Vind ik even zo een stomme regeling.. En ja heb zelf jaren in de horeca gewerkt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Fortitude schreef:Ik heb onze vaste folder bezorger wel wat gegeven. Vervolgens stonden er echter 3 huppelkutten, en ja tegelijk inderdaad, voor mijn deur om geld te bedelen.
![]()
Ik woon op een flat overigens. Ben daarom, merk ik, toch minder geneigd om geld te geven.
Vind het sowieso een beetje awkward, zo langs de deuren om geld bedelen. Maar ieder zijn ding.

maar hij was er blij mee en kreeg zelfs nog 2x erna een fijne feestdagen, dus hij kreeg ze zeker terug haha. Zulke mensen wil k wel vaker aan de deur, zo vrolijk en vriendelijk jilleroo schreef:Ik vind het verschrikkelijk als ze voor de deur staan. Ik gun het ze wel maar mijn budget laat het niet toe. Dus nee, ik geef niets want ik ga er ook niet 1 wel geven en ander niet. (folders, ik heb geen krantenabbo) maar ze zetten mij wel voor het blok door aan te bellen, dat vind ik vervelend.
Lonneke2001 schreef:jilleroo schreef:Ik vind het verschrikkelijk als ze voor de deur staan. Ik gun het ze wel maar mijn budget laat het niet toe. Dus nee, ik geef niets want ik ga er ook niet 1 wel geven en ander niet. (folders, ik heb geen krantenabbo) maar ze zetten mij wel voor het blok door aan te bellen, dat vind ik vervelend.
Ik kan niet voor jouw bezorger spreken, maar ik als bezorger vind het geen probleem als ik enkel al een glimlach en Prettige feestdagen terugkrijg, want idd, iedereen zijn eigen mening en niet iedereen heeft het even breed, maar sommige bezorgers doen het idd alleen voor het geld.
ga ik die uitdelen ipv geld. Eens kijken wat ze dan zeggen Sammie schreef:Ik geef ook geen fooi
Vind ik even zo een stomme regeling.. En ja heb zelf jaren in de horeca gewerkt.

kking schreef:Sammie schreef:Ik geef ook geen fooi
Nu vraag ik me af als de mensen jou een fooi gaven nam je die aan of gaf je het wisselgeld afgepast terug?
Deze mensen geven het nl ook voor de kok en je overige collega's.
Overigens is wat jij zegt ook niet helemaal correct. De verdeling wisselt per restaurant en zelfs per jaar en waarom (of eigenlijk voor wie het bedoeld is) mensen geven wisselt ook per mens. En wat een ander doet moet ie zelf weten. Ik geef het niet. Lonneke2001 schreef:Keet schreef:Denk dat ik volgend jaar maar kleine kerstpakketjes ga maken![]()
ga ik die uitdelen ipv geld. Eens kijken wat ze dan zeggen
Ik ben wel benieuwd wat daarin zit

Keet schreef:Lonneke2001 schreef:Ik ben wel benieuwd wat daarin zit
Een lolly en een roltoeter denk ik
Nee, nog geen idee. Wie weet kom ik iets leuks tegen op Alieexpres of bij de action oid.
Net zoals gastoeters bij carnaval en feestjes
Lonneke2001 schreef:Keet schreef:Denk dat ik volgend jaar maar kleine kerstpakketjes ga maken![]()
ga ik die uitdelen ipv geld. Eens kijken wat ze dan zeggen
Ik ben wel benieuwd wat daarin zit