Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sunrise_ schreef:zanakuzies schreef:Wij hebben niet jouw geld mijn geld alles komt op 1 rekening dus het is ons geld.
Hij ligt nu te slapen maar wil er vanmiddag nog wel over praten dat het me niet uitmaakt en dat hij dan maar moet liegen tegen zijn ouders. Mij maakt het niet uit of hij wel of niet rookt houd nogsteeds even veel van m, vannacht was ik gewoon in een behoorlijke emotionele bui.
Maar ook toen gezegd dat ik er absoluut niet boos over ben.
Dat lijkt mij een goed idee TS, geef hem een knuffel en vertel hem gewoon eerlijk dat je moeite hebt met het roken maar dat het ook gewoon zijn leven en zijn keus is, al zou ik dat liegen tegen zijn ouders geloof ik er niet bij zeggen, dat moet hij dan zelf maar uitzoeken. Ik vind trouwens wel dat je duidelijke afspraken kunt maken over het roken als de baby er is, maar volgens mij hadden jullie daar al afspraken over gemaakt en rookt hij alleen buiten en ook niet in de auto bijvoorbeeld?
zanakuzies schreef:MENSEN LEER LEZEN WAT IK HEB GEZEGD TEGEN HEM!!!! MIJN GOD ZEG ZO MOEILIJK BEGRIJPEND LEZEN....
Hannanas schreef:"Ff een emotionele bui"
En
"Ik heb gezegd dat mijn vertrouwen flink weg is en jij hard moet werken om dat terug te krijgen"
Getuigd niet van een veilige fijne leuke relatie.
Ten eerste ben je het niet eens met zijn leven, zijn instelling. (Je dreigt met jullie relatie, iets wat nooit ter discussie zou mogen staan en nooit als middel gebruikt zou mogen worden).
Ten tweede wil je hem straffen, voor het vertrouwen wat jij mist, dat hij naar extra moet laten zien hoe veel hij van jou houdt en dus met veel sorry en kusjes en dingen moet stoppen met roken.
Alsof je zelf niet zeker bent dat hij gewoon gek is op jou.
Waarom maak je er zo'n big issue van.
Waarom heb je een relatie met iemand die je bij voorbaat al wilde veranderen?
Waarom heb je bevestiging nodig door middel van heftig afstoten en een huilende vriend die dan weer moet lijmen? Hem pijn doen, laten weten hoe oneerlijk het allemaal is en hoe ernstig jij nu hem niet meer vertrouwd is een enorme dip waarop jij wilt dat er volgt: bevestiging dat hij wel van jou houdt en bij jou blijft en jullie relatie wilt houden.
Ben je dat soort hoge bergen diepe dalen altijd gewend TS? Ken je dit mechanisme vaker met mensen die dicht bij je staan?
Ik denk dat er in dit verhaal persoonlijke dingen bij jou meespelen buiten het roken om.
Hannanas schreef:Heftige toekomst als je relatie van 1 jaar al tien boeken dik is.
Ik hoop dat je wel inziet dat wij zonder emotie lezen en dus eigenlijk ook heel veel van jou reacties begrijpen. Wij kijken er van de andere kant tegen aan.
Vraag eens waarom je vriend het stiekem deed. Beschuldig niet. Vraag eens wat hij het liefst zou willen.
Dat is partnerschap. Je hoeft hem niet op te voeden. Je moet hem niet controleren.
Ik denk dat jij persoonlijk wel wat werk voor de boeg hebt. Dat gaat je alleen maar helpen. Wat, dat staat in mijn vorige post.
Chocopasta schreef:TS, ik snap je wel.
Ben zelf ook enorm tegen roken, vind het zo ontzettend ranzig.
Zou nooit een relatie starten met een roker. In jouw situatie lijkt het me heel moeilijk. Zou aan de ene kant in staat zijn om de relatie te verbreken, aan de andere kant niet als je veel van iemand houdt.
Ik denk dat bij mij de stank me op den duur voldoende tegen zou gaan staan om toch een punt achter de relatie te zetten.
Succes in elk geval!
MorganeR schreef:Mijn vriend is een paar dagen voor onze eerste date gestopt met roken, omdat ik aangaf dat mijn longen daar echt niet tegen kunnen en ik dan liever niet afspreek. Hij is toen zelf met de conclusie gekomen "Okay, dan stop ik" en dat houdt hij nu ook al een week vol. Ik steun hem daar uiteraard in maar heb ook duidelijk gemaakt dat ik mijn gezondheid niet op het spel ga zetten. Het is bij mij namelijk niet alleen afkeer tegen de geur, maar echt mijn longen die aanvoelen alsof ik door een rietje adem en vaak zelfs met het gevolg dat ik flauwval. Hij was er ook meteen duidelijk in dat hij niet weet wat hij zal doen als hij een flinke tegenslag moet verwerken. Tijd zal het leren, of hij het vol kan houden of niet. Het is gelukkig niet zo dat hij puur en alleen voor mij stopt, hij wil het ook zelf en de meesten uit zijn omgeving hebben ook al gezegd dat hij moest stoppen.