Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:53

Ook jij had moeten anticiperen op de toegenomen drukte bij de bedrijven door de feestdagen. ;)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:37

Heb ik ook gedaan. Ik heb dadelijk alles ruim op tijd in huis :j
Ik vind het allen opvallend, dat een artikel eerst niet geleverd kan worden, vervolgens al naar mij onderweg blijkt te zijn en er dan gezegd wordt, dat ikzelf degene was die de bestelling wilde annuleren ;)
Laatst bijgewerkt door Klijntje op 30-11-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:43

Ts ik vind je onderschrift wel heel bijzonder bij dit topic.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 30-11-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:45

Damned schreef:
Ik bestel regelmatig bij bol.com (is mijn lievelings bestelsite :D ) en elk pakketje is steeds op tijd geleverd, en ik woon dan nog wel in belgië :Y)
Je kan toch gewoon via pakket traceren bekijken waar het zit?

Idem. Laat de pakketjes altijd op mijn werk leveren.
Hier worden ze aangeleverd door PostNL.
Als ik in de avond voor 23u bestel, heb ik het de volgende ochtend om half 9 op kantoor.
Dat noem ik pas service! Kan ik mijn auto niet voor nemen.

Ook heel erg vriendelijke klantendienst die mij al een paar keer heel goed hebben verder geholpen.

Hier geen klagen over bol.com.

Heb je al met de klantendienst gebeld?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:48

Ik had vorige week vrijdag avond wat besteld en half 2 op zaterdag binnen. Ik heb bijna nooit problemen met bol.com. Ze hadden wel eens iets niet opgestuurd en mij toch willen laten betalen. Heb met ze gebeld en was inorde.

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:51

Een paar jaar geleden had ik een digitale camera gekocht via bol.com voor mijn verjaardag.
Ding kwam maar niet binnen dus ik maar een keer gebeld.
Zeiden ze dat die kwijt was geraakt en dat ze de bestelling zouden annuleren.
Als ik de camera nog wou dan moest ik opnieuw bestellen. Nog geen uur later *dingdong* daar was de camera. Nooit een rekening gehad.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:52

Ik bestel ook graag bij bol.com, nog nooit problemen mee gehad.
Vorige week kreeg ik zelfs een mailtje dat mijn pakketje vertraging had en dat ik daarom een cadeaubon kreeg.
Het pakketje werd toch nog diezelfde dag bezorgd, dus mij zal je niet horen klagen over bol.com!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:59

Gillbo schreef:
Ts ik vind je onderschrift wel heel bijzonder bij dit topic.

Scherp! _/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:14

Ik bestel ook regelmatig bij bol.com en nooit problemen gehad. Waren de boeken wel meteen leverbaar?
however; wat moet het leven prachtig zijn als je je hier zo druk om kan maken dat je er een topic van moet maken. Wilde je de boeken meteen, was dan op de fiets, in de auto, bus of trein gestapt en was ze in de winkel gaan kopen.
Bol.com

Verder:
Citaat:
Vandaag besteld,
morgen in huis

Bestel je op werkdagen voor 23:00 uur, dan geldt voor het grootste deel van ons assortiment dat je artikel de volgende dag al wordt geleverd.

Wij doen ons uiterste best om elke bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Wij zijn voor een deel wel afhankelijk van externe partijen, waardoor de levering in een enkel geval vertraagd kan zijn.

Bij een aantal producten en in een aantal postcodegebieden leveren we ook ’s avonds. Of dit voor jouw bestelling mogelijk is, zie je bij het bestellen.

En nee, dat staat niet in kleine lettertjes. http://www.bol.com/nl/m/service/over-bol-com/index.html
Dus bol.com valt weinig te verwijten gezien ze op voorhand mededelen dat het kan gebeuren dat het niet lukt. Wat jij daar van vindt dat maakt verder weinig uit.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:19

Ayasha schreef:
Ik bestel ook regelmatig bij bol.com en nooit problemen gehad. Waren de boeken wel meteen leverbaar?
however; wat moet het leven prachtig zijn als je je hier zo druk om kan maken dat je er een topic van moet maken.

Ik vind het soms heerlijk om op de facebookpagina van bol.com en wehkamp alle klachten te lezen. Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:48

Jolien87 schreef:
Ayasha schreef:
however; wat moet het leven prachtig zijn als je je hier zo druk om kan maken dat je er een topic van moet maken.

Ik vind het soms heerlijk om op de facebookpagina van bol.com en wehkamp alle klachten te lezen. Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken.

Dat heb ik ook wel eens. Ja ze beloven het maar de periode bezorgen is ook heel druk dus ook niet gek als je X moet wachten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:04

Kimmm_1 schreef:
Een paar jaar geleden had ik een digitale camera gekocht via bol.com voor mijn verjaardag.
Ding kwam maar niet binnen dus ik maar een keer gebeld.
Zeiden ze dat die kwijt was geraakt en dat ze de bestelling zouden annuleren.
Als ik de camera nog wou dan moest ik opnieuw bestellen. Nog geen uur later *dingdong* daar was de camera. Nooit een rekening gehad.

En uiteraard netjes gebeld en betaald neem ik aan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:10

Heb je de boeken inmiddels wel ontvangen ts?
Ik vind dat je gelijk hebt hoor, beloofd is beloofd. Gaat er niet om of je ze nodig bent of wat dan ook, princiepekwestie.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:14

anneliesdj schreef:
Ik vind dat je gelijk hebt hoor, beloofd is beloofd. Gaat er niet om of je ze nodig bent of wat dan ook, princiepekwestie.

maar er staat duidelijk zoals hierboven gequote staat dat het niet altijd lukt..........

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:27

Ik vindt het al een hele prestatie dat bol.comzo snel kan verzenden en als het eens niet lukt, zeker nu met de sinterklaas en kerst dan vindt ik dat er niet gelijk gezeurd moet worden. En dat bedoel ik niet gelijk naar TS maar gewoon in het algemeen. Want je hebt niet alleen met bol.com te maken maar ook met postnl.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:38

Ik zie nu echt een stampvoetend klein kind voor me: "je hebt het beloooooohoooofd" :=

Ik heb nooit problemen met bol. Volgens mij is het 1x een dag later gekomen dan "beloofd", maar ik had meteen een verzendbevestiging met een track. Alleen PostNL heeft er een dag langer over gedaan ivm feestdagen. Tja, dan had ik het moeten bestellen bij bijv. een Bruna/Selexyz (die nu anders heet, Polare of Libris ofzo) en het gewoon moeten ophalen in de winkel. Daar kan je over het algemeen net zo veel bestellen als bij Bol.

Zelfs op de productpagina van Bol staat onder de leverdatum/tijd meteen een ballonnetje dat het een streven is, maar dat het soms vertraagd kan zijn. Het zijn dus geen onvindbare kleine lettertjes. Er staat ook nergens dat het een belofte is. Dat is eigen interpretatie.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:39

Nou mijn op zaterdag bestelde dvd (brievenbuspost) is keurig vandaag aangekomen, precies zoals vermeld was.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:51

Gillbo schreef:
anneliesdj schreef:

maar er staat duidelijk zoals hierboven gequote staat dat het niet altijd lukt..........

Als ik ts goed begrijp stond dat er dus niet bij ondanks dat ze het dubbel gecheckt heeft.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:58

anneliesdj schreef:
Gillbo schreef:

Als ik ts goed begrijp stond dat er dus niet bij ondanks dat ze het dubbel gecheckt heeft.

Het staat sowieso in de voorwaarden die je als akkoord moet aanvinken om te kunnen bestellen ;)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 21:01

anneliesdj schreef:

Nee, ook vandaag (dinsdag) niet bij de post. Geprobeerd om via de chat contact te krijgen met de klantenservice maar het valt niet mee om een echt persoon te pakken te krijgen.
Als de boeken er morgen nog niet zijn dan ga ik maar bellen of zo.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:05

Dan is het wat later als je het maar krijgt, tenzij je het echt nodig hebt dan is het vervelend!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:10

Silvia schreef:
anneliesdj schreef:

Nee, ook vandaag (dinsdag) niet bij de post. Geprobeerd om via de chat contact te krijgen met de klantenservice maar het valt niet mee om een echt persoon te pakken te krijgen.
Als de boeken er morgen nog niet zijn dan ga ik maar bellen of zo.

Gewoon direct bellen, een beller is altijd sneller :)
Ik had een zondagavond besteld pakket (nieuwe camera) maandagmiddag al binnen. Ook hier heeft Post NL een steek laten vallen, een doos met een kostbare camera wel te verstaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:25

Je kan bol.com ook in de avond bellen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:42

Er zijn van 07:00 tot 23:00 mensen op call iedere dag.
Het is wel druk momenteel omdat alle ouders bezorgd opbellen of de bestelling op tijd geleverd wordt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:41

Zaterdag bestelt en vandaag in de bus.