Rommelend ogend huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Rommelend ogend huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:34

Open kratten kunnen leuk zijn. Moet je wel van stoffen houden.

Ts, een mooi vloerkleed, leuke staande lamp en iets aan de muur.
Je huis oogt dan gelijk gezelliger.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 18:52

Rena100 schreef:
Wat ik zou doen, is de salontafel eruit en twee kleine tafeltjes er voor in de plaats. Een beetje zoals dit:

http://www.wonen.nl/images/1745/bijzet-tafel.jpg

En ik zou de bank tegen de muur aanzetten, je TV op de plek waar nu je eethoek staat, en je eethoek op de plek van de TV.

Zo stond het eerst, maar dat maakte de ruimte zó enorm klein! De woonkamer is vooral lang, en niet zo breed. De huidige opstelling maakt me wat dat betreft een stuk gelukkiger. :)

Inmiddels hangen er dingen aan de muur! Ik ben er helemaal blij mee, de kerstboom en kerstlampjes langs het halve muurtje geven ook zo veel meer warmte :+:

Edit; ik heb inmiddels wel 2 witte LACK-tafeltjes! Misschien zet ik die wel naast elkaar neer als salontafel, matched vast een stuk beter met de rest. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:06

PureSG schreef:
[ [url=m/w7814X.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f2RMxU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn bank is flink doorgezakt, dus dat zal zeker meespelen. :')
De turtle ligt normaal niet op de bank, maar ik heb even gauw een foto gemaakt voor jullie. :+

Eerder stoorde het me compleet niet, maar het heeft me gewoon aan het twijfelen gebracht omdat ik juist zo trots ben op mijn eerst eigen huisje. :D

Mag ik de naam van deze persoon, mijn huisgenoot en ik willen hem met alle macht weren uit ons huis. Als dit rommelig is is het bij ons ground zero. :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:36

ik vind die kratjes juist rommelig en niet mooi :o

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 23:48

Magrathea _O-

Mijn moeder stelde vandaag ook nog voor om te ruilen van salontafel.
Zij hebben een vierkante witte in wat brocante stijl. Twijfels twijfels :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:02

TS, ik heb eindelijk een idee dat voldoet aan de eisen van je oud-schoolgenootje. :)*

Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:57

PureSG schreef:
Rena100 schreef:
Wat ik zou doen, is de salontafel eruit en twee kleine tafeltjes er voor in de plaats. Een beetje zoals dit:

http://www.wonen.nl/images/1745/bijzet-tafel.jpg

En ik zou de bank tegen de muur aanzetten, je TV op de plek waar nu je eethoek staat, en je eethoek op de plek van de TV.

Zo stond het eerst, maar dat maakte de ruimte zó enorm klein! De woonkamer is vooral lang, en niet zo breed. De huidige opstelling maakt me wat dat betreft een stuk gelukkiger. :)

Zo zie je maar, zo veel mensen, zoveel meningen. Ik vind dat juist knusser en gezelliger er uit zien :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:03

Bij ons past ook niets bij elkaar, en dat is expres. Ik voel er niks voor om in een Leen Bakker opstelling te wonen waar alles precies hetzelfde is. Prima als je daar van houdt hoor, maar ik vind dat helemaal niks aan.

Ik vind het zeker niet rommelig op de foto's die je liet zien, wat een grote onzin

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 12:05

Simoonzel schreef:
TS, ik heb eindelijk een idee dat voldoet aan de eisen van je oud-schoolgenootje. :)*

[ Afbeelding ]

_O- De stoel staat niet recht, is vast ook te rommelig! :D

Nee zonder gekheid, ik heb enorm veel gehad aan jullie reacties, meningen en tips.
Heel erg bedankt hiervoor. :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:09

PureSG schreef:
_O- Mijn vrienden en vriend vinden het inderdaad ook compleet niet.
Deze jongen is eerder een bekende dan echt een vriend, we wouden eens samen muziek maken.
Ik voelde me dan ook lichtelijk beledigd door de opmerking :')

Edit: een vloerkleed ben ik inderdaad voor aan het sparen, ik vind het ook zo kaal nu.

Een vloerkleed zou ik nog even over na denken als ik jou was. Je huis lijkt daardoor optisch kleiner, en dat moet je eigenlijk niet willen in een al "klein" huis.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:10

Simoonzel schreef:

[ Afbeelding ]

Dat idee kreeg ik dus ook gelijk. _O-

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar een grote kist (legerkist bijv.) is leuk om neer te zetten voor al je losse dingen. Daar zijn er heel veel van op marktplaats te vinden.

Daarbij moet ik wel zeggen dat als jij het gewoon mooi vindt zo, je ongeacht wat je schoolgenootje zegt niets hoeft te veranderen. Smaken verschillen. Ik vind een beetje rommel juist heel huiselijk!

Edit: ik vind je huis overigens totaal niet rommelig.
Laatst bijgewerkt door ual_95 op 10-12-15 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 12:11

Heb je wellicht gelijk in iirssjjee, maar ik vermoed dat een vloerkleed toch de warmte kan brengen die ik nu een beetje mis. :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:17

PureSG schreef:
Heb je wellicht gelijk in iirssjjee, maar ik vermoed dat een vloerkleed toch de warmte kan brengen die ik nu een beetje mis. :)

Wij hebben er zelf ook eentje hoor :Y). Hele huis is 50m2 dus woonkamer is ook echt niet groot haha. Maar vriend wilde het graag en kreeg het er niet uit. Makelaar had het wel afgeraden en ik moet zeggen dat de kamer nu wel kleiner lijkt met dat vloerkleed erin. Maar het went vanzelf! En het brengt inderdaad ook wel weer iets van warmte. Anders was het ook wel redelijk saai en leeg.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 19:38

Ik heb een nieuwe salontafel! Een witte, in dezelfde stijl als mijn eettafel en tv-meubel. :)
En ja, wat brengt het zo veel meer rust in huis zeg. Bedankt voor alle tips!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 12:35

Afbeelding
Afbeelding

Ik wil toch even showen. :D

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:36

Leuk hoor :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:42

Ik vind dat je een superleuk huisje hebt! Moet nog wel meer gaan leven, maar dat komt vanzelf wel :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:53

Wow dat scheelt best een hoop! Nu je minder verschillende kleuren en materialen gebruikt is het ineens veel meer een geheel. Leuk ook dat roze op die tafel en in de kerstboom +:)+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:54

Hartstikke leuk toch!!! Ik zou met de tijd nog iets leuks aan de muur hangen en inderdaad een leuk vloerkleed. Kwantum heeft vaak leuke, nog enigszins betaalbare, vloerkleden.
Je woont er nog maar 2 maanden. Het heeft even tijd nodig om van je huis een warm huis te maken.
Rommelig vind ik het totaal niet, juist eerder wat aan de kale kant. Met de kussentjes en de schapenvacht is het al gelijk wat aangekleder.
Het heeft gewoon even tijd nodig. Je kan beter even wat sparen en goed nadenken wat je wilt, voor je van alles koopt en naderhand spijt krijgt.

In een huis mag geleefd worden toch, het is geen showroom ..... zeg dat de volgende keer maar tegen die kennis ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:03

Ik hou van ons huis wel zoveel mogelijk een showroom. Lukt alleen niet altijd hahaha

TS ik vind t heel leuk zo!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:09

Ik vind het helemaal niet rommelig! Dan is bij ons een bom ontploft! :')

(Zit die bank nog wel lekker? := )

Leuke huisje!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:18

TS, niks van aantrekken. Het is jouw huisje, en het is goed om ermee bezig te zijn om je plek zo prettig mogelijk te maken voor jezelf- absoluut. Maar laat je niet van de wijs brengen hoor...

Net zoals de meeste mensen die hier reageren moet ik zeggen dat ons huis dan meer een rariteitenkabinet is :-) Ik vind dat prettig, anderen onrustig. Ik krijg hele positieve operkingen, maar ook negatieve. Eerlijk is eerlijk, als er bezoek is aangekondigd ga ik ook eerst als een orkaan erdoorheen. Maar in de basis is je huis gewoon JOUW basis, en als felle kleurtjes bij jou passen... Al leg je iets pimpelpaars neer. Ik kom altijd liever op een eigenzinnige plek, dan een showroom.

Als je het leuk vind om inspiratie op te doen - ik ben helemaal verslaafd aan apartmenttherapy.com. Soort Amerikaanse online VT wonen, met veel binnenkijk fotoshoots. Echt heerljk om rond te kijken :-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:25

Jij voelt je thuis op je eigen plekje en anderen gaat het geen bal aan, ik vind het ook ronduit onbeschoft om commentaar op iemands huis of eigen plekje te leveren. Ik heb een sleutelhanger en als er weer eens iemand klaagt dat het wel wat opgeruimder kan dan duw ik ze die onder de neus: Een rommelig huis is het kenmerk van een genie!!!!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:13

In een rommelig huis wordt geleefd.Ik heb net 3 paar schoenen onder de tafel geschopt :D