Een hele spannende afsluiting van een periode...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:19

Diep respect voor jou _/-\o_ _/-\o_
Ontzettend knap dat je zelf op eigen kracht zover bent gekomen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:20

XxDiandraxX schreef:
Ik zeg ook niet dat ik moet afvallen he.. ;) ik ben tevrede maar mijn bmi is echt te hoog, heb ik niet zelf berekend maar de huisarts.

Dan heb je hem vast verkeerd begrepen, dat ie wat anders heeft berekend, maar dit bestaat gewoon niet. Jouw BMI kan nooit te hoog zijn. Wellicht te laag, maar iedereen kan een BMI uitrekenen daarvoor hoef je echt niet naar een HA.

joyce_eddy

Re: Een hele spannende afsluiting van een periode...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:26

Hoelang heb je over je proces gedaan? Zeg maar van je topgewicht tot nu?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:29

Ik wist helemaal niet dat je hiermee bezig was en mijn mond viel dan ook open toen ik het verschil zag. :oo

Van mij ook diep respect voor wat je hebt bereikt! Ben nu ook wel benieuwd naar het artikel, ga hem volgende week ook maar halen. :D

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:18

Wow... Ik heb hier maar een woord voor: RESPECT!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 11:20

Sannasje, het psychische gedeelte is 100 keer moeilijker geweest dan het mentale gedeelte. Ik heb daar geen hulp bij gehad (of nou ja, wel van een voedingsdeskundige, maar dat is toch anders denk ik). Omdat ik vooral de eerste maanden zo snel afviel, zag ik mezelf nog altijd als dik propje. Dat heeft echt 2 jaar geduurd voor mijn zelfbeeld strookte met de werkelijkheid. Ik kocht ook standaard te grote kleren omdat ik mentaal nog achter liep op mijn gewicht :+
En ik vind het soms heel moeilijk om dingen weer te durven eten en mijn lichaam erop te vertrouwen dat ik van een ijsje echt niet 2 kilo aan kom. Maar ik heb mezelf toen zo geleerd om koolhydraten, onverzadigde vetten en suikers te tellen, dat ik nu nog niet van iets kan genieten zonder dat ik automatisch aan het rekenen sla. Ik hoop dat ooit los te kunnen laten, maar het gaat stapsgewijs steeds beter :j
Voor een aantal zaken uit mijn verleden heb ik wel EMDR therapie gehad, waardoor ik mentaal sterker in mijn schoenen ging staan en die energie kon gebruiken om af te vallen, dus in die zin heb ik wel hulp gehad :j

Diandra, ik denk idd dat je iets verkeerd hebt begrepen, want met jouw lengte en gewicht kan jouw bmi simpelweg niet te hoog zijn.

Joyce_eddy, over het grootste gedeelte heb ik ongeveer anderhalf jaar gedaan. Maar de laatste 10 kilo was echt het moeilijkste stuk, omdat ik steeds opnieuw mijn voedingspatroon en sportpatroon moest aanpassen omdat ik te weinig energie uit mijn eten haalde en mijn lichaam aan gaf dat er meer energie in moest. Dat heb ik nu inmiddels wel redelijk goed in balans :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:28

Cayenne, je hebt het in ons trouw topic wel eens ooit verteld maar ik heb er nooit de beelden bij gehad.
Imo was en ben je gewoon de mooie slanke den !

Wat een geweldig resultaat heb je geboekt, en ik ga je zien als mijn voorbeeld. Ook ik moet hier weer 10 kilo kwijt om op mijn prettig gewicht te komen :j

Je bent een mooie vrouw en je mag er wezen!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:36

woww, wat ontzettend knap! Ik heb ontzettend veel respect voor je!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:43

wat een geweldige prestatie, kan helaas geen foto van hoe je nu uit ziet niet zien!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:46

Wauw, wat een onwijs goede prestatie heb jij geleverd! Het verschil is echt groot!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:16

Wat ben jij een inspirerende vrouw zeg! Ontzettend knap :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 17:43

Heel erg bedankt allemaal! :)

A_nouk, die 10 kilo gaat je lukken, hoor!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:50

Wat onwijs stoer zeg! Echt heel knap, en dan nog wel zo goed als geen begeleiding. Wat een doorzetter ben jij! :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:54

Respect zeg!

Heel goed van jou!

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:56

Wauw! wat meeeegaa trots moet je op jezelf zijn! wauw wauw wauw!Ik ben zelf na 2 kids nu 15 kilo kwijt, ging eigenlijk, heel raar gezegd vanzelf toen ik 1 keer per week ging spinnen. (En achter 2 kinderen aanvangen helpt ook trouwens) +:)+ Ik wil er eigenlijk nog 5 kilo af en dan vind ik mezelf echt weer 100% oke, haha.

Nu weet ik niet of je zelf 'actief' bent in de paarden en ook zelf rijd? Maar zoja hoe ging dat? Ik wilde na mijn 2e onder de 90 kilo wegen voordat ik weer op mijn paard wilde stappen. Gelukt inmiddels en weer heerlijk aan het rijden ;)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:01

Holy cow wat ontzettend knap zeg! Jij mag zo enorm vreselijk trots zijn op jezelf, chapeau!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:12

Cayenne schreef:
Voor een aantal zaken uit mijn verleden heb ik wel EMDR therapie gehad, waardoor ik mentaal sterker in mijn schoenen ging staan en die energie kon gebruiken om af te vallen, dus in die zin heb ik wel hulp gehad :j

en zeker daarvoor heb ik enorm veel respect.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:34

Wauw! Wat een prestatie.
Wat een mooie afsluiting van een lange weg naar dit succes verhaal.
Ik hoop dat het een mooi verhaal is geworden in de vriendin.
Je kunt (bent) een inspiratie zijn voor veel mensen, zoals ook al te lezen is in dit topic.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:14

Waauw, wauw, wauw! Wat een prestatie, wat kom je van ver zeg :wow: Prachtige vrouw ben je.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:39

Jemig, zo ontzettend knap.
Heeeeeeel veel respect voor jou.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:17

Wauw wat een geweldige prestatie! :D Super goed!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:43

Cayenne, ik wist dat je veel was afgevallen, maar niet dat dat op eigen houtje was.
Ik zeg gigantisch stoer! Knap, niet te geloven! *\o/*
Qua gewicht, ik ben ook 1.67 en weeg ca 55 kilo.
Nou ik ben ook gewoon niet mager, vet ben ik niet maar met 58 kilo ben ik echt al een tikkie mollig hoor.
Dit is voor mij gewoon een mooi gewicht, en die cijfertjes zeggen niks in mijn ogen.
Dus laat je niet gek maken door mensen die je te mager vinden, we zijn vooral massaal te dik.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:46

Cayenne: Wow jij mag enorm trots op jezelf zijn! Topprestatie *\o/* ;) .

Ik ben zelf ook al enorm veel kilo' s kwijt maar ik heb wel een operatie gehad. Maar voor de operatie door ging moest ik van het ziekenhuis (zo zijn de regels) het eerst een jaar zelf aankijken en om de operatie door te laten gaan moest en zou ik <130 blijven, zat ik erop of erboven dan zouden ze me gewoon naar huis terug sturen.
Januari 2014 startte ik met een gewicht van 150kg, en mijn man deed wel mee vooral aan dat we ons eet patroon drastisch gingen omgooien en veranderen, ik ging meer bewegen, naar de sportschool heb ik eerder wel eens gedaan maar nee bedankt dat is sowieso niet mijn ding. Dus ging ik maar veel wandelen. Februari 2015 was de operatie en op die dag was ik 128kg. En nu, nu zit ik alles bij elkaar op -59kg.

Die eerste kilo' s zijn absoluut zwaar en heb ik diep respect voor iedereen ;)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:58

Wauw, jeetje, wat een enorme knappe prestatie 106 kilo. Je bent echt een knappe vrouw en je mag mega trots zijn op jezelf. *\o/*

Plaats je het artikel hier als je hem hebt?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:56

Wauw echt super knap! Echt een top prestatie! Knap dat je die knop zo om hebt weten te zetten!