Hebben jullie vragen over moslima's die paardrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Hebben jullie vragen over moslima's die paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:24

maar je kunt toch ook in je topic antwoorden?dat gebeurt wel vaker op Bokt...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:25

Mensen doen toch ook moeite om op je vraag te antwoorden? Waarom dan niet zelf een beetje moeite doen?

Ik ga dat filmpje dus dan al niet aanklikken, gewoon al uit principe.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:26

Ik vind het een beetje apart dat je jezelf wilt onderscheiden.. iedereen rijdt paard op zijn/haar eigen manier en ik denk niet dat elke moslim hetzelfde met paarden omgaat. Vind het dus een beetje ver gaan. We krijgen in jou filmpje gewoon antwoord over hoe jij erover denkt en misschien hoe de islam er in staat volgens de koran, maar ik denk dat iedereen er anders in staat. Je kan niet alle moslims over een kam scheren in een filmpje..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:29

saphire schreef:
Ayasha schreef:
Is paardrijden voor een moslima anders dan? :+
Wat onderscheid jij je toch graag v andere. Viel me vroeger als je reageerde ook al op hoe graag je de aandacht hebt.

Weet je wat mij opvalt?! Dat jij in elk topic waar ik je tegen kom, bot doet tegen iedereen.

Dan kijk je niet goed. Ik doe ook af en toe lief tegen mensen. :j
Maar niet in dit soort 'kijk mij speciaal en uniek zijn' topics. Proficiat. Met jou nog bijna 7 miljard anderen die dat ook denken/zijn.

Nee. Ik draai mijn mening niet in watten en windels en bubbeltjes plastick zoals men dat tegenwoordig blijkbaar wil op bokt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-12-15 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:30

lovelucydan schreef:
ik heb wel een oprechte vraag

ik zou wel graag willen weten hoe je dat doet met kleding? (weet niet hoe het precies zit want je mag zelf bepalen hoe je je kleed maar je wilt toch zo bedekt mogelijk zijn volgens de koran , als ik het goed omschrijf)want je moet/mag bedekt zijn maar erg prachtisch is het niet wijde kleding op het paard. zonder echte rijbroek rijden lijkt me niet echt mogelijk (je rijd best fanatiek) om fijn te rijden.
dus mijn vraag hoe pak je dat aan?

Ik ken wel moslim meiden zonder hooffddoek, met een lange broek aan, slippertjes, gewoon net als "wij" . Het is niet zo dat IEDERE moslim zich met hoofddoek, niqaab of sluiter kleed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:32

chanel1985 schreef:
Dus iemand die een ander geloof heeft, mag daar geen mening over hebben? Waarom kan je het beste dat horen door een moslim?
Jemig nog een paar slakken nodig om zout op te leggen? Iemand die moslim is kan het beste haar of zijn point of view over paardrijden uitleggen vanuit zijn of haar geloof. Dat lijkt mij nog al logisch. Hetzelfde als de vraag uitmesten op zondag voor de christelijken het beste uitgelegd kan worden door iemand die Christelijk is (of iig hier iets vanaf weet). Iemand die de ballen verstand heeft van het boedisme kan een poging doen om hier iets over uit te leggen, maar de kans is aanwezig dat die persoon er helemaal naast zit :D

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:33

Puur omdat ik me afvroeg waar je topic precies over zou gaan las ik je topic en alle reacties.

Ik ben verbaasd dat je de nadruk legt op het paardrijden als moslima, je hebt gelijk dat geen mens hetzelfde is of je nu op een paard zit of niet en dat is wat de mens mooi maakt.
Als je naar het buitenland gaat is het normaal als je je aanpast aan het land waar je bent, NL is behoorlijk tolerant voor buitenlanders waar vandaan ook.

Geloof van welke aard ook is redelijk geaccepteerd en mensen mogen zich uiten.
Maar dan lees ik jouw zin

"Nee, ik vind dat mensen geaccepteerd moeten worden om wie ze zijn, ze mogen daarbij hun identiteit uiten en hoeven zich daar niet voor te schamen."

Waarom worden mensen met een ander geloof in veel islamitische landen dan vervolgd, gedood gemarteld of worden met een andere geaardheid (lees homo oid) dan niet geaccepteerd.
Waarom moeten de mensen in NL (zijn niet altijd NL'ers) zich aanpassen aan bv de moslim terwijl de buitenlanders in bv Marokko zich wel moeten aanpassen aan land's wijs land's eer?

Ik ben ruimdenkend, stop niet in hokjes maar wil wel altijd alles weten en dooddoeners als staat in de bijbel of Koran denk ik ja ja dat zal wel maar waarom staat dat er?
Hoe lees je iets en hoe is de interpretatie wat hetgeen je leest, hoort.

Waarschijnlijk ben jij ruimdenkend, modern en denk je niet als de standaard moslim vandaar dat er een vraag naar boven komt ben je van huis uit moslim of ben je later bekeerd tot de islam?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:34

@Ayasha: dat geld voor alle topics op bokt. "Kijk mij eens leuk op mijn paard zitten, kijk mij eens goed rijden, kijk mij eens een kusje aan de pony geven, etc"
En ze denken allemaal het mooiste paard en de uniekste foto's te hebben. :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:35

jameyskatje schreef:
Omdat hier de vragen kunnen worden gesteld, als input voor het filmpje dat ik wil maken. Daarom heb ik dit topic geopend.
Dan had je openingspost wel een stuk korter gekund. Jammer dat je niet gewoon en/en doet, en een filmpje en ook hier je antwoorden.

Ik kan de meeste negatieve reacties hier dan ook wel snappen, al hoeft het niet zo onvriendelijk gezegd te worden. Maar het geeft mij toch ook vooral het gevoel dat je je eigen site en kanaal wil promoten op deze manier.

Je speelt niet in op een behoefte, maar creëert er een. Ik lees hier vragen waar ik niet eens aan gedacht zou hebben en zal nu juist eerder "anders" kijken naar een moslim te paard. Want schijnbaar zitten er toch vanuit het geloof regels aan waar ik mij niet van bewust ben? Mijn interesse is niet genoeg gewekt om door te linken naar een filmpje en op deze manier je kanaal van hits te voorzien, dus de antwoorden zullen voor mij een raadsel blijven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:35

TS kom je ook niet uit een "gewoon" niet molsim gezin? Zo ja reed je al paard toen je bekeerde en zo niet was het lastig dan om te gaan rijden?

Verder had ik nog een reactie geplaatst. Weet niet of dat vaker voorkomt?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:36

Sammie schreef:
chanel1985 schreef:
Dus iemand die een ander geloof heeft, mag daar geen mening over hebben? Waarom kan je het beste dat horen door een moslim?
Jemig nog een paar slakken nodig om zout op te leggen? Iemand die moslim is kan het beste haar of zijn point of view over paardrijden uitleggen vanuit zijn of haar geloof. Dat lijkt mij nog al logisch. Hetzelfde als de vraag uitmesten op zondag voor de christelijken het beste uitgelegd kan worden door iemand die Christelijk is (of iig hier iets vanaf weet). Iemand die de ballen verstand heeft van het boedisme kan een poging doen om hier iets over uit te leggen, maar de kans is aanwezig dat die persoon er helemaal naast zit :D

Ja dat is zeker, maar er zullen ook mensen zijn, door studie's bv :)* , ook veel over weten. Je moet niet altijd zelf het geloof belijden, om er veel van over te weten en met die kennis te mogen antwoorden.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:38

rienne schreef:
Ik kan me er wel iets bij voor stellen dat er mensen zijn die moslims of andere allochtonen aandachtstrekkers vinden. Zeker niet om alle moslims erop aan te vallen zeer zeker niet. Maar in onze vriendenkring zitten er allochtonen die alles beter en duurder moeten hebben dan wij en dat moet dan de halve wereld weten.

Nogmaals zo zijn ze niet allemaal maar ze zitten er wel tussen

En dus? Die heb je overal tussen zitten. Tussen Christenen, tussen blanken, tussen boeddisten, atheisten, autochtonen, getinte mensen etc etc.

In de mensheid heb je aandachttrekkers.

Waarom dan twee specifieke groepen noemen? Het is echt niet zo dat er in de moslimcultuur meer mensen zijn die 'aandachtrekkers' zijn. Idem dito met allochtonen.

Nikki schreef:
Ik erger me nu eigenlijk groen en geel dat je je zo graag wilt onderscheiden. Je lokt hiermee juist discriminatie uit.

Toch heb ik wel een vraag. Je hoort altijd dat je maagdenvlies eerder "kapot" is als je paard rijd. Nu denk ik zelf niet dat dit echt zo is. Maar stel het is wel zo, krijg jij hier geen problemen mee dan?

Verder hoop ik oprecht dat je je niet meer probeert te onderscheiden van de rest van alle ruiters. Donker, licht, groot, klein, we blijven allemaal ruiters.

Ten eerste, uhm.. Wat....? Misschien een lesje biologie nodig?

Ten tweede, waarom zou TS zich niet mogen onderscheiden? Waarom is jezelf onderscheiden per definitie negatief?

Wees nou eens eerlijk, als je iemand met een hoofddoek op een paard ziet zitten, dan komen er toch ook vragen bij je op? Hoe doet ze dat met wedstrijden? Zit dat niet ontzettend vervelend onder een cap?
En ja, het valt op. Iemand met een hoofddoek op een paard. En gewoonweg omdat we het niet vaak zien in ons land, is het speciaal.

En als er geen vragen bij je op komen, dan reageer je toch niet? Wat heb je dan in dit topic te zoeken?

Ik vind het juist een leuk initiatief van TS! Het geeft ons de kans om haar geloof op een andere manier te leren kennen. Hoe werkt dat dan? Hoe doe je dat?
Hier ook twee vragen voor TS; rijd je op vrijdag ook gewoon paard? En is een hoofddoek onder een cap op wedstrijd toegestaan?
Laatst bijgewerkt door Fink op 22-12-15 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:40

Dat is dan een gemis voor jou Grit. Ik wil graag mijn tijd nemen om de vragen goed te beantwoorden en ik wil de antwoorden bundelen. Uiteindelijk zal ik het hier posten, of dat nou in de vorm is van een video of tekst, jullie krijgen de antwoorden. En natuurlijk krijg ik daarmee weer hits op Youtube, als ik de antwoorden nu gelijk geef, valt er geen boeiend filmpje meer te maken want dan is het geen 'nieuws' meer. Er zijn inderdaad nog regels vanuit de Islam die invloed kunnen hebben op het paardrijden en de omgang met paarden.

Dankjewel MarjanB! Ik ga ze beantwoorden! even geduld, ik ga er van de week voor zitten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:41

Wat ik me elke keer afvraag is waarom wil je je geloof aan andere vertellen? Waarom wil jij vertellen dat je anders bent? voor mij is iedereen hetzelfde. Iedereen bestaat uit vlees en bloed alleen het omhulsel is soms anders en men denkt anders. Verder is iedereen precies hetzelfde.
Op het moment dat iemand bij mij komt met zijn of haar geloof gaan mijn haren al overeind staan. Ik heb er geen interesse in. Waarom moet er dan toch over verteld worden? Een geloof is ieder voor zich, of als je een zelfde geloof heb dan ben je met een groepje mensen die dat geloof hebben.
Waarom moet de nadruk er zo opgelegd worden? Ik denk dat, zoals al eerder aangegeven is, mensen moe worden van het 'ik ben moslim en daarom word ik gediscrimineerd'. Ik denk dat menigeen het aan z'n kont zal oxideren wat voor geloof je heb. Houd het bij jezelf, verdiep jezelf er in, maar houd het ook daarbij.

Mocht je een topic openen met foto's bijv. dan komen de vragen toch vanzelf? ik denk dat iedereen mondig genoeg is om vragen te stellen. De openingspost komt op mij echt over als 'word ik niet vergeten? ik wil even wat aandacht'.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:42

@Chanel1985: hier sla je de plank mis. Er zit een zeer groot verschil tussen bv een atheist die de islam bestudeert heeft en iemand die leeft volgens dat geloof.
Uiteraard geld dit voor alle vormen van geloof.

Ik heb jaren geleden een ruwe vertaling van de koran gelezen. Uit interesse. Maar de hier gestelde vragen kan ik niet beantwoorden. Simpelweg omdat ik niet leef als moslim, met de bijbehorende levensstijl. Die staat namelijk niet expliciet beschreven in de koran.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:42

Fink schreef:
rienne schreef:
Ik kan me er wel iets bij voor stellen dat er mensen zijn die moslims of andere allochtonen aandachtstrekkers vinden. Zeker niet om alle moslims erop aan te vallen zeer zeker niet. Maar in onze vriendenkring zitten er allochtonen die alles beter en duurder moeten hebben dan wij en dat moet dan de halve wereld weten.

Nogmaals zo zijn ze niet allemaal maar ze zitten er wel tussen

En dus? Die heb je overal tussen zitten. Tussen Christenen, tussen blanken, tussen boeddisten, atheisten, autochtonen, getinte mensen etc etc.

In de mensheid heb je aandachttrekkers.

Waarom dan twee specifieke groepen noemen? Het is echt niet zo dat er in de moslimcultuur meer mensen zijn die 'aandachtrekkers' zijn. Idem dito met allochtonen.

Nikki schreef:
Ik erger me nu eigenlijk groen en geel dat je je zo graag wilt onderscheiden. Je lokt hiermee juist discriminatie uit.

Toch heb ik wel een vraag. Je hoort altijd dat je maagdenvlies eerder "kapot" is als je paard rijd. Nu denk ik zelf niet dat dit echt zo is. Maar stel het is wel zo, krijg jij hier geen problemen mee dan?

Verder hoop ik oprecht dat je je niet meer probeert te onderscheiden van de rest van alle ruiters. Donker, licht, groot, klein, we blijven allemaal ruiters.

Ten eerste, uhm.. Wat....? Misschien een lesje biologie nodig?

Ten tweede, waarom zou TS zich niet mogen onderscheiden? Waarom is jezelf onderscheiden per definitie negatief?

Wees nou eens eerlijk, als je iemand met een hoofddoek op een paard ziet zitten, dan komen er toch ook vragen bij je op? Hoe doet ze dat met wedstrijden? Zit dat niet ontzettend vervelend onder een cap?
En ja, het valt op. Iemand met een hoofddoek op een paard. En gewoonweg omdat we het niet vaak zien in ons land, is het speciaal.

En als er geen vragen bij je op komen, dan reageer je toch niet? Wat heb je dan in dit topic te zoeken?

Ik vind het juist een leuk initiatief van TS! Het geeft ons de kans om haar geloof op een andere manier te leren kennen. Hoe werkt dat dan? Hoe doe je dat?
Hier ook twee vragen voor TS; rijd je op vrijdag ook gewoon paard? En is een hoofddoek onder een cap op wedstrijd toegestaan?

Hartelijk dank!

Goede vragen en fijn dat we elkaar begrijpen!
Ik heb al veel input voor een video!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:43

Net daarom ga ik niet op je filmpje klikken, je wilt zoveel mogelijk hits hebben om je populariteit te vergroten en dit topic is een manier om die te ronselen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:44

vibabu schreef:
Wat ik me elke keer afvraag is waarom wil je je geloof aan andere vertellen? Waarom wil jij vertellen dat je anders bent? voor mij is iedereen hetzelfde. Iedereen bestaat uit vlees en bloed alleen het omhulsel is soms anders en men denkt anders. Verder is iedereen precies hetzelfde.
Op het moment dat iemand bij mij komt met zijn of haar geloof gaan mijn haren al overeind staan. Ik heb er geen interesse in. Waarom moet er dan toch over verteld worden? Een geloof is ieder voor zich, of als je een zelfde geloof heb dan ben je met een groepje mensen die dat geloof hebben.
Waarom moet de nadruk er zo opgelegd worden? Ik denk dat, zoals al eerder aangegeven is, mensen moe worden van het 'ik ben moslim en daarom word ik gediscrimineerd'. Ik denk dat menigeen het aan z'n kont zal oxideren wat voor geloof je heb. Houd het bij jezelf, verdiep jezelf er in, maar houd het ook daarbij.

Mocht je een topic openen met foto's bijv. dan komen de vragen toch vanzelf? ik denk dat iedereen mondig genoeg is om vragen te stellen. De openingspost komt op mij echt over als 'word ik niet vergeten? ik wil even wat aandacht'.

Volgens mij is jouw 'begrijpend lezen' en het 'interpreteren' niet helemaal ontwikkeld.... Sorry hoor, ik begin ook een beetje moe te worden van dit soort reacties. Aangezien ik er nu al meerdere keren op heb gereageerd. Als je er niet in geïnteresseerd bent... geef me dan ook geen aandacht :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:44

Palmera schreef:
@Chanel1985: hier sla je de plank mis. Er zit een zeer groot verschil tussen bv een atheist die de islam bestudeert heeft en iemand die leeft volgens dat geloof.
Uiteraard geld dit voor alle vormen van geloof.

Ik heb jaren geleden een ruwe vertaling van de koran gelezen. Uit interesse. Maar de hier gestelde vragen kan ik niet beantwoorden. Simpelweg omdat ik niet leef als moslim, met de bijbehorende levensstijl. Die staat namelijk niet expliciet beschreven in de koran.

Waarom dan niet de kracht bundelen? Waarom stellen dat enkel iemand die een geloof belijd, er enkel iets over kan zeggen? Het één sluit toch het ander niet uit?
Dat wil ik enkel bedoelen.

eilleen333

Re: Hebben jullie vragen over moslima's die paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:47

Ik snap niet zo goed wat geloof voor invloed kan hebben op het paardrijden. En dan bedoel ik echt het rijden an sich. Afgezien van de kleding dan. Ik bedoel, je rijdt paard met de intentie het paard beter te maken. Dus zo lang je paard geen bepaald geloof heeft zou het mijns inzien niet uit moeten maken of je nou een atheist, katholiek of moslim bent. Je moet je paard geven wat deze nodig heeft. En of je dat nou met of zonder hoofddoek doet, dat maakt toch niets uit?

Maar ik ben ergens wel benieuwd naar je filmpje. Hoop alleen wel dat je het niet ingewikkelder, groter of meer bijzonder gaat maken dan het is. Ik denk dat dat namelijk helemaal niet nodig is.

saphire

Citaat:
Nee. Ik draai mijn mening niet in watten en windels en bubbeltjes plastick zoals men dat tegenwoordig blijkbaar wil op bokt.

Precies dit. Ik beschrijf hoe je in elk topic wel een een negatieve reactie hebt. Ik zeg niet dat ik er niet tegen kan als jij je mening niet in watten legt.

miezelke

Ik wil het komende jaar het woord "geloof" niet meer horen....

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:49

jameyskatje schreef:
vibabu schreef:

Volgens mij is jouw 'begrijpend lezen' en het 'interpreteren' niet helemaal ontwikkeld.... Sorry hoor, ik begin ook een beetje moe te worden van dit soort reacties. Aangezien ik er nu al meerdere keren op heb gereageerd. Als je er niet in geïnteresseerd bent... geef me dan ook geen aandacht :')

Dus omdat ik atheïst ben snap ik je niet? discriminatie.

gerpiegorp

jameyskatje schreef:
Omdat hier de vragen kunnen worden gesteld, als input voor het filmpje dat ik wil maken. Daarom heb ik dit topic geopend. Als je antwoorden van mij wilt horen kan je later het filmpje bekijken.

Hoezo ben je het er mee eens dat geloof geen invloed heeft op rijden? Ik denk dat je dat het beste kan horen van iemand die moslim is toch?

Nou ik zie niet hoe een moslim anders rijdt dan een niet-moslim. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de dressuur (om maar even een voorbeeld te nemen), dan streeft iedereen als het ware hetzelfde doel na? Of rijdt een moslim op een andere manier dan een niet-moslim? Hoe verschilt dat dan met de 'niet-moslimse' manier? En hebben andere geloven dan ook een andere invloed op het rijden (zoals christelijk, joods, boeddhistisch etc)?

Ik zou graag jouw inzicht willen hebben op wat moslim zijn voor invloed heeft op het paardrijden, want ik zie op geen enkele manier hoe dit anders zou kunnen zijn. Paardrijden is paardrijden toch? :)
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 22-12-15 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

chanel1985 schreef:
Net daarom ga ik niet op je filmpje klikken, je wilt zoveel mogelijk hits hebben om je populariteit te vergroten en dit topic is een manier om die te ronselen.

En om exact deze reden heb ik dit topic nu dan ook getemd.