MarlindeRooz schreef:Ik snap echt je probleem niet?
Ik heb vrienden waar ik mee ga shoppen, vrienden waar ik mee uit ga en drink en vrienden waar ik mee op de bank zit te kletsen / een film kijk.
Het een sluit het ander niet uit? Er zijn mensen die en uit gaan en ook gewoon gezellig met iemand willen bankhangen en kletsen met thee en chocolade.
Ik zoek iemand met wie ik kan shoppen zonder dat er gerookt moet worden. Als er dan uit mijn buurt gerookt word vind ik het al goed. Ik wil gewoon niet in de rook zitten of staan. Ik wil graag uitgaan met mensen die niet veel gaan drinken en al helemaal geen drugs gebruiken. En het zou inderdaad leuk zijn als ik iemand vind die zowel met me uit wil gaan, als een avondje op de bank wil hangen op zijn tijd. Maar dan zonder sigaretten, drank of drugs.
Cinderella schreef:Wauw..
Ik drink niet en ik gebruik nooit drugs. Ik rook wel. Nu val ik dus onder de categorie "dat soort mensen" uit je openingspost TS

.
Tja, ik zou nooit vrienden met zo iemand kunnen zijn, dus dat je vriendschappen beperkt zijn, snap ik heel goed.
Je scheert iedereen echt over een kam. Ik rook gewoon buiten, ik rook mensen niet uit. Ik ken genoeg mensen die weleens drinken, maar niet elk weekend wild stappen en dronken worden. Mijn weekenden bestaan uit leuke dingen doen, zoals filmps kijken, of spelletjes spelen, of een leuke activiteit gaan doen en ik ben vaak zat in Amsterdam en ik zie echt niet iedereen om mij heen dronken zijn en drugs gebruiken. Ik heb totaal geen moeite met mensen die een glaasje wijn lekker vinden (vind ik heel soms ook). Drugs vind ik wat lastiger, maar ik ga niet om met mensen die dat gebruiken.
Tja dat ik rook, is natuurlijk wel het toppunt van tokkie en verslaafd zijn

.
Je bent inderdaad verslaafd ja. Dat zoveel mensen roken, maakt het niet minder erg of normaal. Als je goed gelezen hebt, heb ik ook geen enkel probleem met "iemand die een glaasje wijn lekker vindt".
Sheran schreef:Om even voor mezelf te spreken, 'omgaan met' vind ik wat anders dan 'vrienden zijn met'. Ik kan prima met mensen omgaan die roken/drinken, maar ik denk niet dat ik er echt vrienden mee zou kunnen worden, omdat hun belevingswereld, interesses en prioriteiten blijkbaar anders zijn dan de mijne. En ik kan me voorstellen dat de TS op zoek is naar die echte vrienden

Maar ze zijn er wel, TS. Wat zijn je hobby's?
Mijn hobby's zijn mijn pony natuurlijk
, muziek, uitgaan, winkelen, series zoals Flikken Maastricht en Penoza, voetbal... en ik studeer rechten en ik heb een bachelor criminologie, dus daar ligt mijn interesse ook heel erg.
Geryon schreef:Vind ik ook Sheran.
Cinderella, je wilt zelf niet omgaan met mensen die drugs gebruiken omdat je drugs lastig vind, maar doet wel sarcastisch over ts die niet om wilt gaan met mensen die roken of drugs omdat ze roken en drank lastig vind

Thnx
Julia schreef:TS, je kan ook eens afspreken op andere tijdstippen of zelf een voorstel doen, bijvoorbeeld naar de bioscoop gaan of een andere leuke activiteit. Of nodig eens iemand uit om samen te gaan lunchen ergens in de stad, of samen 's avonds koken en eten.
Wel valt het mij op dat (overmatig) alcohol- en drugsgebruik gebagatelliseerd wordt, vooral door hen die (af en toe) gebruiken. Niet per se in dit topic, maar ook in het algemeen. Ervaren anderen dit ook zo? Of komt het omdat ik met verslaafden werk en dit een alledaags onderwerp is voor mij.
Bedankt voor je reactie en voor de tips!
Het wordt voor mijn gevoel ook erg gebagatelliseerd. Door mensen die het zelf doen, maar ook door mensen die ermee te maken hebben en hun ogen sluiten voor het probleem. Dat bijna iedereen het doet maakt het alleen gemakkelijker om het maar normaal te vinden.