Trek die stekker uit mijn wekker...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Trek die stekker uit mijn wekker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:03

Ik zet meerdere wekkers op m'n telefoon.
Als ik bijv om 9u m'n bed uit moet staan ze op 8.30, 8.35, 8.40, 8.45 en 9u.
Daarnaast belt de woonbegeleiding me even wakker als ik daar om vraag, zetten ze gewoon in de agenda: 9.15u Loraine (wakker) bellen.
Telefoon ligt overigens naast m'n bed, leg ik hem een paar m verderop hoor ik hem niet genoeg en slaap er dus gewoon doorheen. :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:04

Gucci_ schreef:
Ik zet mijn wekker nooit, hoef toch nergens heen. Soms wel, maar dan leg ik m'n dikke badjas naast mijn bed, zodat ik die meteen aan kan doen.
Heb het nu al koud vaak, en dan is het nog niet eens winter buiten...
's avonds vroeg op bed gaan helpt bij mij niet, val toch altijd rond 3 uur in slaap de laatste tijd.

nergens heen?

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:09

Mijn wekker staat op de kast, ik moet er dus eerst uit om dat ding uit te zetten. Maakt je gelijk goed wakker!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:18

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:35

RubyRed schreef:
Vroeger kon ik altijd supergoed mijn bed uit komen, laatste tijd niet, maar nu heb ik mijn wekker gewoon 5 meter van mijn bed gezet en moet ik er wel uit om hem uit te zetten. Meestal druk ik dan wel nog op snooze maar na 3 keer mijn bed uit rennen ben ik wel wakker genoeg om mezelf eruit te schoppen.

Ik HAAT de wekker.

Ja, dat heb ik ook een tijdje gedaan.. totdat mijn gedachtegang werd "Wat is dat gepiep? Oh. De wekker. Staat aan de andere kant van de kamer.. dan moet ik mijn bed uit.. ik slaap wel verder door het gepiep heen."

Toen heb ik een tijdje zo'n irritant deuntje gehad dat ik er niet verder door kon slapen. En nu heb ik een Wake-Up Light. Dan word ik wakker met de gedachte "oliebol, het is ochtend" in plaats van "Het is midden in de nacht (want het is donker), waarom gaat mijn wekker af?"

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:09

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:10

Elin_ schreef:
Ess_Ramona schreef:
Nu ik even werk sta ik op als t nog donker is :'). Dat maakt t juist zo erg.
Mijn bed is zo lekker warm en zacht, en daarbuiten is het donker en koud

Dit heb ik ook.. ga ik mijn bed uit, en dan is het zo koud bah dan kruip ik weer in bedje

Tip: leg je kleren naast je bed.. zodat je je zittend op de bedrand met je dekbed om je heen aan kunt kleden.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:54

Opstaan _-:(
Dit is echt het meest moeilijke moment van de dag...
Ik snooze mijn wekker ook, ik lees hier nu dat dat dus echt geen top idee is.
Ga er nu over nadenken om mijn wekker inderdaad aan de andere kant van de kamer te zetten :j
Of die vliegende wekker, die zal ook wel z'n werk doen denk ik zo!

Hier komt ook nog eens bij dat ik mij lichamelijk bagger voel in de ochtend.. (fibromyalgie)
Dit maakt het nog eens extra moeilijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:56

Ik leg mijn kleren ook altijd al naast mijn bed, als ik wakker word doe ik meteen de lamp aan, kleren aan en hup het bed uit. Ik kan er juist niet tegen als ik even blijf liggen, dan wil ik er juist helemaal niet meer uit! Beter om er maar meteen uit te gaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:12

Ik heb mezelf aangeleerd direct uit bed te gaan als de wekker gaat.
Elke werkdag 6 uur, meteen douchen en fris en fruitig!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:06

Ik vind het heer-lijk om voor ik eruit moet, wakker te zijn en op nog even op mijn telefoon te internetten oid. Met als gevolg dat als ik te weinig slaap heb gehad, ik met telefoon in hand weer in slaap val :')

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:34

Oh jullie geven mijn partner ideeën hij mag dit dus niet lezen :+

Ik ben een ramp met opstaan of ik nu om 9 uur of 12 uur na bed ga maakt geen enkel verschil
Ik ben een echt avond mens
Zelfs voor concour ben ik nog te lui om op te staan gewone elk weekeind concours maar ook grotere internationale concoursen
Op vakantie gaan heb altijd de eerste vlucht dus moet dan rond 3u vertrekken thuis
Nou sta pas om kwart voor 3 naast m'n bed terwijl ik helemaal gek ben om op vakantie te gaan het kan niet snel genoeg gaan

Mijn partner heeft beduidend minder slaap nodig en die staat met 4u slaap net zo gemakkelijk op als met 8u slaap
In t weekeind is hij ook gewoon vroeg wakker terwijl ik meestal n gat in de dag slaap

Wekkers zijn z'n grootste aardsrivalen en word dan ook smorgens standaard boos als ik voor de zoveelste x op snooze klik
Ook een wake Up light geprobeerd maakt geen enkel verschil buiten dat m'n partner weer boos is
Dus die gekke vliegende dingen hoef ik echt niet te proberen :n dan is t helemaal hommelus
Gewoon omdat ik t kussen dan op m'n hoofd zou leggen dekens d'r over en door slaap :awave:

Heb n ritme opgebouwd en nog lukt t voor geen meter heb de hoop dan maar op gegeven
En m'n partner tja die moet maar niet zeuren en me met rust laten met m'n wekker
Overigens heb ik totaal geen ochtend humeur en hij vreselijk en dat was al voor ik mn wekkers zovaak liet afgaan :+

Verder is m'n partner heel lief hahaha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:50

Vind je het gek dat ie een ochtendhumeur krijgt? :') :D
Heel veel is toch echt doorzettingsvermogen. Ik HAAT op staan. 12 uur slaap is mij niet genoeg, dan ben ik nog steeds doodmoe; Maar wat moet, dat moet.....

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:50

Ik had vroeger een baantje waarbij ik pas op zn vroegst om 1 uur moest beginnen, heerlijk! Ik hoefde daardoor ook nooit echt op te staan en een wekker te zetten.
Tegenwoordig begin ik al op 6.30.... Ik zit nu wel in een ritme van zo vroeg eruit en dan gaat het vanzelf steeds beter! In het begin had ik er echt wel moeite mee en vroeg ik me echt af hoe ik het voor elkaar moest gaan krijgen.

Dus mijn tip; zorg ervoor dat je elke dag op hetzelfde tijdstip de wekker zet en eruit gaat. Doordat je dan een bepaald ritme krijgt, word het elke ochtend een beetje makkelijker.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:54

Hij heeft al heel z'n leven n ochtend humeur :+

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:23

Pfff, zo bekend dit :')
Ik kan nooit slapen (probeer wel op tijd naar bed te gaan maar val gewoon niet in slaap). En opstaan is drama. Altijd al zo geweest trouwens. Als kind had ik altijd ruzie met m'n ouders omdat ze me uit bed probeerden te krijgen en ik dan boos werd :+
Ik probeer niet te snoozen, dat schijnt het alleen maar erger te maken. Maar dat lukt niet :n Ik moet ook echt twee wekkers zetten anders slaap ik er doorheen. En tegenwoordig zet ik ook nog mijn wekker te vroeg, want ik versliep me altijd. Maar dan denk ik dus oh, ik kan nog wel even blijven liggen. En lig vervolgens een half uur te snoozen.
In de zomer heb ik er inderdaad ook veel minder last van. Zou graag eens een wake up light proberen, maar die dingen zijn zo duur.

Overigens sta ik nooit heel laat op, als ik geen wekker zet ben ik om 8.30 uitgerust wakker. Maar helaas moet ik meestal wel eerder opstaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:32

Zullen we een keer een slaap-meeting houden :D?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:40

Ess_Ramona schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:40

Ik ben best goed in slapen ben eens op zaterdag avond rond 8u na bed gegaan zondag middag opgestaan om te eten en hup weer na bed
En maandag morgen om 6uur nog niet m'n nest uit komen
Dus de meeting moet dan wel van vrijdag tot maandag morgen :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:33

Ess_Ramona schreef:

Alleen als ik al die gekke wekkers op jullie los mag laten en filmen hoe jullie wakker worden. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 08:19

Aardig Iris -O- .

Morgen om 06;00 werken, 05;10 eruit.. Ik slaap dan de hele nacht slecht, want ik kan dan niet zoveel slapen :')

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:04

Iris82 schreef:
Ess_Ramona schreef:

Alleen als ik al die gekke wekkers op jullie los mag laten en filmen hoe jullie wakker worden. :+

Doe je best maar zolang d'r niemand over me heen loop kan ik prima verder slapen na n kussen op m'n hoofd te leggen