Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:52

Na enige aarzeling of ik dit hier wel kwijt moet: het kan.

Ik heb in mijn leven welgeteld één relatie gehad. Dat meisje was beslist niet mooi. Maar het klikte wel en het was zeker geen vergissing. Alsof ik zelf zo mooi ben, trouwens... (Goed voornemen voor 2016: meer gaan sporten, zodat ik eindelijk een leuke profielfoto kan uploaden.)

Wel was mijn gevoel voor haar een stuk 'zakelijker' dan voor andere meisjes, op wie ik verschrikkelijk verliefd ben geweest. Dit in tegenstelling tot haar: zij was echt stapelgek op me. Het resultaat kun je wel raden.

Onder de meisjes op wie ik eenzijdig verliefd ben geweest waren er die zo model hadden kunnen worden, maar ook meisjes waar een ander niet zoveel aan zou vinden. Maar het gebeurde. Gewoon van binnenuit, niet uit armoede. :P De moraal van het verhaal: pin je niet vast op een type waarop je verliefd kunt worden, of een minimum aan schoonheid dat de ander moet hebben, want de praktijk is toch altijd weer anders.

Overigens heb ik wel eens van het programma The Undateables gehoord. Ik denk dat ik me maar eens ga opgeven. :)
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 28-12-15 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:57

NatasjavE schreef:
Argai schreef:
Mensen moeten zich niet bemoeien met andere relaties.

Nou dat is zeker een waar woord.

Als je het hebt over een kreng van een mens en vriendlief mag niet meer met vrienden weg kan ik me nog voorstellen dat vrienden zeggen wat zit jij onder de plak. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:58

Dragan2008 schreef:
Ik val voor het totaalplaatje.

Mijn ex viel onder normaal/ niet echt knap, was ik heel verliefd op. Maar bleek een enorme eikel die zn pielie achterna liep...

Heb na mijn ex gedate met een hele aardige, absoluut geen knappe man. Kon het heel goed vinden, maar geen vlinders in mn buik en hij was heel erg onzeker. En dat combineert niet zo geweldig met mn eigen onzekerheid

Mn huidige vriend valt ook onder het kopje normaal maar met een gouden karakter.

En ik ben zelf ook van mening dat ik niet kieskeurig mag zijn op uiterlijk, omdat ik zelf ook niet knap ben

Wie zegt dat jij niet knap bent? Zelfvertrouwen is aantrekkelijk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:59

musiqolog schreef:
Na enige aarzeling of ik dit hier wel kwijt moet: het kan.

Ik heb in mijn leven welgeteld één relatie gehad. Dat meisje was beslist niet mooi. Maar het klikte wel en het was beslist geen vergissing. Alsof ik zelf zo mooi ben, trouwens... (Goed voornemen voor 2016: meer gaan sporten, zodat ik eindelijk een leuke profielfoto kan uploaden.)

Wel was mijn gevoel voor haar een stuk 'zakelijker' dan voor andere meisjes, op wie ik verschrikkelijk verliefd ben geweest. Dit in tegenstelling tot haar: zij was echt stapelgek op me. Het resultaat kun je wel raden.

Onder de meisjes op wie ik eenzijdig verliefd ben geweest waren er die zo model hadden kunnen worden, maar ook meisjes waar een ander niet zoveel aan zou vinden. Maar het gebeurde. Gewoon van binnenuit, niet uit armoede. :P De moraal van het verhaal: pin je niet vast op een type waarop je verliefd kunt worden, of een minimum aan schoonheid dat de ander moet hebben, want de praktijk is toch altijd weer anders.

Overigens heb ik wel eens van het programma The Undateables gehoord. Ik denk dat ik me maar eens ga opgeven. :)

Niet zo onzeker hoor. Op ieder potje past een dekseltje ;) tegen mij is jarenlang geroepen dat ik dik een lelijk ben. Dus ik dacht ook dat geen man mij aantrekkelijk zou vinden. Maar er zijn er blijkbaar die toch iets in me zien :P

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:05

Dragan2008 schreef:
Niet zo onzeker hoor. Op ieder potje past een dekseltje ;) tegen mij is jarenlang geroepen dat ik dik een lelijk ben. Dus ik dacht ook dat geen man mij aantrekkelijk zou vinden. Maar er zijn er blijkbaar die toch iets in me zien :P

Dankjewel. :)

O ja, ik overdrijf natuurlijk, maar erg makkelijk gaat het allemaal niet. Maar goed, dat is een ander onderwerp.

Overigens (edit): ik heb in mijn profiel staan: "meisjes maken een beetje veel topics over jongens of shoppen aan, maar die lees ik gewoon niet." Heb ik me dus ook niet helemaal aan gehouden....

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:09

musiqolog schreef:
Dragan2008 schreef:

Dankjewel. :)

O ja, ik overdrijf natuurlijk, maar erg makkelijk gaat het allemaal niet. Maar goed, dat is een ander onderwerp.

Overigens (edit): ik heb in mijn profiel staan: "meisjes maken een beetje veel topics over jongens of shoppen aan, maar die lees ik gewoon niet." Heb ik me dus ook niet helemaal aan gehouden....

Foei! :D

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:11

Jis_ schreef:
Dat werd ook tegen een ex van mij gezegd over mij. :roll: Hele knappe jongen, soort Ken....gooide dit ook voor mijn voeten. :wave: Helaas toch niet zo'n leuk karakter en het zegt ook wat over zijn vrienden. Ben niet het type Barbie, klopt. Dikke doei! :evaw:

Dat is wel banketstaaf dat hij dat ook nog openbaar maakte aan zijn vriendin (jij dus). Zover heb ik het niet laten komen. Iedereen is uniek en dat in iemand zijn of haar gezicht zeggen (letterlijk/figuurlijk) vind ik ook te ver gaan {:)-:(

Arc_En_Ciel

Re: Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:13

Ik zou me niet vanaf het begin al aangetrokken voelen tot iemand die qua uiterlijk niet mijn smaak is, maar als diegene echt een leuke en aantrekkelijke persoonlijkheid heeft kan het met de tijd wel komen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:16

Jis_ schreef:
Dat werd ook tegen een ex van mij gezegd over mij. :roll: Hele knappe jongen, soort Ken....gooide dit ook voor mijn voeten. :wave: Helaas toch niet zo'n leuk karakter en het zegt ook wat over zijn vrienden. Ben niet het type Barbie, klopt. Dikke doei! :evaw:

Een soort Ken...

Ach ja, Ken is ook niet de ideale man hè. Als hij al op vrouwen valt....

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:17

musiqolog schreef:
Jis_ schreef:

Een soort Ken...

[ [url=m/1kzF7v.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:18

_/-\o_ _/-\o_ Die echte mooie mannen zijn vaak net iets te verwijfd. En staan langer voor de spiegel dan hun vriendin...

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:20

Yunaa schreef:
AnnemiekvM schreef:
Wat doet zo'n knap meisje met zo'n jongen? Dat vind ik zo fout klinken -O-

Tja, ik kan er ook niks anders van maken. Zo werd het toch gezegd :)

Serieus? Ga je twijfelen om wat een ander zegt?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik hoop toch dat je dit niet mee neemt in de rest van je leven. Nu komt het trouwens nog vrij arrogant over, maar er zullen ongetwijfeld situaties komen waarin je er minder zelfvoldaan over zult zijn.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:22

PortRoyal schreef:
_/-\o_ _/-\o_ Die echte mooie mannen zijn vaak net iets te verwijfd. En staan langer voor de spiegel dan hun vriendin...

:')
Een vriendin van me zei altijd: date nooit een jongen die betere selfies dan jij maakt :+

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:25

Wat me laatst ook opviel: borsthaar wordt vooral door de jongeren als iets zeer onwenselijks gezien...Het moet toch niet gekker worden. Wie wil nou zo'n geharste gladjakker...lekker mannelijk toch, zo'n wollig borstje?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:31

Ik heb een broertje, bloedmooi joch. En hij hoeft er geen donder voor te doen. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:39

Date nooit een man die zichzelf knapper vind dan dat jij m vind :')

En idd, sommige mannen staan langer voor de spiegel dan ik :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:40

Argai schreef:
PortRoyal schreef:

:')
Een vriendin van me zei altijd: date nooit een jongen die betere selfies dan jij maakt :+

Die uberhaupt selfies maakt.. :o

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:41

Monsterlijk gewoon. Al is hij nog zo lekker....nee bedankt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:47

Dragan2008 schreef:
Date nooit een man die zichzelf knapper vind dan dat jij m vind :')

En idd, sommige mannen staan langer voor de spiegel dan ik :+

haha helaas zijn er heel veel van die mannen :P dat is echt direct een afknapper... Mijn ex is precies zo, terwijl die vroeger absoluut niet zo was. zou ook nooit een tweede keer op hem vallen, al waren we toen ook wel stuk jonger en was t meer gezellig als volwassen relatie :P

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:47

musiqolog schreef:
Jis_ schreef:

Een soort Ken...

[ [url=m/1kzF7v.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- hij lijkt ook nog ja...alleen echt niet die kleding. :P

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:49

mijn man is niet de knapste en al helemaal niet het type waar op ik val( buikje en overgwicht), maar hij nam mij zoals ik was/ en ben. Ik had destijds ook flink overgewicht nl.
hij is superlief en helemaal mijn type van binnen. dus schoonheid van buiten zegt niets

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:57

magicmist schreef:
mijn man is niet de knapste en al helemaal niet het type waar op ik val( buikje en overgwicht), maar hij nam mij zoals ik was/ en ben. Ik had destijds ook flink overgewicht nl.
hij is superlief en helemaal mijn type van binnen. dus schoonheid van buiten zegt niets

Precies. :j een klik hebben is uiteindelijk het belangrijkst.

Wat voor mij ook een puntje was, ik zocht iemand die niet ieder weekend gaat stappen. Ben zelf absoluut niet van het uitgaan. En dankzij mijn ex ben ik er ook niet gerust op als de wederhelft wel gaat stappen (ja, dat is best erg, ik weet t := )

Gelukkig zijn er ook mannen wiens weekends niet uit bier drinken bestaan :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:09

PortRoyal schreef:
Wat me laatst ook opviel: borsthaar wordt vooral door de jongeren als iets zeer onwenselijks gezien...Het moet toch niet gekker worden. Wie wil nou zo'n geharste gladjakker...lekker mannelijk toch, zo'n wollig borstje?

Ik :D
Nee, ik heb echt een aversie voor borsthaar _O- Scheelt dat m'n vriend er 1 heeft, die hij maar epileert want één staat niet zo mannelijk :+

Klopt het 'op ieder potje past een dekseltje' toch nog :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:18

Je hebt ook borsthaar en borsthaar he :P hoef ook zelf geen gorilla naast me nee liever niet :) iets borsthaar prima maar als ik een vacht wil om op te liggen koop ik wel konijnenvachtje.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:21

Mioux schreef:
Je hebt ook borsthaar en borsthaar he :P hoef ook zelf geen gorilla naast me nee liever niet :) iets borsthaar prima maar als ik een vacht wil om op te liggen koop ik wel konijnenvachtje.

Een borst met haar erop of haar met ergens een borstkas eronder :')

Ik hoef ook geen gorilla hoor, maar helemaal glad geharsd hoeft ook weer niet