Problemen met een vriend, situatie loopt uit de hand.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:11

cooper schreef:
Hij dwingt me niet, hij gebruikt de situatie, en dat is mijn schuld want ik laat het toe door het over me heen te laten komen .

Hier zit dus een enorme denkfout bij jou. Een goed en betrouwbaar mens zou helemaal niets met zo'n situatie doen. Het is niet normaal dat iemand daar gebruik van maakt, het zegt juist heel veel over hoe fout deze man is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:48

Lieve TS ik ben lichtelijk gechoqueerd in hoe jij zo jezelf naar beneden haalt, wat jij allemaal over jezelf verteld.
Jij bent niet dom! Jij bent ook niet gewoon zomaar wat naïef! Jij bent diep van binnen grondig beschadigd en op zoek naar geliefd te zijn.
Je wilt gehoord worden, jij wilt speciaal zijn en je waardevol voelen.

Ik kan je vertellen dat jij al waardevol bent, dat je een bijzonder en uniek persoon bent. Al geloof jij dat nu niet, je mag het gaan geloven :j .
De liefde die jij zoekt is de liefde van je veilig voelen, kunnen zijn wie jij ten diepste werkelijk bent en je gewaarborgd voelen.
Liefde die opbouwend en bemoedigend is!
Je schrijft het al in je bericht die man is als een soort vader figuur, maar weet je de liefde van een vader is niet zoals deze man zich heeft gedragen.
Want die liefde accepteert grenzen en is ten alle tijde eerlijk! en die man is dat in alle opzichten niet.
Hij legt de schuld bij jou neer maar weet je..... jij bent eigenlijk niet eens instaat om goed te weten wat je doet want in alles wat jij schrijft lees ik onvolwassenheid, jij bent eigenlijk nog een kind :j .
Kinderen zijn afhankelijk. En al ben je een volwassene en heb je zelf ook verantwoordelijkheid, hij is fout bezig! hij manipuleert jou!

Ik ben trots op je dat je een keuze hebt gemaakt om deze man niet meer te gaan zien +:)+ .
Probeer dit ook vol te houden, en als je het moeilijk hebt ga dan naar een vriendin zodat zij jou kan steunen. Desnoods vraag je hier om steun als er niemand is bij wie je terecht kan.
Ga op zoek naar de vrouw die jij ten diepste bent, onderzoek wat jou grenzen zijn en leer hoe je deze mag aangeven. Leer de NEE die jij voelt ook met je lichaam en houding uit te stralen.

Ga er voor! Jij bent het waard!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:49

cooper schreef:
De foto's bestaan, en ik hoop heel erg dat hij die voor zichzelf zal houden.

Het is heel moeilijk om te beseffen dat de persoon die je beste vriend is tezelfdertijd je grootste vijand is geworden. Ik weet dat de grenzen overschreden werden omdat ik dat toeliet, en zoals iemand al zei; als ik er nu niet aan ga werken kom ik gegarandeerd in een soortgelijke situatie met een andere vent, tot die vicieuze cirkel doorbroken is. Mijn vorige relatie was soortgelijk, draaide uiteindelijk ook enkel nog om het pleasen van de ander, en te voorzien in behoeftes ten koste van mezelf in de hoop liefde te krijgen.verdienen. Ik weet ook wel dat het een groot probleem is, maar in het begin zijn wij echt zo'n goeie maatjes geweest, en net daardoor is het zo fout kunnen lopen, omdat grenzen vervaagden. Ik gaf die grens aan, maar uiteindelijk verlegde ik ze elke keer weer een stukje verder om de vriendschap niet te verliezen.
Ik heb hem niet meer gehoord nadat ik vertelde dat ik geen contact meer wilde.
zijn laatste reactie was;
het was niet de bedoeling dat dat terug bij u tercht kwam of om u te kwetsen. als ge daarvoor niks meer met mij te maken wil hebben kan ik daar niks aan doen

(naar aanleiding van de confrontatie over de opmerking van die filet)
Geen ecxuses, maar blijkbaar ook geen inzicht in hoe erg hij me daarmee gekwetst heeft.

Beste vriend?
Maatjes??
Dat waren jullie niet.
Jij hebt iemand betiteld als een beste vriend. Jij noemt een gruwelijke relatie "maatjes".
Dat is anders dan een beste vriend naast je hebben want zo ver ik lees was deze man geen beste vriend waardig.
Ik denk dat jij aan de verkeerde dingen hoge waarde toe kent.

Een echte vriend geeft net zoveel om jou als jij om de ander.
Heeft respect en zorgzaamheid voor je.
Dat zijn de dingen waar het ECHT om draait.
De praktische dingen als grotten bezoeken en films kijken zijn maar bezigheden waarin je lol kunt hebben en zijn niet de grond waarden waaruit een beste vriend bestaat.

Ik vind je enorm dapper dat je zo zelfbewust en open spreekt over wat er met deze gruwelijke man is voorgevallen.
Het komt wel goed met jou. Je hebt zelfs al de stap genomen voor hulp?
Als je je automatismes gaat beseffen én begrijpen kun je goed voor jezelf gaan leren zorgen :)

Hou afstand van deze griezel.
Ga eens van jezelf houden en jezelf beschermen.
Pleas jezelf.
Geen uitleg of waarom willen hebben.
Die krijg je niet. Deze man is gevaarlijk voor je, dit soort types zijn gevaarlijk voor je. Jij kan hier nu nog niet mee om gaan. Deze man zoekt types zoals jou. Maar pech voor hem: jij bent niet langer zo'n type! Jij bent nu bewust! Yes!
Gebruik deze ervaring om te groeien, en uiteindelijk alleen nog maar mooie mensen in je leven toe te laten die de naam "vriend" echt tot hun recht laten komen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:42

|Het feit dat jij blackouts had en hij zegt dat je er gewoon bij was en lachte en praatte doet mij denken dat er misschien iets in de drank heeft gezeten. heb je daar wel eens over nagedacht. op een sneaky wijzen over iemands grenzen gaan is net zo gemeen of gemener. sterkte

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 21:08

OsMo schreef:
Lieve TS ik ben lichtelijk gechoqueerd in hoe jij zo jezelf naar beneden haalt, wat jij allemaal over jezelf verteld.
Jij bent niet dom! Jij bent ook niet gewoon zomaar wat naïef! Jij bent diep van binnen grondig beschadigd en op zoek naar geliefd te zijn.
Je wilt gehoord worden, jij wilt speciaal zijn en je waardevol voelen.

Ik kan je vertellen dat jij al waardevol bent, dat je een bijzonder en uniek persoon bent. Al geloof jij dat nu niet, je mag het gaan geloven :j .
De liefde die jij zoekt is de liefde van je veilig voelen, kunnen zijn wie jij ten diepste werkelijk bent en je gewaarborgd voelen.
Liefde die opbouwend en bemoedigend is!
Je schrijft het al in je bericht die man is als een soort vader figuur, maar weet je de liefde van een vader is niet zoals deze man zich heeft gedragen.
Want die liefde accepteert grenzen en is ten alle tijde eerlijk! en die man is dat in alle opzichten niet.
Hij legt de schuld bij jou neer maar weet je..... jij bent eigenlijk niet eens instaat om goed te weten wat je doet want in alles wat jij schrijft lees ik onvolwassenheid, jij bent eigenlijk nog een kind :j .
Kinderen zijn afhankelijk. En al ben je een volwassene en heb je zelf ook verantwoordelijkheid, hij is fout bezig! hij manipuleert jou!

Ik ben trots op je dat je een keuze hebt gemaakt om deze man niet meer te gaan zien +:)+ .
Probeer dit ook vol te houden, en als je het moeilijk hebt ga dan naar een vriendin zodat zij jou kan steunen. Desnoods vraag je hier om steun als er niemand is bij wie je terecht kan.
Ga op zoek naar de vrouw die jij ten diepste bent, onderzoek wat jou grenzen zijn en leer hoe je deze mag aangeven. Leer de NEE die jij voelt ook met je lichaam en houding uit te stralen.

Ga er voor! Jij bent het waard!

Dankjulliewel voor de steunende reacties!

Toen ik dit las moest ik echt huilen. Damn, wat raakt me dat.
Ik wéét die dingen wel, maar het Voelt zo helemaal niet.
Jarenlang probeer ik een manier te vinden om mezelf liever te zien, ik volg al meer dan tien jaar therapie, maar elke keer als ik denk dat ik sterk genoeg ben kom ik weer in dezelfde situatie terecht. Hoe oplettend ik ook ben, ik herval voor ik er erg in heb.
Het duurt een hele tijd alvoor ik dat kan zien. Ik ben gewend de dingen goed te praten om ervoor te zorgen dat de situatie dragelijk blijft. Ik maakte mezelf in het begin wijs dat ik moest leren om te genieten van mijn lichaam en mannelijke aandacht, en ik probeerde het spiritueel te benaderen.
Maar naarmate dat niet meer werkte, had ik de alcohol nodig om ermee om te kunnen gaan.
Soms vraag ik me af of er iets in mijn drankje zit, andere keren vraag ik me af of het mijn lichaam is dat onbewust voor zelfbescherming zorgt. Ik walg van de beelden die ik me wél herinner. Ik walg van mezelf als ik eraan denk wat ik allemaal gedaan heb, de foto's die er bestaan.
Soms lijkt het alsof er een ander persoon tevoorschijn komt als ik gedronken heb, die kan anticiperen op wat er gaande is, een meer stoere.sterkere dame die geniet van die aandacht. Hoewel ik daar niet van geniet, ontstaat er iets wat die rol wel speelt. Maar , op een bepaald moment gaat het licht uit en ben ik er zelf niet meer bij, en blijkbaar blijft die rol wel gewoon doorgaan.

Het is ook allemaal zo dubbel en verwarrend. Je wilt het niet, maar je wilt het ook wel omdat je denkt dat het moet want je wil geen liefde verliezen.
Diep vanbinnen weet je dan wel dat het fout is, maar je praat het voor jezelf goed omdat je vasthoudt aan de goede momenten. Alles wat er foutloopt is dan ook je eigen schuld, want dan had je maar gewoon weg moeten gaan. Het probleem is dat dat op dat moment niet mogelijk is want de angst om die vriendschap te verliezen houd je tegen.

Ik merk dat ik de behoefte voel om hem uit te leggen waarom ik geen contact meer wil, maar dat ontstaat dan uit het verlangen dat het 'goedgemaakt' word, zodat we toch nog vrienden kunnen zijn. Maar waarschijnlijk is dat onmogelijk omdat ik te graag wil dat hij me nog wel lief/leuk vind, dat ik direct weer in dezelfde situatie zit.

Vanmorgen stuurde hij; Hoe gaat het daar.
Vanavond kreeg ik een bericht; Dat je zo lang zo boos kan zijn voor een prul.
(Hij beseft dus echt niet wat hij gezegd heeft over me volgens mij....)

Ik voel echt een snijdende pijn en verdriet in mijn lichaam.
Soms komt er zo'n intense paniek naar boven dat de tranen gewoon stromen.
Het zal wel nog een lange weg zijn om deze beslissing door te zetten.
Maar ik begin te beseffen dat ik meer waard ben, en het echt niet verdien om zo behandeld te worden.
Ik weet dat diep vanbinnen wel, maar de ervaring/gevoel is er nog niet.

Nogmaals dank voor de steunende reacties.
Het is fijn om eindelijk open en eerlijk te kunnen zijn.

Foaly

Re: Problemen met een vriend, situatie loopt uit de hand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:19

Dus jij hebt aangegeven dat je geen contact meer wilt en hij walst alsnog gewoon over je heen? Meis, je hebt gelijk: hij beseft echt niet hoeveel pijn hij je doet/heeft gedaan, maar volgens mij wil hij dat ook helemaal niet. Hij lijkt totaal geen oog te hebben voor jou, en hij speelt het heel slim: door te doen alsof het belachelijk is dat jij nog steeds boos bent om een 'prul', maakt hij jóu de boeman. Manipulatie ten top.

Ik hoop echt dat je sterk kunt zijn en hem niet meer terug gaat berichten... nog beter zou mss zijn om hem helemaal uit je telefoon te blokkeren. Dan zie je geen berichtjes meer en wordt de verleiding om toch contact te zoeken een stuk kleiner :j

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:23

Is het niet een idee om deze man te blokkeren? Zodat hij je geen berichtjes meer kan sturen op social media, whatsapp, noem het maar, en ook zijn nummer op je telefoon blokkeren zodat hij je niet kan bellen.

Edit: zie hierboven dat dezelfde suggestie wordt gegeven

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 21:28

Foaly schreef:
Dus jij hebt aangegeven dat je geen contact meer wilt en hij walst alsnog gewoon over je heen? Meis, je hebt gelijk: hij beseft echt niet hoeveel pijn hij je doet/heeft gedaan, maar volgens mij wil hij dat ook helemaal niet. Hij lijkt totaal geen oog te hebben voor jou, en hij speelt het heel slim: door te doen alsof het belachelijk is dat jij nog steeds boos bent om een 'prul', maakt hij jóu de boeman. Manipulatie ten top.

Ik hoop echt dat je sterk kunt zijn en hem niet meer terug gaat berichten... nog beter zou mss zijn om hem helemaal uit je telefoon te blokkeren. Dan zie je geen berichtjes meer en wordt de verleiding om toch contact te zoeken een stuk kleiner :j

Ja, hij zei ook iets in de trant van; Het was niet de bedoeling je te kwetsen, of dat je het te weten zou komen, als jij dan zoiets beslist kan ik er ook niks aan doen..

Het voelt dus niet goed, omdat het inderdaad echt lijkt dat ik voor iets 'onozel' het contact wil verbreken, terwijl hij dus mij tot in mijn ziel geraakt heeft door te spotten met mijn littekens.
Blijkbaar beseft hij dat niet.
Dit is alleen niet de enige reden, maar ik heb geen zin om weer te gaan uitleggen dat het voelt alsof hij mijn grenzen niet respecteert en misbruik maakt van de situatie want; 'het is al wel een week geleden, we hebben toch geen sex meer gehad??'

Ik moet hem volledig blokkeren en verwijderen op fb (hij staat nu zo ingesteld dat niets van mij voor hem leesbaar is, maar hij is nog 'vriend') , maar het gekke is dat het voor mij nu nog een beetje te vroeg voelt. Alsof ik de mogelijkheid om bij te draaien open wil laten, want als ik hem echt ga verwijderen moet ik accepteren dat het écht is, en voor nu kan ik nog doen alsof en doet het minder pijn. Dat is gek, ik weet het. Want ik ga hierin doorzetten, maar het voelt zo definitief dan. Alsof ik een goeie vriend laat vallen, terwijl ik eindelijk begin te beseffen dat dat allemaal maar een illusie is.
Als ik hém verwijder ben ik de slechterik. Zo voelt het, alsof ik het niet volgehouden heb, of niet aangekunnen heb om het allemaal te accepteren. Alsof ik hém laat vallen. (maar dat daar alle reden toe is, moet echt nog volledig binnendringen in mijn bewustzijn denk ik, want dat vind ik écht moeilijk te accepteren) Alsof ik de kansen wil openlaten....
Ik zit echt met tegenstrijdige delen in mij, een groot gevecht tussen goed en kwaad, hij of ik...
(maar voor alle duidelijkheid, zelf heeft hij sinds gisterochtend niets meer van me vernomen)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:42

Als jij "nee" hebt gezegt en toch doorgaat is dat verkrachting. Als jij dusdanig dronken bent dat je zelfs niets meer herinnert is dat óók verkrachting. Verkrachting is niet alleen maar als je er tegen vecht of als het maar 1 keer voorkomt. Je hebt wellicht momenten wel goed gevonden maar de momenten dat je nee zei en hij doorginf (en jij het over je heen liet komen) zijn gewoon simpelweg verkrachting.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:08

cooper schreef:

Je geeft hem nog teveel credits. Hij weet namelijk donders goed wat hij doet, daarom heeft hij jou ook uitgekozen. Zulke types hebben een radar voor het vinden van meisjes die niet sterk in hun schoenen staan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:13

TS blokker en verwijder die gozer. iedere x dat hij je een bericht stuurt zal je namelijk weer gekwetst zijn en verdriet voelen.
En stop met drinken. Kennelijk drink je dermate veel dat je geen invloed meer hebt op wat je doet.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 22:17

Kinke schreef:
cooper schreef:

Je geeft hem nog teveel credits. Hij weet namelijk donders goed wat hij doet, daarom heeft hij jou ook uitgekozen. Zulke types hebben een radar voor het vinden van meisjes die niet sterk in hun schoenen staan.

Ik vind dat zo moeilijk om te vatten....Dat iemand werkelijk zo slecht kan zijn.
Maar je hebt gelijk hoor.
Ik heb geen reactie gegeven en hem verwijderd. :)

Goof: Ja, ik heb het nooit aan de hand met andere vrienden, ben me altijd bewust van wat ik doe , hooguit een enkele keer dat de avond ervoor 'vaag' is, maar nooit dat ik een blackout heb.
Maar ik heb me inderdaad voorgenomen om niet meer te drinken en echt alles op alles te zetten om dit deel voor eens en voor altijd op een goeie manier af te sluiten zodat de toekomst er hopelijk beter uit zal zien.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:44

Die black-outs zijn nog wel een ding...
Altijd alleen 1 op 1 met hem ervaren?

Rijp voor aangifte als er bedwelming in het verhaal is.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 01:25

Hannanas schreef:

Ja, het gebeurde ook altijd van de ene moment op de andere, dus we konden een gezellige avond met vrienden gehad hebben, die ik dan gewoon helemaal beleefde, maar waarna ik opeens de weg kwijt ben als ze de deur uit gegaan zijn.
Aangifte doen wil ik niet, ik heb zelf die alcohol gedronken.
Ik heb er een punt achter gezet en ga nu proberen dit allemaal te verwerken en een stabiele basishouding voor mezelf op te bouwen zodat dit nooit meer hoeft te gebeuren.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 01:39

Eerst en vooral: super dat je deze stap gezet hebt en nu volhouden :-)!!!
Het besef is er en het verwerken kan beginnen...
Was dit liefde: nee. Was dit vriendschap: nee... Heeft hij je gebruikt/ misbruikt? JA!
Fantastisch dat je dit beseft en er nu een punt achter gezet hebt... En nu volhouden Ts want dit soort mensen zijn parasieten die je volledig vernietigen als je hen hun gang laat gaan. Veel succes!!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 02:20

Wat een walgelijke vent is deze man zeg.

ik hoop dat je ooit in de verdere toekomst een man leert kennen, die je neemt, zoals jij bent.

maar die je vooral in waarde laat en helpt met je zwakke plekken ( zowel lichaamlijk als geestelijk)
die mannen zijn zeldzaam, maar ze bestaan wel. :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 03:09

Goed dat je voor jezelf kiest Ts! Je bent zoveel meer waard, echt.
Wees wat liever voor jezelf en bescherm hem wat minder.
Deze man is een manipulatieve misbruiker en zoals ik uit je verhaal begrijp ben jij niet het enige slachtoffer.
Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om aangifte te doen.
Weet dat je ook een (anonieme) melding kunt doen! Er zal dan niet direct tot strafrechtelijke vervolging over worden gegaan maar de politie is dan wel op de hoogte.
Je kunt ze ook dit topic laten lezen als je praten moeilijk vindt.
Denk je ook niet dat deze man gestopt moet worden met het misbruiken en fotograferen van kwetsbare en goedgelovige vrouwen?
Misschien wil dat andere gedupeerde meisje wel helpen..
Denk er eens over na.
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:54

cooper schreef:
Hannanas schreef:

Ja, het gebeurde ook altijd van de ene moment op de andere, dus we konden een gezellige avond met vrienden gehad hebben, die ik dan gewoon helemaal beleefde, maar waarna ik opeens de weg kwijt ben als ze de deur uit gegaan zijn.
Aangifte doen wil ik niet, ik heb zelf die alcohol gedronken.
Ik heb er een punt achter gezet en ga nu proberen dit allemaal te verwerken en een stabiele basishouding voor mezelf op te bouwen zodat dit nooit meer hoeft te gebeuren.

Ja jij hebt zelf die alcohol gedronken, maar als jij gedrogeerd bent, is HIJ diegene die fout zit.
Net zoals mensen zeggen die beroofd zijn, 'had ik maar niet in die straat moeten lopen'. Niet goedpraten lieverd, ook dit niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:38

Probleem is wel dat TS niet kan bewijzen of ze gedrogeerd is, als ze dat uberhaupt al was.
Dan is het zijn woord tegen het hare..

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:45

Je kan wel.aangifte doen voor jet overschrijden van je grenzen.. Als de andere meiden die foto's van zich hebben laten maken dat ook doen ontstaat er vanzelf een dossier!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 08:55

Eigenlijk wil ik me daar niet mee bezighouden , het is al moeilijk genoeg om weg te gaan. Daarbij heb ik inderdaad geen echte bewijzen. Voor het zelfde geld zorgt mijn onderbewustzijn voor die blackouts. Had ik maar niet mee moeten drinken. Daarbij ben je normaal wel oud en wijs genoeg op 26 jaar. Maargoed dat geld voor hem ook wel.
hoe dan ook zijn broer is politieman dus dat gaat niet werken. Hij is doodziek dus de kans dat hij een nieuw meisje tegenkomt is niet zoo groot. Maar ik ga het via via wel in de gaten houden. Moest er iemand zijn kan ik altijd contact zoeken om te kijken of ze ook problemen ondervindt en misschien kunnen we dan stappen ondernemen. Voor nu is het voor mij voldoende dat hij uit mijn leven is en ik kan gaan werken aan mijn zelfvertrouwen. Nogmaals dank. Hoe pijnlijk ook ik ben blij eindelijk weer wat licht te zien en ook al doet het pijn. Ik ben blij dat ik nu naar mezelf luister en nooit meer bij hem over grenzen hoef te gaan. Het zal nog wel moeilijk worden maar de stap is gezet dus nu doorgaan en volhouden.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:09

cooper schreef:
Eigenlijk wil ik me daar niet mee bezighouden , het is al moeilijk genoeg om weg te gaan. Daarbij heb ik inderdaad geen echte bewijzen. Voor het zelfde geld zorgt mijn onderbewustzijn voor die blackouts. Had ik maar niet mee moeten drinken. Daarbij ben je normaal wel oud en wijs genoeg op 26 jaar. Maargoed dat geld voor hem ook wel.
hoe dan ook zijn broer is politieman dus dat gaat niet werken. Hij is doodziek dus de kans dat hij een nieuw meisje tegenkomt is niet zoo groot. Maar ik ga het via via wel in de gaten houden. Moest er iemand zijn kan ik altijd contact zoeken om te kijken of ze ook problemen ondervindt en misschien kunnen we dan stappen ondernemen. Voor nu is het voor mij voldoende dat hij uit mijn leven is en ik kan gaan werken aan mijn zelfvertrouwen. Nogmaals dank. Hoe pijnlijk ook ik ben blij eindelijk weer wat licht te zien en ook al doet het pijn. Ik ben blij dat ik nu naar mezelf luister en nooit meer bij hem over grenzen hoef te gaan. Het zal nog wel moeilijk worden maar de stap is gezet dus nu doorgaan en volhouden.

Stel hij heeft op moment toch wat in je drankje gedaan kun je wel een drugs/ speeksel test laten uitvoeren. Je kunt drugs over een langere periode laten testen doormiddel van een haartest. Omdat je er niks van weet zou je dit wel nog kunnen laten doen bij een huisarts. (Misschien voor jezelf dan enige zekerheid of de black-out bij jou ligt of door eventueel drugs)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:54

TS: heb je nooit iets raars geproefd voor je black-out? Met name een zoutige smaak aan je drankje?

Verschrikkelijk dat je dit hebt moeten meemaken hoor. Maar als er al zoveel meer geweest zijn is het misschien handig met deze meiden eens te praten of zij dezelfde black-outs kregen.

Neem jezelf niks kwalijk, deze man is gewoon een viespeuk en iemand die super goed kan manipuleren.
Dat zijn broer bij de politie zit zegt niks. En hoeveel bewijs heb je dat hij daadwerkelijk zo ziek is?

Zorg dat je die foto's terug krijgt, al gok ik dat hij die vast wel ergens bewaard.

Edit: weet je misschien of hij slaapmedicatie in huis heeft of gebruikt? Ik weet van een soort dat die dezelfde klachten geeft als wat jij opnoemt. Black-out, flarden kunnen herinneren etc.
Laatst bijgewerkt door Sunrise19 op 03-12-15 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:09

Heel veel sterkte ...je doet het nu super goed... Je hebt hem verwijderd en je gaat aan jezelf werken.
Heb je al met een hulpverlener hierover gesproken?

Een aantal hebben het hierover drogeren... maar het kan ook dat haar lichaam/hersenen het zelf hebben geblokt omdat ze in overlevingsstand ging en dat de situatie zoveel stress opleverde dat ze er geen herrindering aan heeft omdat ze gewoon niet kan beseffen wat er gebeurt is. Het menselijk lichaam heeft daar allemaal 'trucjes' voor. Maar aan de TS wel raadzaam om dit te bespreken en misschien iets van EMDR te volgen op een later tijdstip zodat je het ook daadwerkelijk verwerkt.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 03-12-15 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:18

Wat een afschuwelijk verhaal en wat een vreselijk nare vent. Krijg er de kriebels van, kan me niet voorstellen hoe onzeker en gebroken jij je moet voelen.. Heel naar hoe hij zo op jouw persoon heeft gespeeld, uit al jouw berichten lees ik toch een bepaalde loyaliteit naar hem toe. Je neemt de schuld op je terwijl je weet dat dit echt niet terecht is.. Hij heeft ontzettend misbruik gemaakt van jouw goedheid, afhankelijkheid en jouw behoefte aan veiligheid, bevestiging en nabijheid. Meid, ik hoop echt dat je weet dat dit geen normale, gezonde verhoudingen zijn. Kies alsjeblieft voor jezelf, je hoeft je niet te verantwoorden naar hem toe waarom je het contact hebt verbroken. Je hoeft die vent echt niets uit te leggen. En laat je daarbij alsjeblieft niet onder druk zetten om toch te reageren als hij op één of andere manier toch weer contact met je opneemt.

Wat betreft aangifte doen, dat is is wat je zelf moet beslissen, echter kan ik je adviseren in ieder geval wel een melding te doen of het gesprek aan te gaan met een zedenrechercheur van de politie. Wie weet wat daar allemaal nog meer in die 'studio' heeft plaatsgevonden met andere, misschien wel minderjarige, meiden.

Ik wens je heel veel sterkte, wijsheid en kracht toe. Blijf bij jezelf en neem jezelf niets kwalijk, dit is jou overkomen en je hebt er niet bewust voor gekozen. :(:)

Tip van EMDR is ook een erg goede, maar daar moet je wel echt aan toe zijn. Het is wel iets waar je informatie over op kan zoeken. Je kan het natuurlijk ook voorleggen aan je therapeut.