Een hekel aan alcohol en drugs: moeite met vrienden vinden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:28

Sheran schreef:
Geen vrienden zijn met mensen die regelmatig echt dronken worden snap ik wel hoor. Er niet bij in de buurt willen zijn is wat anders, maar als je met vrienden uitgaat moet je je wel veilig voelen.

Dit dus. Tenminste, ik neem aan dat de ts dit als het probleem ervaart, en niet een vriend/vriendin die 1 glaasje appelcider/wijn drinkt. Dit is voor mij 'het probleem' aan het studentenleven. Dat vrijwel iedereen die ik ken uitgaat, en dan dus niet af en toe maar 3x per week en dat ik me niet prettig voel in dat milieu waar je ongetwijfeld tegen dronken mensen aanloopt, gewild of niet. De meeste studenten negeren dit en weten zelf prima maat te houden. Helemaal goed. Maar ik voel me er gewoon niet prettig bij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:00

_Summerly_ schreef:
MarlindeRooz schreef:
Jeetje TS Wat stel jij je aan. :o

Ik ben 20, woon in Utrecht en genoeg mensen die zich niet elk weekend dronken drinken.

Ik drink heel soms, maar ik ben nooit dronken en ik heb ook gewoon vriendinnen die niet van uitgaan houden. Dan ga ik gewoon met andere mensen uit. Je maakt het jezelf zo moeilijk. Ook mensen die uitgaan en normaal drinken / af en toe een keer roken met uitgaan zijn aardig, normaal en geven om hun lichaam. Kun je prima vrienden mee worden.

Ik zou zelf afgeschrikt worden door jouw kortzichtige gedrag, dat zou er voor zorgen dat ik liever met andere mensen in de klas om zou gaan.
Jouw omgeving is niet die van de TS, dus TS in een omgeving als die van jou plaatsen en zeggen dat ze zich aanstelt, vind ik vrij kort door de bocht. Er waren in mijn omgeving ook mensen die op iedere activiteit bijna de dwangmatige urge hadden om stom- en stomdronken te worden en dat ook werden als ze met alleen hun vriendenclubje waren. Op een verenigingsactiviteit kan ik dat prima hebben, maar ik zou niet met ze om kunnen gaan als er niet ook nog andere mensen bij zijn die wel normaal aanspreekbaar zijn. Gelukkig heb ik ook die mensen in mijn omgeving, maar als die er niet of nauwelijks zijn, kan ik me heel goed voorstellen dat je je vrij eenzaam voelt als je niet zo gevoelig bent voor dat soort peer pressure en dus niet meedoet.

Ik heb de afgelopen jaren op 2 middelbare scholen en 2 HBO's gezeten. In verschillende steden... Ik mag toch wel zeggen dat er genoeg mensen zijn die niet het hele weekend dronken zijn / roken / drugs gebruiken.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:11

Mijn tip? In plaats van hier een topic onderwerp over aan te maken, waarom maak je niet een 'gezocht' topic aan? Waarbij je toffe mensen uit je eigen omgeving of je studie omgeving zoekt om eens iets leuks mee te gaan doen?

Ik heb dit een tijdje geleden ook gedaan op een andere forum waar ik op zit, en ik heb daar toch enkele fijne mensen door leren kennen.
Bij mij was het zo dat ik net uit een heftige relatie kwam en zowat al mijn vriendinnen IRL al een partner/huishouden hadden, die zaten niet te wachten op een wanhopige vriendin wiens leven leek in te storten omdat het uit was met haar lief.
Daarom besloot ik online wat leuke 'vrijgezellige' mensen uit mijn omgeving te zoeken om eens een keer iets leuks mee te gaan doen.

Lijkt me veel nuttiger dan hier te 'discussiëren' over waarom je wel of geen vrienden vindt, of wel of geen gebruikers :)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:55

MarlindeRooz schreef:
Ik heb de afgelopen jaren op 2 middelbare scholen en 2 HBO's gezeten. In verschillende steden... Ik mag toch wel zeggen dat er genoeg mensen zijn die niet het hele weekend dronken zijn / roken / drugs gebruiken.
Waar zie je mij zeggen van niet? Het enige wat ik zeg is dat, omdat deze mensen zich in jóuw omgeving bevinden, ze zich niet per definitie in de kennissenkring van de TS hoeven te bevinden. Je zegt dat TS zich aanstelt en kortzichtig is, terwijl je geen weet hebt van de kringen waarin ze zich bevindt en er dus eigenlijk niets zinnigs over kunt zeggen. Natuurlijk kan ze ook in Amsterdam mensen vinden zonder ongezonde relatie met alcohol, maar ik kan me goed voorstellen dat je even niet zo goed weet hoe je dat aan moet pakken als je er zelf actief naar op zoek moet.

Maanlicht

Re: Een hekel aan alcohol en drugs: moeite met vrienden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:10

Ik heb er zelf ook een gruwelijke hekel aan. Kan echt niet tegen dronken mensen of mensen onder invloed van drugs.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:25

Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan, ging ook nooit uit met vrienden puur omdat ik wist dat ze dan te veel zouden drinken en drugs namen en daar wou ik niet bij zijn.

moet zeggen dat ik zelf wel rook en afentoe wat drink.. maar als ik weet dat een vriend of vriendin niet tegen de rook kan dan ga ik natuurlijk buiten roken of ik rook even niet.

Maar er zijn zat mensen die hetzelfde denken als jou hoor!
zoals Hammeke al zegt, plaats een oproepje op bokt :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:52

Hammeke schreef:
Mijn tip? In plaats van hier een topic onderwerp over aan te maken, waarom maak je niet een 'gezocht' topic aan? Waarbij je toffe mensen uit je eigen omgeving of je studie omgeving zoekt om eens iets leuks mee te gaan doen?

Ik heb dit een tijdje geleden ook gedaan op een andere forum waar ik op zit, en ik heb daar toch enkele fijne mensen door leren kennen.
Bij mij was het zo dat ik net uit een heftige relatie kwam en zowat al mijn vriendinnen IRL al een partner/huishouden hadden, die zaten niet te wachten op een wanhopige vriendin wiens leven leek in te storten omdat het uit was met haar lief.
Daarom besloot ik online wat leuke 'vrijgezellige' mensen uit mijn omgeving te zoeken om eens een keer iets leuks mee te gaan doen.

Lijkt me veel nuttiger dan hier te 'discussiëren' over waarom je wel of geen vrienden vindt, of wel of geen gebruikers :)

Dat vind een goede tip voor je TS. Zoals je hier al leest zijn er al enkelen die er hetzelfde als jou over denken (zoals ik :')). Misschien kan daar iets leuks uit ontstaan, zoals een nieuw, leuk vriendengroepje of af en toe gezellig wat ondernemen :j +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:01

Ik ben het ergens wel eens met Marlinde in dit geval. In je openingspost lees ik erg veel 'zij doen alles en ik wil dat niet, maar ik accepteer het ook niet als ze het doen waar ik bij ben'. Dan ga je toch niet met die mensen om? Er bestaan genoeg mensen op de wereld die zijn gestopt met drinken, of die er gewoon geen behoefte aan hebben.

Als je niet wilt dat mensen roken waar je naast staat, dan zeg je dat tegen ze en dan zullen ze heus ergens anders gaan zitten of staan. Ik ben zelf een roker en heb me nog nooit te beroerd gevoeld om even te verplaatsen, zelfs als het op een onvriendelijke toon gevraagd wordt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:42

Emmaa_ schreef:
Ik ben het ergens wel eens met Marlinde in dit geval. In je openingspost lees ik erg veel 'zij doen alles en ik wil dat niet, maar ik accepteer het ook niet als ze het doen waar ik bij ben'. Dan ga je toch niet met die mensen om? Er bestaan genoeg mensen op de wereld die zijn gestopt met drinken, of die er gewoon geen behoefte aan hebben.

Of ze drinken bijvoorbeeld alleen tijdens het uitgaan, dan ga je toch niet mee uit, maar iets anders leuks doen?

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 22:51

Emmaa_ schreef:

Als je niet wilt dat mensen roken waar je naast staat, dan zeg je dat tegen ze en dan zullen ze heus ergens anders gaan zitten of staan. Ik ben zelf een roker en heb me nog nooit te beroerd gevoeld om even te verplaatsen, zelfs als het op een onvriendelijke toon gevraagd wordt.

Dat is ook precies het probleem. Ik wil niet meer met die mensen omgaan. Daarom ben ik op zoek naar mensen die beter in mijn straatje passen maar in mijn omgeving ben ik die nog niet tegengekomen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:57

Ik snap echt je probleem niet?

Ik heb vrienden waar ik mee ga shoppen, vrienden waar ik mee uit ga en drink en vrienden waar ik mee op de bank zit te kletsen / een film kijk.

Het een sluit het ander niet uit? Er zijn mensen die en uit gaan en ook gewoon gezellig met iemand willen bankhangen en kletsen met thee en chocolade.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:58

Wauw..
Ik drink niet en ik gebruik nooit drugs. Ik rook wel. Nu val ik dus onder de categorie "dat soort mensen" uit je openingspost TS :').
Tja, ik zou nooit vrienden met zo iemand kunnen zijn, dus dat je vriendschappen beperkt zijn, snap ik heel goed.
Je scheert iedereen echt over een kam. Ik rook gewoon buiten, ik rook mensen niet uit. Ik ken genoeg mensen die weleens drinken, maar niet elk weekend wild stappen en dronken worden. Mijn weekenden bestaan uit leuke dingen doen, zoals filmps kijken, of spelletjes spelen, of een leuke activiteit gaan doen en ik ben vaak zat in Amsterdam en ik zie echt niet iedereen om mij heen dronken zijn en drugs gebruiken. Ik heb totaal geen moeite met mensen die een glaasje wijn lekker vinden (vind ik heel soms ook). Drugs vind ik wat lastiger, maar ik ga niet om met mensen die dat gebruiken.
Tja dat ik rook, is natuurlijk wel het toppunt van tokkie en verslaafd zijn :D.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:00

Om even voor mezelf te spreken, 'omgaan met' vind ik wat anders dan 'vrienden zijn met'. Ik kan prima met mensen omgaan die roken/drinken, maar ik denk niet dat ik er echt vrienden mee zou kunnen worden, omdat hun belevingswereld, interesses en prioriteiten blijkbaar anders zijn dan de mijne. En ik kan me voorstellen dat de TS op zoek is naar die echte vrienden :)
Maar ze zijn er wel, TS. Wat zijn je hobby's?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:15

Vind ik ook Sheran. :)

Cinderella, je wilt zelf niet omgaan met mensen die drugs gebruiken omdat je drugs lastig vind, maar doet wel sarcastisch over ts die niet om wilt gaan met mensen die roken of drugs omdat ze roken en drank lastig vind :?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:17

Ik denk ook echt dat je het jezelf erg lastig maakt TS :) Ik heb ook vriendinnen die tijdens het uitgaan andere keuzes maken dan ik zelf zou doen. Dat maakt ze nog niet minder lief, tof of ineens geen goede vriendin meer. Ik drink regelmatig een wijntje, heb gerookt, nooit drugs gebruikt. En volgens mij ben ik best een aangenaam persoon om mee om te gaan :)) Daarbij functioneer ik ook nog eens gewoon. Goede baan, eigen huis en twee paarden. Iemand die wel eens een wijntje/biertje/mixje drinkt, doet dat over het algemeen niet om laveloos te worden. Ik tenminste niet :)) Zonde van de goede wijn. Natuurlijk ben ik ook wel eens dronken geweest. Flink ook. Heul erg dronken zelfs. Ben ik niet trots op, ik streef het niet na en de dag erna is uitermate naar. Maar tja, it happens.

En al maken ze andere keuzes dan jij doet als ze uitgaan, dat maakt toch niet dat ze op andere vlakken niet leuk zouden kunnen zijn om mee om te gaan? Ik heb gestudeerd in Groningen, de stad zonder sluitingstijden :Y) en ja, genoeg studenten die het liefst elke dag laveloos in de kroeg hangen. Niet mijn keuze, maar dat betekent niet dat ik het niet buiten de kroeg om gezellig met ze kan hebben. Nou studeer ik al een poosje niet meer, maar het principe blijft wel gelijk.

Vrienden zijn betekent immers niet dat je 100% gelijk moet zijn, of overal gelijk over moet denken.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:37

Ik vind het wel typerend dat er zoveel Bokkers zijn die dit persoonlijk opvatten, alsof zij minderwaardig zijn of een minder goede vriend(in) zou zijn. Mensen zin zich hier gewoon aan het verdedigen/verantwoorden..
Zoals ik het lees, is het helemaal niet persoonlijk bedoeld. Ik zie niet dat TS hier mensen veroordeelt of zegt die mensen uit haar leven te willen bannen. Ik lees meer dat TS er behoefte aan heeft dat haar standaarden/keuzes worden begrepen en geaccepteerd. Ik snap best dat het prettig kan zijn om met iemand in je vriendenkring op één lijn te zitten wat betreft opvattingen over alcohol- en drugsgebruik. :j

Ik zie het in mijn omgeving ook heel erg veel. Niet bij alleen bij vriendinnen, maar ook bij vage kennissen/bekenden of vrienden van mijn vriend. Dat er meer dan 300 euro per maand aan bier of andere dranken wordt uitgegeven is hartstikke normaal.
Ik heb een aantal vriendinnen die nog studeren. Zij gaan elk weekend uit, worden dronken, gebruiken regelmatig drugs en experimenteren met drugs. Ik heb een vaste baan, een stabiele relatie en ga komend jaar een huis kopen. Ik heb nog nooit gerookt, nog nooit drugs gebruikt en al zo'n 2,5 jaar geen alcohol meer gedronken.
Eigenlijk zitten we dus in een heel andere levensfase en hebben we heel andere opvattingen, maar er is wederzijds respect voor elkaars keuzes, ook al kan ik mij niet altijd vinden in de keuzes die zij maken, ik accepteer het wel. Als zij dat leuk vinden/nodig hebben om een leuke avond te hebben, who am I to judge. Ik ga zelf niet meer uit met die stapavondjes omdat ik eigenlijk alleen 's avonds en 's nachts werk. Moet zeggen dat ik voor mijn gevoel ook helemaal niets mis.

Of ze het zichzelf lastig maakt, ik vind van niet. Zoals TS al meerdere keren aangeeft heeft zij een gegronde reden om mensen die regelmatig drinken of drugs gebruiken te vermijden. We kunnen niet in haar hoofd en verleden kijken, dus ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat ze het zichzelf (onnodig) moeilijk maakt.

TS, je kan ook eens afspreken op andere tijdstippen of zelf een voorstel doen, bijvoorbeeld naar de bioscoop gaan of een andere leuke activiteit. Of nodig eens iemand uit om samen te gaan lunchen ergens in de stad, of samen 's avonds koken en eten.

Wel valt het mij op dat (overmatig) alcohol- en drugsgebruik gebagatelliseerd wordt, vooral door hen die (af en toe) gebruiken. Niet per se in dit topic, maar ook in het algemeen. Ervaren anderen dit ook zo? Of komt het omdat ik met verslaafden werk en dit een alledaags onderwerp is voor mij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:46

Nu wordt er een beetje de indruk gewekt dat je als 'niet-' alleen bevriend kan zijn met een ander 'niet-'.
Maar er moet natuurlijk ook gewoon een klik zijn, je moet iemand aardig vinden, gedeelde interesse's hebben enz. En die kun je ook gewoon hebben met iemand die toevallig wel rookt of zo af en toe eens dronken is. En zo iemand die dat niet doet, kan je ook wel helemaal niet liggen natuurlijk.

Dus ik denk dat je gewoon wat meer open minded moet zijn en gaan kijken naar hoe iemand is en watvoor interesse's je met elkaar deelt. Of juist niet, want vaak zijn die mensen met vreemde hobby's, gewoonte's enzo interessantere gesprekspartners. Dus doe eens gek en ga eens links in plaats van rechts ;)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 00:36

MarlindeRooz schreef:
Ik snap echt je probleem niet?

Ik heb vrienden waar ik mee ga shoppen, vrienden waar ik mee uit ga en drink en vrienden waar ik mee op de bank zit te kletsen / een film kijk.

Het een sluit het ander niet uit? Er zijn mensen die en uit gaan en ook gewoon gezellig met iemand willen bankhangen en kletsen met thee en chocolade.

Ik zoek iemand met wie ik kan shoppen zonder dat er gerookt moet worden. Als er dan uit mijn buurt gerookt word vind ik het al goed. Ik wil gewoon niet in de rook zitten of staan. Ik wil graag uitgaan met mensen die niet veel gaan drinken en al helemaal geen drugs gebruiken. En het zou inderdaad leuk zijn als ik iemand vind die zowel met me uit wil gaan, als een avondje op de bank wil hangen op zijn tijd. Maar dan zonder sigaretten, drank of drugs.

Cinderella schreef:
Wauw..
Ik drink niet en ik gebruik nooit drugs. Ik rook wel. Nu val ik dus onder de categorie "dat soort mensen" uit je openingspost TS :').
Tja, ik zou nooit vrienden met zo iemand kunnen zijn, dus dat je vriendschappen beperkt zijn, snap ik heel goed.
Je scheert iedereen echt over een kam. Ik rook gewoon buiten, ik rook mensen niet uit. Ik ken genoeg mensen die weleens drinken, maar niet elk weekend wild stappen en dronken worden. Mijn weekenden bestaan uit leuke dingen doen, zoals filmps kijken, of spelletjes spelen, of een leuke activiteit gaan doen en ik ben vaak zat in Amsterdam en ik zie echt niet iedereen om mij heen dronken zijn en drugs gebruiken. Ik heb totaal geen moeite met mensen die een glaasje wijn lekker vinden (vind ik heel soms ook). Drugs vind ik wat lastiger, maar ik ga niet om met mensen die dat gebruiken.
Tja dat ik rook, is natuurlijk wel het toppunt van tokkie en verslaafd zijn :D.

Je bent inderdaad verslaafd ja. Dat zoveel mensen roken, maakt het niet minder erg of normaal. Als je goed gelezen hebt, heb ik ook geen enkel probleem met "iemand die een glaasje wijn lekker vindt".

Sheran schreef:
Om even voor mezelf te spreken, 'omgaan met' vind ik wat anders dan 'vrienden zijn met'. Ik kan prima met mensen omgaan die roken/drinken, maar ik denk niet dat ik er echt vrienden mee zou kunnen worden, omdat hun belevingswereld, interesses en prioriteiten blijkbaar anders zijn dan de mijne. En ik kan me voorstellen dat de TS op zoek is naar die echte vrienden :)
Maar ze zijn er wel, TS. Wat zijn je hobby's?

Mijn hobby's zijn mijn pony natuurlijk :D, muziek, uitgaan, winkelen, series zoals Flikken Maastricht en Penoza, voetbal... en ik studeer rechten en ik heb een bachelor criminologie, dus daar ligt mijn interesse ook heel erg.

Geryon schreef:

Cinderella, je wilt zelf niet omgaan met mensen die drugs gebruiken omdat je drugs lastig vind, maar doet wel sarcastisch over ts die niet om wilt gaan met mensen die roken of drugs omdat ze roken en drank lastig vind :?

Thnx :')

Julia schreef:
TS, je kan ook eens afspreken op andere tijdstippen of zelf een voorstel doen, bijvoorbeeld naar de bioscoop gaan of een andere leuke activiteit. Of nodig eens iemand uit om samen te gaan lunchen ergens in de stad, of samen 's avonds koken en eten.

Wel valt het mij op dat (overmatig) alcohol- en drugsgebruik gebagatelliseerd wordt, vooral door hen die (af en toe) gebruiken. Niet per se in dit topic, maar ook in het algemeen. Ervaren anderen dit ook zo? Of komt het omdat ik met verslaafden werk en dit een alledaags onderwerp is voor mij.

Bedankt voor je reactie en voor de tips! :o Het wordt voor mijn gevoel ook erg gebagatelliseerd. Door mensen die het zelf doen, maar ook door mensen die ermee te maken hebben en hun ogen sluiten voor het probleem. Dat bijna iedereen het doet maakt het alleen gemakkelijker om het maar normaal te vinden.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:53

Geryon schreef:

Waar staat dat? Ik zeg dat ik dat wat lastiger vind. Dat ik er niet mee omga, is puur toeval. Mijn ex blowde, dus helaas gaat jouw opmerking niet op _O-. Gelukkig huidige vriendlief niet.
Overigens heb ik moeite met drugs, omdat het je hersenen aantast in de zin van dat mensen niet meer helemaal helder kunnen nadenken. Dat is met roken niet zo.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:57

Maar dat is op een andere manier erg schadelijk. Ook voor meerokers.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 01:04

Cinderella schreef:
Geryon schreef:

Waar staat dat? Ik zeg dat ik dat wat lastiger vind. Dat ik er niet mee omga, is puur toeval. Mijn ex blowde, dus helaas gaat jouw opmerking niet op _O-. Gelukkig huidige vriendlief niet.
Overigens heb ik moeite met drugs, omdat het je hersenen aantast in de zin van dat mensen niet meer helemaal helder kunnen nadenken. Dat is met roken niet zo.

Maar met drank is dat ook zo, zelfs na een paar drankjes al. Met drugs sloop je alleen je eigen lichaam, en je naasten psychisch. Maar met roken en anderen mee laten roken kun je iemand lichamelijk beschadigen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 01:06

Kijk eens bij studentenvereniging BLOK bijvoorbeeld :) Rijvereniging :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 01:24

Het is toch geen probleem als jij een vriendin hebt die rookt en daarom af en toe even naar buiten loopt? Of die zo af en toe een paar glaasjes drinkt en een beetje aangeschoten wordt? Ik vind dat het wel erg zwart wit neergezet wordt, alsof iemand die rookt een nieuwe opsteekt zodra de vorige op is en alsof iemand die af en toe drinkt dat op elk moment van de dag doet.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 01:36

anneliesdj schreef:
Het is toch geen probleem als jij een vriendin hebt die rookt en daarom af en toe even naar buiten loopt? Of die zo af en toe een paar glaasjes drinkt en een beetje aangeschoten wordt? Ik vind dat het wel erg zwart wit neergezet wordt, alsof iemand die rookt een nieuwe opsteekt zodra de vorige op is en alsof iemand die af en toe drinkt dat op elk moment van de dag doet.

Om verslaafd te zijn hoef je iets niet de hele dag door te doen, of zelfs niet elke dag. Als iemand rookt en dat niet bij mij in de buurt doet en dus rekening met me houdt, vind ik dat fijn en dan zou ik er al minder problemen mee hebben. Maar ik hoef er niet bij te staan. Met gecontroleerd alcoholgebruik heb ik, nogmaals, geen probleem. Maar wel als iemand dronken wordt en dat bovendien (bijna) elk weekend doet. Ten eerste omdat het dan lastig wordt om samen iets leuks te doen in het weekend en ten tweede omdat je er een bepaalde mentaliteit voor nodig hebt die ik niet heb. Hetzelfde met drugs. En ik vind dat zo cruciaal dat een vriendschap er dan niet meer in zit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 01:44

Het klinkt niet alsof je daar geen moeite mee hebt.
En ik kan me niet voorstellen dat je alleen maar mensen tegen komt die elk weekend dronken zijn, of drugs gebruiken, of continu naast je staan te roken. Ik denk dat je dan zelf ook wat bevooroordeeld bent.