Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:37

Ik mocht een tot twee keer per week mijn schoen zetten kon ik me herinneren.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:38

Elke dag. :P En ja, er zat altijd iets in. :j Maar niet altijd iets groots, vaak ook gewoon een pakje chocoladesigaretten oid. :D

ElineR

Re: Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:39

Wij mochten elke zaterdag, drie keer dus :j.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:40

Wij 2 keer per week. En dan zaten er wat pepernoten in en een klein cadeautje. Behalve op mijn verjaardag dan kreeg ik nog iets extra's. Ook een keer een spongebob taart Y)(^) (niet in mijn schoen maar ernaast :p ) deze keer mogen we geloof ik 1 keer per week de schoen zetten. En vandaag natuurlijk ook! ( mijn jongste zusje is 4 dus vandaar dat ik mn schoen 'moet' zetten, haha)

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:40

Ik weet niet meer hoe vaak ik mijn schoen mocht zetten, ik gok op 1 tot 3x per week? Ik moest wel elke keer minstens 2 liedjes zingen voor het raam en er zat dan ook elke keer wat in mijn schoen.

Vorig jaar was ik met mijn vriend in de sinterklaas-tijd bij mijn ouders langs. Wouden we weggaan, lag er snoep in onze schoenen _/-\o_ Ik heb wel even heel hard gelachen toen, vond het wel leuk.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:41

Van de dag van aankomst tot 5 december, mocht ik 3 keer mijn schoen zetten.
En dan kwam 1 van die 3 keer de rommelpiet langs. Dat was altijd het hoogtepunt. :')
Ik kreeg altijd een cadeautje van maximaal €5.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:45

Wij mochten ,vanaf dat Sinterklaas in Nederland was aangekomen, elke zaterdagavond onze schoen zetten. Wel vaker geprobeerd, maar dan zat er gewoon niets in :D. Wij kregen of wat snoepgoed of een klein cadeautje van een paar euro. Correctie, gulden... :')

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:46

3x, elke zaterdag tussen intocht en 5 december kreeg een cadeautje van zo'n €5 denk ik... Elke week moest ik op woensdag mijn schoen bij opa en oma brengen want dan ging sinterklaas zijn ronde doen aan die kan van het dorp (yeah right :') ) en dan mocht ik daar voor school langs om mijn schoen te legen.

Mees is nu nog te klein om zijn schoen te zetten, al geloof ik wel dat manlief een schoencadeautje voor hem gekocht heeft (zie dat maar eens in maatje 16 t proppen). Maar hij mag tzt ook 1x per week zijn schoentje zetten thuis en zal bij opa en oma (en mijn opa en oma als ze er dan ook nog zijn) vast ook wel verwend worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:55

Ik mocht elke dag mijn schoen zetten (voor zover ik me kan herinneren), maar er zat maar ongeveer 1 keer per week iets in. Dit was dan meestal een klein zakje met wat strooigoed of iets dergelijks.

De rest van de week was het dus vol spanning wachten en de volgende ochtend teleurgesteld _O-

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:07

1x de zaterdag dat in onze woonplaats sint aankwam. En er zat een chocolade letter in en misschien een klein cadeautje.

Ik weet niet of onze kids dit jaar hun schoen mogen zetten. Kijk wel of onze oudste er om vraagt. Ze zijn nu 4 en 2.
Ze krijgen dan ren chocolade letter en snoepgeld.

Vind al het snoepgoed drama met mijn zoontjes pinda allergie. Pepernoten moet ik zelf bakken maar ik loop hoogzwanger dus geen idee hoe fanatiek we dit jaar gaan zijn. Pakjes avond vieren we wel.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:12

Ik probéérde elke dag, maar de Sint deed er alleen op zaterdag iets in :9

En dan de dag voor m'n verjaardag volgens mij ook (ben 1 december jarig).
Meestal zat er alleen snoepgoed in en dan 1x een klein cadeautje ofzo.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:12

Mijn ouders zeiden tegen mij: "Sinterklaas kan niet elke dag komen want er zijn meerdere kinderen," dus ik mocht mijn schoentje af en toe neerzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:14

Wij mochten hem elke avond zetten, maar kregen er maar 2/3 keer per week ook daadwerkelijk iets in :Y) We moesten altijd minimaal 3 liedjes zingen en de dagen dat we geen kadootjes kregen was het altijd een handje pepernoten.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:14

Wij mochten ook elke dag onze schoen zetten. En er zat elke keer wel iets in. Heeeeeeeel veel manderijnen gehad en soms een pakje sigaretjes of pepernoten. Nooit een cadeautje, die kregen we op 5 december.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:15

Elke dag, maar het ging dan wel altijd om kleine dingen, zoals een stuiterbal of kikkertje oid. Zo zou ik het zelf later ook doen, het mag elke dag, maar dan wel elke dag iets kleins of iets lekkers. Wat betreft de pakjesavond hoorde ik laatst van m'n ouders dat ze altijd naast de nieuwe cadeautjes ook dingen inpakten die ik al had maar waar ik nooit mee speelde. Ik trapte er ieder jaar in :') . Voelde me best dom toen ze het opbiechtten omdat ik nooit iets heb vermoed (en ondertussen wel het fenomeen hulpsinterklaas op m'n vierde al verdacht vond :') ) maar vind het tegelijkertijd ook geniaal, ga ik zeker zelf ook doen! O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:17

Wij kregen op 5 december wel altijd meerdere kadootjes, maar altijd hele kleintjes. We moesten eerst de zak zoeken (die stond ergens verstopt in huis, meestal in de kast op zolder) en dan mochten we om de beurt een kadootje uitpakken. Mijn ouders gaven zichzelf ook altijd een paar kadootjes, was meestal een excuus om dingen die ze echt nodig hadden een keer te kopen. Zat ooit een keer een hele grote doos in, wij helemaal in de stress en blij, bleek dat mijn vader een printer voor zichzelf had gekocht. Ik kreeg meestal een Playmobil set, omdat ik daar helemaal gek van was.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:20

2x. Zak pepernoten lag er dan naast gestrooid, en dan een klein cadeautje en wij legden van tevoren een appel neer of een wortel en dan was er altijd een hap uit :').

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:22

Wij mochten hem elke zaterdag zetten, en dan zaten er pepernoten en een klein cadeautje in. Het allermooist was het wanneer de rommelpiet geweest was en de hele woonkamer op de kop stond, dat was altijd beter dan de cadeautjes *\o/*

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:22

DatBenIkNou schreef:
Vanaf dat hij in haar land was, elke zaterdag. Dat heb ik bij mijn eigen kinderen ook zo gehouden. Wel lastig hoor als er op school dan kids zijn die iedere dag hun schoen mogen zetten. Ik vind het adsurd.

Maar dat verschil hou je toch.
Er zijn kinderen die (vaak) grote cadeaus in hun schoen krijgen en ook mensen die het niet vieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:37

Wij mochten volgens mij de laatste week voor sinterklaas elke dag onze schoen zetten en dan kregen we er iets kleins in; zakje pepernoten of zo'n zakje met chocoladegeld en af en toe een cadeautje als een setje potloden.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:48

Volgens mij iedere dag: kreeg dan (veeeel) mandarijnen en soms pepernoten of muntjes. Als mam dan eens een wortel meenam voor het paard, dan zat er de volgende dag vaak een cadeautje in (en ik maar goedgelovig wortelstamp eten 's avonds :') ). Ik zette er ook altijd de voerbak van de hond bij, want die wilde ook wel snoepjes. :o

We krijgen hier trouwens nog steeds ieder jaar iets in onze schoen (zooo erg, zo'n bakkerijmama). Maar dan staan de schoenen gewoon in de schoenenkast. :') Altijd leuk als je in de ochtend moet haasten en er een chocolade kikker in je schoen zit. :+

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:18

Ik geloof dat ik ooit met mijn moeder "onderhandelt" heb dat we om de dag onze schoen mochten zetten. Er staat me nog iets van bij dat ik dat een heel genereus aanbod van mezelf, absoluut niet hebberig :+. Een beetje jammer dat de oppas geen deel was van die onderhandelingen en daar dus mooi niet aan mee deed :').
Nee, het was om de dag bij ons, geloof ik. Kleine dingetjes bij m'n ouders, wat ik bij m'n opa en oma kreeg als ik daar was weet ik eigenlijk niet meer, maar mijn opa kreeg standaard een kilopak zout in z'n schoen :+. Bij de oppas was het meestal een chocolademuis of zo. Ik herinner me net pas dat we bij haar vierde eigenlijk ook altijd apart nog een keer pakjesavond (nah, kijk nou eens wat Sinterklaas verkeerd bezorgd heeft?). Daar krijgen we meestal kleine dingetjes, stickers, kleurboeken en dat soort dingen. Vind dat achteraf gezien wel heel lief, want we waren daar vaak, beetje de pseudo-kleinkinderen.
Zelfs als 15-jarige heb ik m'n schoen nog wel eens gezet, trouwens :+. Dat gebeurde meestal dan maar 1 keer in de periode dat Sinterklaas er was. Dan zat m'n moeder de hele avond zo raar te glimlachen op een manier waarop alleen zij dat kan, of we niet weer eens onze schoen moesten zetten. Dan was het meestal wel iets "groters", omdat het eenmalig was. Bij mij meestal een boek, daar maak je mij altijd blij mee.
Nu ik uit huis ben krijg ik helemaal niets meer tot pakjesavond, zo flauw xD.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:25

Blue_Eyes schreef:
Mijn kinderen mogen 1x per week, op zaterdagavond, hun schoen zetten. En dan zit er iets kleins in (kleine chocoladeletter of een cadeautje van <5 euro).

ik mocht ook elke zaterdag ( hoe kinderachtig ook, toch ben ik aan het peilen bij mn ouders of ik hem weer voor 1 keer mag zetten :+ ondanks dat ik 15 ben) en dan zat er idd ook iets van ongeveer 5 euro in.. en uiteraard kregen wij op 5 december een hoop leuke cadeautjes!

ik kan me ook herinneren dat ik in de week na 5 december een keer bij mijn opa en oma heb gelogeerd en dat ik toen ik beneden kwam het echt een t*ring zooi was.. overal lagen cadeautjes en pepernoten en alles was overhoop gehaald.. toen geloofde ik nog in sinterklaas dus voor mij was dit geweldig natuurlijk haha heeft blijkbaar grote indruk gemaakt want ik kan het me nogsteeds herinneren..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:25

Wij ook iedere dag inderdaad wat ik me kan herinneren, maar daar zaten een paar pepernootjes in, soms een chocolade lolly (dan kon je dagn iet meer stuk *\o/* ) of een muis. En soms een briefje van de sint, een keer had zwarte piet mijn pop meegenomen, wat heb ik gehuild die ochtend. Om hem de week erna terug te krijgen (5dec) met poppenkleertjes en een nieuwe wieg.

Sinterklaasavond vierden wij heel groot, met ouders, mijn oom, opa en oma en dan hadden 2 wasmanden met cadeautjes. En dan dobbelen voor cadeaus. Hele goede herinneringen aan, zelfs sinterklaas een keertje langs geweest <:)
Laatst bijgewerkt door secricible op 26-11-15 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:28

Ik mocht vanaf de dag dat de intocht was elke zaterdag mijn schoen zetten, tot 5 december. Dit waren leuke kleinigheidjes.

Met 5 december deden we dan een grote pakjesavond. Met veel te veel cadeautjes haha.