Ik kan niet verder..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: Ik kan niet verder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 01:36

@ ElineS: Dankjewel, ik kan mijn ponys niet in de steek laten want dat kan ik ze niet uitleggen waarom vrouwtje niet meer komt.

@Delphi: Ik zat eraan te denken om evt bij een asiel vrijwilligers werk te gaan doen, honden uitlaten katten knuffelen ofzo. Vind zelf werken met mensen soms niet heel prettig :+ Dieren accepteren iedereen als ze maar een goed hart hebben.

@Resistance: Dankjewel, het is heel jammer dat mijn moeder zo doet en mn vader geen echte papa is. Maar ik heb op jonge leeftijd al geleerd dat niemand te vertrouwen is. Ik kan niemand volledig binnen laten want vroeg of laat vertrekken ze toch weer. En dat idee wil ik eigenlijk niet hebben. Ik wil gewoon kunnen vertrouwen dat er mensen zijn die je volledige vertrouwen verdienen maar die ben ik nog niet tegen gekomen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:52

Rianne1994 schreef:
@ ElineS: Dankjewel, ik kan mijn ponys niet in de steek laten want dat kan ik ze niet uitleggen waarom vrouwtje niet meer komt.

@Delphi: Ik zat eraan te denken om evt bij een asiel vrijwilligers werk te gaan doen, honden uitlaten katten knuffelen ofzo. Vind zelf werken met mensen soms niet heel prettig :+ Dieren accepteren iedereen als ze maar een goed hart hebben.

@Resistance: Dankjewel, het is heel jammer dat mijn moeder zo doet en mn vader geen echte papa is. Maar ik heb op jonge leeftijd al geleerd dat niemand te vertrouwen is. Ik kan niemand volledig binnen laten want vroeg of laat vertrekken ze toch weer. En dat idee wil ik eigenlijk niet hebben. Ik wil gewoon kunnen vertrouwen dat er mensen zijn die je volledige vertrouwen verdienen maar die ben ik nog niet tegen gekomen -O-

Dat van mensen niet kunnen vertrouwen herken ik. Wellicht op een andere manier dan jij. Je ouders niet kunnen vertrouwen op jouw manier is velen malen erger dan bijvoorbeeld je ouders niet kunnen vertrouwen door het feit dat ze je niet altijd alles vertellen, maar wel van je houden en goed voor je zorgen.

Je kan nooit iemand 100% vertrouwen. Of dat nou op zo'n vreselijke manier als die van jou gebeurt, of de andere manier. Toch heb ik iemand gevonden in mijn leven, een heel onwaarschijnlijk iemand, die mij zou kunnen blindoeken, mij aan de hand mee zou kunnen nemen en dan een sprintje met me zou kunnen trekken door het bos. Ik kan letterlijk blind op diegene varen, ik had nooit gedacht dat er zo iemand zou zijn, maar ik vertrouw diegene echt 100%. Alles wat diegene zegt neem ik meteen voor waar aan, hoe raar het ook klinkt.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je je ogen moet openhouden, net zoals ik in mijn vorige post beschreef. Vind dat vertrouwen terug, in het begin in kleine dingen. Een kitten die van de bank in je armen durft te springen of iets dergelijks, misschien nog wel veel kleiner. Ook vertrouwen naar jou toe is een vorm van het opbouwen van vertrouwen. Het zit hem in die hele kleine dingetjes, en die kan je verder gaan opbouwen. Zoals ik al zei is het zeggen van dit door mij waarschijnlijk veel makkelijker dan dat het voor jou is om waar te maken, maar daarom moet je ook klein beginnen. :)

Geluk, vertrouwen, zelfs "leven" zit hem in alle kleine dingetjes die er gebeuren. En begin gelijk morgen al met je ogen daarvoor openhouden. Een grassprietje wat tussen twee tegels doorgroeit, vogeltjes die rondvliegen of dingen die ik eerder beschreef... het gaat momenteel niet om het grote geheel, het lukt toch niet in één keer om dat weer op de rails te krijgen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 02:01

Resistance schreef:
Ik word hier zo boos van... ouders die een kind krijgen en het vervolgens zo behandelen en daarna niet de verantwoordelijk willen of durven of watdanook nemen voor de schade die zij aangericht hebben aan een mensenleven! Ouders die tegen dingen zijn als duivels van de IS of geweld of discriminatie, maar vervolgens wel hun kind zo behandelen. In mijn ogen zijn deze mensen net zo fout als alles in die opsomming van net.

Ik heb alleen de OP gelezen, maar TS, ik wil je alle kracht in de wereld wensen om hier overheen te komen en je weer fijn te gaan voelen en een gezond en gelukkig leven te gaan hebben. Ik weet dat dit over een computer- of telefoonscherm heel abstract is en wij elkaar verder niet kennen, maar laat het je ouders niet waard zijn om je zo te voelen. Ze zijn jouw aandacht niet waard, ze zijn helemaal niks waard in jouw leven. Ze hebben het je geschonken, maar daar blijft het bij.

Dit zal waarschijnlijk veel moeilijker voor jou zijn om te doen dan dat het voor mij is om te zeggen, maar probeer alle kleine "blijdschapjes" in je leven en om je heen te koesteren. Verzamel ze, en probeer er nieuwe kracht uit te halen om gewoon helemaal opnieuw te beginnen. Dat is niet te laat. Doe dat voor jou, en alleen voor jou. Lieve TS, je verdient gelukkig te zijn.

hier ben ik het helemaal mee eens , ik zie in je profiel een leuke meid, ga voor jezelf want dat is het belangrijkste in de wereld zo zal je je zelf leren kennen en van je zelf gaan houden. Als jij iets niet wilt doe het dan niet. mijn psych zei ooit het gaat om jou om niemand anders dan jou. Dat vonden mijn ouders niet leuk en meerdere mensen om mij heen niet maar het heeft mij gered en gemaakt tot wie ik nu ben en ik ben trots op mezelf

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:13

Ik wil nog even ingaan op jouw opmerking;
Citaat:
Maar ik heb op jonge leeftijd al geleerd dat niemand te vertrouwen is. Ik kan niemand volledig binnen laten want vroeg of laat vertrekken ze toch weer. En dat idee wil ik eigenlijk niet hebben. Ik wil gewoon kunnen vertrouwen dat er mensen zijn die je volledige vertrouwen verdienen maar die ben ik nog niet tegen gekomen -O-

Laat dit maar gewoon los want hier gaat het niet om, dit is een vals beeld.
In ieders leven komen en gaan mensen dat hoort bij het leven. Natuurlijk kun je wel mensen binnen laten ook al vertrekken ze weer. Je gaat dit zelf ook doen; in iemands leven komen en er weer uit vertrekken, dat geeft helemaal niks.
Ik denk dat jij last hebt van een "onveilige hechting" en daar komt die hang naar vertrouwen en bevestiging vandaan. Het is goed dat de psycholoog je daarbij helpt dat kunnen wij hier niet doen vanaf een scherm.

Leer op jezelf te vertrouwen en van jezelf te houden dan ben je niet emotioneel afhankelijk van anderen en dan wordt je vertrouwen ook niet zo beschadigd als er om wat voor reden iemand uit je leven verdwijnt waarvan je dat niet verwacht.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:48

Allereerst heel veel sterkte. Is heel heftig wat je allemaal meemaakt.

Dan wil ik zeggen dat, ondanks wat je moeder (en misschien andere ook wel) je vertellen, het absoluut niet je eigen schuld is dat je je zo voelt. Evenmin kun je er zelf iets aan doen en ook hoe je reageert heb je op bepaald punt niet zelf meer in de hand.

Misschien niet leuk voor je om dit te horen, maar iedereen heeft een bepaald punt vanaf waar hij of zij het niet zelf meer kan oplossen. Als ik jouw verhaal zo lees, ben jij dit punt al ver voorbij. Wil niet zeggen dat het niet meer goed komt, wel dat je professionele hulp nodig hebt.

En neem die hulp ook alsjeblieft. Iedereen verdient het om gelukkig te zijn, dus jij bent hier geen uitzondering op. Natuurlijk zijn er dingen gebeurd die je anders had kunnen aanpakken. Feit is dat je daar nu niks aan kan veranderen. Je schuldig erover voelen helpt helaas niet. En juist bij het loslaten van schuldgevoel kan een psycholoog een grote rol spelen.

Daarbij helpt een psych je ook om realistisch te kijken naar bepaalde dingen waar je mee zit.
Ik heb zelf bij een psycholoog gelopen. De eerste keren dat ik naar buiten kwam, voelde ik me nog steeds beroerd. Maar daar kwam langzaamaan verbetering in. Op het laatst was ik alleen maar opgelucht als ok weer buiten stond, en waren de donkere regenwolken ineens verdwenen.

Naast een psycholoog heb ik ook heel veel steun gehad aan mn paarden. Ik had absoluut geen zin en energie om te rijden oid, maar ik moest van mezelf. Ik wilde ze niet in de steek laten, dus bleef ik me eraan vasthouden dat het goed moest komen voor hen. En dat is me gelukt. En jou kan dat ook lukken, maar niet alleen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:03

Geryon schreef:
Hoi TS, je gedrag is borderline achtig. Ik heb zelf ook borderline trekken. En ik raad je aan om naar een psychotherapeut of psychiater te zoeken. Die kunnen je echt helpen. Ggz hield mij ook bij de psycholoog. Ben blij dat ik daar weg ben gegaan en de hulp gekregen heb die ik nodig heb. Stuur een aantal psychiaters via de mail gewoon eens je verhaal. :)

Je zegt het goed: "gedrag".
Met de diagnose rondom het mallotige woord "persoonlijksstoornis" zelf heeft dat he-le-maal niets van doen, de regel is: eerst de acute pijn factoren weghalen (ts heeft net deze week pas gebroken met een £€%=÷$@#&!% €£¥## moeder) - eerst dit allemaal verwerken en dan verder kijken.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:12

TS wat een naar verhaal. Ik herken het wel een beetje. Bij mij hielp het te beseffen dat ouders nooit veranderen, ze zijn zo geworden, ze doen het niet eens expres, het is hun foute beperking en niet de jouwe.

Andere mensen vertrouwen zal gewoon altijd lastig blijven, misschien hoef je dat niet te veranderen maar leer je daar mee omgaan. Vertrouwen in jezelf is het belangrijkste. Een eigen leven met dingen waarbij je je goed voelt, zoals je prachtige pony's. Dan ga je je "vanzelf" beter voelen.

Ik heb letterlijk foto's van vroeger op een andere plek als foto's van nu. Twee verschillende levens. Het leven van vroeger is er nog wel, maar op afstand. Ik leef nu en geniet :D

Sterkte en hoe ouder je wordt hoe beter het zal gaan, echt..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:17

Lieve TS, wat een naar verhaal draag jij met je me en wat is je leven tot nu toe een gevaarlijke weg geweest. Ten eerste wil je aanmoedigen niet naar de zelf diagnoses van Bokkers te luisteren tenzij daar afgestudeerde psychologen zijn want daar heb je niks aan.

Wat jij in mijn ogen zou moeten doen is zo snel mogelijk weer naar de psycholoog en zeer duidelijk aangeven hoe jij je voelt en ook goed aangeven dat je zo bezig bent met auto mutilatie en ook je gevoelens betreft doodgaan. Je kunt zoals ik het nu zie twee dingen doen, of hierin blijven hangen wat natuurlijk gemakkelijk is, of vanaf vandaag nog jezelf beloven dat het anders moet.

En ja, ik weet wat het is want ook ik heb keihard moeten knokken nadat ik zelf met zelfmoordneigingen heb rondgelopen. Maar dit is jouw leven en laat niemand dat van je afpakken. Maar dan ook helemaal niemand! Ik weet dit is allemaal makkelijk banketstaaf vanaf mijn computer maar jij staat aan het roer van het schip en jij bepaalt wie er mee vaart, elke dag weer opnieuw.

Als je wilt praten of wat dan ook mag je mij altijd een PB sturen. Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je binnenkort in de spiegel kan kijken en kan zien wat voor prachtige meid er diep van binnen in jou zit. Je moet haar alleen naar buiten durven te laten komen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:13

Hoi Rianne! Heel heftig en herkenbaar verhaal op sommige vlakken. Het eerste wat je moet gaan proberen is accepteren hoe je bent. Je bent geen maatje 34 model waarbij altijd alles lukt. Je verdient geen 6000 euro in de maand en zo kan ik nog wel even door gaan. Je bent een persoon die veel tegenslagen te verwerken heeft. Je hebt twee fantastische pony's lopen. Probeer daar je energie uit te halen. Geef jezelf doelen. Bedenk bij jezelf wat wil ik vandaag bereiken en ga dat dan gelijk doen. Loop een rondje door het park en probeer er van te genieten. Zorg dat je lekker buiten bent. En heb je een klote dag dan ga je lekker een dag op bed liggen. Als je accepteert dat je een klote dag hebt en heel regelmatig van die dagen zal hebben dan kom je er ook sneller uit.

En onderneem dingen. Ga een keer de stad in. Hoeft niet iedere dag maar zorg ervoor dat je regelmatig leuke dingen doet. Als je niks leuks onderneemt ga je jezelf ook niet leuker vinden.

En wat hier al vaker gezegd is. Negativiteit verbannen uit je leven. Negatieve mensen ook bijvoorbeeld op Facebook gewoon deleten.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:26

Ik wens je echt heel veel geluk toe want dat heb je nu echt wel verdiend.
Wat heb jij veel meegemaakt zeg!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:29

Rianne wat heb jij een hoop meegemaakt, en als ik dan weer terug denk aan het meisje die naast mij stond op de merrie keuring.
dan denk ik van jeetje je bent zo een lieve en knappe meid, ik snap precies wat je bedoelt met het niet willen/kunnen openen bij een psycholoog.

Wat zou ik jou graag eens hier op t land willen laten spiegelen met de paarden, je laten inzien dmv de paarden dat jij een geweldige lieve meid bent die nu eerst zichzelf moet gaan leren zich zelf liefhebben.

Verder is er al hoop gezegd qua lekker de negativiteit aan de kant gooien, niet meer op reageren en denken van het is nu tijd voor mezelf ga leuke dingen doen wat ik leuk vind.

En vergeet niet je bent mensen niet tot last als ze je uitnodigen, het is het gevoel dat je al zolang heb meegekregen door familie en ouders.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 16:32

Ja dat is ook wat de psycholoog zei. Dat het een soort zwarte hond is die altijd bij je blijft maar je pas klein krijgt door hem te accepteren.

Ik kom graag een keer langs hoor nathalie al is het om met milk te knuffelen :o

Ik probeer altijd wel om elke dag iets leuks te verzinnen, gisteren door een bokster opgehaald om naar stal te gaan :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:35

Rianne1994 schreef:
Ja dat is ook wat de psycholoog zei. Dat het een soort zwarte hond is die altijd bij je blijft maar je pas klein krijgt door hem te accepteren.

Ik probeer altijd wel om elke dag iets leuks te verzinnen, gisteren door een bokster opgehaald om naar stal te gaan :D

+:)+ en lekker (na)genieten ;) :D

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:46

Een triest verhaal Rianne maar de enige tip die ik je kan geven is om in de eerste plaats wat meer van jezelf te gaan houden.

Ik vermoed dat door alles wat je hebt meegemaakt jij jezelf wat minder bent gaan waarderen. Dus daar moet je in de eerste plaats aan gaan werken. Probeer het verleden achter je te laten en met een schone lei te beginnen. Positief en vooruit!

Je bent een mooie meid met ongetwijfeld enkele zeer sterke eigenschappen. Probeer die wat in de verf te zetten. De enige die dit kan ben jijzelf! Je bent jong en hebt nog een heel leven voor je!

Ik denkt dat dit verhaal van Paul Smit en de wolkjes heel erg op jou van toepassing is. Misschien kan het helpen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 17:11

Bedankt! Het filmpje klopt wel, ik was op de basisschool al zo. Maar ook qua manipulatie van mijn vader en moeder heeft niet geholpen daarbij. Mijn vader vond me nooit goed genoeg. Mijn moeder hield ervan om dat te gebruiken om mn vader te pesten -O-

Wel leuk dat hij ook beschrijft wbt het kopen om pijn weg te drukken, dat doe ik dus niet. Ik automutileer daarvan krijg ik endorfine :x

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:20

Die zwarte hond inderdaad!!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 17:21

Haha die ja. Dat filmpje heb ik aan mn psych laten zien -O-
Alleen is het zo moeilijk om dat te accepteren. En ook dat ik er niet tegen kan vechten maar het moet omarmen. Dat vind ik nog het moeilijkste.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 23-12-15 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:21

Vertrouwen hebben in iemand is moeilijk.
Je stelt je kwetsbaar op.

Er zijn echter genoeg mensen die te vertrouwen zijn.
Soms voor even of voor bepaalde zaken, soms om je hele ziel en zaligheid aan bloot te leggen.
Vertrouwen is een wisselwerking. Ik vind het fijn als mensen mij vertrouwen.
Zo kan ik hun ook vertrouwen.

je ben een topper.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:34

Rianne1994 schreef:
dat is ook wat de psycholoog zei. Dat het een soort zwarte hond is die altijd bij je blijft maar je pas klein krijgt door hem te accepteren.

Fijn dat je op stal bent geweest :) lekker genieten van de simpele dingen. En paarden kunnen veel troost bieden :j

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 02:02

Ja anouk is heel lief. Liz spiegelt mij heel erg dus dat is heel leuk om te zien en ze probeert me op te vrolijken <3

Zit er wel aan te denken om evt aan antidepressiva te beginnen maar dat vind ik ook weer eng. Maar het is beter dan elke dag automutileren bijna denk ik

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 07:35

Dat is een afweging die je zelf moet maken. Ze hebben mij toen ook pillen voorgeschreven, kalmeringstabletten als ik het goed heb. Maar daar werd is zo suf en ongeïnteresseerd van en had last van de bijwerkingen. Weet niet of dat bij antidepressiva ook zo werkt hoor

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:12

Die pillen kunnen je helpen en de toppen wat af schaven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:13

...nadat je de eerste 6 weken door bent gekomen.

Tip: haal vandaag nog vitamine B complex bij de drogist en ga dat slikken. Zou je beginnen met die pillen, heb je het makkelijker.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:48

Rianne1994 schreef:

al geef je nou een keer een gil kom ik je wel ophalen met de auto :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:18

Janneke2 schreef:
...nadat je de eerste 6 weken door bent gekomen.

Tip: haal vandaag nog vitamine B complex bij de drogist en ga dat slikken. Zou je beginnen met die pillen, heb je het makkelijker.

Bij mij ging het al werken na 1 dag!