Oke het was niet heel ernstig maar had minstens een stipje bloed bovenop mijn hand
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sindsdien check ik dus alles wat ik aan doe
musiqolog schreef:Zucht... vrouwen. Wel op een paard durven zitten waar je heel erg lelijk vanaf kunt vallen, maar doodsbang voor spinnen die absoluut compleet niks doen... Gelukkig zijn jullie lang niet allemaal zo, afgaande op jullie reacties.
Nou, die spinnen kom je vaker tegen in de herfst, maar het schijnt dat ze al in de lente en zomer naar binnen komen. Zoals hier al gesuggereerd werd, worden ze in de herfst vooral volwassen. De beste optie is gewoon: doodslaan, opzuigen of buiten zetten. En natuurlijk elke week je huis schoonmaken, maar alsjeblieft niet met allemaal chemische troep. Als je je hele huis onderhaarlakt gaan de spinnen misschien de pijp uit, maar je kat als het tegenzit ook. En jij ademt het ook allemaal in. Trouwens: spinnen leven van kleine insecten en die kom je altijd en overal tegen, hoe goed je ook schoonmaakt. Ze hebben dus altijd wat te zoeken binnen.
Ik zou zeggen: leer er maar gewoon mee leven. Ze eten geen mensen, en denk eens aan al die muggen die jou niet steken, of aan alle maden die niet over de grond kruipen - allemaal omdat de spinnen ze opeten.
musiqolog schreef:SandraVerl schreef:Eerlijk? Ik vind alle volwassen die panisch angst hebben van iets maar raar. Je hebt toch je verstand, rede dus, meegekregen om te gebruiken.
Dat was dus eigenlijk wel een beetje mijn hele punt...
Amaris schreef:DeniseES schreef:Dat klinkt als een geweldig idee! Gekko's in huis!
Ik zuig ze altijd op met de stofzuiger en zuig er dan nog een berg kattenbakkorrels achter aan![]()
Dat je ze überhaupt buiten durft te zetten
Kun je beter een goedkoop vlooienbandje in stukjes knippen en dat in je stofzuigerzak doen.
Fijn tegen alle kruipende dingen die je (onbewust) opzuigt

). Maar misschien dragen sommigen onder ons nog steeds dat oer instinct mee. Dat spinnen ongeacht van hun grootte mogelijk een gevaar kunnen zijn. Ook al weten we met ons gezonde verstand dat de meeste spinnen in Nederland ongevaarlijk zijn, het gevoel kun je alsnog hebben.
je ziet - terwijl je rustig tv zit te kijken - in je ooghoek 'ineens' een ondefinieerbare zwarte vlek op de muur en dan weet je genoeg! Dan is het als de donder richting stofzuiger/schoen/krant terwijl je één oog op het ongewenste schepsel in je huis gericht houdt... want als je één keer met je ogen knippert zijn ze verdwenen, wat dus alleen maar kan betekenen dat ze nog een keer voorbij komen rennen of ineens vlak bij je hoofd/hand op komen duiken

IsaCalixa schreef:Nee klopt DeniseES![]()
Maar er werd hier eerder gezegd in het topic dat het niet logisch is dat wij bang zijn voor spinnen. Echter denk ik dat het wel ergens vandaan komt.
Denk aan de oertijd, dat mensen nog buiten leefden, in de natuur. Toen moest men ook oppassen voor gevaarlijke insecten (waaronder wellicht giftige spinnen), want als je gebeten zou worden zou je dat misschien niet overleven. (Destijds waren er natuurlijk geen medicijnen). Maar misschien dragen sommigen onder ons nog steeds dat oer instinct mee. Dat spinnen ongeacht van hun grootte mogelijk een gevaar kunnen zijn. Ook al weten we met ons gezonde verstand dat de meeste spinnen in Nederland ongevaarlijk zijn, het gevoel kun je alsnog hebben.
Tenminste dit is mijn speculatie
Maar goed, als ik in paniek door het huis scheur is dat nét een tikkie minder gevaarlijk dan als mijn paard dat doet.