Wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 18:02

Zo en dan nu het laatste deel van deze elende. %)

Nadat moeders weer twee dagen bij dr schattige zoontje heeft gezeten belde ze mij op om te zeggen dat ze het geld had wat de auto had gekost van die klaploper.
Dat ben ik gaan halen.

Gaat plots de deurbel,heel overdreven werd er gebeld aan de deur. >;)
Ik doe geïrriteerd open en ja hoor,meneer flapdrol stond voor de deur.
Ik heb hem nog eens flink de waarheid geblazen,hij keerde alles tegen mij uiteraard en zat vredig met een brede grijns naast mamie op de bank.

Hij is zijn baan dus ook kwijt en gaf gewoon toe dat hij het enkel deed (mn moeder in huis halen ) om geen kosten meer te hebben dus moeders mag dokken!
Geen zinnig woord kon ermee gewisseld worden hij leeft in een totaal andere wereld dan ik.

Ik heb mn geld gepakt,mijn jas aangedaan en heb die twee gezegd zich NOOIT meer bij mij te laten zien.
OMG wat een stom stuk vreten is dat en moeders trapt er met beide poten in!! |o

Ik tintel nog van woede maar de streep is getrokken! -:(-

Iedereen bedankt voor de goede raden en gesprekken via pb. Ik heb geleerd en HOE!!! _/-\o_

Desiree

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:25

Het was het laatste duwtje wat je nodig had. Nu zie je eindelijk echt onder ogen wat voor familie je hebt. Het zijn gewoon zuigers.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 18:58

Echt!!! :(
Het is lang geleden dat ik zoooo boos (en wakker) ben geweest,mijn god ik kan van pissigheid een boom uitrukken nu.
Ik kan hier echt niet met mn verstand bij hoe die in de kop functioneren. 8)7

Hij zat potverdomme gewoon voor me met een vieze grijns op zn smoel en moeders kijkt wat wazig voor zich uit. Hij zat nog net niet op schoot bij haar.

Maar mijn voorspelling gaat uitkomen let maar op, hij eindigt toch in een kartonnen doos op straat als zij niet meer is.
Daarbij realiseren ze zich allebei niet wat het inhoud een zorggeval te zijn en te hebben.
Ze gaan lekker samen ten onder.

Nu had ze alle zorg en hulp die ze nodig had, kwam de praktijkondersteuner van de h.a. regelmatig langs om te peilen hoe hard ze achteruit gaat.
Ze scoort zéér slecht op geheugen nml. en lichamelijk is het ook heel slecht en klaagt steen en been over duizeligheid.

Maar dat ze maar lekker in die gajes flat trekt zal dr goed doen 100 traptreden lopen omdat de lift weer volgesmeerd is met stront en kots.
Buiten staan de drugsdealers en wat binnen woont is verre van fatsoenlijk.

Nu heeft ze een prachtige aanleunwoning,uitzicht over velden bos en straat,ziet elke dag mensen en heeft alle hulp die ze nodig heeft en behoud toch haar zelfstandigheid.
Al dat valt straks weg en ze snapt het helaas niet. |o

Ben echt klaar met die zooi. :r

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:09

Och heden, wat naar...! :(

Misschien is het niet zo, maar zoals ik het zie; is je moeder al te ver heen. Je broer maakt daar, wel of niet bewust, op een walgelijke manier misbruik van. Gaat je te veel energie kosten om tegen deze situatie op te boksen.
Is het mogelijk om hier instanties en of huisarts van op de hoogte te brengen, zou je dat nog kunnen doen. Denk dat je er ook niet meer dan dat aan kunt doen..

En, het los laten.

Boos worden op je moeder heeft in dit geval geen zin, denk ik, behalve dat je dit nodig had om je streep te kunnen trekken.

Goed dat je de streep getrokken hebt. Nu alleen nog erachter blijven staan. +:)+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 20:44

Klopt,als het op logisch nadenken komt dan scoort mn moeder héél laag en zoonlief staat dan met beide handen open om te innen. -:(-
Het is echt net een klein kind,beide zijn het kinderen alleen dat mn moeder zo is is nog tot daaraantoe maar hij misbruikt die situatie echt zwaar! _-:(

Welke vent van 38 jaar neemt voor zn lol een oud mens van 73jaar in huis die nu al een zorggeval is? Kom op das toch niet gezond/normaal he? Dus de enigste reden voor hem is echt het geld wat hij dus ook letterlijk zo tegen mij zei.
Maar ik zie de bui al hangen hoor straks lekker met zn tweetjes op de stoep in een kartonnen doos.

Ik wou dat er een instantie was die deed ingrijpen in zulke gevallen maar helaas sta ik hulpeloos toe te kijken. -O-
Ze had het zo goed kunnen hebben,met alle liefde had ik het gedaan maar helaas blijft hij roet in het eten gooien en is de kous voor mij nu af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:55

Hefitg hoor. Ik denk dat een naar narcisme neigend persoon in combinatie met dementie niet echt eeen topcomi zijn. Maar goed, hoe graag jij ook wilt dat ze goed geholpen wordt, uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van haarzelf, maar ook van je broer. Dus als je broer denkt dat hij dat wle aan kan, nou prima. Waak er alleen wel voor dat ze niet straks met hangende pootjes naar je terugkomen en dat je ze dan weer helpt. Ik gok dat dit soort mensen blijven manipuleren.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 21:10

Jolien geloof me ik ben er klaar mee.
Dit was echt de druppel!
Ik sluit me nu af voor mij geen idioterie meer.
Zoals al werd gezegd hier: schrap alles wat je ongelukkig maakt.
Dat moment is nu aangekomen ik schrap wat me ongelukkig maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:45

Goed van je, en begrijpelijk ook. Alleen verwacht nu niet dat hier ook de kous mee af is, want je gaat nog tegenslagen krijgen, ze zullen je pijn blijven doen, zo lang je nog niet weet hoe je hiermee om kunt gaan. Dat kan even duren, en hierbij hulp zoeken is niet ovrdreven.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 22:12

Ja ik denk ook dat er nog wel naweeën komen hoor.
Het is ook allemaal zo voorspelbaar met zulke gekken pfff
Maar voor het eerst in mn leven ga ik proberen om eens aan mezelf te denken.