TS. Ik heb mijn moeder helaas zo zien liggen.

Sterkte!
Ik duim voor jullie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-16 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:34

EquiLibri schreef:
Wat een gedoe over het woord "kankerzooi"... Ik weet dat het woord "kanker" in Nederland vaak als scheldwoord wordt gebruikt, hier in België (zo goed als) niet. Ik interpreteer de titel dus ook gewoon als "alle zooi die door de kanker veroorzaakt wordt" en van wat ik kan opmaken uit de reacties van de TS wordt het ook zo bedoeld.
Beetje kleingeestig om hier zo'n drama van te maken. Je mag best vinden dat de titel niet gepast is, maar misschien is dit topic niet de plaats of manier om dat steeds opnieuw te herhalen, zeker niet nadat het ondertussen toch duidelijk is gemaakt door de TS dat het niet als scheldwoord bedoeld is. Jullie zeggen nooit iets harder dan het bedoeld was? Pff.

TS, ik wil je heel veel sterkte wensen, ik hoop dat je vader hier door komt en nog een tijdje met levenskwaliteit in jullie midden kan zijn!

Hier sluit ik me bij aan.
Wie weet is TS wel van België?
Sommige mensen zouden toch eerst eens goed moeten nadenken voor ze iets zeggen/denken...

Heel veel sterkte TS en hopelijk worden er heel wat dingen opgehelderd tijdens het gesprek.

@Tica: Ik denk niet echt dat TS het als scheldwoord bedoelt, het is eerder een beschrijving van de situatie hoe zij die momenteel aanvoelt. Het woord 'kanker' blijft op de hoofdzakelijk op de ziekte wijzen en niet op een onnozel scheldwoord.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:40

Anoniem schreef:
Met kanker scheld je niet. Ook niet als het om kanker gaat. Geen enkele reden. Geen enkel excuus. Kinderen lezen dit ook, is het oké als zij gaan schelden met ziekten als het maar iemand met die ziekte betreft? Nee. Maar dat is mijn mening.

De situatie van je vader is heel erg eng TS. Ik heb mijn moeder helaas zo zien liggen.

Sterkte!
Ik duim voor jullie.

Dit is geen scheldwoord... Wanneer gaan jullie eens het verschil zien?? Het is een scheldwoord als ik mijn moeders soep kankerzooi vind. Maar in dit geval gaat het over kanker welke een zooi aanricht dus geen scheldwoord.
Niet elk woord waar kanker in voor komt is een 'scheldwoord'. Lees eerst de context eens beter.

Geldt overigens niet alleen tegen jou, maar alle voorgangers.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:41

Als eerste wens ik je onwijs veel sterkte voor de komende tijd TS.

Verder snap ik absoluut dat je het woord kankerzooi gebruikt.
Het is namelijk maar een woord, dat sommige anderen mensen daar andere dingen mee associëren kun jij niets aan doen.

Een paar jaar geleden (toen mijn schoonmoeder nog leefde) hebben mijn man en ik Kerst "gevierd" bij mijn erg zieke schoonmoeder. Ik zag de blijdschap van de drukke kinderen, de pijn van mijn schoonmoeder en kon het niet meer droog houden.

Wat betreft de opmerking dat je naaste beter in 1x weg kan zijn dan een langdurige ziekte vind ik niet helemaal waar.
Zowel de zieke als de naasten hebben tijd om afscheid te nemen en kunnen nog het een en ander bespreken en de verwerking is (uit eigen ervaring) makkelijker.
Ook had ik er meer vrede mee dat de langdurig zieke overleden is dan toen een andere naaste in 1x uit het leven is.
Je blijft met zoveel vragen achter.

Ts. Ik wil niet zeggen dat je vader aan de kanker zal overleiden, maar het beste advies wat ik ooit heb gekregen is om alle vragen die je nog hebt beantwoord te krijgen door de ziekte.

Onwijs veel sterkte!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:17

Ts als eerste enorm veel sterkte.. ik weet helaas akelig goed wat je doormaakt, als je wil praten is mijn pb box open :) ik heb mijn vader ook moeten verliezen aan kanker.. weet nog hoe machteloos ik mij voelde...hoe ik mijn vader bijna dood wenste zodat ik hem niet meer zag lijden.. geniet van de tijd samen en probeer mooie herinnering te maken zover et kan..

Jelleee schreef:
palousa_boy schreef:
Ts, van mij mag je over kanker praten tot je het zat bent, daar heb ik echt geen probleem mee, met de titel echter wel.

Als jij het voor jezelf zo wilt noemen, ook prima, maar je kunt ook een beetje rekening houden met andere mensen die er een andere naam aan geven.
Dus wat betreft je vraag hoe je het anders had kunnen doen, had je ook gewoon iets kunnen neerzetten als: alsof kanker niet genoeg was. Dan snapt ook iedereen waar het over gaat toch?

Maar mensen langzaam verliezen blijft idd vervelend. Dan kan het bijna beter gewoon in 1 keer over zijn.

"Vervélend"?? Jouw botte en betweterige reacties zijn vervelend, dat klopt. Je dierbare langzaam verliezen is afschúwelijk.

Ik geloof dat jij je punt wel gemaakt hebt. Wens TS gewoon sterkte of ga ergens anders je mening doordrammen, maar in dit topic is het erg ongepast :)

Sorry maar zo'n reactie vind ik net zomin komen.. ik vind dat er absoluut gee taboe moet zijn rond kanker, maar wel dat er ook respect moet zijn naar mensen die hier meer moeite mee hebben als woord zo gebruikt wordt.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:18

Toch raar dat ik nu pb van iemand krijg die vind dat mijn post niet kan. Vind het zo jammer dat iemand mij de les gaat lezen :(

Zelfs nadat ik dit heb gepost weer een pb. Dat ik het topic verpest. Als deze persoon zo doorgaat zal ik het even aan een mod doorgeven.

Opnieuw sterkte voor ts
Laatst bijgewerkt door lin_ op 04-01-16 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:21

lin_ schreef:
Toch raar dat ik nu pb van iemand krijg die vind dat mijn post niet kan. Vind het zo jammer dat iemand mij de les gaat lezen :(

Opnieuw sterkte voor ts

Dat vind ik echt absurd.. en zelfs op een manier respectloos... Het is jouw ervaring en jouw manier om er mee om te gaan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:24

lin_ schreef:

Opnieuw sterkte voor ts

Jemig, als je niet eens je eigen gevoel en ervaring mag omschrijven is het wel erg triest zeg. Zegt meer over de ander dan over jezelf...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-01-16 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:24

Verschrikkelijk ;( heel veel sterkte