buurman zijn wekker..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:55

Inoterry schreef:
Eigenlijk best knap dat er mensen zijn die gewoon weten dat een buurman die ze niet kennen, in een woonsituatie die ze niet kennen wel overlast MOET hebben van de muziek van de TS _/-\o_ . .

Daar zit ik me ook over te verbazen, er wordt een heel 'ding' bijgehaald terwijl niemand weet hoe hij dit ervaart. Met je eigen klacht naar de buurman gaan en het muziek ding erbuiten laten. Het is een man dus gewoon duidelijk zijn zonder omweg. Anders begrijpt hij het nog niet :+

Sammie

Re: buurman zijn wekker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:12

Volgens mij is er niemand die zegt dat de buurman overlast MOET hebben, enkel dat deze kans er wel is.. Plus dat ie het evt. kan horen, maar dat staat niet gelijk aan overlast moeten hebben. Iedereen ervaart overlast op zijn eigen manier.

Overigens snap ik op mijn buurt niet, waarom dit 4 pagina's moet duren.. Er is maar 1 manier om hier vanaf te komen en dat is aankaarten.. Achteraf ga je je afvragen waarom je hier zo mee zat.. :)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:17

Ik zou zeggen geef hem een wekker cadeau die geen irritant geluid geeft ;)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:42

Ik verbaas me erover dat dit topic al 4 pagina's heeft... Get a life, trek je mond open

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:59

Jennyj01 schreef:
Daar is niks knaps aan. Er zijn namelijk heel veel mensen die behoorlijk dicht op hun buren wonen. En van tijd tot tijd gewoon last van hun buren hebben. Gehorigheid is nooit een kant op.

Dat je de buren een keer hoort wil nog niet zeggen dat je er maar meteen last van hebt. Als die buurman zelf vind dat hij geen last heeft van de muziek, wie is een ander dan om voor hem te gaan bepalen dat hij er wel last van moet hebben?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:03

Ts, heb je inmiddels al met je buurman gesproken?

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:20

Op het moment dat jij zelf tot middernacht muziek aan het draaien bent, en hiermee dus ook mensen wakker kan houden, waarvan de wekker wellicht om 6:00 weer gaat, wordt het een beetje lastig. Misschien is dit ook de reden dat je niet gewoon aanbelt bij de buurman en jou 'probleem' uitlegt? Anders tipje: Ze verkopen hele goede oordopjes tegenwoordig :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:40

Gewoon een praatje maken. Zou het niet meteen per brief doen.
Helaas kan ik erover mee praten maar dan anders. Onze buurman praat zo hard dat als hij belt we hem boven onze televisie uit horen. Als zijn zoon thuis is dan is het helemaal feest, die kan alleen maar stampen en schreeuwen. En als hij van huis is jankt zijn hond de hele dag. Meerdere keren aangegeven(mondeling). Totdat ik het zat was, hij luisterd naar je maar doet er niks aan.
Toen een brief geschreven, ook met de vraag dat hij als hij last heeft van ons dat ook mag zeggen. Sinsdien groet hij ons niet meer :') . Al vind ik dat niet zo erg want hij heeft mijn man zelfs eens gevraagd of ik hem niet mocht omdat ik niet groette, nee als ik op de kop in mijn auto hang en hij zijn erf oploopt ga ik niet halsbrekende toeren uithalen om hem te groeten. Ik heb het vaak zat goed geprobeerd,. Dat ik hem niet meer hoef te groeten scheelt alweer (voelde als een verplichting en hij dacht dan meteen dat er weer een sociaal praatje bij hoorde) :D want idd, ik mag de buurman toch al niet (gluurt, maakt ongepaste opmerkingen ). Nu is hij werkeloos dus jankt de hond niet maar dat ging echt door merg en been. Heel zielig. 1 keer de neiging gehad om zijn ramen in te gooien en die hond op te halen, ik kon er niet meer tegen.

Heel verhaal maar het moraal van het verhaal is, als je goed contact hebt, maak het gewoon bespreekbaar.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:58

lifaya schreef:
Wauw dat gedicht is gaaf haha.

Ik vind het heel moeilijk om iemand, ook al kan ik het goed met hem vinden, te confronteren met iets. Ik voel mij dan een zeikerd. Dus heeft niks met volwassen zijn etc te maken, ik heb normaal nooit ergens problemen mee maar gezien ik de afgelopen 2 weken school had( 06:30 opstaan) hakte dit er behoorlijk in elke nacht 2 uur van je slaap missen door die wekker. Ik heb alleen op vrije dagen en dag/avonddiensten hier last van. Met ochtend en nachtdiensten niet omdat ik dan al voor die tijd ben opgestaan. Maar met die diensten is slapen al helemaal een ramp omdat mn bovenburen best luid kunnen zijn en vaak de kleinkinderen over de vloer hebben. Maar dat is gewoon compleet mijn probleem omdat ik niet kan verwachten van andere mensen daar rekening mee te houden. Maar als ik op mijn vrije dagen enzo niet genoeg slaap kan pakken ben ik gewoon een zombie en kan ik niet goed functioneren...xD

Je verwacht het wel van anderen, zij hebben geen last van jou want er is nog nooit iemand komen klagen.....maw wie zegt dat ze geen last hebben? Jij durft er ook niks van te zeggen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:20

Misschien kun je hem aanbieden dat jij hem dagelijks wel om 5.00 uur komt wekken? :)
Mijn wekker gaat 's morgens ook wel een uur, duurt gewoon lang voor ik in het land der levenden ben, wie weet geldt dit voor jouw buurman wel net zo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 13:36

espiga1984 schreef:
Ik verbaas me erover dat dit topic al 4 pagina's heeft... Get a life, trek je mond open

Pardon?

Ik heb mijn buurman nog niet gesproken. Gisteren pas om 23:30 thuis en hij was nu al naar werk. Dus nee ik gok dat het pas morgen of overmorgen word. Heb wel for the time being mijn bed aan de andere kant van slaapkamer gezet, misschien dat dat scheelt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:41

En.. misschien klinkt het wat gek..Maar heb je iets aan de muur hangen? Schilderijtje ofzo.. Dat wil ook nog eens dempen.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:29

lifaya schreef:
espiga1984 schreef:

Pardon?

Ik heb mijn buurman nog niet gesproken. Gisteren pas om 23:30 thuis en hij was nu al naar werk. Dus nee ik gok dat het pas morgen of overmorgen word. Heb wel for the time being mijn bed aan de andere kant van slaapkamer gezet, misschien dat dat scheelt.

Snap überhaupt niet waarom je een topic opent. Ieder mens met gezond verstand weet toch dat de enige oplossing is om erover te praten (wat 80 procent van de antwoorden hier ook zijn), of als je dat niet wil, zelf een oplossing te zoeken tegen het lawaai (zoals door de andere 20 procent aangegeven).

Ik had het helemaal niet over het feit dat je nog niet met je buurman hebt kunnen praten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 16:05

Als je het topic beter leest dan gaat het er niet om wat ik kan doen maar hoe ik het moet brengen ;) lezen is ook een kunst.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:22

Sammie schreef:
En.. misschien klinkt het wat gek..Maar heb je iets aan de muur hangen? Schilderijtje ofzo.. Dat wil ook nog eens dempen.

Wel een idee natuurlijk een wandkleed of een kst tegen de muur,scheelt ook wat aan geluid.
Aan het feit dat zijn wekke rgaat kan je natuurlijk weinig doen.Die heeft de lieve man gewoon nodig.

Maar je zou wel kunnen zeggen ;Buurman ik voel me een zeikerd,maar u vergeet uw wekker wel eens uit te zetten en aangezien het zo gehorig is kan ik dan niet meer slapen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:33

Tuurlijk is het soms lastig om dat soort dingen aan te kaarten of te vragen. Ik vind TS dan ook zeker niet raar dat ze niet meteen naar haar buurman rent om het te vragen.
Gewoon erheen gaan en je probleem uitleggen en kijken of er een oplossing voor gevonden kan worden. Als dat van twee kanten moet komen is dat oké. Kaart hij dan vervolgens het probleem van de muziek aan, dan bedenken jullie daar ook samen een oplossing voor. Dat hij je mobiele nummer krijgt en je een sms'je stuurt als hij het te hard vindt, bijvoorbeeld. Dan hebben jullie allebei meer slaap en dat is natuurlijk fijn!
Als hij jouw muziek geen probleem vindt of het niet aankaart in het gesprek, dan laat je het er lekker bij op dat gebied en dan komt er alleen een oplossing voor het wekker-probleem. Ook dan is er niks mis, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:19

espiga1984 schreef:
Snap überhaupt niet waarom je een topic opent. Ieder mens met gezond verstand weet toch dat de enige oplossing is om erover te praten (wat 80 procent van de antwoorden hier ook zijn), of als je dat niet wil, zelf een oplossing te zoeken tegen het lawaai (zoals door de andere 20 procent aangegeven).

Ik had het helemaal niet over het feit dat je nog niet met je buurman hebt kunnen praten.

Heb je er wel eens over nagedacht dat het voor sommige mensen lastig kan zijn om iets tegen een ander te zeggen?
En ik zeg niet dat dat voor TS zo is maar er bestaan bijv ook gewoon mensen met autisme waardoor ze het moeilijk vinden om te communiceren.
Niet iedereen is hetzelfde en je reacties voegen ook niets toe aan het topic dus het is een beetje zinloos om iemand af te branden terwijl je niet weet waarom het nog niet aangekaart is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:10

Ik ben overigens niet op mn mondje gevallen hoor, maar met buren ben ik wat voorzichtiger omdat ik daar slechte ervaring mee heb. Die kun je beter as krijg te vriend houden zeg maar anders kan het een hel zijn :+ daarom probeer ik dit ook zo tactvol mogelijk te benaderen maar ik ben van mezelf vrij bot dus ik was benieuwd hoe andere mensen het zouden oplossen/benaderen

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:54

lifaya schreef:
Ik ben overigens niet op mn mondje gevallen hoor, maar met buren ben ik wat voorzichtiger omdat ik daar slechte ervaring mee heb. Die kun je beter as krijg te vriend houden zeg maar anders kan het een hel zijn :+ daarom probeer ik dit ook zo tactvol mogelijk te benaderen maar ik ben van mezelf vrij bot dus ik was benieuwd hoe andere mensen het zouden oplossen/benaderen

Ik zou het in een verder casual kletspraatje laten vallen. Je kan ook eerst eens proberen het een beetje met een knipoog te brengen, hem er zo op te wijzen dat die wekker erg lang gaat. Maak er een grapje over ofzo.
Direct zijn kan ook, mits je het maar op een open manier doet. Desnoods zeg je, voel me een een beetje een zeurpiet, neem het niet te zwaar op aub.

Jij kent die man het beste, jij kent jezelf het beste. Vindt een vriendelijke, open manier om het te zeggen. En geef het dan gewoon een kans, dus niet op je strepen gaan staan gelijk, maar een opmerking erover en kijken hoe hij reageert.
Ben je dan bang dat als je erover door zou gaan het naar wordt kan je altijd nog even terug naar de tekentafel om na te denken over een andere manier.

Ik zou niet beginnen over de eigen muziek, als hij daar last van heeft geeft hij dat zelf wel aan. Je hebt immers al aangegeven dat je deur altijd open staat als iemand wat heeft.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:00

Net zoals jij van de buurman verwacht dat hij meldt als hij overlast ervaart, zal dat waarschijnlijk ook voor hem gelden.
Dus gewoon aanbellen en overleggen.
Doe het niet als je niet uitgerust bent o.i.d. :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:07

Geef hem een trilwekker cadeau!!