Jaarwisseling vieren als single, hoe dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:54

Sammie schreef:
Catnip schreef:
Ja, als hij wil slapen in een vreemd huis en met al het vuurwerk :=

Daar zijn jullie toch zelf bij? Kans bestaat dat ie met vuurwerk even wakker wordt. Gewoon weer terugleggen.. Hij is drie jaar, geen 13!

Ja kijk, dat bedoel ik dus. Ik heb echt helemaal niks met kinderen en geen idee hoe je met zo'n ding omgaat :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:57

Alja schreef:
ik haat oud en nieuw en dit is mijn eerste oud en nieuw als single maar ik ga net als voorgaande jaren lekker om tien uur naar bed :D

Volgend jaar maar een leuk Gelders feestje ?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:07

Catnip schreef:
Sammie schreef:
Catnip schreef:
Ja, als hij wil slapen in een vreemd huis en met al het vuurwerk :=

Daar zijn jullie toch zelf bij? Kans bestaat dat ie met vuurwerk even wakker wordt. Gewoon weer terugleggen.. Hij is drie jaar, geen 13!

Ja kijk, dat bedoel ik dus. Ik heb echt helemaal niks met kinderen en geen idee hoe je met zo'n ding omgaat :+

Heel simpel, 5 minuten voor ie naar bed moet zeg je dat hij over 5 minuutjes naar bed gaat. (kan ie vast wennen aan het idee :') ) Na 5 minuten breng je hem naar bed, leest een verhaaltje voor als dat normaal is en dan zeg je "lekker slapen, als er iets is mag je roepen" en dan loop je weg. :j

Eventueel kan je beloven dat je hem wakker maakt voor het vuurwerk als ie dat wil kijken (en jullie dat goed vinden) Kinderen zijn niet zo moeilijk hoor, als je zelf ook niet moeilijk doet ;)

leeneliefje

Re: Jaarwisseling vieren als single, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:36

Oh ik vind NYE sws al zoooo overrated. Ik vind een gewoon avondje stappen gezelliger dan zo'n groot feest. Ik heb ook elk jaar weer t dilemma. Mag ik van mezelf saai zijn en thuis blijven of sleep ik mezelf naar de stad. M'n vriendinnen zijn ook allemaal in een relatie dus we gaan ook niet met een heel stel naar de stad. Dit jaar komt een goede vriendin met haar vriend naar mij en mijn vriend thuis. Geven we liever geld uit aan een heerlijk stuk lamsrack ipv aan een feest waar ik maar zozo zin in heb. Lekker burgerlijk, volgend jaar wel weer feesten. :')

Je moet lekker doen waar je zin in hebt, het is maar 1 Vd 365 dagen, het heeft ook maar een naam gekregen dat is alles

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:39

Ik ben ook geen feestneus, moet er niet aan denken tussen krampachtig doende mensen te zijn. Ouderen die percee jong willen doen. Brr. Geef mij maar rust, een paar mensen waar je jezelf kunt zijn.

Vind het leuk om spelletjes te doen, vuurwerk te kijken en op tijd pitten. Maar ja in je eentje spelletjes doen is ook niks aan,

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:41

karuna schreef:
. Ouderen die percee jong willen doen. Brr.

Hahaha ja echt! :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:43

Zie dat soms op de dingen die op tv worden uitgezonden. Echt ieks 60 plus en dan hysterisch 20 willen zijn en dan straal bezopen in de camera lopen geilen of zo. Je zou er maar tussen staan. :x

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:45

karuna schreef:
Zie dat soms op de dingen die op tv worden uitgezonden. Echt ieks 60 plus en dan hysterisch 20 willen zijn en dan straal bezopen in de camera lopen geilen of zo. Je zou er maar tussen staan. :x

Daarom ga ik liever lekker een borrel doen als niet iedereen ineens perse moet feesten. Vind het zooo geforceerd allemaal, we moeten nu feesten want het is nye!! Heb ik al geen zin meer ;p

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:46

leeneliefje schreef:
Je moet lekker doen waar je zin in hebt, het is maar 1 Vd 365 dagen, het heeft ook maar een naam gekregen dat is alles

Ja... en nee.

Met het idee van "uiteindelijk is x niets anders dan...", dat men reductionisme noemt, kun je de hele wereld en je hele leven doodpraten. Je paard, je vriendje en je moeder zijn uiteindelijk ook maar een verzameling moleculen en dat jij om ze geeft komt alleen maar door stofjes in je hersenen. Zo werkt het natuurlijk in de praktijk niet. Dingen zijn niet alleen maar wat ze objectief zijn, er zit ook een subjectieve kant aan. Oud en nieuw is een heel belangrijk punt op onze kalender, die wij in dit deel van de wereld gebruiken, en er hangen allerlei tradities aan. Natuurlijk hoef je niet mee te doen, maar veel mensen willen die avond wel iets doen, gewoon omdat dat er voor hen bij hoort.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:51

musiqolog schreef:
leeneliefje schreef:

Ja... en nee.

Met het idee van "uiteindelijk is x niets anders dan...", dat men reductionisme noemt, kun je de hele wereld en je hele leven doodpraten. Je paard, je vriendje en je moeder zijn uiteindelijk ook maar een verzameling moleculen en dat jij om ze geeft komt alleen maar door stofjes in je hersenen. Zo werkt het natuurlijk in de praktijk niet. Dingen zijn niet alleen maar wat ze objectief zijn, er zit ook een subjectieve kant aan. Oud en nieuw is een heel belangrijk punt op onze kalender, die wij in dit deel van de wereld gebruiken, en er hangen allerlei tradities aan. Natuurlijk hoef je niet mee te doen, maar veel mensen willen die avond wel iets doen, gewoon omdat dat er voor hen bij hoort.

Ha wat een leuk stukje ! Interessante beredenering. Nu vind ik zelf wel dat er een verschil zit tussen liefde voor dierbaren en een feestavond :')
Maar wat jij beschrijft vind ik juist het jammere van o&n, het is zo belangrijk gemaakt door 'men' dat het haast sociaal onwenselijk lijkt om t niet te vieren! Juist omdat t zo normaal en belangrijk voor iedereen is. Daarom is t wellicht fijn soms te kunnen relativeren en het te zien hoe het eigenlijk is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:56

BarbaLala schreef:
Nee met familie is geen optie hier.

dat is wel erg jammer als dat niet kan heb je niet meer single personen die je kent. ik heb het bijna een keer alleen moeten vieren maar dat kon ik net voorkomen gelukkig want dat is echt niet leuk. misschien zijn er hier wel bokkers in jouw buurt die ook alleen zitten. Ik kan mij ook topics hierover herinneren

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:57

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:59

leeneliefje schreef:
Maar wat jij beschrijft vind ik juist het jammere van o&n, het is zo belangrijk gemaakt door 'men' dat het haast sociaal onwenselijk lijkt om t niet te vieren! Juist omdat t zo normaal en belangrijk voor iedereen is. Daarom is t wellicht fijn soms te kunnen relativeren en het te zien hoe het eigenlijk is.

Dat vind ik nog eerder voor Kerstmis gelden dan voor Oud en Nieuw. Ik heb een paar jaar ook geen Kerstmis gevierd, omdat ik het een leeg, betekenisloos feest vond. Voordat mijn familie dat enigszins accepteerde heb ik flink moeite moeten doen. (Intussen doe ik, uit eigen keus, weer mee en vorig jaar beviel het me goed.) Oud en Nieuw is vooral een zuipfeest met vrienden, en net zoals een avondje kroeg is het niet moreel verplicht.

Als jij het niet wilt vieren, moet je dat gewoon ruim van tevoren zeggen. Dan hebben je vrienden of je familie de tijd om aan dat idee te wennen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:06

karuna schreef:
Zou wel leuk voor je zijn, alleen geen idee of zoiets op korte termijn als gebruikelijk ia dan de feestdagen doorbrengen met elkaar.

Hier nu een paar maanden, 25 jaar zou afgelopen zaterdag zijn geweest. -O- ben er nog totaal niet aan gewend. Helaas door knie kan ik de camper nog niet lang genoeg rijden. Anders zou ik gewoon weer aftaaien.

Hij is hier alleen, familie zit in verweggistan. Dus geen idee wat hij wil. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:52

Ik heb ouders maar uitgenodigd, mam en pa samen met oud en nieuw geen strak plan dus dan maar met zijn 3en bij mij. Na de jaarwisseling loop ik mee naar hun huis , scheelt 300 meter verderop :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:33

Ik ben doir dit topic juist gaan nadenken ovrr het alleen vieren en het klinkt nog niet eens zo erg...

Ik heb de tv voor mezelf, alle hapjes op de tafel zijn voor mij, geen verplicht hand en drie kussen, vuurwerk kijken en daarna naar bed kunnen wanneer ik wil... dat klinkt eigenlijk best goed.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:54

Anoli schreef:
Ik ben doir dit topic juist gaan nadenken ovrr het alleen vieren en het klinkt nog niet eens zo erg...

Ik heb de tv voor mezelf, alle hapjes op de tafel zijn voor mij, geen verplicht hand en drie kussen, vuurwerk kijken en daarna naar bed kunnen wanneer ik wil... dat klinkt eigenlijk best goed.

Ik was al overtuigd, maar als ik dit zo zwart op wit zie staan ben ik nog overtuigderder :+

Misschien kunnen we tegen die tijd wel een 'alleen thuis' topic maken, ook nog gezellig om af en toe te lezen hoe het andere pyama-bank-gangers vergaat. :Y)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:56

Amaris schreef:
Anoli schreef:

Ik was al overtuigd, maar als ik dit zo zwart op wit zie staan ben ik nog overtuigderder :+

Misschien kunnen we tegen die tijd wel een 'alleen thuis' topic maken, ook nog gezellig om af en toe te lezen hoe het andere pyama-bank-gangers vergaat. :Y)

Ik ben voor! :))

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:56

:)) Dan doe ik ook mee!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:57

waarom hebben zoveel mensen zo'n schattig mijtertje bij hun naam?
(zie onderschrift :') )

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:00

Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 04-12-15 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:00

iets met een schoentje in je onderschrift ;)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:01

Een "alleen-thuis-topic"? Misschien al openen voor de kerst. Er zijn tenslotte ook mensen die dan liever alleen thuisblijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:01

Ik ga lekker alleen m'n eerste oud en nieuw vieren. Ben benieuwd

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:02

purny schreef:
Ik ga lekker alleen m'n eerste oud en nieuw vieren. Ben benieuwd

Je eerste oud en nieuw? Ben jij in 2015 geboren dan? :')