Hoe leren leven als anti roker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:12

Ze zei al dat de paarden een gezamelijke hobby is dus ga ik er vanuit dat ze dat ook samen betalen. Blijkbaar hebben ze een gezamelijke rekening dus betaald zij wel dergelijk mee aan zijn roken. Dan vind ik er niet zo eerlijk als dat zij het rookgeld aan iets anders mag besteden (dagje weg of oets anders leuk?).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:12

"Ff een emotionele bui"
En
"Ik heb gezegd dat mijn vertrouwen flink weg is en jij hard moet werken om dat terug te krijgen"

Getuigd niet van een veilige fijne leuke relatie.
Ten eerste ben je het niet eens met zijn leven, zijn instelling. (Je dreigt met jullie relatie, iets wat nooit ter discussie zou mogen staan en nooit als middel gebruikt zou mogen worden).
Ten tweede wil je hem straffen, voor het vertrouwen wat jij mist, dat hij naar extra moet laten zien hoe veel hij van jou houdt en dus met veel sorry en kusjes en dingen moet stoppen met roken.
Alsof je zelf niet zeker bent dat hij gewoon gek is op jou.
Waarom maak je er zo'n big issue van.
Waarom heb je een relatie met iemand die je bij voorbaat al wilde veranderen?
Waarom heb je bevestiging nodig door middel van heftig afstoten en een huilende vriend die dan weer moet lijmen? Hem pijn doen, laten weten hoe oneerlijk het allemaal is en hoe ernstig jij nu hem niet meer vertrouwd is een enorme dip waarop jij wilt dat er volgt: bevestiging dat hij wel van jou houdt en bij jou blijft en jullie relatie wilt houden.
Ben je dat soort hoge bergen diepe dalen altijd gewend TS? Ken je dit mechanisme vaker met mensen die dicht bij je staan?
Ik denk dat er in dit verhaal persoonlijke dingen bij jou meespelen buiten het roken om.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 10-12-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:13

Sunrise_ schreef:
zanakuzies schreef:
Wij hebben niet jouw geld mijn geld alles komt op 1 rekening dus het is ons geld.

Hij ligt nu te slapen maar wil er vanmiddag nog wel over praten dat het me niet uitmaakt en dat hij dan maar moet liegen tegen zijn ouders. Mij maakt het niet uit of hij wel of niet rookt houd nogsteeds even veel van m, vannacht was ik gewoon in een behoorlijke emotionele bui.

Maar ook toen gezegd dat ik er absoluut niet boos over ben.

Dat lijkt mij een goed idee TS, geef hem een knuffel en vertel hem gewoon eerlijk dat je moeite hebt met het roken maar dat het ook gewoon zijn leven en zijn keus is, al zou ik dat liegen tegen zijn ouders geloof ik er niet bij zeggen, dat moet hij dan zelf maar uitzoeken. Ik vind trouwens wel dat je duidelijke afspraken kunt maken over het roken als de baby er is, maar volgens mij hadden jullie daar al afspraken over gemaakt en rookt hij alleen buiten en ook niet in de auto bijvoorbeeld?

Hij is zelf gelukkig echt tegen roken waar kinderen bij zijn dus daar maak ik me niet druk om, hij heeft zelf al gezegd dat hij het alleen op zn werk doet daar heb ik hem zelf niks tot gedwongen daar kwam hij zelf mee.

Ik moest vannacht gewoon aan het idee wennen, en heb er goed over nagedacht en inderdaad gewoon hopen dat hij het ligt een keer ziet voordat het te laat is maar dat is zn eigen keuze.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:14

zanakuzies schreef:
MENSEN LEER LEZEN WAT IK HEB GEZEGD TEGEN HEM!!!! MIJN GOD ZEG ZO MOEILIJK BEGRIJPEND LEZEN....

Ik denk dat wij het heel goed begrijpen hoor. Hij moet gewoon doen wat jij zegt. Ik denk eerder dat je hele andere reactie's verwacht had op je topic en iedereen het roerend met je eens zou zijn....nou, niet dus.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:16

zanakuzies schreef:
MENSEN LEER LEZEN WAT IK HEB GEZEGD TEGEN HEM!!!! MIJN GOD ZEG ZO MOEILIJK BEGRIJPEND LEZEN....

Als jij je gewoon aan 1 verhaal houdt, is het een stuk makkelijker begrijpend lezen :).

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:18

Hannanas schreef:
"Ff een emotionele bui"
En
"Ik heb gezegd dat mijn vertrouwen flink weg is en jij hard moet werken om dat terug te krijgen"

Getuigd niet van een veilige fijne leuke relatie.
Ten eerste ben je het niet eens met zijn leven, zijn instelling. (Je dreigt met jullie relatie, iets wat nooit ter discussie zou mogen staan en nooit als middel gebruikt zou mogen worden).
Ten tweede wil je hem straffen, voor het vertrouwen wat jij mist, dat hij naar extra moet laten zien hoe veel hij van jou houdt en dus met veel sorry en kusjes en dingen moet stoppen met roken.
Alsof je zelf niet zeker bent dat hij gewoon gek is op jou.
Waarom maak je er zo'n big issue van.
Waarom heb je een relatie met iemand die je bij voorbaat al wilde veranderen?
Waarom heb je bevestiging nodig door middel van heftig afstoten en een huilende vriend die dan weer moet lijmen? Hem pijn doen, laten weten hoe oneerlijk het allemaal is en hoe ernstig jij nu hem niet meer vertrouwd is een enorme dip waarop jij wilt dat er volgt: bevestiging dat hij wel van jou houdt en bij jou blijft en jullie relatie wilt houden.
Ben je dat soort hoge bergen diepe dalen altijd gewend TS? Ken je dit mechanisme vaker met mensen die dicht bij je staan?
Ik denk dat er in dit verhaal persoonlijke dingen bij jou meespelen buiten het roken om.

Vertrouwen qua roken en stiekem doen omdat hij zegt weer gestopt te zijn daar ging dat over, aangezien ik 2x ruzie heb gehad met hem omdat ik nog oude pakjes sigaretten had gevonden en ik toen boos was dat hij het me niet eerlijk vertelde maar ik dat zelf moest ondervinden.
Ik was het helemaal kwijt het denken dat hij rookte tot ik gister weer 2 aanstekers vond in zijn broek.
Dus heb ik het hem gevraagd en heeft hij eerlijk antwoord gegeven, tuurlijk ben ik dan teleurgesteld logisch, mijn emoties zijn 100 sterker door mijn zwangerschap en die kon ik daarvoor al moeilijk onder controle houden.

En dat vertrouwen gaat over dus niet rokend zijn en wel stiekem roken tegenover mij dat vertrouwen is weg idd voor de rest niks hoor. Pff

Indi_Vito

Re: Hoe leren leven als anti roker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:19

Ik denk dat als ik dat hele verhaal hier moet gaan typen zodat sommige van jullie mij ook begrijpen ik een jaar verder ben en 10 boeken dik is...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:23

Heftige toekomst als je relatie van 1 jaar al tien boeken dik is.
Ik hoop dat je wel inziet dat wij zonder emotie lezen en dus eigenlijk ook heel veel van jou reacties begrijpen. Wij kijken er van de andere kant tegen aan.

Vraag eens waarom je vriend het stiekem deed. Beschuldig niet. Vraag eens wat hij het liefst zou willen.
Dat is partnerschap. Je hoeft hem niet op te voeden. Je moet hem niet controleren.
Ik denk dat jij persoonlijk wel wat werk voor de boeg hebt. Dat gaat je alleen maar helpen. Wat, dat staat in mijn vorige post.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:24

TS, ik snap je wel.
Ben zelf ook enorm tegen roken, vind het zo ontzettend ranzig.
Zou nooit een relatie starten met een roker. In jouw situatie lijkt het me heel moeilijk. Zou aan de ene kant in staat zijn om de relatie te verbreken, aan de andere kant niet als je veel van iemand houdt.

Ik denk dat bij mij de stank me op den duur voldoende tegen zou gaan staan om toch een punt achter de relatie te zetten.
Succes in elk geval!

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:30

Mjn vriend rookt en ook ik vind dat echt vreselijk. Ik weet ook niet wat ik er mee aan moet. Ik kan er niks tegen doen maar ik heb er wel last van. Scheiden vind ik dan weer te ver gaan. Dus ik heb helaas geen tips voor je...

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:30

Hannanas schreef:
Heftige toekomst als je relatie van 1 jaar al tien boeken dik is.
Ik hoop dat je wel inziet dat wij zonder emotie lezen en dus eigenlijk ook heel veel van jou reacties begrijpen. Wij kijken er van de andere kant tegen aan.

Vraag eens waarom je vriend het stiekem deed. Beschuldig niet. Vraag eens wat hij het liefst zou willen.
Dat is partnerschap. Je hoeft hem niet op te voeden. Je moet hem niet controleren.
Ik denk dat jij persoonlijk wel wat werk voor de boeg hebt. Dat gaat je alleen maar helpen. Wat, dat staat in mijn vorige post.

Het gaat hierbij niet alleen om onze relatie maar vooral om zijn leven en vorige relatie...

Hij deed het stiekem omdat hij bang was het te zeggen omdat hij de 2 ruzies ervoor heel fel op mij reageerde als ik vroeg waar die pakjes sigaretten vandaan kwamen, toen rookte hij ook echt niet maar nu sinds kort wel.. zijn zn eigen woorden, en zoals ik nu al meedere malen heb gezegd hij moet het zelf weten het maakt me niet uit als hij er maar eerlijk over is.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:32

Chocopasta schreef:
TS, ik snap je wel.
Ben zelf ook enorm tegen roken, vind het zo ontzettend ranzig.
Zou nooit een relatie starten met een roker. In jouw situatie lijkt het me heel moeilijk. Zou aan de ene kant in staat zijn om de relatie te verbreken, aan de andere kant niet als je veel van iemand houdt.

Ik denk dat bij mij de stank me op den duur voldoende tegen zou gaan staan om toch een punt achter de relatie te zetten.
Succes in elk geval!

Het is niet zo erg dat ik de relatie hierom zou verbreken absoluut niet, het enige wat me dwars zit is zijn verleden en toekomst met een zwak hart.
Verder moet hij het zelf weten als het inderdaad ook maar niet is waar ik of straks de kleine bij is maar dat weet hij zelf ook gelukkig en had hij zelf ook al gezegd zonder dat ik daar om had gevraagt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:34

Jij hebt toch niets te maken met zijn verleden en zijn ex-relaties?

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:35

Hannanas schreef:
Jij hebt toch niets te maken met zijn verleden en zijn ex-relaties?

Helaas wel want hij heeft al een zoontje dus zijn ex zal ik altijd mee te maken hebben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:35

Ik heb mijn vriend de keuze gegeven, hij stopt of onze relatie stopt.

Hij heeft zijn laatste sigaret toen gerookt en is sindsdien gestopt. En daar heeft hij geen nooit problemen mee gehad.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:35

Mijn vriend is een paar dagen voor onze eerste date gestopt met roken, omdat ik aangaf dat mijn longen daar echt niet tegen kunnen en ik dan liever niet afspreek. Hij is toen zelf met de conclusie gekomen "Okay, dan stop ik" en dat houdt hij nu ook al een week vol. Ik steun hem daar uiteraard in maar heb ook duidelijk gemaakt dat ik mijn gezondheid niet op het spel ga zetten. Het is bij mij namelijk niet alleen afkeer tegen de geur, maar echt mijn longen die aanvoelen alsof ik door een rietje adem en vaak zelfs met het gevolg dat ik flauwval. Hij was er ook meteen duidelijk in dat hij niet weet wat hij zal doen als hij een flinke tegenslag moet verwerken. Tijd zal het leren, of hij het vol kan houden of niet. Het is gelukkig niet zo dat hij puur en alleen voor mij stopt, hij wil het ook zelf en de meesten uit zijn omgeving hebben ook al gezegd dat hij moest stoppen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:37

MorganeR schreef:
Mijn vriend is een paar dagen voor onze eerste date gestopt met roken, omdat ik aangaf dat mijn longen daar echt niet tegen kunnen en ik dan liever niet afspreek. Hij is toen zelf met de conclusie gekomen "Okay, dan stop ik" en dat houdt hij nu ook al een week vol. Ik steun hem daar uiteraard in maar heb ook duidelijk gemaakt dat ik mijn gezondheid niet op het spel ga zetten. Het is bij mij namelijk niet alleen afkeer tegen de geur, maar echt mijn longen die aanvoelen alsof ik door een rietje adem en vaak zelfs met het gevolg dat ik flauwval. Hij was er ook meteen duidelijk in dat hij niet weet wat hij zal doen als hij een flinke tegenslag moet verwerken. Tijd zal het leren, of hij het vol kan houden of niet. Het is gelukkig niet zo dat hij puur en alleen voor mij stopt, hij wil het ook zelf en de meesten uit zijn omgeving hebben ook al gezegd dat hij moest stoppen.

Hij moet niks van mij, hij weet dat ik het fijner zou vinden dat zou iedereen vinden maar heb wel mn keus gemaakt ermee te kunnen leven zolang het inderdaad maar niet in mijn omgeving is (dus als ik erbij sta zegmaar )

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:41

Heb alles gelezen. Tja hoe moet je er mee leren leven. Gewoon niet bij nadenken en vooral geen discussie beginnen. Als hij er klaar voor is om te stoppen hoor je dat wel. En voor die tijd heeft het vrij weinig zin om er over bezig te blijven. Zorgt alleen maar voor meer frustratie in de relatie. Je moet het gewoon los laten.
Dat wat schoonmoeders doet. Lekkere moeder heb je dan als ze zo met je omgaan. Echt te belachelijk voor worden. Laat iemand gewoon in z'n waarde.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:45

Hij moet dus wel wat van jou, in je openingspost zeg je al dat je boos bent geworden omdat je wilde dat hij zou stoppen.
Je noemt dingen als verdrietig, boos, ruzie, in combinatie met het onderwerp roken of het feit dat hij het stiekem deed. Ook heb je toen je de discussie niet kon winnen zn moeder erbij gehaald, die een enorm smerige chanteringstruck heeft gebruikt tegen haar eigen zoon.

Dan kun je wel zeggen dat hij het zelf moet weten, als hij het maar niet stiekem doet, maar met dit soort reacties kan ik me voorstellen dat ie niet graag met dat nieuws thuis komt.
En dan al het feit dat je hier in het topic van gewoon uitleggen, naar capslock 'smoel dicht', naar 't is allemaal okay ik ben relaxed' gaat, in zo'n korte tijd, als je dat thuis ook doet is het natuurlijk enorm afwachten hoe je vandaag gaat reageren, daar kan ook niet iedereen tegen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:48

Als een relatie van een jaar al tien boeken dik is vraag ik me af of jullie wel "ment to be" zijn.
Ik ben bijna 5 jaar samen met mijn inmiddels man en ik kom niet eens aan een schriftje zelfs al zou ik gaan mierenneuken. :+
Als ik jouw reacties hier lees vind ik het niet zo heel gek dat die jongen er niet eerlijk over durft zijn.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:51

:j
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 10-12-15 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:52

:j
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 10-12-15 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:53

Als ik je vriend was had ik tegen je schoonmoeder gezegd: dan laat je je maar niet opereren daaaag.

Je gaat toch niet een operatie weigeren omdat je zoon rookt? Echt waar gaat dat over. Je doet een operatie toch voor jezelf? Bijzondere situatie..

Daarnaast kies je voor iemand die rookt dus leer er dan ook mee leven. Je kan niet voor een ander bepalen of hij stopt met zijn verslaving of niet.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 10-12-15 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:54

Dat heb ik gedaan. Mijn mening blijft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:55

Als k hem was had ik mn peuken lekker gehouden en jou eruit gezet sorry :')
Zoals je hier al leest, chantage werkt niet (ik vind huilen hier om in zijn bijzijn ook chantage)
Je kan nou eenmaal niet altijd je zin krijgen in het leven en zult zijn beslissingen moeten leren respecteren.