Ik zie overal spinnen in mijn huis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:43

Spinnen doen niks zeggen ze dan... Vertel dat de spin die mij heeft gebeten even dan.
Oke het was niet heel ernstig maar had minstens een stipje bloed bovenop mijn hand :')

Berdien

Re: Ik zie overal spinnen in mijn huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:46

Oh ja, mijn moeder had een keer een kruisspin in haar onderbroek. Ze voelde wat kriebelen, dus ze krabde en HAP! Zo een dikke beet in haar bil :') Sindsdien check ik dus alles wat ik aan doe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:52

musiqolog schreef:
Zucht... vrouwen. Wel op een paard durven zitten waar je heel erg lelijk vanaf kunt vallen, maar doodsbang voor spinnen die absoluut compleet niks doen... Gelukkig zijn jullie lang niet allemaal zo, afgaande op jullie reacties. :)

Nou, die spinnen kom je vaker tegen in de herfst, maar het schijnt dat ze al in de lente en zomer naar binnen komen. Zoals hier al gesuggereerd werd, worden ze in de herfst vooral volwassen. De beste optie is gewoon: doodslaan, opzuigen of buiten zetten. En natuurlijk elke week je huis schoonmaken, maar alsjeblieft niet met allemaal chemische troep. Als je je hele huis onderhaarlakt gaan de spinnen misschien de pijp uit, maar je kat als het tegenzit ook. En jij ademt het ook allemaal in. Trouwens: spinnen leven van kleine insecten en die kom je altijd en overal tegen, hoe goed je ook schoonmaakt. Ze hebben dus altijd wat te zoeken binnen.

Ik zou zeggen: leer er maar gewoon mee leven. Ze eten geen mensen, en denk eens aan al die muggen die jou niet steken, of aan alle maden die niet over de grond kruipen - allemaal omdat de spinnen ze opeten.

Eerlijk? Ik vind alle volwassen die panisch angst hebben van iets maar raar. Je hebt toch je verstand, rede dus, meegekregen om te gebruiken. Tuurlijk heb ik ook nog mijn angsten en geloof het of niet, maar ik ben bang voor spinnen en voor vuur. Toen ik nog kind was, werd ik hysterisch wanneer ik een dokterjas of verpleeguniform zag, zat er een spin op de keldertrap (hoe klein ook), dan kwam ik de kelder niet uit. Mijn angst voor vuur is later pas gekomen. Maar ik heb mezelf wel geleerd om met mijn angsten om te gaan. De angst voor het wit heb ik eerst overwonnen, was op het moment dat ik door had dat de schort niets met de mens te maken had. En nadat ik bijna in de goot reed met mijn wagen na het zien van een spin op mijn stuur, ben ik ook met die angst aan de slag gegaan. Vuur heb ik min of meer onder controle, ik durf een openhaard aan maken en er blokken op doen, maar valt er een brandende blok per ongeluk uit, dan is het toch enkele seconde een geworstel met mijn gevoelens voor ik mezelf ertoe kan brengen om er iets aan te doen. Maar het lukt me wel. 1 fobie komt nog af en toe onverwacht op steken en daar moet nog wat aan gewerkt worden en dat is hoogte vrees. Had ik vroeger niet, maar ja, na een val van de 2de verdieping weet ik helaas hoe pijnlijk het is, wat het wel moeilijk maakt om er rationeel mee om te gaan, maar ook die fobie is al beter als vroeger.
Blijf niet bij de pakken zitten en doe iets aan je angst, je zal echt een veel fijner leven hebben als je het probleem spin zonder die paniek kan oplossen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:53

Palmera, eten die gekko's ook silvervisjes?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:05

SandraVerl schreef:
Eerlijk? Ik vind alle volwassen die panisch angst hebben van iets maar raar. Je hebt toch je verstand, rede dus, meegekregen om te gebruiken.

Dat was dus eigenlijk wel een beetje mijn hele punt...

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 20:04

IsaCalixa schreef:
Zo'n beest als dit is ook wel handig :)) (even door scrollen naar 2:30)

[ Video ]

Ooooooh, dat heb ik ook nodig !!!!!
heb ik straks mijn eigen reptielen huis :')

Ariannee schreef:
dat is toch een baardagaam? En gatver dat was een grote spin

En die wonen nu met mij samen die spinnen :(

Jelleee schreef:
Palmera, eten die gekko's ook silvervisjes?

Ook een goeie vraag :)*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:32

musiqolog schreef:
SandraVerl schreef:
Eerlijk? Ik vind alle volwassen die panisch angst hebben van iets maar raar. Je hebt toch je verstand, rede dus, meegekregen om te gebruiken.

Dat was dus eigenlijk wel een beetje mijn hele punt...

Wat mij dan weer beangstigt, is dat die ongegronde angsten kunnen leiden tot ongekende en onevenredige wreedheden -O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:34

Leffroi schreef:
Burn the house down, and move!

_O- _O- _O- _O-

Die dikkerds komen volgens mij altijd met zijn tweetjes, dus je moet het dubbele uitroeien :')

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:36

als ik een spin zie lopen geef ik mn vriend de stofzuiger die mag de spinnen opzuigen :')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:15

Amaris schreef:
DeniseES schreef:
Dat klinkt als een geweldig idee! Gekko's in huis!

Ik zuig ze altijd op met de stofzuiger en zuig er dan nog een berg kattenbakkorrels achter aan _O-

Dat je ze überhaupt buiten durft te zetten :oo

Kun je beter een goedkoop vlooienbandje in stukjes knippen en dat in je stofzuigerzak doen.

Fijn tegen alle kruipende dingen die je (onbewust) opzuigt :j

Handig!!! Dat ga ik doen :j

En IsaCalixa, uiteindelijk gaat het 'goed', maar het die uit de kluiten gegroeide hagedis is niet bijster intelligent _O-

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:20

Nee klopt DeniseES _O-

Maar er werd hier eerder gezegd in het topic dat het niet logisch is dat wij bang zijn voor spinnen. Echter denk ik dat het wel ergens vandaan komt.

Denk aan de oertijd, dat mensen nog buiten leefden, in de natuur. Toen moest men ook oppassen voor gevaarlijke insecten (waaronder wellicht giftige spinnen), want als je gebeten zou worden zou je dat misschien niet overleven. (Destijds waren er natuurlijk geen medicijnen :') ). Maar misschien dragen sommigen onder ons nog steeds dat oer instinct mee. Dat spinnen ongeacht van hun grootte mogelijk een gevaar kunnen zijn. Ook al weten we met ons gezonde verstand dat de meeste spinnen in Nederland ongevaarlijk zijn, het gevoel kun je alsnog hebben.

Tenminste dit is mijn speculatie :))

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:12

Geen idee of ze zilvervisjes eten. Die heb ik hier niet.

Nogmaals, het zijn 'wilde' gekko's die hier zitten. Ze leiden hun eigen leven bij mij in huis. Ik heb er verder ook niet veel verstand van omdat ik ze niet verzorg. Ze verzorgen zichzelf.
Ik zie ze regelmatig jagen. Hoofdzakelijk op vliegen, muggen en spinnen. De gekko's op de buitenmuren heb ik wel eems wespen zien eten. Vraag me niet hoe. :+

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:36

Ik vind spinnen eng omdat ze me standaard laten schrikken _O- je ziet - terwijl je rustig tv zit te kijken - in je ooghoek 'ineens' een ondefinieerbare zwarte vlek op de muur en dan weet je genoeg! Dan is het als de donder richting stofzuiger/schoen/krant terwijl je één oog op het ongewenste schepsel in je huis gericht houdt... want als je één keer met je ogen knippert zijn ze verdwenen, wat dus alleen maar kan betekenen dat ze nog een keer voorbij komen rennen of ineens vlak bij je hoofd/hand op komen duiken :j

Mocht je per ongeluk een keer door een bewoond web heen wandelen ('s ochtends nog half slapend in je deurpost, in het steegje of tussen de 2 struiken door), dan zit je onder dat plakkende spul, maar de eigenaar is in geen velden of wegen meer te bekennen, terwijl je toch zeker weet dat hij op het moment van botsing aanwezig was... Het moment voor paniek! :))

Afbeelding

Ik verkies zeker muggenbulten (en ja, ik ben 100% zeker een erg populair doelwit) boven spinnen in mn huis :j

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:38

IsaCalixa schreef:
Nee klopt DeniseES _O-

Maar er werd hier eerder gezegd in het topic dat het niet logisch is dat wij bang zijn voor spinnen. Echter denk ik dat het wel ergens vandaan komt.

Denk aan de oertijd, dat mensen nog buiten leefden, in de natuur. Toen moest men ook oppassen voor gevaarlijke insecten (waaronder wellicht giftige spinnen), want als je gebeten zou worden zou je dat misschien niet overleven. (Destijds waren er natuurlijk geen medicijnen :') ). Maar misschien dragen sommigen onder ons nog steeds dat oer instinct mee. Dat spinnen ongeacht van hun grootte mogelijk een gevaar kunnen zijn. Ook al weten we met ons gezonde verstand dat de meeste spinnen in Nederland ongevaarlijk zijn, het gevoel kun je alsnog hebben.

Tenminste dit is mijn speculatie :))

Ik vind de angst voor spinnen niet onlogisch hoor, maar wel wat we met die angst doen. Kijk, we verwachten van onze paarden, een vluchtdier, dat ze hun instincten onderdrukken en zich netjes gedragen onder de man. Als een paardenbaas zich boos maakt om vuurwerk bv waar zijn paarden gek van worden, dan moet die baas zijn paarden maar trainen. Waarom mag je dan niet van mensen verwachten dat zij zichzelf trainen om met hun angsten om te gaan.
Ik zou zelf ook niet tuc zijn op een huis vol spinnen en ik vind TS best wel dapper om het ondanks haar angst zo aan te pakken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:29

Ik heb ooit mijn vader gebeld toen hier zo'n cavia met 8 poten op de muur liep en mijn man niet thuis was.. en ik ben 33... :')
Ik wéét dat het een irreële angst is, probeer mezelf ook eerst therapeutisch aan te pakken maar nee, mijn vader was toch echt de beste oplossing.

Wij laten elk jaar het hele huis rondom inspuiten met een of ander goedje, sindsdien zeker de helft minder spinnen. Ook buiten onder de veranda bijna geen spin meer te bekennen. Heel fijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:59

Nou, ik ben geen 700 kilo wat in volledige paniek door het verkeer dendert, en mijn paard wel. Nou ja, niet, want hij is een koele kikker :)) Maar goed, als ik in paniek door het huis scheur is dat nét een tikkie minder gevaarlijk dan als mijn paard dat doet.

Ik vind spinnen echt extreem naar, maar ik handel het redelijk. Ik woon dus ook in een redelijk spinvrij huis. Die hele grote zwarte handel ik níet, maar die wonen hier dus ook niet. Ik heb regelmatig 's nachts mijn moeder wakker gemaakt als er weer eens zo'n zwart monster op m'n bed zat. Bluuuhhhhh.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:05

Fu_Qi schreef:
@ Oomens

Ze waren er eerst niet en nu komen ze opeens in grote aantallen.
Ik begrijp de oorzaak gewoon niet, waarom die beestjes nu massaal in mijn huis intrekken :')

Dat is een teken dat je klimaat en luchtvochtigheid binnen goed is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:08

paardje1983 schreef:
Fu_Qi schreef:
@ Oomens

Ik begrijp de oorzaak gewoon niet, waarom die beestjes nu massaal in mijn huis intrekken :')

Dat is een teken dat je klimaat en luchtvochtigheid binnen goed is.

joepie :')

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 00:52

Citaat:
@ Oomens

Dat is een teken dat je klimaat en luchtvochtigheid binnen goed is.[/quote]

joepie :')[/quote]

Want dat wilde ik ook echt :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:58

ilaan schreef:
Spinnen doen niks zeggen ze dan... Vertel dat de spin die mij heeft gebeten even dan.
Oke het was niet heel ernstig maar had minstens een stipje bloed bovenop mijn hand :')

Vast een spin die niet kon lezen, kon ie ook niet opzoeken hoe die zich hoort te gedragen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:34

Palmera schreef:
Sommige mensen kunnen spinnen niet lekker laten zitten zonder zich druk te maken ;)

Sommige mensen hebben een serieuze fobie, lekker kortzichtige reactie zeg.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:41

@Rebecca: even terug naar pagina 1 en weer even alles lezen, graag.
Op pagina 1 zullen de begrijpende lezers onder ons namelijk lezen dat ik reageer op Oomens die vond dat men zich niet te druk moest maken.

Dus beter niet zo hoog van de toren blazen ;)

Edit: een toevoeging in de categorie begrijpend lezen:

Ik zeg ook heel duidelijk dat sommige mensen een spin NIET kunnen laten zitten ZONDER zich druk te maken :+

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:14

Kleine up-date heb voor jullie :P

Ik ben een kruiskopspin rijker geworden, hij zit te hoog dus ik kan hem ook niet weg halen helaas :')
Maak zo een foto !

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:18

Hier is die dan, met trost laat ik mijn nieuwe kamergenoot zien ''Henk'' :')

Hij heeft het heel duidelijk gemaakt dat dit zijn kamer is en heeft dus 2 hooiwagens opgegeten.... (Die zaten echt al veel langer in mijn kamer)

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:23

He bah:')

Als ik van die dikke spinnen zie denk ik drie dingen:

1. Gadver straks is het even giftige vioolspin x)
2. Straks springt ie in mijn haar x)
3. Waar één spin zit, zitten er meerder 0_0