Bekeuring uit Hongarije

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Bekeuring uit Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 01:09

Ik vroeg me het al af maar lijkt me zeer logisch wat cinderella al vermeld. Vrijwaring is in nederland genoeg, dat hij hem exporteerd nadat jij de vrijwaring hebt ja dat is aan hem hij is vanaf de vrijwaring de eigenaar.

De gegevens vind ik echter wel raar, hoe komen hun daaraan? Is de oude eigenaar mogelijk bij jullie thuis geweest en op een 1 of andere manier geprobeerd om het naar jullie te laten sturen ?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 01:20

Frozen schreef:
dit vind ik ook zo vaag:
wij verzoeken u om ons tevens een kopie van het ondertekende verkoopcontract toe te sturen met daarom het kenteken ,de namen en de adressen en gedateerd voor de datum van de overtreder toe te sturen!

Deze info hebben ze allemaal niet nodig, dus absoluut niet doorsturen. Met die gegevens kunnen ze misschien nog meer 'geintjes' uithalen...
{:)-:(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 01:48

Mogelijk heeft de nieuwe eigenaar een vals adres opgegeven?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 02:29

janderegelaa schreef:
Frozen schreef:
Er waren witte kentekenplaten af gegeven,waar wel de zelfde letters op stonden als de ouwe..alleen waren die dan zwart wit.

Tijdelijke kentekenplaten hebben niet hetzelfde kenteken als die je had.
Een witte kentekenplaat met zwarte letters die hetzelfde zijn als jouw kenteken is bedoeld voor een fietsendrager of een klein aanhangertje.

Mocht je een foto van die Hongaren gekregen hebben waar zo'n plaat op zit dan lag hij misschien nog in je kofferbak?

Dat is niet correct. Export kentekens zijn wel hetzelfde en zwartwit. Staan alleen geen streepjes tussen de letters en cijfers en er zitten stickers aan de onderkant van t rdw

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 08:59

Frozen schreef:
wat is het flitsforum Sammie?

Kom.. even googlen en je hebt al resultaat (flitsservice)

Daar zitten iig mensen die dagelijks met boetes te maken hebben en er zitten juristen.. forum komt wat overweldigend over maar ff t juiste forumgedeelte opzoeken en daar zo uitgebreid mogelijk je vraagstellen incl kopies (zonder jouw adres)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:26

Cinderella schreef:
Hoi TS!

Ik werk zelf voor een bedrijf wat nauw samenwerkt met de RDW en ik werk aan de exportbalie daar. :) Wie weet heb je wat aan mijn informatie.

Zodra je een auto naar het buitenland laat exporteren en de export op naam gezet is van degene die de auto gaat importeren, ben jij geen eigenaar meer van de auto.
Het vrijwarigsbewijs wat we erbij geven, geven we niet voor niets. Hiermee kun je aantonen dat jij niet meer de eigenaar bent van de auto. De export is op meneer zijn naam gedaan, dus via het kenteken van de auto kan de RDW wel aan zijn gegevens komen, maar dat is een zaak die die instantie met het RDW zou moeten regelen. Daar heb jij absoluut niets mee te maken en ik zou je vooral adviseren daar ook niet op in te gaan.
Het is jammer dat zij het vrijwaringsbewijs niet als voldoende beschouwen, maar dat is het zeker wel. Jij was geen eigenaar meer van de auto en wettelijk gezien kunnen ze jou niks maken.
Ik vind het wel vreemd dat ze aan jouw gegevens zijn gekomen overigens..
Anyway, je hoeft je hier niet druk over te maken en je kan de post van hun gewoon negeren. Ze kunnen je juridisch niets maken en terecht! :)

okee tnx.... *\o/*

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:49

Wat ik al zei. Geen poot om op te staan. Is energieverspilling. Nogmaals, boetes worden aan natuurlijke personen sowieso illegaal uitgeschreven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:51

Wat meerdere mensen al zeiden :)

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:15

Op dat laatste zinnetje na idd want die info weet bijna niemand.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:46

Ik heb niet het hele toppic doorgelezen maar kan de nieuwe eigenaar die mail niet hebben gestuurd en jou zo geld proberen af te troggelen of is het echt wel van justitie in Hongarije

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:49

Had t nu maar wel helemaal gelezen :')