Shadow0 schreef:Volgens mij mag en kan het niet, maar in tegenstelling tot veel anderen vind ik het wel een goed idee. Het klinkt zo onaardig dat we het logisch vinden dat mensen die de pech hebben ziek te zijn steeds maar extra betalen. (Hoe durf je het om ziek te worden!)
En ik zie de praktische problemen in de uitvoering best wel, omdat ik denk dat men zal proberen er veel mee te rommelen, maar we zouden toch best een beetje meer meelevend kunnen zijn naar mensen die pijn hebben enzo, ipv vol overtuiging zeggen dat het natuurlijk hun eigen probleem is en geheel hun eigen probleem en dat ze echt natuurlijk niet kunnen verwachten dat we daar wat prettiger mee omgaan.
Het gaat niet zozeer om niet gunnen, maar het probleem bij de juiste instelling neerleggen.
Als je moet reizen voor je school of werk moeten die zorgen dat je dat pijnloos kunt.
Particulieren hebben keuze om buiten drukke tijden te reizen en al naar gelang van je handicap hebben die sowieso wel regelingen en tegemoedkomingen.
Verder ben je gewoon afhankelijk van normale omgangsvormen. In een beetje normale samenleving vindt niemand het erg om een plek af te staan aan iemand die er minder aan toe is.
Dit heeft ook niks met de NS te maken of regels, maar gewoon met fatsoen.