Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
saphire schreef:Ayasha schreef:Is paardrijden voor een moslima anders dan?
Wat onderscheid jij je toch graag v andere. Viel me vroeger als je reageerde ook al op hoe graag je de aandacht hebt.
Weet je wat mij opvalt?! Dat jij in elk topic waar ik je tegen kom, bot doet tegen iedereen.

lovelucydan schreef:ik heb wel een oprechte vraag
ik zou wel graag willen weten hoe je dat doet met kleding? (weet niet hoe het precies zit want je mag zelf bepalen hoe je je kleed maar je wilt toch zo bedekt mogelijk zijn volgens de koran , als ik het goed omschrijf)want je moet/mag bedekt zijn maar erg prachtisch is het niet wijde kleding op het paard. zonder echte rijbroek rijden lijkt me niet echt mogelijk (je rijd best fanatiek) om fijn te rijden.
dus mijn vraag hoe pak je dat aan?
chanel1985 schreef:Jemig nog een paar slakken nodig om zout op te leggen? Iemand die moslim is kan het beste haar of zijn point of view over paardrijden uitleggen vanuit zijn of haar geloof. Dat lijkt mij nog al logisch. Hetzelfde als de vraag uitmesten op zondag voor de christelijken het beste uitgelegd kan worden door iemand die Christelijk is (of iig hier iets vanaf weet). Iemand die de ballen verstand heeft van het boedisme kan een poging doen om hier iets over uit te leggen, maar de kans is aanwezig dat die persoon er helemaal naast zitDus iemand die een ander geloof heeft, mag daar geen mening over hebben? Waarom kan je het beste dat horen door een moslim?
jameyskatje schreef:Dan had je openingspost wel een stuk korter gekund. Jammer dat je niet gewoon en/en doet, en een filmpje en ook hier je antwoorden.Omdat hier de vragen kunnen worden gesteld, als input voor het filmpje dat ik wil maken. Daarom heb ik dit topic geopend.
Sammie schreef:chanel1985 schreef:Jemig nog een paar slakken nodig om zout op te leggen? Iemand die moslim is kan het beste haar of zijn point of view over paardrijden uitleggen vanuit zijn of haar geloof. Dat lijkt mij nog al logisch. Hetzelfde als de vraag uitmesten op zondag voor de christelijken het beste uitgelegd kan worden door iemand die Christelijk is (of iig hier iets vanaf weet). Iemand die de ballen verstand heeft van het boedisme kan een poging doen om hier iets over uit te leggen, maar de kans is aanwezig dat die persoon er helemaal naast zitDus iemand die een ander geloof heeft, mag daar geen mening over hebben? Waarom kan je het beste dat horen door een moslim?
, ook veel over weten. Je moet niet altijd zelf het geloof belijden, om er veel van over te weten en met die kennis te mogen antwoorden. rienne schreef:Ik kan me er wel iets bij voor stellen dat er mensen zijn die moslims of andere allochtonen aandachtstrekkers vinden. Zeker niet om alle moslims erop aan te vallen zeer zeker niet. Maar in onze vriendenkring zitten er allochtonen die alles beter en duurder moeten hebben dan wij en dat moet dan de halve wereld weten.
Nogmaals zo zijn ze niet allemaal maar ze zitten er wel tussen
Nikki schreef:Ik erger me nu eigenlijk groen en geel dat je je zo graag wilt onderscheiden. Je lokt hiermee juist discriminatie uit.
Toch heb ik wel een vraag. Je hoort altijd dat je maagdenvlies eerder "kapot" is als je paard rijd. Nu denk ik zelf niet dat dit echt zo is. Maar stel het is wel zo, krijg jij hier geen problemen mee dan?
Verder hoop ik oprecht dat je je niet meer probeert te onderscheiden van de rest van alle ruiters. Donker, licht, groot, klein, we blijven allemaal ruiters.
Fink schreef:rienne schreef:Ik kan me er wel iets bij voor stellen dat er mensen zijn die moslims of andere allochtonen aandachtstrekkers vinden. Zeker niet om alle moslims erop aan te vallen zeer zeker niet. Maar in onze vriendenkring zitten er allochtonen die alles beter en duurder moeten hebben dan wij en dat moet dan de halve wereld weten.
Nogmaals zo zijn ze niet allemaal maar ze zitten er wel tussen
En dus? Die heb je overal tussen zitten. Tussen Christenen, tussen blanken, tussen boeddisten, atheisten, autochtonen, getinte mensen etc etc.
In de mensheid heb je aandachttrekkers.
Waarom dan twee specifieke groepen noemen? Het is echt niet zo dat er in de moslimcultuur meer mensen zijn die 'aandachtrekkers' zijn. Idem dito met allochtonen.Nikki schreef:Ik erger me nu eigenlijk groen en geel dat je je zo graag wilt onderscheiden. Je lokt hiermee juist discriminatie uit.
Toch heb ik wel een vraag. Je hoort altijd dat je maagdenvlies eerder "kapot" is als je paard rijd. Nu denk ik zelf niet dat dit echt zo is. Maar stel het is wel zo, krijg jij hier geen problemen mee dan?
Verder hoop ik oprecht dat je je niet meer probeert te onderscheiden van de rest van alle ruiters. Donker, licht, groot, klein, we blijven allemaal ruiters.
Ten eerste, uhm.. Wat....? Misschien een lesje biologie nodig?
Ten tweede, waarom zou TS zich niet mogen onderscheiden? Waarom is jezelf onderscheiden per definitie negatief?
Wees nou eens eerlijk, als je iemand met een hoofddoek op een paard ziet zitten, dan komen er toch ook vragen bij je op? Hoe doet ze dat met wedstrijden? Zit dat niet ontzettend vervelend onder een cap?
En ja, het valt op. Iemand met een hoofddoek op een paard. En gewoonweg omdat we het niet vaak zien in ons land, is het speciaal.
En als er geen vragen bij je op komen, dan reageer je toch niet? Wat heb je dan in dit topic te zoeken?
Ik vind het juist een leuk initiatief van TS! Het geeft ons de kans om haar geloof op een andere manier te leren kennen. Hoe werkt dat dan? Hoe doe je dat?
Hier ook twee vragen voor TS; rijd je op vrijdag ook gewoon paard? En is een hoofddoek onder een cap op wedstrijd toegestaan?
vibabu schreef:Wat ik me elke keer afvraag is waarom wil je je geloof aan andere vertellen? Waarom wil jij vertellen dat je anders bent? voor mij is iedereen hetzelfde. Iedereen bestaat uit vlees en bloed alleen het omhulsel is soms anders en men denkt anders. Verder is iedereen precies hetzelfde.
Op het moment dat iemand bij mij komt met zijn of haar geloof gaan mijn haren al overeind staan. Ik heb er geen interesse in. Waarom moet er dan toch over verteld worden? Een geloof is ieder voor zich, of als je een zelfde geloof heb dan ben je met een groepje mensen die dat geloof hebben.
Waarom moet de nadruk er zo opgelegd worden? Ik denk dat, zoals al eerder aangegeven is, mensen moe worden van het 'ik ben moslim en daarom word ik gediscrimineerd'. Ik denk dat menigeen het aan z'n kont zal oxideren wat voor geloof je heb. Houd het bij jezelf, verdiep jezelf er in, maar houd het ook daarbij.
Mocht je een topic openen met foto's bijv. dan komen de vragen toch vanzelf? ik denk dat iedereen mondig genoeg is om vragen te stellen. De openingspost komt op mij echt over als 'word ik niet vergeten? ik wil even wat aandacht'.
Palmera schreef:@Chanel1985: hier sla je de plank mis. Er zit een zeer groot verschil tussen bv een atheist die de islam bestudeert heeft en iemand die leeft volgens dat geloof.
Uiteraard geld dit voor alle vormen van geloof.
Ik heb jaren geleden een ruwe vertaling van de koran gelezen. Uit interesse. Maar de hier gestelde vragen kan ik niet beantwoorden. Simpelweg omdat ik niet leef als moslim, met de bijbehorende levensstijl. Die staat namelijk niet expliciet beschreven in de koran.
jameyskatje schreef:vibabu schreef:Wat ik me elke keer afvraag is waarom wil je je geloof aan andere vertellen? Waarom wil jij vertellen dat je anders bent? voor mij is iedereen hetzelfde. Iedereen bestaat uit vlees en bloed alleen het omhulsel is soms anders en men denkt anders. Verder is iedereen precies hetzelfde.
Op het moment dat iemand bij mij komt met zijn of haar geloof gaan mijn haren al overeind staan. Ik heb er geen interesse in. Waarom moet er dan toch over verteld worden? Een geloof is ieder voor zich, of als je een zelfde geloof heb dan ben je met een groepje mensen die dat geloof hebben.
Waarom moet de nadruk er zo opgelegd worden? Ik denk dat, zoals al eerder aangegeven is, mensen moe worden van het 'ik ben moslim en daarom word ik gediscrimineerd'. Ik denk dat menigeen het aan z'n kont zal oxideren wat voor geloof je heb. Houd het bij jezelf, verdiep jezelf er in, maar houd het ook daarbij.
Mocht je een topic openen met foto's bijv. dan komen de vragen toch vanzelf? ik denk dat iedereen mondig genoeg is om vragen te stellen. De openingspost komt op mij echt over als 'word ik niet vergeten? ik wil even wat aandacht'.
Volgens mij is jouw 'begrijpend lezen' en het 'interpreteren' niet helemaal ontwikkeld.... Sorry hoor, ik begin ook een beetje moe te worden van dit soort reacties. Aangezien ik er nu al meerdere keren op heb gereageerd. Als je er niet in geïnteresseerd bent... geef me dan ook geen aandacht
jameyskatje schreef:Omdat hier de vragen kunnen worden gesteld, als input voor het filmpje dat ik wil maken. Daarom heb ik dit topic geopend. Als je antwoorden van mij wilt horen kan je later het filmpje bekijken.
Hoezo ben je het er mee eens dat geloof geen invloed heeft op rijden? Ik denk dat je dat het beste kan horen van iemand die moslim is toch?