Hoe op jezelf wonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Hoe op jezelf wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:30

Wat ik me vooral afvraag is: Als je migraine aanvallen om 3 uur 's middags beginnen, waarom denk je dan dat het verstandig is om een avondopleiding te volgen? Zou juist denken dat je voor 3 uur zoveel mogelijk gedaan wil hebben..

TS, ik denk niet dat het reëel is om én je paard aan te houden én op jezelf te gaan wonen én te gaan studeren. Je hebt een opleiding afgerond toch? Kan je dan niet beter 'gewoon' gaan werken zoveel als je zelf aankunt & daar je woning+paard van financiëren? Dat is met minimum loon al een hele klus kan ik je vertellen :(:) Als je fysiek niet in staat bent om fulltime te werken zou ik het jezelf niet aan doen om naast werk ook nog te gaan studeren en je eigen leven op gaan bouwen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:38

Ik denk dat doubtless een heel goed punt heeft. Bovendien is het misschien verstandiger om nu eerst je leven wat meer op orde te krijgen. Wellicht doet dat ook een hoop voor je migraine.

Bovendien, als je nu niet direct doorgaat met studeren betekend niet dat het nooit meer kan. Je kan het makkelijk een jaar of 2 uitstellen. Je bent overigens nooit te oud om te leren. Ik denk alleen dat het op deze manier weinig kans van slagen heeft dus je moet voor jezelf bedenken wat op dit moment belangrijker is voor je. :)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 11:27

Nirvana_ bedankt voor jouw berekening.
Ik zal zelf ook een lijst maken maar het word wel lastig ja.

Ik vind sommige erg apart reageren maar ok dat had ik kunnen verwachten.

Nogmaals ik vraag tips en geen commentaar

Doubtless de aanvallen beginnen rond 3 als ik de hele dag op school heb gezeten, zoals ik al zei nu heb ik een half jaar geen school en zo goed als geen aanvallen meer.

_Nelleke_ denk wel dat je gelijk hebt ja

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:30

Maar zou je dan wel weer beginnen met een opleiding als je iedere keer aanvallen krijgt? Het lijkt mij dat die aanvallen een teken zijn dat je genoeg hebt gedaan.
Al blijf ik het raar vinden dat iemand standaard om dat tijdstip een aanval krijgt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:36

Oei dit is heel lastig maar omdat de migraine jou zo belememrd om te werken en te studeren dan zou je daarvoor misschien een uitkering kunnen krijgen omdat je voor het uwv deels zal worden afgekeurd.

Daarnaast vind ik het van de zotte als jij een uitkering wil aanvragen maar niet bereid bent om je paard weg te doen want hoe dan ook het is wel een luxe!
Mensen in de bijstand zijn vaak blij dat ze uberhaupt rondkomen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:44

Ik denk dat als je stopt met studeren en uit huis gaat er grote kans is dat je dan ineens wel meer kan werken. Zeker als je dan een baan hebt die je leuk vind.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:49

Is een bbl opleiding niet een optie voor jou dan? Vaak kan dat met 20-24 uur werken al.
Je migraine op school is dat ooit onderzocht? Het kan nl ook aan te weinig frisse lucht of een verkeerd eetpatroon liggen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:59

Misschien een rare vraag, maar heb je je ogen weleens laten opmeten?
Je schrijft dat je na een bepaalde tijd op school een migraine aanval krijgt. Je hebt dan de hele dag zitten opletten en turen. Wie weet kunnen je ogen dat niet aan waardoor je juist hoofdpijn krijgt?

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 12:01

Ogen zijn idd getest toen maar waren perfect.
Ik heb veel onderzoeken gehad toen, ook verschillende therapieen.
Van medicijnen tot magneetarmbanden enz geprobeerd.
Bbl kan ik nog naar kijken

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:05

Is daarbij ook gekeken naar je prisma?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:10

Denk dat het wijs is dat je de voors en tegens voor jezelf op een rijtje zet.

Dus wat verdien je nu en hoeveel uur moet je werken als je:
thuis blijft wonen
bij je vriend in trekt
een kamer gaat huren
een huis gaat huren

Uitgaande van dus zelfstandig kunnen wonen en leven zonder financieel afhankelijk te zijn van anderen (partner/ouders/uitkering).

Als je die kosten duidelijk hebt weet je wat er mogelijk is. Als meer werken geen optie is maar je van je huidige loon wel op jezelf kan wonen zal je afwegingen moeten maken.

Zoals nu de situatie is zal en op jezelf wonen, en een opleiding, en een paard geen optie zijn. Wat heeft prio en hoe kun je dat vervullen.

Kan je niet opschalen qua uren in het werk wat je nu doet om te kijken of je meer vol kan houden.
Wat Nelleke aangeeft kwam ook in mij op, als je een baan hebt waarin je goed op je plek zit en een rustpunt thuis zal je misschien wel meer kunnen werken zonder klachten.
Zo te lezen komt de migraine van stress en drukte.

Je hebt een opleiding, kan je hiermee aan het werk?
Zo ja dan zou ik dat eerst doen en dan misschien werk gerelateerde cursussen er bij gaan doen om hogerop te komen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:43

shilady schreef:
Als ts kan aantonen dat zij gezondheids problemen heeft gehad wel ;)

Dat WAS zo ja, tegenwoordig is het allemaal niet meer zo makkelijk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:11

loversyl schreef:
Het trouwens ook niet dat ik bij de bijstand wil ofzo.
Ik wil gewoon mn opleiding kunnen volgen en betalen.

Migraine heb ik al veel dingen voor gedaan, ben ook bij verschillende artsen in behandeling geweest.

Sorry hoor, maar je wilt en studeren, en een eigen woning en een paard houden en het liefste wil je dat andere mensen dit voor je betalen, door middel van een bijstandsuitkering? Ik snap dat echt niet. Je kan nog zoveel willen, maar als je het niet kunt betalen, tja, dan houdt het op. Als je op jezelf wil wonen, moet je keuzes maken. ;)

Je hebt een mbo 4 opleiding afgerond. Ik zou gewoon lekker gaan werken en daarvan een huisje huren. Deeltijdstudies kun je altijd nog gaan doen.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:51

purny schreef:
loversyl schreef:
eilleen333 bedankt voor jouw verhaal.
Welke therapie heb je gehad?
Ik vind dit zeker interessant.
Ik krijg het vanaf een uur of 3, bij die vorige opleiding had ik het dus zo geregeld dat ik om 2 uur naar huis mocht om de aanval voor te zijn of in ieder geval thuis te zijn en niet nog eens te hoeven reizen.
Ikzelf vond dit ook heel vervelend.
De opleiding daarna ben ik dus gestopt hierom vandaar dat ik een avondopleiding wilde gaan volgen omdat je dan minder uren draait.

Hoe kan je nou standaard elke dag een migraineaanval krijgen vanaf een bepaald tijdstip? Misschien snap ik het niet hoor

Omdat ze standaard elke dag de zelfde fout maakt in haar leefstijl waardoor migraine opgewekt word.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:29

Brainless schreef:
_Nelleke_ schreef:
Awwijk24, het lijkt me hier niet de juiste plaats voor een discussie over een uitkering en een paard. Hierover is al een discussietopic. Gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen.

Ik vind niet dat we iemand die net komt kijken hoeven te stimuleren om een uitkering te nemen. Er kan best gewerkt worden, ook als je hoofdpijn hebt. Ieder huisje heeft z'n kruisje. En voor elk probleem is een oplossing met een beetje creativiteit. :)

Nou ik kan je vertellen, als ik migraine heb en mijn medicijnen slaan niet aan (of als ik ze te laat/niet neem).
Dan lig ik de hele dag (soms tot 3 dagen) plat.
Kan je vertellen; dan kun je geeneens voor jezelf zorgen, laat staan gaan werken.

Ik kan als de aanval begint na enkele minuten vrijwel niets meer zien, dus dat werkt een beetje lastig.
Migraine is zo geen hoofdpijn....

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:42

_Nelleke_ schreef:
Ik vind niet dat we iemand die net komt kijken hoeven te stimuleren om een uitkering te nemen. Er kan best gewerkt worden, ook als je hoofdpijn hebt. Ieder huisje heeft z'n kruisje. En voor elk probleem is een oplossing met een beetje creativiteit. :)

Migraine moet je niet verwarren met hoofdpijn dat is een foute aanname waar veel migraine patiënten tegen aanlopen.

Wat overigens niet wil zeggen dat je totaal niet meer kan functioneren en je niet kritisch hoeft te kijken naar je eet/drink/leef patroon

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:58

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:04

Tis lastig hoor op jezelf wonen.
Ik woon nu een maand op mezelf. Ik krijg uitwonende stufi plus een lening en zorg en huurtoeslag. Daarnaast werk ik zoveel mogelijk.
Ik verdien dan zo'n 1200 per maand en kan hier net van rondkomen. Ik volg dus ook nog een opleiding die me voor het gemak even 100 per maand kost.

Ik moest, op mezelf wonen. Maar makkelijk is het niet. Kan iedere keer net wel/ net niet rondkomen.
Je bent de hele dag druk, of ik zit op school, of ben aan het werk. Als ik savonds dan thuiskom moet ik de afwas nog doen. En in het weekend werk ik ook.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 15:38

Allemaal bedankt voor de tips. Ik heb genoeg info om aan de slag te gaan.
Er hoeft dus niet meer verder op gereageerd te worden