Geld geven aan de kranten/folder bezorger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Geld geven aan de kranten/folder bezorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:58

Ik geef ook geen fooi :')

Vind ik even zo een stomme regeling.. En ja heb zelf jaren in de horeca gewerkt.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:58

Hier krijgen ze iets maar heb nu nee/nee sticker.

Wel kregen ze alleen wat als het in combi met de krant werd gegeven anders had je veel kans op fraudeurs.

Zelf ook jaren gelopen, maar laatste 2 jaar had ik geen zin om ipv een uurtje en ruim 3 a 4 uur over te doen. Toen kreeg ik veel fooi in de brievenbus of kreeg mijn moeder het op het werk.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:00

Ik heb onze vaste folder bezorger wel wat gegeven. Vervolgens stonden er echter 3 huppelkutten, en ja tegelijk inderdaad, voor mijn deur om geld te bedelen.

:evaw:

Ik woon op een flat overigens. Ben daarom, merk ik, toch minder geneigd om geld te geven.

Vind het sowieso een beetje awkward, zo langs de deuren om geld bedelen. Maar ieder zijn ding.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:03

Fortitude schreef:
Ik heb onze vaste folder bezorger wel wat gegeven. Vervolgens stonden er echter 3 huppelkutten, en ja tegelijk inderdaad, voor mijn deur om geld te bedelen.

:evaw:

Ik woon op een flat overigens. Ben daarom, merk ik, toch minder geneigd om geld te geven.

Vind het sowieso een beetje awkward, zo langs de deuren om geld bedelen. Maar ieder zijn ding.

Ik heb ouderenflats en toen ik klaar was was ik zo vrolijk, heb maar bij de helft wat gegeven maar zij maken geen banketstaaf opmerkingen en nemen de fijne feestdagen en wensen dat terug, dus ik was klaar met de flats en liep met een heel voldaan gevoel naar buiten ook al had ik niet bijzonder veel geld, die ene flat met 5 euro was voor mij meer waard dan m'n hele wijk van 25 euro opbrengst, het gaat me echt niet om het geld, maar ook om even te zien bij wie je de kranten bezorgt :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:09

Ineke2 schreef:
Ik heb een nee-nee sticker op de deur en geen krantenabbo dus nee hier krijgen ze niks.

Ik doe overigens ook nooit open als ik geen pakketje of bezoek verwacht :o

hier precies hetzelfde, ze proberen het wel ieder jaar,maar ik doe gewoon niet open.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:09

Tot nu toe zijn hier 2 mensen geweest, 1 jonge puber jongen van mijn leeftijd met zijn moeder. Deze ging het echt om het geld en stond hier ook echt op te wachten, eerder kreeg ik het krantje ook niet en een fijne feestdagen ook niet :')
En gister een wat meer volwassen man, enkele keer eerder gezien maar zo vaak ben ik niet thuis, deze gaf gaf eigenlijk gelijk het krantje , wenste me hele fijne feestdagen. En was zelfs nog verbaasd dat ie geld kreeg. Misschien beetje overdonderd want ik drukte het zo in zijn hand :') maar hij was er blij mee en kreeg zelfs nog 2x erna een fijne feestdagen, dus hij kreeg ze zeker terug haha. Zulke mensen wil k wel vaker aan de deur, zo vrolijk en vriendelijk

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:11

Ik vind het verschrikkelijk als ze voor de deur staan. Ik gun het ze wel maar mijn budget laat het niet toe. Dus nee, ik geef niets want ik ga er ook niet 1 wel geven en ander niet. (folders, ik heb geen krantenabbo) maar ze zetten mij wel voor het blok door aan te bellen, dat vind ik vervelend.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:13

jilleroo schreef:
Ik vind het verschrikkelijk als ze voor de deur staan. Ik gun het ze wel maar mijn budget laat het niet toe. Dus nee, ik geef niets want ik ga er ook niet 1 wel geven en ander niet. (folders, ik heb geen krantenabbo) maar ze zetten mij wel voor het blok door aan te bellen, dat vind ik vervelend.

Ik kan niet voor jouw bezorger spreken, maar ik als bezorger vind het geen probleem als ik enkel al een glimlach en Prettige feestdagen terugkrijg, want idd, iedereen zijn eigen mening en niet iedereen heeft het even breed, maar sommige bezorgers doen het idd alleen voor het geld.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:15

Onze folder bezorger doet het altijd super netjes; de folders goed door de brievenbus heen en mooi optijd.
Hij is hier vorige week aan de deur geweest met een kaartje en de folders, en ik heb hem 2.50 en nog wat klein spul waar ik geen zin in had om te tellen, zal totaal op 3 euro uitkomen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 13:15

Lonneke2001 schreef:
jilleroo schreef:

Ik kan niet voor jouw bezorger spreken, maar ik als bezorger vind het geen probleem als ik enkel al een glimlach en Prettige feestdagen terugkrijg, want idd, iedereen zijn eigen mening en niet iedereen heeft het even breed, maar sommige bezorgers doen het idd alleen voor het geld.

Voor mij, als bezorger, geldt hetzelfde. Het is leuk als ik wat geld krijg, maar een prettige feestdagen terug gewenst vind ik ook leuk! :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:16

Ik heb 1.50 gegeven aan de weekbladbezorger.. Ik had niet meer in mn beurs.. :+

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:17

Wij geven hier ook een klein bedrag. Bij de meeste baantjes krijg je iets extra's (kerstpakket of fooi) en ik vind dat je als krantenbezorger 1x per jaar ook best een extraatje verdient.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:21

Denk dat ik volgend jaar maar kleine kerstpakketjes ga maken :D :+ ga ik die uitdelen ipv geld. Eens kijken wat ze dan zeggen

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:24

Sammie schreef:

Vind ik even zo een stomme regeling.. En ja heb zelf jaren in de horeca gewerkt.

Nu vraag ik me af als de mensen jou een fooi gaven nam je die aan of gaf je het wisselgeld afgepast terug?
Deze mensen geven het nl ook voor de kok en je overige collega's.

Mijn nichtje heeft bij een wok gewerkt en de fooi was voor de eigenaar daar geef ik dus geen fooi. Ze loopt nu stage en ze deelt gewoon net als de anderen mee van de fooienpot. En ja dat is een fijn extraatje :)

Overigens rond ik het bedrag af en geef niet meer dan 5 euro fooi om de simpele reden dat ook ik dat niet kan doen. :Y)

@ Keet wat een leuk idee!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:26

Ik geef niets aan de bezorger van folders , ik vraag niet om al die folders.

De bezorger van de krant geef ik wel ( respect dat je iedere dag zo vroeg op de fiets zit om de ochtendkrant te bezorgen).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:33

kking schreef:
Sammie schreef:

Nu vraag ik me af als de mensen jou een fooi gaven nam je die aan of gaf je het wisselgeld afgepast terug?
Deze mensen geven het nl ook voor de kok en je overige collega's.

Dat ging in de grote pot :+ Overigens is wat jij zegt ook niet helemaal correct. De verdeling wisselt per restaurant en zelfs per jaar en waarom (of eigenlijk voor wie het bedoeld is) mensen geven wisselt ook per mens. En wat een ander doet moet ie zelf weten. Ik geef het niet.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:34

Keet schreef:
Denk dat ik volgend jaar maar kleine kerstpakketjes ga maken :D :+ ga ik die uitdelen ipv geld. Eens kijken wat ze dan zeggen

Ik ben wel benieuwd wat daarin zit :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:39

ik ben eigenlijk verbaasd hoeveel mensen het normaal vinden zo extra geld te geven

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:41

Lonneke2001 schreef:
Keet schreef:

Een lolly en een roltoeter denk ik :D
Nee, nog geen idee. Wie weet kom ik iets leuks tegen op Alieexpres of bij de action oid.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:42

Keet schreef:
Lonneke2001 schreef:

Een lolly en een roltoeter denk ik :D
Nee, nog geen idee. Wie weet kom ik iets leuks tegen op Alieexpres of bij de action oid.

Lolly's en roltoeters zijn mijn leven <3
Nee maar even serieus, roltoeters zijn zoooo leuk, houden alleen de docenten niet zo van :Y) Net zoals gastoeters bij carnaval en feestjes :Y)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:43

Zoe_97 schreef:
ik ben eigenlijk verbaasd hoeveel mensen het normaal vinden zo extra geld te geven

Joh, het gaat om 50 cent/1 euro per jaar.... Waar gaat het om? De jeugdlonen hier in Nederland zijn om te huilen, dan geef ik met liefde zo'n kindje 50 cent extra hoor.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:45

bij ons stond er ook een heel jong jongetje voor de deur, heel schattig. We hebben een euro gegeven, ik denk dat het goed is om de jongere te stimuleren te werken door bijv. foldertjes te brengen :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:46

Kranten zoals de Telegraaf krijgen hier €5 geloof ik. Gister was er een folderbezorger, maar mijn ouders waren er niet dus heb het eerst geld gepakt wat ik zag liggen en dat was €1, dus dat heb ik gegeven. Geen idee hoeveel er normaal wordt gegeven.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:47

Ik geef alleen de pakkettenman iets, bedrag hangt af van wat ik in huis heb.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:47

Lonneke2001 schreef:
Keet schreef:

Wij hingen vroeger met Sinterklaas altijd een klein zakje lekkers met een chocoladeletter aan de brievenbus voor de krantenjongen, werd zeer gewaardeerd!