Mandy_89 schreef:Wanneer of hoe wisten jullie dat je ondanks dat je niet weet hoe je met die kleintjes om gaat. Zelf wel kinderen wou? Mijn vriend wil echt heel graag kinderen. En ik weet het niet, het wisseld, ene keer lijkt het me geweldig, en de andere keer denk ik weer van, nee niks voor mij. Maar mijn vriend wil graag een keer duidelijkheid van wel of niet. Hij vind het heel lastig dat ik het nog niet weet, ging dr gisteravond ook wel over. En dat hij bang ik dat ik toch geen kinderen wil omdat ik altijd zo afstandelijk doe tegen die kleintjes. Valt niet echt uit te leggen dat een kind van een ander miss niet leuk is maar waarschijnlijk die van je eigen wel
Er is helemaal niets vreemd aan je hoor
Ik weet me met mijn eigen kinderen soms ook nog geen houding aan te nemen, vind ze soms best irritant en wil ze wel eens achter het behang plakken.
Ik heb er zelf best lang over gedaan voor ik de knoop doorhakte om mama te worden. Maar nu speelde mijn leeftijd ook al mee bij de beslissing. Ik was ook altijd afstandelijk naar kinderen van anderen, uitzonderingen daar gelaten. Baby's die zonder pardon bij je neergelegd werden, snotneuzen van peuters poetsen enz, dat hoefde van mij ook niet. Ook nu wil ik ook niet altijd even aardig zijn naar andere kinderen maar aan de andere kant vind ik zo'n kippenhok met vijf- en zevenjarigen ook weer heel gezellig. Dan geniet ik ervan dat mijn jongens het naar hun zin hebben met vriendjes.
Het komt vanzelf wel of niet maar blijf praten met je vriend. Je hoeft ook niet alle kinderen leuk te vinden, alleen die van jezelf uiteindelijk.