Karin schreef:Yunaa schreef:Afgelopen dinsdag zat ik voor school in de trein naar huis, werkelijk heel de trein zat met een gebogen nek te kijken naar... Juist, hun telefoontjeIk keek eens rond en vond het echt raar. Niemand praat meer met elkaar. Iedereen lijkt op dat moment geheel contactgestoord. Dat kan de toekomst toch niet worden?!
Vroeger was idd alles beter.
[ Afbeelding ]
'Vroeger' (oh god, oma vertelt) zat je met je krantje of je boek in de trein. Ik iig wel, en nog steeds. Altijd een boek bij me in de trein, ook handig als je eens ergens wat langer moet wachten (ik verveel me nooit bij vertraging of een gemiste aansluiting).
Ik heb niet zo'n behoefte om met vreemden in gesprek te gaan in een trein, en al helemaal niet vroeg in de ochtend op weg naar mijn werk. Kan me voorstellen dat dat voor meer mensen geldt. Laat ons lekker met dat krantje, dat boek... of die smartphone.
Met vreemde zie ik het probleem ook niet.
Inderdaad of je nu een boek, krant of telefoon hebt.
Maar ik zie het ook vaak bij mensen die bij elkaar in geschelschap zijn. Dus bijvoorbeeld met uit eten en dan zit een hele familie/ vrienden groep te appen en zeggen niks tegen elkaar.
Dat blijf ik toch een raar fenomeen vinden.
Ik keek eens rond en vond het echt raar. Niemand praat meer met elkaar. Iedereen lijkt op dat moment geheel contactgestoord. Dat kan de toekomst toch niet worden?!