Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jorretje schreef:Heb je een rechtsbijstand verzekering? Is wel fijn als je dat achter de hand hebt.
Hij heeft geen poot om op te staan, daar jullie geen schriftelijke overeenkomst hebben. Hij is / heeft geen bedrijf / professionele klusjesman? Incassobureaus etc zou ik me dan ook echt geen zorgen over maken.
Betalen hoef je niet, maar je moet even bij jezelf te rade gaan wat je wil doen.
1 Negeren en helemaal niets doen. (dat zou ik doen)
2 Actief in contact proberen te komen en dialoog aangaan (is de netste oplossing, maar dan geef je hem wel alle aandacht)
3 Of gewoon betalen om van het gezeik af te zijn.
Shadow0 schreef:Ik verbaas me ook over de vele 'oplossingen' die de sfeer alleen maar verder verstoren. Waarom zou je dat willen?
vrouwke schreef:In een bak beton doen en net voor die hard wordt voor 250 euro losgeld er in steken.
Heeft die wat te doen en hoeft die geen andere gekkigheid te bedenken.
Palmera schreef:Hoe ziet die rekening eruit? "Pietje heeft werk verricht voor Gianti en dat kost 250 euro". Niet op ingaan dus. Vraag hem maar om een officiële factuur compleet met KVK-nummer.
Als hij die niet heeft ook niet betalen.
betadine schreef:250 op zich is geen gigantisch bedrag. Ik zou het gewoon betalen en hierna het contact verbreken.
. liedje89 schreef:betadine schreef:250 op zich is geen gigantisch bedrag. Ik zou het gewoon betalen en hierna het contact verbreken.
Of 250 euro een groot bedrag is of niet is natuurlijk vooral afhankelijk van je perceptie. Ik zou iig niet zomaar 250 euro neertellen omdat iemand zijn vriendendienst ineens zomaar om besluit te zetten in een betaalde opdracht. Het is voor een boel mensen best veel geld en bovendien kan je er best leukere dingen mee doen![]()
Ik zou niet betalen en hem gewoon een bericht sturen dat je de rekening niet betaald tenzij hij je gewoon persoonlijk komt uitleggen wat daar de bedoeling van is.
Is best veel geld om dat zonder enige uitleg of een normaal gesprek te betalen. Als het nou om 20 euro ging, ok..
Sterkte ermee iig, zulke vrienden kan je er maar beter niet teveel van hebben.
betadine schreef:Ja hij heeft toch naar wat ik begreep best veel van zijn tijd voor ts al werkend doorgebracht en aangezien ts hem toch al geld had aangeboden. Netjes is het niet om hier pas achteraf geld voor te vragen, maar als het bedrag qua werkuren eerlijk lijkt zou ik zoals iemand anders hier al zei gewoon betalen in de zin van een weize les over vriendschap.
. Laat het maar een wijze les voor die jongen zijn over zaken doen 
. Dat soort gedrag moet je niet belonen door er nog serieus op in te gaan ook
. liedje89 schreef:Dat soort gedrag moet je niet belonen door er nog serieus op in te gaan ook.
bigone schreef:1 eerst gaan ze als relatiemateriaal met elkaar om.
2 ze besluiten om geen relatiemateriaal meer te zijn maar als vrienden door het leven te gaan
3 goede vriend bied uit zichzelf aan te klussen en wil daar niets voor betaald hebben
4 ts krijgt nieuwe relatie
5 in één keer moet er wel betaald worden en is er geen contact te krijgen met jongeman
Conclusie, jaloerse jongeman die het klussen aangreep om in de nabijheid te blijven en ondanks afspraak tussen hen hoopte op meer.
Hij had de keus, heeft die gemaakt en moet nu zich niet als een verliefd puberjochie of gekwetste minnaar opstellen want dat is hij geen van beide.