Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hikarii schreef:Ik vind het geweldig, om naar te kijken en om af te steken.
Het enige wat ik niet vind kunnen is dat er vanalles vernield wordt, of dat er naar dieren gegooid word.
Vindh het wel onzin dat het pas vanaf 6 uur mag. Vroeger konden we uren over straat lopen, een fijne sociale bezigheid in de tijd van de smartphones. Als klein kind een rontje op de grond zetten, aandoen en wegrennen, maar dat kan moeilijk met een kind in het donker.
Ik steek dus, als ik niet paard ga rijden, gewoon vanaf tien uur af.
Ook vind ik het onzin dat veel mensen zeuren over dat hun honden oid bang zijn.. Katten snap ik, die van ons is er bang voor. Maar al onze honden zijn nooit bang geweest, het is maar hoe je er zelf mee omgaat en wat voor aandacht je er aan besteed.
Maar nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen
lekker hypocriet
bruintje123 schreef:En dat kijkje neem ik beroepsmatig.
En dan zeg ik: Verbieden voor de particulier.
En elk stuk onbenul dat ook maar vuurwerk heeft 100€ per stuk als boete geven.
Dan is de lol er zo vanaf.
Hikarii schreef:Ik vind het geweldig, om naar te kijken en om af te steken.
Het enige wat ik niet vind kunnen is dat er vanalles vernield wordt, of dat er naar dieren gegooid word.
Vindh het wel onzin dat het pas vanaf 6 uur mag. Vroeger konden we uren over straat lopen, een fijne sociale bezigheid in de tijd van de smartphones. Als klein kind een rontje op de grond zetten, aandoen en wegrennen, maar dat kan moeilijk met een kind in het donker.
Ik steek dus, als ik niet paard ga rijden, gewoon vanaf tien uur af.
Ook vind ik het onzin dat veel mensen zeuren over dat hun honden oid bang zijn.. Katten snap ik, die van ons is er bang voor. Maar al onze honden zijn nooit bang geweest, het is maar hoe je er zelf mee omgaat en wat voor aandacht je er aan besteed.
Hikarii schreef:Ook vind ik het onzin dat veel mensen zeuren over dat hun honden oid bang zijn.. Katten snap ik, die van ons is er bang voor. Maar al onze honden zijn nooit bang geweest, het is maar hoe je er zelf mee omgaat en wat voor aandacht je er aan besteed.
tamary schreef:Gemeentes moeten ook fors bezuinigen, dus of dat wat wordt is de vraag.
Enige goede, haalbare suggestie die hier langs kwam is het aanwijzen van stukken waar vuurwerk afgestoken mag worden. Zet je er meteen een ambulance naast. Dan is er een stuk meer toezicht, zat publiek (wat op veilige afstand kan staan kijken) en als er dan nog een paar mensen tussen lopen die advies kunnen geven over veiligheid qua afsteken ben je er ook.
MiReRe schreef:Aan de andere kant zou de gemeente een heleboel extra schoonmaakwerkzaamheden uitsparen bij een verbod. Dus misschien kan dat geld dat toch naar een vuurwerkshow.