Hoe heeft jullie daten een 'naam' gekregen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:30

Nou heb ik wel een "puberrelatie" omdat ik 15 ben.. Maar ik vind het de moeite waard even mijn verhaaltje te vertellen :D

Nou, ik was op bevrijdingsfestival, 'beetje' aangeschoten. H zijn beste vriend is een ex van mij, waar ik dan zo af en toe wel mee om ga. Dus ik m'n ex begroeten, zie ik daar H staan! Hij zat van groep 4 tot groep 8 bij mij op de basisschool en kon het altijd wel met hem vinden. Nou was hij helemaal nuchter ivm zijn epilepsie (mag dan niet meer dan 0.2 promille hebben), en ik een beetje bezopen. Achteraf toen ik thuis was dacht ik; nou, best een lieve jongen die H. Maar ging er van uit dat ik hem niet meer zou zien omdat wij totaal andere vrienden hebben etc. Nou kwam ik hem toevallig weer tegen op de kermis. Weer even gepraat en weggegaan. oliebol.. Hij is leuk.. Maar ik moest hem uit mijn hoofd zetten, want zou hem toch niet meer zien. Maar toen kwam ik hem weer tegen op de kermis! Toen vroeg hij of ik nog even met hem wou chillen. Na een tijdje zaten we heel knus op een bankje aan het water waarop hij vraagt: vind je eigenlijk iemand leuk? Waarop ik zeg: nee, niet echt. Toen zei hij dat hij mij stiekem wel zag zitten :D. Ik heb gezegd dat ik hem eerst beter wilde leren kennen. Een paar keer afgesproken, elkaars ouders ontmoet etc.. Nouja.. Toen zaten we heel Akward tegen over elkaar... Waarop H zegt: mijn moeder vroeg of we nou officieel iets hebben? Waarop ik zeg weet ik niet. H vraagt: zou je dat willen? Ik: jawel :o Jij dan? Ja, ik ook wel! Nou, dan is het nu officieel.
Inmiddels zijn we een half jaar samen. Ik kan het vinden met zijn familie, hij met mijne. Met elkaar mee op vakantie etc. Gaat super!

Eline_S_S

Re: Hoe heeft jullie daten een 'naam' gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:31

:oo
Mijn verhaaltje is langer dan de bedoeling was, sorry :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:14

Hoe, tja…
Eigenlijk heeft het nog geen naampje. Maar er zijn genoeg aanwijzingen dat het van beide kanten goed voelt en dat het vast wel binnenkort een naampje gaat krijgen.

Hij woont sinds kort in het dorp bij m’n ouders. Ik ben hem per toeval, toen ik daar een kleine 3 weken geleden op visite, tegen gekomen op Tinder en al vrij vlot daarna een aantal keer afgesproken.
Ik weet dat hij een klein gebied op zn tinder heeft/had staan. Zn telefoon was weggeweest voor reparatie en Tinder was er dus iig af geweest.
Van de week was k bij mn ouders op visite en dacht “Ik zoek hem weer op op Tinder”. Al druk tinderend heb ik gezellig zitten appen met hem. Kon het niet laten om te zeggen dat ik aan het tinderen was, druk opzoek naar “die ene leuke jongen met die leuke lach” maar hem niet meer tegen kwam.
Zijn antwoord was: Ik denk dat die ene leuke jongen Tinder helemaal niet zo boeiend meer vind ;)
Een week na ons eerste contact gaf hij aan dat hij het maar raar vond hoe het allemaal voelde…
En wellicht is het de leeftijd (beiden 30) dat het allemaal wat vlotter gaat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:12

Drunksheep schreef:
Bij ons ging iedereen er gewoon vanuit, en toen heb ik zelf maar gevraagd of we het Facebook official gingen maken :7

Dat heb ik ook maar gedaan...

Bij hem stond nog altijd groot vrijgezel...
Dus ik besloot dat daar maar eens iets moest aan gebeuren.

Hij is van mij! :Y)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:20

Mijn vriend stuurde me na een paar weken scharrelen een lief zelf verzonnen gedichtje met uiteindelijk de vraag of ik zijn meisje wilde zijn :D . Was wel een smelt momentje haha. Zo'n stoere kerel die opeens een hele romantische kant liet zien <3 .

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:12

Francieen schreef:
nontie schreef:
Ik heb het op facebook gegooit '... heeft een relatie met ...' en zijn reactie afgewacht _O-

Hoe heeftie gereageerd?

"Nu moet ik dus met je ouders kennismaken, f*ck" :')

Daarna heeft ie twee week lang gezegd dat hij me wel serieus wilde vragen maar hij wist niet goed hoe :Y)

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:33

Ik kende mijn vriend al 2 jaar omdat hij in de vriendengroep van mijn ex zit.
Toen het uitging met mijn ex, was mijn vriend er heel veel voor me.
Kwam vaak in de avond nog even langs of we spraken af om ergens heen te gaan.
Ik had altijd al het idee dat als wij samen zouden zijn dat er iets tussen ons zou gebeuren...
En dat gebeurde idd.
Op 23 juni 2013 vroeg hij aan mij' dus jij zou een relatie met mij wel zien zitten!?'.
En zo zijn wij inmiddels twee en half jaar verder

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:37

Na alle vriendinnen die niet wisten wanneer hun relatie was begonnen, heb ik mijn vriend een soort van opgedrongen om mij verkering te vragen. Dit heeft hij dan ook gedaan en nee wij waren ook geen 15 :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:44

Als je elkaar leuk vind en het fijn en vertrouwd voelt samen.. dan bespreek je dat toch gewoon openlijk? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:48

Een gezamenlijk vriend vroeg
"Zijn jullie nu een stelletje ofwat?" We keken elkaar aan en zeiden tegelijk "muaa ja, dat kan wel!" :') Wij zijn inmiddels vijf jaar verder. *\o/* <3

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:52

Toen het eigenlijk al overduidelijk was dat we een stelletje waren, bleven ook al regelmatig bij elkaar slapen terwijl we nog thuiswonend waren e.d. maar het nog niet zo 'officieel' door ons erkent werd bij het instappen in mijn auto omdat ik naar huis ging toch maar een opmerking over dat we nog geen datum hadden gemaakt.
Meneer wou alleen erkennen dat we een relatie hadden als ik beloofde dat ik niet met andere jongens zou flirten :') :D
Nooit gedaan in zijn bijzijn, überhaupt sinds ik hem kende niet bij mijn weten maargoed. Ooit een opmerking gemaakt over dat ik op stap flirtten wel grappig vond (niks deed), en meneer was er geloof ik wat onzeker door haha. Zo hebben we elkaar ook ontmoet!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:58

Ik heb tijdens het msnen aangegeven dat ik een heel ouderwets meisje ben die graag gevraagd word voor verkering haha.

En dat heeft hij ook gedaan :D

Edit; wij hebben niet echt gedate..
Hij woonde in noord holland en ik in overijssel. We msnden elke avond met cam erbij. En na een week kwam hij voor het eerst bij me en vroeg hij me de zelfde avond nog :D

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:04

Vijf jaar geleden, heeft hij de eerste keer mij bij het tuinhekje van mijn ouderlijk huis gevraagd, onder het lantarentje. Hij vroeg of ik zijn vriendinnetje wou worden <3

Na vier jaar is het uitgegaan en sinds kort zijn we weer bij elkaar. Toen heb ik gewoon gevraagd hoe het nou zat, of het weer officieel was. En dat vond hij prima :D lekker a-romantisch :')

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:08

Mijn vriend is nogal onhandig met dit soort dingen. We zagen elkaar al een hele poos en het was een soort van friends with benefits geworden. Ik al die tijd al smoor op meneer! Hij tijdens een wandeling op de Grebbeberg: Ja. Uh ik vind je eigen toch wel meer dan leuk... En zou het wel willen proberen.

Het kwam er zo droog en onverwachts er uit dat ik op dat moment van die bult af wilde springen omdat ik al zo lang wou en de hoop eigen had opgegeven en toen niet meer wist wat ik moest zeggen. :') :+

Nu wel alweer heel wat jaartjes happy samen. <3

Wel lief dat er ook nog mannen zijn die vragen of je hun meisje wil zijn. Dat klinkt een stuk romantischer haha.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:14

Hier ging het twee jaar geleden ook ineens veel sneller dan ik dacht.

Na een relatie van bijna 7 jaar, was ik aan het genieten van het vrijgezellenleven toen ik die ene leuke, maar erg verlegen jongen tegen kwam (ik heb zelfs gedacht: Is ie nou zo dom of is ie gewoon heel erg verlegen? >;) )
Van een onverwachte date, volgde er meer. En toen we een keer gingen uiteten, heb ik dat op facebook gezet. Dat ontplofte... := En drie dagen later vroeg hij (wederom heel verlegen, maar oh zo schattig) of ik dan officieel zijn vriendinnetje wilde zijn. Cuteness overload, ja natuurlijk! Het was allang duidelijk dat we elkaar heel erg leuk vonden.

(vier weken gedate, en ik denk dat we na twee weken al op een frequentie van bijna-dagelijkse date zaten :o )

En nu zijn we precies 2 jaar verder en wonen we samen en zijn we nog steeds heel gelukkig. :+:
En hij is niet dom, hij was wel heel verlegen ;)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:20

Ik heb het gewoon op Facebook gezet! :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:24

Bij ons is het eigenlijk heel snel gegaan.
Had hem 1 keer eerder ontmoet, en vond hem toen al erg aantrekkelijk, maar weinig gepraat.
Tot begin dit jaar op een festival.
Ik had een hoop heisa gehad, en hij had daar wat van meegekregen.
En hij was de eerste die durfde te vragen hoe dat nou allemaal zat.
En toen zijn we het hele festival niet meer gestopt met praten :P
En we durfden beide niet zo goed te laten zien dat we elkaar leuk vonden.

Maar na een tijdje(toen we elkaar openlijk leuk vonden) vroeg een gezamelijke vriend of we ons beestje nou al een naam hadden gegeven hadden.
Dat hebben we toen maar Henk genoemd. (of was het nou Harrie....)
Inmiddels wel officieel een relatie maar geen datum en ook niet echt gevraagd.
Maar er zijn genoeg momenten waarom hij heel lief is geweest wat het niet vragen wel weer goed maakt :3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:45

Bij ons eerst 2 stormachtige maanden. Maar toen we na een zoveelste slapeloze nacht samen elkaar voor het eerst kusten in bijzijn van vrienden, wisten we het allebei zeker.

Intussen houden we als datum de dag waarop we elkaar ontmoet hebben, 21.03.2013 <3 omdat de vonk eigenlijk onmiddellijk oversloeg tussen ons.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:54

Wat een leuke verhalen allemaal !
Ik vraag me wel echt af, hoe kun je een "officiële" relatie beginnen na 1 dag? Misschien ligt het aan mij, maar dat vind ik wel heeeel snel!
Ben het regelmatig tegengekomen in dit topic.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:03

Hij kreeg andere tijden op z'n werk en ik logeerde dan bij hem om op z'n hond te passen.. Toen ik al ruim 3 maanden niet naar huis was geweest kwam ik erachter dat we een relatie hadden 8)7

Ja ik ben heel snel :=

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:11

Mijn vriend was een beetje gevalletje bindingsangst en naampjes eraan hangen. Wij hebben eerst 7 maanden gedate en toen wilde ik wel duidelijkheid. (Wel exclusief trouwens gedate trouwens) Toen hebben we elkaar 2 weken niet gezien omdat hij zei dat hij mij niet geven kon wat ik verdiende en meer van die onzin. En toen hadden we afgesproken op zijn verzoek omdat hij wilde praten. En toen zei hij ik heb je zo gemist en ik hou van je en wil je mijn vriendin zijn? En nu zijn we 9 maanden verder en wonen we samen en zijn we heel gelukkig samen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:16

Mijn vriend en ik hadden bij onze eerste ontmoeting meteen al het gevoel dat het wel goed zat. Hiervoor hadden we al een paar weken contact gehad via de telefoon/whatsapp. Dus de avond van onze onmoeting kwamen we eigenlijk samen tot de conclusie dat we wel een poging tot een relatie wilden wagen. We wilden het in eerste instantie alleen niet direct aan de grote klok hangen. Pas na onze tweede ontmoeting was ik dapper genoeg om mijn facebookstatus te wijzigen van 'vrijgezel' naar 'relatie'. Waarop ik een appje kreeg van hem: "Dus, ik zie dat we nu officieel 'a thing' zijn?" :')

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:24

[/quote]

Hoe heeftie gereageerd?[/quote]

"Nu moet ik dus met je ouders kennismaken, f*ck" :')

Daarna heeft ie twee week lang gezegd dat hij me wel serieus wilde vragen maar hij wist niet goed hoe :Y)[/quote]

HahaHahaha! Hebben jullie nu nog wat?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:25

Ik werd opeens aangesproken door een meisje via instagram, ik kende haar van de school waarop ik heb gezeten - en waarop ik erg gepest werd. Dus toen ze me aansprak had ik gelijk zoiets van 'waarom praat je met me? Wat wil je van me? Ga je me beledigen?'. Maar daar heeft ze doorheen gekeken, en toen begon het bij mij te dagen 'volgens mij is ze met me aan het flirtten...'
Maar ik kon het niet goed geloven omdat ze gewoon echt heel mooi was, echt zo mooi dat ze zo model kan worden. Al werd het redelijk obvious dat ze toch aan het flirtten was en na twee dagen wilde ik afspreken. Dus tijdens de afspraak was het echt heel leuk en de klik was enorm groot, maar we wisten beide niet of dit een date of een gewone afspraak was (ik weet allang dat ik gay ben, maar zij kwam er pas achter toen ze mij zag - dát is nog eens een compliment, maar daardoor wist ze niet zo goed wat we waren). En toen we al ruim vier keer achter elkaar afgesproken hadden. En we hand in hand in het centrum hadden gelopen, en in een restaurant waren gaan eten en na het eten nog een uur lang in elkaar ogen hebben zitten kijken, om vervolgens weer lachend weg te kijken en spraken over van alles en nog wat, was het wel duidelijk. We hebben iets sinds 21 oktober. Ik heb gewoon gezegd 'ja, en nu vind ik het tijd dat we een relatie hebben'. En toen was ik 'haar meisje'. Mij hoor je niet klagen :o
Helaas is ze een week daarna 11 dagen naar China gegaan en zijn haar ouders er niet zo van overtuigd dat ze mij echt leuk vindt. Ze denken dat ik een 'fase' ben. Nou, dan zal ik wel een hele lange 'fase' zijn :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:31

Na drie afspraakjes wilde mn vriend graag naar mijn huis komen, hij vroeg aan mij of hij zich dan voor mocht stellen als het vriendje van Soof. Daarna vroeg hij me nog even officieel, via whatsapp, beetje jammer :') Maar we woonde een pokken end van elkaar vandaan en hij kon niet een week wachten tot die me weer zag zei hij. Is allemaal heel snel gegaan. Nu inmiddels bijna twee jaar samen en wonen een jaar samen.