Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:48

Ik heb deze situatie in het eerste jaar met mijn vriend regelmatig gehad. Inmiddels zijn we hardstikke gelukkig samen. Het kan best goed komen, als je maar heel goed communiceert :(:)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:57

Heel goed van je dat je het voor jezelf zo op papier kunt zetten. Kun je later altijd nog gaan bekijken of je het hem wilt laten lezen ja/nee. Voor nu heb je in ieder geval duidelijk voor jezelf op een rijtje wat er ontbreekt in jullie relatie of bijvoorbeeld beter kan. Zoiets is nooit weg!

Wat betreft het samenwonen meteen vanuit het ouderlijk huis is volgens mij niets mis mee.. Ik ken meerdere mensen die op die manier zijn gaan samenwonen en ben daar zelf ook één van. Inmiddels alweer 4 jaar en allebei direct vanuit huis. Mijn vriend was al wel vrij zelfstandig maar ik absoluut niet.. Hoeft niet perse negatief te zijn dus!

Wil je heel veel sterkte wensen met deze week TS. Pas op dat je er niet aan onderdoor gaat :(:)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:35

Sterke ts.
En heel knap dat je nog geen bericht hebt gestuurd! Je kunt het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:39

Wat een ongelofelijke rot situatie voor je Jolien.
Goed van je dat je al je gevoelens en gedachten op papier zet. Wacht het even af als je denkt aan versturen.
Je kunt wel gissen naar de redenen maar daar maak je jezelf gek mee. Tenzij je echt bepaalde aanleidingen weet voor de break die hij nu wil.
Als je dat niet weet dan kun je beter niet gaan zoeken naar oorzaken. Dan kun je beter alleen beschrijven wat dit met jou doet, wat jij nu ervaart en wat jij er van vind.
En dit zou ik hem niet eerder laten lezen tot hij weet wat hij wil.

Ik begrijp die onduidelijkheden in wat iemand mist in zijn gevoel nooit zo goed. Je weet of je om iemand geeft of niet, daar kan naar mijn gevoel en gedachte geen onduidelijkheid in zijn.
Ik begrijp van sommige reacties dat dit toch best wel vaak voorkomt.
Zo spijtig want zoals jij het al aangeeft, het sloopt je als je niet weet wat er scheelt en je maar moet afwachten of het goed komt.
Die onzekerheid is gewoon heel erg pijnlijk en je zelfvertrouwen krijgt ook nog eens een flinke deuk. En dan nog maar te zwijgen over wat het met je doet in mogelijke volgende relaties.
Want hoe je het ook went of keert je gaat je afvragen waarin je hebt gefaald dat de andere partij niet meer zeker van jou is.

Sterkte TS :(:)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:47

Dikke knuffel! Herkenbaar, echter ben ik op het moment diegene die na 4,5 jaar samen waarvan 4 samen wonend twijfels heeft. Geloof me, ik voel me minstens even rot als mijn vriend, want voor beiden word de grond toch even onder je weg geslagen. Hopelijk komen jullie er samen uit en zo niet heel veel sterkte! :(:)

Jolien_x

Re: Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 16:15

Ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en hem toch een bericht gestuurd. Hij voelde zo vervreemd van mij en mijn drang om te weten hoe het met hem gaat (of het net zo slecht gaat) was zo groot dat ik dacht: als mijn gevoel zo sterk is, dan vind ik dat ik dat moet doen. Heb het al vanaf zondag kunnen rekken. Eigenlijk werd ik een beetje boos en dacht: wat heb ik in godsnaam dan te verliezen als 1 bericht van mijn kant al te veel is.

Zijn reactie was hetzelfde (hij wilde heel graag weten hoe het met mij gaat, maar durfde niet te vragen want 'wat zijn de regels als je even een pauze hebt')
En nu ik hem toch een bericht stuurde hoe het dan met mij ging.
(Met hem ging het redelijk, gister beter dan de maandag en zondag bij elkaar) ik dacht: yes, hij voelt zich ook niet fijn.

Ik heb hem verteld dat het niet zo goed met mij gaat. Een achtbaan gevoel. Daarnaast, dat ik vanaf zondag mijn verhaal op papier heb gezet en als hij daar behoefte aan heeft dat hij het lezen mag. Zonder dat ik hem meer verwar. De keus bij hem gelegd.

Toen reageerde hij, dat hij gelukkig al veel tijd heeft gehad om na te denken. Dat hij mij mist, en Hektor (Ons konijn :) ) ook. Dat hij nog wel tijd nodig heeft om na te denken, maar graag praten wil. En de vraag, maar of dat niet te vroeg is (want wat zijn de 'regels'. Wat is goed, wat is niet goed? wat is te vroeg?)

Ik heb nu met hem afgesproken dat ik hem vanavond mijn brief kom voorlezen. We praten. En dan ga ik weer. Laten bezinken en vrijdag opnieuw praten. Hij heeft er behoefte aan, en ik ook.

Heb ik er fout aan gedaan? Ik weet het niet. Ik weet nog dondersgoed dat dit niet betekent dat het nu goedkomt want ik voel me nog steeds kaa uu teee, maar het heeft me minder zenuwachtig gemaakt dat ik in ieder geval hem even gesproken heb.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:20

Er zijn geen vaste regels voor een pauze, die bepalen jullie zelf! Uit je bericht begrijp ik dat jullie je er beiden goed bij voelen om elkaar vanavond te zien, dus waarom niet? Ik denk dat een moment van contact wel een deel van de spanning weghaalt en het een en ander kan duidelijk maken voor jullie :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:23

Sterkte ermee! Zelf ook een pauze gehad. Heeft voor ons goed gewerkt om na te denken over onze relatie, de toekomst en hoe we verder zouden kunnen gaan.

Voor ons werkte het goed om een periode af te spreken. Na die periode zouden wij elkaar weer spreken, gewoon in een café of restaurant. Lekker vrijblijvend. Op die manier is er een einde in zicht, dan weet je allebei waar je aan toe bent. Bij ons was het 2 weken. Waarna we wilden besluiten hoe we verder gaan.

Wij spraken af om zo min mogelijk contact te hebben, een klein berichtje mag, maar niet dagelijks en geen lange gesprekken. Op deze manier krijg je beide ruimte om na te denken.

En verder de afspraak, niet vreemd gaan.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:32

Er zijn geen vaste regels. Als beide partijen behoefte hebben aan een afspraak dan is dat prima.
Heel veel succes vanavond :j Blijf bij jezelf.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:36

Er zijn idd geen vaste regels. Vriendlief en ik spraken elkaar meer tijdens de pauze dan ervoor tijdens onze relatie, pauze was trouwens volledig te wijten aan mijn bindingsangst :-) en vriendlief heeft dit toen op de best mogelijke manier aangepakt door me alle tijd en ruimte te geven maar er wel altijd voor me te zijn. Is ook gewoon goed gekomen.
Doe dus gewoon wat juist voelt voor jullie ;-)...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:40

Sterkte TS. :(:)
Ik weet voor de rest niet veel te zeggen.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:47

Een triest begin van het nieuwe jaar ,... Sterkte!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:50

Sterkte Jolien en succes vanavond

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:52

Wat goed Jolien dat je jouw behoeften even hebt aangegeven. Heel veel succes vanavond!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:09

Wat kl*te zeg Jolien. Ik hoop voor je dat het wel goed komt met jullie.

Al ben ik zelf niet zo van de pauzes. Mijn ex wilde ook een pauze toen het even niet lekkee ging tussen ons (ik zat met een depressie wat ook niet hielp). Toen ik voor een aantal weken op stage was, heeft hij mij gezegd dat hij na wilde denken en ruimte nodig had. Hij wilde na mijn 4 weken stage (waarin hij dus al 4 weken ruimte en tijd gekregen had) nog een pauze.
Toen ik zei dat ik dat gesprek niet over de app of telefoon wilde voeren en dat ik niet geloof in pauzes, maar meer het oplossen van de problemen, heeft hij het uitgemaakt.

Ben daar echt heel erg kapot van geweest. Denk dat het door die depressie ook wel wat harder aankwam dan normaal. Maar voelde me ook heel erg in de zeik genomen. Volgens mij wilde hij het nml allang uitmaken maar had hij niet eerder de ballen om het te zeggen.

Ben nu inmiddels een paar jaar verder en gelukkig samenwonend met mn huidige vriend.

Hoop dat de pauze jullie wel iets oplevert

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:23

Heftig TS! Hopelijk levert de pauze jullie iets positiefs op!
Het lijkt mij ook dat het belangrijkste is om het op je gevoel te doen, er is geen goed of fout.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:49

Super TS, communicatie is zo belangrijk. En als jullie elkaar willen spreken, gewoon doen. Er is inderdaad geen goed of fout.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 19:05

Jullie berichten doen me zo goed! Wat de uitkomst ook is.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:41

Ben wel heel benieuwd hoe het vanavond gegaan is.. Sterkte TS!
Fijn dat jullie er qua gevoel wel redelijk het zelfde in staan. En inderdaad, wat de rest ook zegt: dan zijn er alleen regels die jullie zelf opstellen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:42

Ik hoop met je mee TS. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:54

Hoi TS, wil hier even mijn ervaring met je delen.

Toen mijn vriend en ik 3,5 jaar samen waren hebben we ook een pauze gehouden, het kwam dan wel het meeste van mijn kant uit, maar hij gaf zelf ook toe dat we niet verder konden. Ik was altijd van mening dat het nooit meer terug goed zou komen tussen ons. Drie maanden lang hebben we geen contact met elkaar gehad en zijn we beiden andere mensen gaan daten, tot we elkaar op een avond toevallig weer tegen het lijf liepen. Toen pas realiseerden we ons hoe hard we elkaar gemist hadden en zijn we van nul af aan terug opnieuw begonnen. Ondertussen zijn we 5 jaar samen en gaat het nog steeds beter dan ooit tussen ons.
Een pauze hoeft niet noodzakelijk het einde te betekenen, soms zit je al zo lang in een relatie met iemand dat je jezelf erin verliest. Even wat tijd apart doorbrengen kan je helpen om jezelf weer te 'herontdekken'.

Wat de uitkomst hier ook mag zijn, ik wil je veel sterkte wensen, ik weet dat het niet gemakkelijk is :(:)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:26

Hoe is het gegaan TS?

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 11:52

Nou, we hebben een heel goed gesprek gehad. ik had mij voorgenomen even een beetje de boot af te houden.
Hij heeft eerst z'n woordje gedaan; hij mistte mij om zich heen. Hij mist mij als persoon en niet omdat wat ik in het huis doe. Dat had hij niet verwacht en heeft zware dagen gehad. Hij wil nog wel tijd van nadenken omdat het allemaal niet niks is.

Daarna heb ik hem mijn brief van 2 kanten voorgelezen. Ik heb daar alles verteld wat mij dwarszat en wat mijn gedachten waren en wat ik dacht dat hij misschien zou denken. Met een lach en een traan. Ik had er ook mooie dingen ingezet.

Hij werd een beetje stil en gaf toe dat het vooral aan hem lag.
Toen hij dat zei kwam hij naast me zitten, gaf mee een knuffel en keek me aan en zei: ik wil voor je vechten en we gaan ervoor, maar stap voor stap. Rustig.

Hier ben ik het mee eens, het zou raar zijn nu zo weer terug te gaan naar 'huis' en door te gaan.
Heb aangegeven dat deze week mij zeer zwaar bevallen is en dat ik dit niet meer wil. Dat ik dit alleen nog een keer door ga als dat betekent dat het dan voorbij is.
Dat hij écht moet gaan praten omdat ik het anders niet trek. Dit beaamde hij, waarop hij ook zei dat hij dat wel heel moeilijk vindt, maar mij wel gelijk geeft.

Ook hebben we samen wel grapjes gemaakt en gelachen.
Ook had hij het huis keurig aan kant en heeft hij een boel klusjes gedaan (waarvan ik al een tijd zei; doe ze nouuuu). Dit had hij niet perse voor mij gedaan maar ik vond het wel typisch.

We hebben afgesproken dat we elkaar weer even met rust laten, een berichtje daargelaten. En dat we dinsdag samen gaan eten. Rustig aan, maar het gevoel zit weer op het goede spoor. Ook bij hem.

En god wat heb ik geslapen vannacht..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:54

Hoe is het gesprek gegaan ts

Lees nu je reactie wat onwijs fijn!
Soms heb je dit even nodig om met 2 benen op de grond te komen en te achterhalen wat er mis is.

Praten is echt de basis van een relatie hier ook eerst moeite mee en nu spreken we alles uit en echt het is heerlijk

Hier ook een break gehad van 4 maanden woonde toen nog niet samen daarna elkaar weer tegen gekomen en weer langzaam gaan daten we zijn nu 4 jaar verder na de break en wonen ondertussen 2 jaar samen en gaat super goed

Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door HouVanUtopia op 07-01-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 11:55

HouVanUtopia schreef:
Hoe is het gesprek gegaan ts

Hier ook een break gehad van 4 maanden woonde toen nog niet samen daarna elkaar weer tegen gekomen en weer langzaam gaan daten we zijn nu 4 jaar verder na de break en wonen ondertussen 2 jaar samen en gaat super goed

Heel veel sterkte!

Zie hierboven :)