Lesbisch, maar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:39

Suliko schreef:
Zelf ben ik... tja, wie zegt het. Op het moment voel ik mij hetero, ik voel me ook absoluut aangetrokken tot vrouwen maar ik zie mezelf er (nog) niet écht verliefd op worden. Wel durf ik te wedden dat er zeker meer dan 1 vrouwen op de wereld rondlopen waar ik absoluut verliefd op kan worden.

Precies wat ik ook heb.. Ik zeg altijd maar dat ik verliefd wordt op een persoon en niet op het geslacht :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:56

davinci2412 schreef:
Suliko schreef:
Zelf ben ik... tja, wie zegt het. Op het moment voel ik mij hetero, ik voel me ook absoluut aangetrokken tot vrouwen maar ik zie mezelf er (nog) niet écht verliefd op worden. Wel durf ik te wedden dat er zeker meer dan 1 vrouwen op de wereld rondlopen waar ik absoluut verliefd op kan worden.

Precies wat ik ook heb.. Ik zeg altijd maar dat ik verliefd wordt op een persoon en niet op het geslacht :)

Exact! En nu ben ik gelukkig met een vriend. :D
Die het trouwens heel goed begrijpt, sterker nog, hij denkt er hetzelfde over. Nu voelt hij zich wel duidelijk meer aangetrokken tot vrouwen dan tot mannen, maar zelfs hij durft niet te ontkennen dat er een man is waar hij verliefd op zou kunnen worden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:25

Voor de mensen die de vraag krijgen wie het 'mannetje' (of vrouwtje) is:

Afbeelding

Ben verder zelf hetero, en heb ooit een relatie gehad met een semi-transgender (hij wou er zelf geen naam aan geven, maar hij had zowel torenhoge hakken als een baard :+ ). Daardoor ben ik wel een stuk meer open-minded geworden en bij sommige vragen in dit topic vraag ik me echt af waar die mensen hun fatsoen zit... Ik hoef niets, maar dan ook het liefst echt niets van het sexleven van mn vrienden te weten. Zolang zij maar plezier hebben toch?

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 20:44

Mijn internet lag er geruime tijd uit, maar ik ben terug! *\o/*

Zunzuncito schreef:
Jij hebt al problemen met lesbisch zijn.... Ik viel stijl achterover toen mijn homoseksuele vrienden zeiden dat ze biseksuele mensen niet vertrouwden wat betreft hun voorkeur. Ze zeiden:"Je bent of dít of dát. Je kan niet allebei zijn."

Ik denk dat dit eerder ervaringsgericht is.. Ikzelf heb 2 relaties gehad met biseksuelen, zowel mijn eerste vriendje als mijn eerste vriendin, en beiden hebben bewezen net waarom ze niet te vertrouwen waren.. Dus ik volg hem wel, maar uit mijn slechte ervaring dan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:53

Danique schreef:
''Wie is dan de man in jullie relatie?''
Nou, bij voorkeur niemand. Dat is een beetje het punt...

Hahaha _O-

Zinzi_jewel

Re: Lesbisch, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:12

OMG , moet toch wel ernstig lachen om de vooroordelen die de dames als zijnde lesbienne of Bi naar zich toe geslingerd krijgen !
Ben zelf echt Hetero ( geloof ik dan toch ) maar heb genoeg vrienden en vriendinnen die homo , lesbisch of Bi zijn .
En wat kan mij t schelen met wie ze hun passionele nachten door brengen . Als ze maar plezier hebben en gelukkig zijn !
Snap dat nooit goed die vooroordelen .
Laat iedereen zijn zoals die wil zijn .
Er is al leed genoeg op de wereld ...

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:46

Waarom zouden biseksuele mensen minder te vertrouwen zijn dan mensen die op 1 geslacht vallen?...

Ik ben nog nooit vreemd gegaan, en ben het ook niet van plan om ooit te gaan doen :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:59

Just_Sannee schreef:
Waarom zouden biseksuele mensen minder te vertrouwen zijn dan mensen die op 1 geslacht vallen?...

Ik ben nog nooit vreemd gegaan, en ben het ook niet van plan om ooit te gaan doen :P

Statistisch gezien is de kans gewoon twee keer zo groot dat je vreemd gaat dan een homo of hetero. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:02

Zunzuncito schreef:
Jij hebt al problemen met lesbisch zijn.... Ik viel stijl achterover toen mijn homoseksuele vrienden zeiden dat ze biseksuele mensen niet vertrouwden wat betreft hun voorkeur. Ze zeiden:"Je bent of dít of dát. Je kan niet allebei zijn."
Toen ik vroeg of dat ze snapten dat dit in essentie hetzelfde is als een heteroseksueel die zegt dat homoseksualiteit niet kan voorkomen, omdat er alleen 'dít' is, keken ze me raar aan.

Bekrompenheid komt overal voor denk ik dan maar.

edit: zie dat meer mensen dit opvalt.

Dit merk je heel vaak. Wat dat betreft val je als bi zijnde bij iedereen buiten de boot. Dan kun je haast nog beter lesbisch of hetero zijn, in dat opzicht toch makkelijker en meer geaccepteerd.
Niet te vertrouwen, doorzagen over trio's (want er is immers een kans, toch? Toch?), "je moet kiezen", "het bestaat niet", ga zo maar door. Homo's én hetero's. Oh, en vergeet de jaloezie niet want wie weet pik je wel of iemands vriend af, of de vriendin!
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-12-15 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:02

Ik zou er maar aan wennen dat soort ongein van anderen
Ikv heb 10 jaar relaties gehad met vrouwen (2x5), zelfs getrouwd geweest en liep er continu tegenaan.
Toen ik met mijn huidige man ging trouwen zei de ambtenaar: oh er staat een foutje in het systeem, net of u getrouwd was met MEVROUW M... Uhm, dat was ook echt een vrouw de laatste keer dat ik mocht kijken, antwoordde ik.

Maar het geeft aan hoe mensen in stereotype denken.

Ander voorbeeld. Mijn schoonouders waren naar Canada geweest en hadden daar de ervaring van hun leven, ze hadden door één of andere stad gelopen en zich een minderheid gevoeld.
Ja, zei mijn schoonmoeder, dat voelde zo vreemd, je kunt je er niets bij voorstellen.
Ik zei dat ik dat wel degelijk kon en ineens was ze vol aandacht, blegh...

Nu is mijn leven wat dat betreft een stuk saaier maar ik kan het bij sommige mensen en hun aannames niet laten om ff te shockeren en mijn verleden aan te stippen.

Ik zeg ook altijd, ik val op mensen niet op geslacht.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 00:13

Just_Sannee schreef:

Dat is gewoon mijn eigen, slechte, ervaring met die 2 exen dan. Vooroordelen komen vaak uit slechte ervaringen..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:15

Koetjesreep schreef:
Just_Sannee schreef:

Dat is gewoon mijn eigen, slechte, ervaring met die 2 exen dan. Vooroordelen komen vaak uit slechte ervaringen..

En tóch zou je eigenlijk van zo'n vooroordeel af moeten kunnen. Een vreemdgaan-gen zit los van het bi-gen :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:15

Heel herkenbaar, maar sommige lesbische vrouwen kunnen er ook wel wat van hoor...

Ik heb het gevoel dat tegenwoordig alles om seks draait en dat een normaal gesprek met elkaar onmogelijk lijkt te zijn!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:33

Hhilde schreef:
Just_Sannee schreef:

Statistisch gezien is de kans gewoon twee keer zo groot dat je vreemd gaat dan een homo of hetero. :+

Eh, nee. Biseksuelen vallen weliswaar op mensen van beide geslachten, maar niet op twee keer zoveel mensen. Dat is nou precies het misverstand waar ze zo vaak tegenaan lopen: dat ze maar zonder onderscheid met iedereen de koffer in willen. En zelfs al zou het zo werken, zijn ze dan eerder geneigd daadwerkelijk vreemd te gaan?

Of iemand wel of niet vreemdgaat, is vooral afhankelijk van zijn wilskracht en moraal. De een kan heel goed weerstand bieden aan verleidingen, de ander niet, een derde boeit het gewoon niet en loopt gewoon zijn lustgevoel achterna. En natuurlijk scoren aantrekkelijke mensen ook hoger - die worden, ook in hun relatie, sneller versierd...

Ik heb in mijn leven bijna meer biseksuele dan heteroseksuele meisjes gekend (daarmee bedoel ik ook echt gekend, niet iets anders). Daar zaten mensen met een open relatie bij, mensen met een heel gesloten relatie, mensen met een wild liefdesleven en mensen zonder relatie die het liefste gewoon een partner voor het leven wilden. Net als bij hetero's en homo's (m/v) dus. Hooguit kun je zeggen dat biseksuelen, doordat ze nu eenmaal anders dan anders zijn, vaker in het alternatieve circuit zitten, waar open relaties en een polyamoureuze levensstijl eerder worden geaccepteerd.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:48

Ik vind dat ook maar een gek vooroordeel.
ja ik val op mannen EN vrouwen. Maar al zou ik daarbij ook nog op dieren en stoelen en vloerkleden vallen, al zou ik vallen op alles in de wereld. Dan alsnog zou ik niet vreemd gaan, dat is gewoon iets wat ik not done vind.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:56

Ik heb het wel eens gehoord en ook van bi seksuelen die zelf toegeven, dat als ze in een relatie met het ene geslacht zijn, de seks missen met het andere geslacht. Lijkt me ook niet geheel onlogisch als je op beide valt. En de kans op vreemdgaan is dan (als je behoefte hebt aan beide) heel algemeen gezien groter natuurlijk.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 01:00

amkeVH schreef:
Ik vind dat ook maar een gek vooroordeel.
ja ik val op mannen EN vrouwen. Maar al zou ik daarbij ook nog op dieren en stoelen en vloerkleden vallen, al zou ik vallen op alles in de wereld. Dan alsnog zou ik niet vreemd gaan, dat is gewoon iets wat ik not done vind.

Ik snap het ook niet.. Ik ga bijna kokhalzen als ik nog maar dénk aan kussen met iemand anders als ik verliefd ben, dan hoef ik nog niet eens in relatie te zijn met die persoon..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 01:12

musiqolog schreef:
Eh, nee. Biseksuelen vallen weliswaar op mensen van beide geslachten, maar niet op twee keer zoveel mensen. Dat is nou precies het misverstand waar ze zo vaak tegenaan lopen: dat ze maar zonder onderscheid met iedereen de koffer in willen. En zelfs al zou het zo werken, zijn ze dan eerder geneigd daadwerkelijk vreemd te gaan?

Of iemand wel of niet vreemdgaat, is vooral afhankelijk van zijn wilskracht en moraal. De een kan heel goed weerstand bieden aan verleidingen, de ander niet, een derde boeit het gewoon niet en loopt gewoon zijn lustgevoel achterna. En natuurlijk scoren aantrekkelijke mensen ook hoger - die worden, ook in hun relatie, sneller versierd...

Ik heb in mijn leven bijna meer biseksuele dan heteroseksuele meisjes gekend (daarmee bedoel ik ook echt gekend, niet iets anders). Daar zaten mensen met een open relatie bij, mensen met een heel gesloten relatie, mensen met een wild liefdesleven en mensen zonder relatie die het liefste gewoon een partner voor het leven wilden. Net als bij hetero's en homo's (m/v) dus. Hooguit kun je zeggen dat biseksuelen, doordat ze nu eenmaal anders dan anders zijn, vaker in het alternatieve circuit zitten, waar open relaties en een polyamoureuze levensstijl eerder worden geaccepteerd.

Eh, ja. Statistisch gezien, schrijf ik al. Als iemand alleen op vrouwen valt, is er minder 'keus' dan wanneer iemand op beide geslachten valt. Of het ook daadwerkelijk en in de realiteit zo is, is dan nog maar de vraag hè :-) Ik zeg dus niet dat ze het zomaar met iemand zouden doen en met wie dan ook, maar dat de kans in cijfers groter is. Natuurlijk heeft vreemdgaan met heel andere dingen te maken, ik weet het.

Ik ben zelf trouwens biseksueel en ik denk niet dat ik ooit monogaam zal zijn, maar wie weet word ik nog een keer zo ontzettend verliefd dat dat wel gaat gebeuren :D Maar ik ben er altijd wel eerlijk over hoor, ik wil ook geen relatie omdat ik alles wat het leven te bieden nog veel te leuk vind en ik zou alleen een relatie willen met iemand die er oké mee is dat ik af en toe buiten de deur eet of dat zelf ook wil :D Misschien dat als ik echt verschrikkelijk verliefd word dat ik zo monogaam als de pest word hoor, maar nu nog even niet :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 07:58

Hhilde schreef:
Ik ben zelf trouwens biseksueel en ik denk niet dat ik ooit monogaam zal zijn, maar wie weet word ik nog een keer zo ontzettend verliefd dat dat wel gaat gebeuren :D Maar ik ben er altijd wel eerlijk over hoor, ik wil ook geen relatie omdat ik alles wat het leven te bieden nog veel te leuk vind en ik zou alleen een relatie willen met iemand die er oké mee is dat ik af en toe buiten de deur eet of dat zelf ook wil :D Misschien dat als ik echt verschrikkelijk verliefd word dat ik zo monogaam als de pest word hoor, maar nu nog even niet :)

Wel een beetje herkenbaar. Maar denk dat het laatste waar is.
In mijn vrouwen relaties Had ik altijd wel momenten dat ik me tot mannen aangetrokken voelde.
Echter, ben nu vijf jaar met mijn man samen en heb helemaal geen behoefte meer aan vrouwen.

Maar daar zou je ook uit kunnen concluderen dat ik minder bi ben dan ik dacht :+

Vreemdgaan is een keuze, als je relatie goed zit heb je er volgens mij geen behoefte aan.
In het begin van onze relatie hebben mijn man en ik afgesproken dat we een open relatie zouden hebben, althans dat veel kan en mag, maar heb er dus gewoon geen behoefte aan :o

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:39

Hhilde schreef:
Eh, ja. Statistisch gezien, schrijf ik al. Als iemand alleen op vrouwen valt, is er minder 'keus' dan wanneer iemand op beide geslachten valt. Of het ook daadwerkelijk en in de realiteit zo is, is dan nog maar de vraag hè :-) Ik zeg dus niet dat ze het zomaar met iemand zouden doen en met wie dan ook, maar dat de kans in cijfers groter is. Natuurlijk heeft vreemdgaan met heel andere dingen te maken, ik weet het.

Dat is dus niet zo, je mist het punt. Er zijn meer mensen waarmee je vreemd zou kunnen gaan. Dat betekent niet dat de kans dat je vreemdgaat groter wordt. Statistisch gezien is die kans altijd even groot. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:00

Geryon schreef:
Ik heb het wel eens gehoord en ook van bi seksuelen die zelf toegeven, dat als ze in een relatie met het ene geslacht zijn, de seks missen met het andere geslacht. Lijkt me ook niet geheel onlogisch als je op beide valt. En de kans op vreemdgaan is dan (als je behoefte hebt aan beide) heel algemeen gezien groter natuurlijk.

Nee, die kans is niet groter. Zoals hierboven ook al aangegeven. Dat is dus zo'n vooroordeel waar veel biseksuelen tegenaan lopen (en wat van gays én hetero's afkomt). Vreemdgaan is toch echt een stap verder. Als je het "mist" en op die manier aanpakt zit er gewoon iets niet goed in je relatie. Dat heeft niet met je geaardheid te maken.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:19

Ik denk dat we langs elkaar heen praten Simoonzel := Ik snap wat je bedoelt alleen ik bedoelde het anders dan jij van mij begrijpt. Ik bedoel dat er gewoon twee keer zo veel keus is, jij bedoelt echt letterlijk vreemdgaan. Ik gebruikte niet voor niets de :+ smiley in mijn eerste bericht. Ik vergeet altijd dat sarcasme wat slecht wordt opgepikt op een forum :D Mijn fout!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:30

Heeft denk ik weinig met sarcasme te maken maar meer met het feit dat je blijkbaar iets anders bedoelt dan er staat :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:39

Fenrir schreef:
Heeft denk ik weinig met sarcasme te maken maar meer met het feit dat je blijkbaar iets anders bedoelt dan er staat :P

Nee hoor. Ik gebruik ook niet voor niets de :+ smiley. Maar hé, laat anders maar :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:39

"Ik zeg dat de kans dat je vreemdgaat als bi groter is omdat er meer opties zijn, maar wat ik bedoel is dat er alleen meer opties zijn ook al koppel ik dat meerdere keren terug op een vergrote kans op vreemdgaan" ja oké duidelijk. :+

Ik geloof dat de definitie van sarcasme ook langs je heen is gegaan haha. Maar nu ga ik weer door met dit topic, dit is niet goed voor de sfeer. :*